مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونگی کسب نمره بالا در درس ریاضی

راهکارهایی برای کسب نمره بالا در درس ریاضی در ایام امتحانات در این بخش ارائه شده است. به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.

1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.

2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.

3- اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.

4- بعد از مطالعه کتاب درسی و جزوات کلاسی می توانید از جزوات موجود در اینترنت و نمونه سوالهای امتحانی استفاده نمائید.

5- اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد. استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. به شرطی که خودتان در کنار جلسات تدریس مسئله حل کنید و درس بخوانید. دقت کنید حتی با استفاده از کلاسهای خصوصی هم نقش شما کمرنگ نخواهد شد. تلاش خودتان همواره لازم است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی در پایین همین مطلب هم نشان داده شده اند.

6- از کسانی که قبلا در آموزش و یادگیری درس ریاضی و از مدرسین و معلمین تدریس ریاضی مشورت بگیرید. علاوه بر اینکه در حل سوالات و تمرینها از آنها کمک می گیرید، در رابطه با نحوه حل سوالات و تمرینات و چگونگی برنامه ریزی برای مطالعه ریاضی هم از آنها کمک بگیرید.

7- هر سوال ریاضی را که حل می کنید کمی به آن فکر کنید و راه حلی ارائه دهید بعد جوابش را ببینید. اگر جوابی که خودتان در ابتدای کار ارائه کرده اید غلط و اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در عوض مغزتان و ذهن ریاضی خودتان را پرورش داده اید. همینکه به حل سوال فکر می کنید و راه حلی ارائه می دهید، اگر راه حلتان هم درست نباشد، ذهنتان بیشتر و بهتر آمادگی پذیرش جواب درست را پیدا می کند.

برای اینکه از پس مسائل فیزیک و ریاضی بربیایید و بتوانید مسئله حل کنید، علاوه بر اینکه در کلاس فیزیک و حین تدریس فیزیک یا ریاضی توسط معلمتان باید حواستان صد در صد جمع باشد، در ادامه برای اینکه خودتان بتوانید مسائل را حل کنید، باید درک درستی از حل مسئله داشته باشید.

به عبارت دیگر قبل از ینکه هر راه حلی برای سوال یا مسئله فیزیک ارائه دهید باید مسئله را خوب درک کرده باشید و بتوانید آن را تجزیه و تحلیل کنید. باید بتوانید مسئله را به زبان ساده برای خودتان شرح دهید. هر راه حلی که ارائه می دهید باید استدلالی برای آن داشته باشید.

اگر در ابتدای کار مشکل داشتید ایرادی ندارد. انجام هر کاری در ابتدا سختی های خاص خودش را دارد. در ابتدای امر می توانید از دبیر فیزیک یا ریاضی و یا حتی معلم خصوصی فیزیک و ریاضی خود سوال بپرسید و روند حل آنها را دنبال کنید.

اگر تا به حال برای درس فیزیک و ریاضی مدرس خصوصی نداشته اید می توانید لیستی از بهترین مدرسین خصوصی فیزیک و ریاضی را با کلیک روی لینکهای مقابل مشاهده نمائید: مدرس خصوصی فیزیک - مدرس خصوصی ریاضی

اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است.

البته فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست. بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی را هم در پایین همین مطلب می توانید مشاهده کنید.


iranmodares




شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی هم می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید سوال بپرسید و مطالب را به خوبی یاد بگیرید. البته حتما باید خودتان هم درس را بخوانید و تمرین حل کنید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید و تمرینهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید. تمرینها را برای خودتان توضیح دهید و تشریح نمائید.

اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید داشتن یک برنامه ریزی خوب است. سعی کنید در برنامه ریزی خودتان مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، استراحت و ... را بگنجانید.


در این بخش روشهای کاربردی برای موفقیت در آموزش ریاضی دبیرستان و دانشگاه ارائه می گردد.

1- در کلاسهای تدریس و در صورت لزوم تدریس خصوصی ریاضی حاضر باشید و از غیبت اجتناب کنید. در کلاس تدریس ریاضی فعال باشید و سوال بپرسید. خودتان جزوه بنویسید و مطالبی که به نظرتان مهم است را یادداشت نمائید.

2- اگر مطلبی را متوجه نشدید یادداشت کنید و در پایان کلاس از معلم و مدرس ریاضی خودتان بپرسید. از سوال پرسیدن نترسید و هر موضوعی را که متوجه نشدید بپرسید.

3- حتما بعد از کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. نگذارید مطالبی که خوانده شده است روی هم انباشت گردد. با مرور بعد از جلسات تدریس ریاضی درس را در طول ترم یاد می گیرید و در ایام امتحانات هم خیالتان راحت خواهد بود.

4- به هیچ عنوان خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. خواندن و یاد گرفتن ریاضی در ایام امتحانات واقعا سخت است. اگر هم بتوانید به این ترتیب درس را پاس کنید، در مقاطع بعدی به مشکل خواهید خورد.

5- تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. در ابتدای کار مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را مرور کنید. سپس مسائل ساده را حل کنید و در ادامه به مسائل و تمرینات پیشرفته تر بپردازید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید، در حل مسائل ریاضی قویتر خواهید شد.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.