مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور و موفقیت در کنکور ریاضی

نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).
2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

3- روند ارائه شده برای مطالعه سایر دروس همچون شیمی و فیزیک هم کمابیش صادق است. در این زمینه می توانید از مدرس شیمی یا معلم فیزیک خود کمک بگیرید.



iranmodares


4- مرورهای منظم درس ریاضی: در برنامه درسی کنکوری خود مرورهای منظمی برای درس ریاضی در نظر بگیرید. در این مرورها، مطالب ارائه شده در کلاسهای ریاضی مدرسه، جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نکاتی که حین تست زنی یادداشت کرده اید و خلاصه جزوات خودتان را مرور خواهید کرد.
5- استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.
6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر باز تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.


7- در اولویت قرار دادن کتاب درسی برای یاد گرفتن مباحث اصلی ریاضی

8- استفاده از کتابهای کنکوری و کتابهای کمک درسی معتبر

9- خواندن درس قبل از شروع تست زنی

10- استفاده از تست های معتبر برای تمرین تست زنی (تست های سالهای گذشته)

11- تست زنی به صورت مفهومی در ابتدای کار و تست زنی سرعتی در حالت تسلط

12- برنامه ریزی منظم و مرورهای دوره ای مناسب

13- علامت زدن تست های مهمتر حین تست زنی و مرور آنها در ایام امتحانات

14- استفاده از تست های جمع بندی در ایام نزدیک به کنکور

15- حفظ امید و انگیزه از اول کار تا روز کنکور

منبع: ایران مدرس

ریاضی کنکور یکی از دروسی است که در کنکور سراسری و آزاد برای رشته های تجربی و ریاضی بسیار مهم بوده و کسب درصد بالا در درس ریاضی کنکور می تواند به مقدار زیادی بر روی رتبه نهایی کنکور تاثیر بگذارد.
برای رشته انسانی هم ریاضی کنکور تا حدی مهم است. در صورتیکه در بخشهایی از درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا برای کسب درصد بالا در آن روشهای تست زنی و مطالعه را بلد نیستید، مشاوره با مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضی کنکور می تواند مفید باشد.
در صورتیکه برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور با مدرس خاصی هماهنگ کردید و در کلاسهای خصوصی شرکت نمودید، مطالعه و تست زنی خودتان را نباید فراموش کرده و از کلاسهای کنکور فقط به عنوان پشتیبانی استفاده نمائید.
به منظور مشاهده لیستی از مدرسین ریاضی فعال در زمینه تدریس ریاضیات کنکور، دبیرستان و دانشگاه بر روی لینک تدریس خصوصی ریاضی کنکور کلیک نمائید.


نکته برداری و کسب درصد بالای ریاضی در کنکور
در بسیاری از اوقات، برای آموزش در زمینه کنکور و کسب رتبه برتر کنکور، علاوه بر مواردی همچون تست زنی، برنامه ریزی صحیح، مطالعه عمیق و مفهومی و ... شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضیات و فیزیک کنکور لازم است.
اگر به صورت مبحثی در بخشی از درسهای ریاضی و فیزیک کنکور اشکال دارید و یا به صورت پیوسته می خواهید در دوران کنکور از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک استفاده نمائید، با مراجعه به لینکهای زیر می توانید با مدرسان مورد نظرتان هماهنگ نمائید.
به منظور مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی و آموزش خصوصی ریاضی دبیرستان و کنکور فعالیت دارند، بر روی عبارت تدریس ریاضی کنکور کلیک نمائید.
اگر می خواهید لیست مدرسان فعال در زمینه آموزش خصوصی فیزیک دبیرستان و کنکور را مشاهده کنید، بر روی عبارت مدرسین خصوصی فیزیک کنکور و دبیرستان کلیک نمائید.
اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کنکور به مدرس خصوصی نیاز دارید ...

اگر در فیزیک به صورت مبحثی اشکال دارید و با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک کنکور قصد رفع اشکال و تسلط بر درس فیزیک را دارید ...

در صورتیکه با شرکت در کلاسهای آموزش خصوصی ریاضی کنکور می خواهید تسلطتان بر درس ریاضی را افزایش داده و در کنکور درصد بالاتری بزنید ...

در هر صورت، برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی و فیزیک کنکور بر روی عبارتهای مدرس خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی فیزیک کلیک نمائید.

با استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می توانید در کنکور درصد بالاتری برای این درس زده و در جهت موفقیت در کنکور گام مثبتی بردارید.

ریاضی یکی از دروس مهم و تعیین کننده در کنکور رشته ریاضی و تجربی است. اگر بتوانید ریاضی را خوب بزنید واقعا به کسب رتبه خوب در کنکور کمک زیادی کرده اید.

برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای مدرسه شرکت کرده و کتاب درسی را با دقت بخوانید. از معلم ریاضی و دبیر ریاضی خودتان برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مشورت و کمک بخواهید. هر سوالی که در کلاس درس برایتان پیش آمد بپرسید.


