مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

رفع اشکال و یادگیری بهتر مسائل و درس ریاضی، جبر و گسسته

رفع اشکال و یادگیری بهتر مسائل و درس ریاضی، جبر و گسسته در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. برای مشاهده لیست مدرسین جبر و گسسته به دو صورت می توانید عمل کنید. بر روی عبارتهای معلم خصوصی جبر و احتمال یا مدرس خصوصی ریاضیات گسسته کلیک نمائید.
برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.

4- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی اصل کار تمرین حل کردن است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. کسی از شما باهوش تر نیست. اگر افرادی هستند که ریاضی را از شما بهتر بلدند فقط بیشتر تمرین حل کرده اند.

5- برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مسائل و درس ریاضی می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.




6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.

7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.

8- درس را در طول ترم بخوانید و یادگیری ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.

9- تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است.

10- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

(برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید).

11- به صورت دوره ای درس را مرور نمائید.

12- اول کتاب درسی را خوب بخوانید و بعد از آن به سراغ کتابهای کمک آموزشی بروید.

13- از نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل و جزوات ریاضی موجود در اینترنت استفاده کنید.

(برای مشاهده جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت ریاضی کلیک کنید).
14- اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.

15- حل مسئله و تمرینات کتاب درسی: بعد از حل تمرینات حل شده در کلاس درس سرغ مسائل و تمریناتی بروید که حل نشده اند. روی آنها فکر کنید و راه حل ارائه دهید. بلافاصله سراغ کتابهای حل تمرین نروید. خودتان فکر کنید و راه حل بنویسید. با این کار به تدریج ذهنتان قویتر شده و مسائل سخت تر را هم حل خواهد کرد.

16- استفاده از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت: بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و خواندن خود کتاب درسی می توانید از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت استفاده نمائید.
17- پرسیدن اشکالات از معلم یا مدرس خصوصی ریاضی: حین مطالعه، حل تمرین و ... هر سوال یا اشکالی که پیش آمد را یادداشت کنید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی از معلم یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. ممکن است اشکالی داشته باشید و از سر آن به سادگی بگذرید و در امتحان نیز از همان بحث سوال مطرح گردد.

18- استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی: اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال دارید یا سوالات و تمرینات را نمی توانید خوب بفهمید یک راهکار می تواند استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی باشد. در وب سایت حاضر مدرسین زیادی در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارند که با کلیک بر روی معلم خصوصی ریاضی می توانید آنها را مشاهده کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

19- مطالعه ریاضی در طول ترم و نه فقط در شب امتحان: بارها و بارها توصیه شده است که درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی و حتی ایام امتحانی نیست. اگر می خواهید به خوبی از پس درس ریاضی برآئید و در ایام امتحانات استرس هم نداشته باشید، درس را در طول ترم بخوانید. اگر بخواهید درس را در ایام امتحانات بخوانید بعد از امتحانات هم خیلی زود آن را فراموش کرده و سالهای بعد هم در یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت.

20- مرور منظم و مداوم در طول ترم: در طول ترم مرورهای منظم داشته باشید. مرور بعد از جلسه تدریس ریاضی در بخش های قبل گفته شد. علاوه بر آن، با یک برنامه ریزی منظم در وقتهای بعد هم هر از چند گاهی مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی را مرور نمائید.

در این بخش روشهای کاربردی برای موفقیت در آموزش ریاضی دبیرستان و دانشگاه ارائه می گردد.

1- مطالعه ریاضی و فیزیک در طول ترم: همانطور که در مقالات قبلی گفته شده است، برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک این درسها را باید در طول ترم خواند. ریاضی و فیزیک دروسی هستند که به مطالعه و تمرین مداوم و پیوسته نیاز دارند. در ایام امتحانات نمی تواند با خیال راحت و بدور از استرس این درسها را خواند. بنابراین برای یادگیری بهتر این دو درس در طول ترم آنها را بخوانید.

2- شرکت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک: غیبت در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک را به راحتی نمی توان جبران کرد. اگر در کلاس درس حاضر نشوید، بعدا خودتان باید وقت بیشتری برای مطالعه همان مبحث باید در نظر بگیرید.

3- حل مسئله و تمرین ریاضی و فیزیک: حل تمرین و مسئله برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک واقعا حیاتی است. بعد از شرکت درکلاس و مطالعه کتاب درسی تنها کاری که باید انجام دهید حل تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود.


4- به هیچ عنوان خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. خواندن و یاد گرفتن ریاضی در ایام امتحانات واقعا سخت است. اگر هم بتوانید به این ترتیب درس را پاس کنید، در مقاطع بعدی به مشکل خواهید خورد.

5- تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. در ابتدای کار مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را مرور کنید. سپس مسائل ساده را حل کنید و در ادامه به مسائل و تمرینات پیشرفته تر بپردازید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید، در حل مسائل ریاضی قویتر خواهید شد.
6- هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.

7- از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند.



بهترین زمان برای استفاده از کلاس خصوصی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه مانده به امتحانات است و نه دقیقا ایام امتحانات.

البته اگر به هر دلیلی دانشجو یا دانش آموزی در طول ترم نتوانسته است درس ریاضی را بخواند و یا در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شرکت کند، برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی در ایام امتحانات منطقی است و چاره ای جز این نیست. ولی، اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید تا ایام امتحانات زمان زیادی باقی مانده است، از همین الان برای برگزاری کلاس خصوصی ریاضی اقدام کنید.

برای یادگیری صحیح ریاضی و برای اطمینان از اینکه ریاضی را قبول شده و نمره خوبی می گیرید، بهتر است که کلاسهای خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات درسهای دیگری هم دارید. استرس ایام امتحانات اجازه یادگیری درست را به شما نمی دهد. در ضمن، ریسک قبول نشدن در درس ریاضی هم بالاتر است. بنابراین از همین الان برای برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی اقدام کنید.

برای آموزش بهتر درس ریاضی باید به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید و زمان کافی برای یادگرفتن و اینکه مطلب برای شما جا بیفتد داشته باشید. بنابراین اگر با اطمینان می خواهید ریاضی را با نمره خوب قبول شوید، بهتر است مطالعه و خواندن درس ریاضی و در صورت لزوم برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک مدرسه حاضر شده و غیبت نکنید. با حضور در کلاسهای تدریس مدرسه درس را بهتر یاد می گیرید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مطرح می گردد و بحثهایی که اتفاق می افتد به یادگیری بهتر شما کمک می کند.

2- بعد از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک مرور را فراموش نکنید. برای هر کدام از این درسها دفترچه ای داشته باشید و بعد از کلاس درس در حد دقیقه درس را مرور نموده و مهمترین نکاتی که از درس آن روز به نظرتان می رسد را در دفترچه مربوطه یادداشت نمائید.

3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.


4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.


منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.