مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نکات مهم در یادگیری درس ریاضی و کلاس خصوصی و گروهی ریاضی

نکات مهم در یادگیری درس ریاضی و کلاس خصوصی و گروهی ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. اولین نکته مهم در یادگیری درس ریاضی، مرور درس پس از کلاس است. بارها و بارها شاید این نکته را شنیده باشیم ولی کمتر به آن عمل می کنیم.سعی کنید با یک برنامه ریزی منظم بعد از تمامی کلاسهای ریاضی، حتما مروری در حد یک ربع هم که شده داشته باشید. این امر باعث میشود تمامی مطالبی که در آن روز یاد گرفته اید به یک باره فراموش نشده و دفعات بعد مجبور نباشید کل مطلب را از اول بخوانید.

مدرس موفق ریاضی نمره 20 ریاضی ریاضیات نمره بالای ریاضی موفقیت در تدریس ریاضی تدریس موفق ریاضی آموزش موفق ریاضی مدرس ریاضی ریاضی کنکور تدریس خصوصی ریاضی آموزش ریاضی موفقیت در ریاضی یادگیری ریاضی تدریس ریاضی ریاضی

اگر حل تمرینات، مسائل و مثالهای ریاضی برایتان مشکل است، با استفاده از روشهای زیر می توانید از پس حل این مسائل برآیید.

1- مرور دوباره متن درس: در بسیاری از اوقات مسائل را به آن دلیل نمی توانید حل کنید که متن درس را خوب نفهمیده اید. بنابراین پس از جلسات تدریس ریاضی در مدرسه (یا اگر مدرس خصوصی ریاضی دارید) بعد از جلسات خصوصی تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید.

2- حظور مرتب در کلاسهای ریاضی: تا جایی که امکان دارد غیبت نکنید. اگر برای مبحثی در کلاس ریاضی حاضر نباشید ممکن است بعدا جبران آن برایتان مشکل باشد. خیلی از اوقات آن مطلبی که سر کلاسش نبوده اید تا آخر ترم برایتان جا نمی افتد. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید ( برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بر روی لینک مدرسین ریاضی کلیک نمائید).

3- مرور مثالهای حل شده توسط مدرس خصوصی ریاضی یا معلم ریاضی: مدرس، دبیر و یا معلم ریاضی شما پس از ارائه درس معمولا تمریناتی را حل می کند. اولین کاری که پس از مرور خود درس انجام می دهید باید حل دوباره و مطالعه آن تمرینات باشد.

4- حل دوباره مثالهای حل شده کتاب: مثالهای حل شده کتاب هم منبع خوبی برای یادگیری و آموزش بیشتر درس ریاضی است. اول تلاش کنید که خودتان مسئله را حل کنید. در نهایت حل خودتان را با حل کتاب مقایسه کنید.


iranmodares


5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.

اگر مطالب را پس از کلاسهای درس مرور نکنید، بعدا که به سراغ درس می روید مثل این می ماند که اصلا کلاسی برگزار نشده و خودتان باید از صفر شروع به خواندن بکنید که خیلی کار سختی است.

پس برای موفقیت در یادگیری درس ریاضی، سعی کنید که با یک برنامه ریزی منظم، مرورهای بعد از کلاس درس را داشته باشید.

یکی از راهکارهای بسیار خوب برای ایجاد انگیزه و یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس درس علاقه نشان دهید و سعی کنید جزوه درسی خود را جذاب و خوانا بنویسید.

برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.

هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.

نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید.

سعی کنید تمامی نکاتی که در کلاس توسط معلم ریاضی گفته می شود را یاداشت نمائید. حتی اگر بعضی از دوستانتان سوالاتی می پرسند و دبیر ریاضی شما به آنها پاسخ می دهد،در صورتی که نکته جدیدی داشت آن را یاداشت کنید.

حین تدریس ریاضی توسط معلم یا دبیرتان سعی کنید که هم گوش دهید و هم جزوه مناسبی یادداشت نمائید.