عوامل موثر و مهم برای موفقیت در کنکور و کسب رتبه برتر کنکور در این بخش ارائه می گردد.

1- داشتن انگیزه و هدف مشخص: برای موفقیت در کنکور باید انگیزه قوی ای داشته باشید. اگر در این راه سختی دیدید نباید تسلیم شوید. هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرید و برای آن تلاش کنید.

2- داشتن اعتماد به نفس: به خودتان اعتماد داشته باشید. هر رشته و دانشگاهی که بخواهید می توانید قبول شوید. مرتب به خودتان یادآور ی کنید که شما باهوش هستید و می توانید.

3- شرکت در کلاسهای مدرسه: به صورت منظم در کلاسهای مدرسه شرکت کنید. اگر لازم شد از جلسات تدریس خصوصی هم استفاده کنید.

4- برنامه ریزی منظم: برای موفقیت در هر کاری برنامه ریزی لازم است. برای موفقیت در کنکور هم داشتن برنامه ریزی ضروری است. از افراد مجرب در این زمینه کمک بخواهید.

5- مطالعه کتاب درسی: قبل از مطالعه هر کتاب کمک درسی و قبل از تست زدن کتاب درسی خودتان را خوب بخوانید و بر آن مسلط باشید.

6- مرورهای منظم: شما در جلسه کنکور از دانسته هایی می توانید استفاده کنید که خیلی خوب آنها را به یاد دارید. با مرورهای منظم جلوی فراموشی را بگیرید.

7- تست کار کردن به اندازه کافی: در جلسه کنکور در نهایت باید بتوانید خوب تست بزنید. تا جایی که وقت دارید تست بزنید و تست بزنید.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس



iranmodares


بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و ریاضی کنکور و ... سعی کنید مطالب را خوب مرور کنید. مرور شما نباید بیش از یک روز با برگزاری کلاس فاصله داشته باشد. نکاتی که حین مرور هم به نظرتان می رسد را در همان دفترچه کلاسی یادداشت کنید. پس بخشی از برنامه شما هم به مرور اختصاص پیدا می کند.

در قسمتهای بعدی کار باید مطالعه کتاب درسی، تهیه جزوه خلاصه از کتاب حین مطالعه، حل مسائل و تمرینات ریاضی و حل تست های کنکور ریاضی سالهای قبل را در برنامه خودتان جای دهید. هیچکدام از این موارد را از برنامه خودتان حذف نکنید. توصیه می شود اول درس را خوب بفهمید بعد سراغ تست زنی بروید. برای کسب درصد بالای ریاضی بعد از مطالعه مطالب، حل تمرین و تست کنکور خیلی مهم است.

اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی و سایر دروس به تست کنکور نیاز دارید، بر روی عبارت سوال و تست کنکور کلیک کنید. درصورتیکه در بخشی از درس ریاضی اشکال دارید برای برگزاری کلاسهای خصوصی ریاضی و مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.
برای شروع یادگیری یک مبحث جدید یکی از بهترین روشها شرکت در کلاس تدریس آن مبحث است. البته ممکن است شما خودتان بتوانید کتاب درسی را بخوانید و درس را یاد بگیرید. ولی در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، اگر مدرس یا معلم ریاضی خوبی داشته باشید، یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

در جلسات تدریس ریاضی معلم یا دبیر شما بارها و بارها مبحثی را که در حال تدریس است، درس داده است. بنابراین درس ارائه شده را به خوبی بلد بوده و بر آن مسلط است. ممکن است سوالاتی بپرسد و مباحثی را مطرح کند که اگر شما خودتان همان مبحث را می خواندید این مباحث و نکات به نظرتان نمی رسید. مدرس و معلم ریاضی شما چون چندین بار درس مورد نظر را درس داده است بر آن مسلط می باشد و از زوایای مختلفی مسائل و نکات آن را می بیند. شاید وسط درس یک سوال امتحانی از سالهای قبل حل کند و این بسیار دید خوبی به شما بدهد.

بنابراین شرکت در جلسات تدریس ریاضی برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور لازم است. در کلاس تدریس ریاضی بقیه دانش آموزان هم ممکن است سوالاتی بپرسند و دوباره این سوالها به بهتر جا افتادن مبحث برای شما کمک زیادی بکند. وقتی روی مبحثی بحث می شود برای همه خوب است و همه ی دانش آموزان بهتر آن را یاد میگیرند. سوالاتی که در کلاس تدریس ریاضی پرسیده می شود شاید نکات مهمی داشته باشد که وقتی شما خودتان درس را می خوانید و در کلاس شرکت نمی کنید به نظرتان نرسد.
مرور منظم برای موفقیت تحصیلی، موفقیت در کنکور و کسب درصد بالای ریاضی در کنکور لازم است.

