مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در امتحان ریاضی و یادگیری، آموزش و تدریس ریاضی

موفقیت در امتحان ریاضی و یادگیری، آموزش و تدریس ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است. شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی هم می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید سوال بپرسید و مطالب را به خوبی یاد بگیرید. البته حتما باید خودتان هم درس را بخوانید و تمرین حل کنید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید و تمرینهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید. تمرینها را برای خودتان توضیح دهید و تشریح نمائید.

اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد. استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. به شرطی که خودتان در کنار جلسات تدریس مسئله حل کنید و درس بخوانید. دقت کنید حتی با استفاده از کلاسهای خصوصی هم نقش شما کمرنگ نخواهد شد. تلاش خودتان همواره لازم است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

هر سوال ریاضی را که حل می کنید کمی به آن فکر کنید و راه حلی ارائه دهید بعد جوابش را ببینید. اگر جوابی که خودتان در ابتدای کار ارائه کرده اید غلط و اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در عوض مغزتان و ذهن ریاضی خودتان را پرورش داده اید. همینکه به حل سوال فکر می کنید و راه حلی ارائه می دهید، اگر راه حلتان هم درست نباشد، ذهنتان بیشتر و بهتر آمادگی پذیرش جواب درست را پیدا می کند. دانلود موارد زیر هم می تواند به یادگیری بهتر ریاضی کمک کند.

دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی

دانلود پرکاربردترین فرمولهای مشتق گیری و انتگرال گیری

دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق

دانلود جزوه کاربرد مشتق


تدریس خصوصی فیزیک، زیست، زبان و ریاضی + استخدام تدریس خصوصی
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری سر وقت حاضر شوید و کمی دیرتر از کلاس خارج شوید. همین کمی بیشتر ماندن به موفقیت کاری شما کمک زیادی می کند. اگر کلاسها خیلی طولانی شد آن را دو بخش کنید و وسط کلاس استراحت بدهید. می تواند کاغذهای A4 ی که مشخصات خودتان روی آن تایپ شده است را برای حل تمرین و مسئله مورد استفاده قرار بدید که براتون تبلیغ هم بشه. به این ترتیب هر کدام از شاگردهای شما افراد دیگری رو به شما معرفی خواهند کرد.
مهمترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید کیفیت تدریس و نتیجه گرفتن دانشجو یا دانش آموز شماست. اگر آنها نتیجه بگیرند افراد دیگر را هم به شما معرفی کرده و شما نیز حتما در کارتان موفق خواهید شد. مهمترین نکته برای موفقیت در تدریس این است: دغدغه شما نتیجه گرفتن شاگردانتان باشد. هر کدام از شاگردهای شما شرایط و استعداد و زمان و ... مخصوص به خودش را دارد. شما باید برای هر کدام از آنها خودتان را به گونه ای هماهنگ کنید و تغییر دهید که در نهایت شاگردان شما نتیجه بگیرند. این مهمترین اصل است.
قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.جزوه کلاسی خود دانش آموز یا دانشجو را برای تدریس مورد استفاده قرار دهید. چون به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه ارائه می گردد. حتی اگر تمریناتی را برای حل کردن در بین جلسات تدریس به شاگردتان می دهید، سعی کنید که مشابه تمرینات جزوه و یا از نوع همانها باشند. البته خوب است که مباحث تدریسی به صورت مفهومی و کاربردی توضیح داده شود. خوب تدریس کردن شما می تواند شاگردتان را به ریاضی کاملا علاقه مند کند.
معلم ریاضی هر اندازه از نظر علمی قوی تلقی شود ولی دارای رفتار انسانی مطلوب نباشد، موردقبول شاگردان واقع نخواهد شد. شخصیت متعادل، همراه با تسلط علمی معلم، او را از نظر شاگردانش باارزش و اعتبار می‌کند. تسلط بر محتوا و موضوع درس و اخلاق معلم ریاضی، از مهمترین ویژگی‌های اوست.
تأثیری که معلمان درس‌نگر علمی در شاگردان می‌گذارند، ناشی از شخصیت آنان نیست، بلکه زاده وسعت اطلاعات آنهاست. چنین تأثیری معمولاً تأثیر تعلیمی است نه تربیتی، ولی با این وصف آنها به‌طور غیرمستقیم در شاگردان تأثیر تربیتی هم می‌گذارند؛ اگرچه علاقه این گروه از معلمان بیشتر به رشته‌های علمی و مواد درسی است تا شاگردان، ولی دلبستگی آنها به علم باعث می‌شود که گاهی شاگردان با علاقه فراوان در کلاس درسشان حاضر شوند.
معلمان ریاضی بیشتر از نوع معلمان درس نگر علمی هستند. آنان معمولاً سخت‌گیر و بی‌مهر و محبت هستند. معلمان ریاضی فکر می‌کنند که اگر خشن نباشند، اگر خشک و جدی نباشند، دانش‌آموزان درس ریاضی را نخواهند خواند و چیزی از ریاضی یاد نخواهند گرفت! بسیاری از زمان‌هایی که دانش‌آموزان نسبت به تدریس یک معلم ریاضی اعتراض دارند، مسأله ربطی به تدریس معلم ندارند بلکه مشکل به نوع رفتار معلم برمی‌گردد که شاگردان دل خوشی از آن ندارند!
دکتر دیویس میگوید شما سعی می کنید به یک کودک جمع اعداد چند رقمی ا آموزش دهید این بسیار واضح ومشهود است اما در حیرت هستید چرا این کار مشکل به نظر می رسد ؟آنچه لزم دارید این است که یک متخصص باشید یک معلم کار آمد با سالها تجربه وتمرین . وی معتقد است که مادامی که مطالعات اخیر بر اهمییت دانش معلمان ریاضی فراتر از درس تاکید میکند این برای معلمان ریاضی ارزشمند است که در ریاضیات دانش ذاتی و ارثی داشته باشند . همچنین چالش در رقابت راهی برای تشخیص این دانش است .

iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.