فعال بودن و پرسیدن سوال در کلاس درس
فعال بودن در کلاس درس ریاضی و سایر دروس را به یک عادت تبدیل کنید. نه اینکه یک روز سرحال باشید و روز دیگر بی حوصله. کنجکاو باشید و سعی کنید تا مطلب را به خوبی یاد نگرفته اید از آن عبور نکنید.
--------------
مطالعه عمقی درس ریاضی
در هر مسئله ای که دلیل استفاده از روابط و فرمولها و یا روند حل را متوجه نشدید حتما از دبیر ریاضی یا معلم ریاضی خود سوال کنید. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان با تمرکز کامل گوش دهید.

راهکارهایی برای کسب نمره بالا در درس ریاضی در ایام امتحانات
حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.چند راهکار برای رفع اشکال در درس ریاضی

اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:

1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان

2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده
3- مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.

4- حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید.

5- مطالعه ریاضی در طول ترم: با مطالعه ریاضی در طول ترم، در ایام امتحانات بر روی مطالبی کار می کنید که تسلط شما را افزایش دهد. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانید در ایام امتحانات فقط می توانید به صورت سطحی درس را به پایان برسانید.

6- داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.

7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.

8- حل تمرینات داده شده و برگشت به موقع آنها: هر تمرینی که معلم ریاضی، مدرس ریاضی یا استاد ریاضی به شما داد را در اسرع وقت حل کنید و برگردانید. از حل تمرینات جدید استقبال کنید. با فکر کردن روی تمرینات و ارائه راه حل برای آنها توانایی های ذهن شما بیشتر می گردد. درست مانند ورزشکاری که با برداشتن وزنه های سنگین و تمرین مرتب ماهیچه های خودش را قویتر می کند، شما نیز با حل تمرین ریاضی ماهیچه های ذهن و فکرتان را تقویت می کنید.

9- گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد.

10- انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.

منبع: ایران مدرس

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید، در کنار شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مطالعه و حل تمرین و مسئله حتما مرور را هم فراموش نکنید.

اگر در حال مطالعه برای کنکور هستید و یا می خواهید در امتحانات پایان ترم موفق تر عمل کنید، در ایام کنکور و یا در طول ترم برنامه منظمی برای مرور درسها داشته باشید.

همانطور که گفته شد، برای مرور هم باید برنامه داشته باشید. شاید بارها و بارها شنیده اید که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری، همان روز درس را مرور کنید. این امر شاید ساده به نظر برسد ولی در اکثر اوقات انجام نمی شود.

شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.

هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.

مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.

به صورت خلاصه می توان گفت، اگر می خواهید در تحصیل و در درس ریاضی موفق شوید، در برنامه درسی خودتان مرور منظم را هم در نظر بگیرید.



اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.


iranmodares



در این بخش راهکارهایی برای کسب نمره بهتر در درسهای ریاضی و فیزیک ارائه می گردد.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک مدرسه حاضر شده و غیبت نکنید. با حضور در کلاسهای تدریس مدرسه درس را بهتر یاد می گیرید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مطرح می گردد و بحثهایی که اتفاق می افتد به یادگیری بهتر شما کمک می کند.

2- بعد از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک مرور را فراموش نکنید. برای هر کدام از این درسها دفترچه ای داشته باشید و بعد از کلاس درس در حد دقیقه درس را مرور نموده و مهمترین نکاتی که از درس آن روز به نظرتان می رسد را در دفترچه مربوطه یادداشت نمائید.

3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

4- علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.

5- اگر به هر دلیلی نتواستید در کلاسهای تدریس مدرسه شرکت کنید و یا با وجود شرکت در کلاسهای مدرسه باز در مبحث یا مباحثی از درسهای ریاضی و فیزیک اشکال داشتید، می توانید از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.

منبع: ایران مدرس


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.