با مرور منظم شما مطالب را فراموش نخواهید کرد. در ضمن در دفعات بعد که می خواهید از یک مبحث مشخص مسئله حل کنید و یا تست بزنید، اگر آن مبحث را قبلا مرور کرده باشید، دیگر لازم نیست درس را از اول بخوانید.

یکی از مهمترین مرورهایی که باید انجام شود، مرور درس بعد از جلسات تدریس ریاضی و یا کلاس خصوصی ریاضی است. همان روزی که درس جدید را داده اند، درس را مرور کنید و نکات مهم آن را یادداشت نمائید. قویترین حافظه ها از کمرنگترین جوهرها ضعیفتر است. مطالبی را که در همان روز تدریس یادداشت می کنید خیلی ارزشمند است و ممکن است بعدا یادتان برود.

علاوه بر مرور بعد از جلسات تدریس در طول ترم و در ایام کنکور مرورهای دیگری هم لازم است. مثلا می تواند برنامه ای داشته باشید و یک هفته بعد و یک ماه بعد هم همان مبحث را مرور نمائید. استفاده از جعبه لایتنر و موارد مشابه برای مرور هم می تواند مفید باشد.
میزان تاثیر حل تمرین و مسئله در کسب درصد بالای ریاضی در کنکور بسیار زیاد است. بعد از شرکت در جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی، قدم بعدی حل مسئله و تمرین است.

برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله واقعا حیاتی است. ابتدا تمرینات و مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی را خودتان یکبار دیگر حل کنید. این تمرینات را خوب متوجه شوید و رفع اشکال کنید.

در قدم بعد سراغ تمرینها و مسائل جدید بروید. سعی کنید تمرینهای جدید را خودتان حل کنید. به هر تمرینی در حد ده دقیقه فکر کنید و برای آن وقت بگذارید. در نهایت بعد از وقت گذاشتن برای هر تمرین می توانید سراغ حل المسائل بروید. اینکه هر تمرینی را که دیدید سراغ حل المسائل بروید روش درستی نیست. ابتدا خودتان به مسائل جدید فکر کنید و برای انها راه حلی ارائه بدهید. در نهایت اگر نتوانستید مسئله یا تمرین را حل کنید حل االمسائل را ببینید.
یکی از مواردی که برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در نظر بگیرید، نکته برداری است. چه در جلسات تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و چه هنگام مطالعه ریاضی نکته برداری می تواند مفید و کمک کننده باشد.

در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودتان جزوه یادداشت کنید و در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. هر نکته ای که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. اگر به امید جزوه دیگران باشید، ممکن است بسیاری از مطالب که به نظر خودتان مهم است را دیگران یادداشت نکنند. مطلب دیگر اینکه شما جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ممکن است دوستانتان در جزوه و یادداشت هایشان از علامت های اختصاری و ... استفاده کنند که فقط برای خودشان معنی داشته باشد. در ضمن وقتی مطلبی را بر روی کاغذ می آورید، خودتان آن را بهتر یاد می گیرید.

بنابر مطالبی که گفته شد، اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و  در امتحانات موفق شوید و در کنکور هم درصد بالایی برای آن بزنید، سعی کنید در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی جزوه یادداشت کنید و نکات مهم را بنویسید. حین نوشتن مشخص می شود که آیا مطلب را یاد گرفته اید یا نه.

یکی از دروس مهم برای کسب رتبه بالا و برتر در کنکور سراسری، درس ریاضی است. اگر بتوانید در درس ریاضی درصد خوبی بزنید، به کسب رتبه خوب در کنکور خیلی کمک خواهد کرد. در صورتیکه قصد دارید در کنکور سراسری برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کنید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در ان را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.

2- حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای درس ریاضی: بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است.

3- شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: سعی کنید کلاسهای مدرسه را به صورت منظم بروید. مطلبی که در یک ساعت و نیم کلاس مدرسه یاد می گیرید، اگر در کلاس شرکت نکنید، ممکن است بعدا وقت بسیار بیشتری از شما بگیرد. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در منزل و جلسات آموزش خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر در مدرسه معلم خوبی ندارید، با داشتن یک معلم خصوصی خوب می توانید این وضعیت را جبران کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم ریاضی کلیک نمائید.

4- مرورهای منظم درس ریاضی: در برنامه درسی کنکوری خود مرورهای منظمی برای درس ریاضی در نظر بگیرید. در این مرورها، مطالب ارائه شده در کلاسهای ریاضی مدرسه، جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نکاتی که حین تست زنی یادداشت کرده اید و خلاصه جزوات خودتان را مرور خواهید کرد.

5- استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.

6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر بار تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.

7- تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.

8- یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.

9- یادداشت کرن نکات مهم تست های زده شده: همانطور که گفته شد، یادداشت کردن نکات مهم تست های ریاضی زده شده نیز در مرورهای بعدی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تست های مهم را علامت بزنید تا در مراجعات بعدی فقط آنها را مرور نمائید.

10- استفاده از تجربه دیگران در کسب درصد بالای درس ریاضی: اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در درس ریاضی کنکور درصد بالایی زده اند از مشورت و راهنمایی آنها و حتی در صورت امکان از جزوات آنها استفاده کنید. بپرسید که چه کتابهایی مطالعه کرده اند، چه جوری تست زده اند و چند ساعت در روز ریاضی خوانده اند.
iranmodares


نکات کنکوری ریاضی عمومی



در این قسمت نکات کنکوری همگن با نکات و مثال های کنکوری ارائه شده است.  برای دانلود نکات کنکوری همگن با نکات و مثال های کنکوری بر روی لینک ......


در این قسمت  پی دی اف نکات کنکوری تابع هزینه  قرار داده شده است. برای دانلود پی دی اف نکات کنکوری تابع هزینه بر روی لینک کلیک کنید. اگر ......


دانلود  فایل نکات کنکوری ضرب مخلوط سه بردار در این بخش ارائه گردیده است. برای دانلود  فایل نکات کنکوری ضرب مخلوط سه ......


عبارتهای کلیدی: انتخاب رشته-تدریس-کلاس های کنکور-زیست-آموزش دیفرانسیل-درصد بالای زیست شناسی-نکته و تست-زبان تخصصی کنکور کارشناسی ارشد-عربی-حامد علی نژاد-تدریس ریاضیات-زبان عمومی کارشناسی ارشد-تدریس شیمی-کنکور دکتری تخصصی-دبیر رسمی-مشاور برنامه ریزی درسی-کتاب-پکیج ارشد آزاد ریاضی-تدریس-کنکور ارشد-کنکور سراسری-آموزش تضمینی فیزیک-کنکور کارشناسی-مدرس شیمی کنکور-تدریس خصوصی زیست-تدریس خصوصی ارزان-آمار-سایت درج آگهی کنکور-پانسیون دخترانه-پکیج ارشد آزاد مهندسی مواد-مشاوره کنکور ارشد-تدریس درس زیست شناسی-کتاب-معلم-آموزش کنکور-کنکور اسان است-انگل شناسی-آزمون ارشد آزاد مدیریت-تدریس خصوصی-راهنمایی-ریاضی کنکور در تهران-دیفرانسیل-ارشد معماری-اخبار کنکور سراسری-شیمی و زیست شناسی-کنکور آسان-پزشکی-تدریس خصوصی عربی کنکور-لیسانس به پزشکی-مشاوره-سی دی کنکوری-تضمینی-زمین شناسی-تدریس خصوصی گسسته-شیمی کنکور-تدریس ریاضیات دبیرستان-عربی در شیراز-ادبیات-انتخاب رشته-آفبا-کنکور عربی-تدریس خصوصی-کنکور-تدریس شیمی-تدریس شیمی-همایش انتخاب رشته-منابع کنکور ارشد ریاضی-مدیریت دولتی-ارشد آزاد مهندسی مکانیک-کنکور اسان است-کنکور-سوالات مصاحبه-ادبیات کنکور-منابع طبیعی-آموزش کنکور-کنکور فیزیک-تدریس زیست شناسی-آموزش عربی-تیرخلاص-کنکور سراسری-زبان کارشناسی ارشد-ریاضی کنکور-کنکور کارشناسی ارشد-دبیرستان-تدریس زیست شناسی-کنکور-حسابداری-ارشد-تدریس کنکور-شیمی دبیرستان-ارسال رایگان کتاب با پیک-فیزیک کنکور-ارشد آزاد مهندسی کامپیوتر-زیست گیاهی-جزوات کنکوری-کنکور آسان است-تدریس زیست شناسی-کنکور ارشد-مشاوره تحصیلی کنکور-

تدریس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی، متوسطه، کنکور و ریاضیات دانشگاهی

تدریس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی، متوسطه، کنکور و ریاضیات دانشگاهی - در وب سایت (ایران مدرس) مدرسین زیادی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی فعالیت دارند. در ایران مدرس تا بهمن 95 حدود 15500 مدرس خصوصی ثبت نام کرده و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی و سایر دروس فعالیت دارند. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی و ریاضیات سایر مقاطع بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.



iranmodares


آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک دبیرستان و دانشگاه همانند آموزش و تدریس خصوصی سایر دروس دبیرستان و دانشگاه و سایر دروس ابتدایی و دروس کنکور در وب سایت ایران مدرس  ارائه شده است. ریاضی و فیزیک دبیرستان و دانشگاه جزو دروس بسیار مهم بوده و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری آن مشکل دارند. برای یاد گیری بهتر این دروس یکی از راهکارهای خوب استفاده از جلسات تدریس خصوصی است. برای آموزش بهتر ریاضی و فیزیک می توانید از جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک استفاده نمائید. البته این کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم شرکت کرده و خودتان هم درس را مطالعه کنید. زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.

بارها و بارها در مقالات مختلف گفته شده است که اگر واقعا قصد دارید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری جلسات را موکول به ایام امتحانات نکنید.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.

البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.
تدریس خصوصی و آموزش در منزل ریاضی در ایام امتحانات می تواند به کسب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی کمک شایانی بکند.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

ریاضی یکی از دروس مهم دوران دبیرستان و دانشگاه است. حتی در دوره ابتدایی نیز ریاضی یکی از دروس مهم و کلیدی به شمار می رود.


برای یادگیری بهتر درس ریاضی در خود کلاسهای درس تدریس ریاضی باید به مطالب به خوبی گوش دهید. در کلاس درس نکته بردارید و سوال بپرسید. حضور فعال در کلاس تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه در یادگیری بهتر آن موثر است.

از طرف دیگر خود کتاب درسی را به خوبی مطالعه نمائید. مسائل و تمرینات کتاب درسی و تمرینات اضافه تر حل کنید. تمرین و حل مسئله مادر یادگیری درس ریاضی است.
حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.

عبارتهای کلیدی:
کنکور-تدریس خصوصی-تدریس-مشاوره-انتخاب رشته-فیزیک-ریاضی-فیزیک کنکور-کنکور ارشد-زیست شناسی-کنکور کارشناسی ارشد-زیست-کنکور اسان است-کنکوری-عربی-دی وی دی کنکور-کنکور سراسری-آفبا-آموزش کنکور-شیمی-انتخاب رشته کنکور-مشاوره تحصیلی-شیمی کنکور-کنکور دکتری-ارشد-دکتری-مشاوره کنکور-کنکور 95-دبیرستان-جزوات کنکور کارشناسی ارشد-کنکور آسان است-ریاضیات-تجربی-تضمینی-کتاب-تدریس زیست-کارشناسی ارشد-آموزش-عربی کنکور-جلسه اول رایگان-کنکور 96-زبان کنکور-جزوات کنکور ارشد-تدریس شیمی-انتخاب رشته کنکور 94-زیست کنکور-تدریس فیزیک-ریاضی کنکور-تدریس ریاضی-امیر مسعودی-
iranmodares

تدریس خصوصی ریاضی مهندسی و ریاضی دانشگاهی و مدرسین موفق ریاضیات

مدرسین زیادی در ایران مدرس ثبت نام کرده و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی و ریاضی دانشگاهی فعالیت می کنند.در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی نیازمند دریافت خدمات هستید، در بخش تدریس خصوصی و در قسمت جستجو عبارت "ریاضی مهندسی" و یا تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را تایپ نمائید. به این ترتیب لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را مشاهده خواهید کرد.
iranmodares

درس ریاضی یکی از دروسی است که معمولا دانشجویان و دانش آموزان زیادی با یادگیری آن مشکل داشته و روشهای مختلفی را برای آموزش ریاضی و رفع اشکال آن امتحان می کنند. یکی از راههای یادگیری و آموزش ریاضی، علاوه بر حضور در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه، استفاده از جلسات و کلاسهای خصوصی ریاضی است.
در صورتیکه شما نیز برای آموزش و یادگیری درس ریاضی و یا رفع اشکال آن نیاز به استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی دارید، به منظور مشاهده لیست تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضیات دبیرستان و دانشگاه، بر روی عبارت مدرسین خصوصی ریاضی کلیک نمائید. با کلیک بر روی لینک مزبور، اسامی مدرسان ریاضی نمایش داده خواهد شد.


وب سایت ایران مدرس پربازدید ترین وب سایت تدریس خصوصی در ایران بوده و شما به راحتی می توانید مدرس مورد نظر خود را در این وب سایت پیدا کنید.

تعداد زیادی از مدرسین جزواتی را در سایت قرار داده اند که با مطالعه آنها می توانید تا حدودی با نحوه کار مدرس و نحوه تدریس او آشنایی پیدا کنید.

راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی
در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.

6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.

7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.

8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.

9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.

10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.

11- به اندازه کافی سخت گیر باشد.

12- از زمان شروع کلاسها و با توجه به وقتی که باقی مانده و تعداد جلساتی که می توان کلاس برگزار کرد، سرعت لازم را در ارائه مطالب حفظ کند.

13- به صورت منظم از خود دانشجو یا دانش آموز بازخورد گرفته و نظرات او را در جلسات بعدی تدریس خصوصی ریاضیات لحاظ کند.

14- در صورت لزوم بعضا از روند پیشرفت کار به والدین گزارش داده و از آنها نیز بخواهد بر روند حل تمرینات نظارت داشته باشند.

15- حل نمونه سوالات امتحانی درس ریاضی علاوه بر تمرینات داده شده می تواند به روند یادگیری کمک کند.
iranmodares


مطالب ارائه شده در مورد یک معلم خصوصی فیزیک خوب و مدرسین شیمی نیز صادق است.
ریاضیات دبیرستان و دانشگاه جزو دروسی هستند که دانش آموزان و دانشجویان در بسیاری از مواقع در یادگیری آنها با مشکل مواجه هستند.

برای آموزش دبیرستان و دانشگاه علاوه بر کلاسهای دبیرستان و دانشگاه، استفاده از جزوات درسی و نمونه سوالات امتحانی و همچنین کتابهای کمک آموزشی، می توان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کرد.

کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به صورت آموزش پایه ای در طول ترم و یا به صورت رفع اشکالی و در ایام امتحانات می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

در جلسات تدریس خصوصی ریاضی در منزل به دلیل کمتر بودن تعداد دانش آموز و دانشجو و همچنین راحتتر بودن محیط کلاس و داشتن وقت کافی برای یادگیری، معمولا بازدهی از جلسات تدریس ریاضی در مدرسه بیشتر است. البته برای نتیجه گرفتن حتما مطالعه خود دانش آموز و دانشجو و حل تمرین لازم است.
یکی از دروسی که دانشجویان در دوران کارشناسی با آن سرو کار دارند، درس ریاضی مهندسی است.

درس ریاضی مهندسی یکی از دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی است. در درس ریاضی مهندسی مباحثی همچون معادلات دیفرانسیل پاره ای و اعداد مختلط ارائه می گردد.

درس ریاضی مهندسی به نسبت سایر دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی کمی سنگین تر است. بسیاری از مدرسانی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی فعالیت می کنند، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را نیز انجام می دهند.

اگر برای درس ریاضی مهندسی به مدرس خصوصی احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی کلیک کنید. با کلیک بر روی لینک ارائه شده، لیست مدرسین خصوصی ریاضی مهندسی نمایش داده خواهد شد.
برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.

لیست تعدادی از مدرسین ریاضی در زیر همین مطلب نشان داده شده است.
در صورتیکه ساکن تهران هستید و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید ....

چنانچه برای رفع اشکال در درس ریاضی و موفقیت در امتحانات به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید ....

اگر برای افزایش معدل و کسب نمره بالاتر در درس ریاضی می خواهید با یک مدرس خوب ریاضی هماهنگ کنید ...

در صورتیکه برای کسب درصد بالای کنکور در درس ریاضی می خواهید یک مدرس ریاضی خوب داشته باشید ...

برای مشاهده لیستی از بهترین مدرسین ریاضی دبیرستان، دانشگاه و کنکور و مدرسین ریاضی دوره ابتدایی بر روی لینک معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

در صورتیکه در زمینه تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، عوامل زیر ممکن است در موفقیت در تدریس ریاضی به شما کمک کند.

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.



لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.

مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.

برای موفیت در تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه، یکی از مهمترین عوامل هم تسلط بر بحث است. پس اگر بر درس تسلط ندارید، قبل از جلسات تدریس مطالعه را فراموش نکنید.



iranmodares


منبع: ایران مدرس

عبارتهای کلیدی:آموزش-حسابداری-دوره آموزش مجازی-spss-موفقیت-رباتیک-تعمیرات موبایل-آموزش تعمیرات-GIS-مقاله نویسی ISI-الکترونیک-شبکه-کسب و کار-آموزش حسابداری-دوره آموزشی-آموزش تعمیر-پروژه-ENVI-تعمیرات-آموزش مجازی-مدرک رسمی-دوره های آموزشی-آموزش الکترونیک-اندروید-آموزش تعمیرات موبایل-کودک-تدریس-ریاضی-اتوکد-MBA-آموزش شبکه-کسب درآمد-برنامه نویسی-آموزش تعمیر موبایل-موبایل-مقاله-ربات-استخدام-فیلم آموزشی-تعمیر تبلت-پیش دبستانی-معماری-بازاریابی-تبلت-دانلود-فروش-آموزشی-آموزش مقاله نویسی ISI-روانشناسی-ISI-

آگهی استخدامی جدید مدرس و معلم تدریس ریاضی بهمن و اسفند 95 و سال 96

آگهی استخدامی جدید مدرس و معلم تدریس ریاضی بهمن و اسفند 95 و سال 96 - اگر کل اینترنت و تمامی روزنامه ها را در جستجوی آگهی استخدامی جدید مدرس و معلم تدریس ریاضی بهمن و اسفند 95 و سال 96 و ... بررسی نموده اید و نتیجه نگرفته اید، راهکار بهتری برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی ریاضی به شما پیشنهاد می دهیم. برای جذب شاگرد در بهمن95 و اسفند95 و سال 96 به بزرگترین سایت تدریس ایران (ایران مدرس) مراجعه نموده و پس از عضویت در سایت، آگهی تدریس ریاضی خودتان را به صورت کاملا رایگان ثبت کنید. به این ترتیب آگهی تدریس شما در سایت ایران مدرس نمایش داده شده و متقاضیان تدریس ریاضی با شما تماس خواهند گرفت. سایت ایران مدرس تا بهمن 95 بیش از 15500 مدرس ثبت نامی دارد. در ایران مدرس بیش از 10000 مطالب آموزشی، جزوه ریاضی و سایر دروس، نمونه سوال امتحانی و ... ثبت شده است. بازدید این وب سایت در یاام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد. برای کسب درآمد از تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس در بهمن و اسفند 95 و سال 96 فرصت درج آگهی تدریس در ایران مدرس را از دست ندهید. بر روی لینک زیر کلیک کنید.

راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس ریاضی و آموزش موفق ریاضیات

راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس ریاضی و آموزش موفق ریاضیات در این بخش ارائه شده است. برای کسب اطلاعات در زمینه راهکارهای عالی برای موفقیت در تدریس ریاضی و آموزش موفق ریاضیات ادامه این مطلب را بخوانید. معلم ریاضی در رابطه با شاگردانش نباید این حق را به خودش بدهد که شاگرد را به دلیل اینکه یک نسل از او دیرتر به دنیا آمده است، یا چند سال از او کوچکتر است، پذیرنده همه حرف‌هایش بداند. معلم باید هنگام تدریس به تمامی شاگردانش توجه کند. اغلب شاگردان مخصوصاً در دوره راهنمایی و سال‌های اول دبیرستان، با توجه به اقتضای سنی خود به توجه بیشتر معلم نیاز دارند و دوست دارند که به اظهار نظرهای آنان توجه شود و طرف مشورت قرار گیرند. اگر معلم به این مسأله اساسی توجه نکند و شاگردانش را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت ندهد یا همیشه از تعداد خاصی نظرخواهی کند، شاگردانش برای جلب توجه او و اثبات وجود خود، دست به کارهایی خواهند زد که نظم کلاس در هم بریزد و تدریس دچار شکست شود. معلم نباید در برخورد با شاگردان عدالت را فراموش کند. او نباید میان شاگردان تفاوت و تمایز قائل شود. اگر شاگردان احساس کنند که معلم میان آنها تبعیض قائل شده است، به او توجه و اعتماد نخواهند کرد.


iranmodares


حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.

معلمان ریاضی بیشتر از نوع معلمان درس نگر علمی هستند. آنان معمولاً سخت‌گیر و بی‌مهر و محبت هستند. معلمان ریاضی فکر می‌کنند که اگر خشن نباشند، اگر خشک و جدی نباشند، دانش‌آموزان درس ریاضی را نخواهند خواند و چیزی از ریاضی یاد نخواهند گرفت! بسیاری از زمان‌هایی که دانش‌آموزان نسبت به تدریس یک معلم ریاضی اعتراض دارند، مسأله ربطی به تدریس معلم ندارند بلکه مشکل به نوع رفتار معلم برمی‌گردد که شاگردان دل خوشی از آن ندارند!

ما معلمان ریاضی فقط به روش‌های تدریس ریاضی فکر می‌کنیم اما نصف تدریس ریاضی محبت است. معلم‌هایی بیشتر موفق هستند که در کلاس به دانش آموزش به چشم دوستان کوچک خود نگاه می‌کنند و آنها را از صمیم قلب دوست دارند! شاید بیشتر معلمان فکر می‌کنند که فقط معلمان مقاطع ابتدایی باید در کلاس درس با محبت با دانش‌آموزان رفتار کنند. زیرا دانش‌آموزان از نظر سنی کوچک هستند و معلمی را که به آنها محبت کند، دوست دارند و به خاطر آن معلم به مدرسه می‌آیند و درس می‌خوانند. اما واقعیت این است که دانش‌آموزان مقاطع دیگر هم در سایه محبت معلمان بهتر درست می‌خوانند. تشویق و محبت همانند نیروی محرکه‌ای دانش‌آموزان را به حرکت در می‌آورند. منبع: http://jamalabdy.blogfa.com

اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- قبل از جلسه تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید و بر آن مسلط باشید.

2- مطالبی را که قرار است در جلسه تدریس ریاضی گفته شود از قبل برنامه ریزی کنید.

3- همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.

4- جلسات بعدی تدریس ریاضی را هم با کیفیت بالا برگزار نمائید. هر بار که می خواهید کلاس تدریس جدیدی را آغاز کنید به خودتان بگویید که این بهترین جلسه تدریس من خواهد بود.

5- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.

6- در کلاس درس فقط تند تند درس ندهید. تمرین و مسئله هم حل کنید. از شاگردتان سوال بپرسید. ببینید که آیا درس را فهمیده است یا نه. از او بخواهید به زبان خودش درس را توضیح دهد. هر از چند گاهی در همان کلاس تدریس ریاضی به شاگردتان مسئله بدهید تا در حضور خود شما ان را حل کند.

7- به دانش آموز یا دانشجوی خودتان تمرین بدهید و برای جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمرین را از او بخواهید. کلاسها را با جدیت پیگیری کنید و در حل تمرینها و پیگری حل آن توسط شاگردتان سخت گیر باشید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.



برای موفقیت در تدریس ریاضیات و فیزیک ابتدایی تا دانشگاه در مرحله اول سعی کنید تسلط خودتان را بر مطلب تدریسی بالا ببرید.

ممکن است شما مبحثی را که می خواهید تدریس کنید بلد باشید. ولی به هر حال، بلد بودن با تسلط داشتن متفاوت است. وقتی که بر مبحث مسلط هستید، مطالب را روانتر هم ارائه می کنید.

در مرحله بعد سعی کنید مطالبی را که در جلسات تدریس می خواهید ارائه کنید برنامه ریزی کنید. اینکه چه بخشی از کلاس را می خواهید درس بدهید و چه سهمی از آن را می خواهید تمرین حل کنید.

البته برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک شاید خیلی برنامه ریزی دست شما نباشد و جزوه کلاسی باید گفته شود. ولی به هر حال سعی کنید که کلاس متنوعی داشته باشید و با گنجاندن بخشهای مختلف در آن کلاس را از خسته کننده بودن نجات دهید.

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.

در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.

هم برای درس ریاضی و هم فیزیک حتی در حد یک سوال هم که شده به شاگردتان تمرین بدهید تا برای جلسه بعد حل کند و با جدیت از او نتیجه را بخواهید. حتی برایش نمره هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در فاصله زمانی هر دو جلسه تدریس خصوصی، شاگرد شما مباحث جلسه قبل را مرور نموده و یاد خواهد گرفت.



اگر سوال ( چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ ) برای شما هم مطرح است، در این مقاله نکات مهمی در رابطه با تدریس خوب و موفق ریاضی را می توانید مطالعه کنید.

1- بر درس ریاضی مسلط شوید: اگر مدرس ریاضی هستید و یا قصد دارید فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنید، برای پیشرفت در کارتان و تبدیل شدن به یک مدرس ریاضی خوب و موفق در مرحله اول باید تسلط خودتان بر درس ریاضی را افزایش دهید. تا جایی که می توانید درسی را که تدریس می کنید مطالعه نموده و مسائل و تمرینهای مختلفی را که قرار است در جلسات تدریس گروهی و یا تدریس خصوصی ریاضی ارائه کنید مرور نمائید. کاملا آماده باشید به نحوی که هر سوالی که از شما پرسیده شد را بتوانید پاسخ دهید. حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد.

2- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.

3- سر وقت در کلاسهای تدریس ریاضی حاضر شوید: یکی از نشانه های جدی گرفتن کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و یکی از راهکارها برای موفقیت در تدریس سر وقت حاضر شدن در کلاس است. تا جایی که می توانید تاخیر نداشته باشید.

4- تمرین و مسئله پایه یادگیری ریاضی است: در کلاسهای تدریس ریاضی علاوه بر ارائه درس تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید. حل تمرین و مسئله مطلب را بهتر جا می اندازد و به فهم کاملتر ان کمک زیادی می کند. همانطور که گفته شد به شاگردانتان هم تمرین و مسئله برای حل در بین جلسات تدریس بدهید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمارین را با جدیت از آنها بخواهید. در خود کلاسهای تدریس ریاضی هم به شاگردانتان مسئله بدهید تا حل کنند و روش حل آنها را ارزیابی کنید.

5- کوئیز یا امتحان بگیرید: برای موفقیت در تدریس ریاضی و برای اینکه خیالتان راحت باشد که شاگردان شما نتیجه خواهند گرفت، ارزیابی و امتحان گرفتن را فراموش نکنید. می توانید در تعدادی از جلسات اول جلسه یک کوئیز بگیرید و در حد 15 دقیقه وقت به آن اختصاص دهید. کوئیز و امتحان باعث می شود میزان یادگیری شاگردانتان مورد سنجش قرار گرفته و اگر خوب درس را یاد نگرفته اند روش تدریس خودتان را اصلاح کنید و یا توصیه هایی در رابطه با روش مطالعه به آنها داشته باشید.

6- نمونه سوالهای امتحانی ریاضی سالهای گذشته را حل کنید: بعد از مطالع و تدری کتاب درسی و حل تمرینات و مثالهای کافی از خود کتاب درسی در ایام نزدیک امتحانات می توانید سوالهای امتحانی سالهای گذشته را برای شاگردانتان حل کنید تا با نحوه مطرح شدن سوالات آشنا شوند.




در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.

8- اگر جلسات تدریس ریاضی ای که برگزار می کندی طولانی است، هر 40 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی به شاگردانتان بدهید.

9- جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.

10- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس


iranmodares