مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهای عالی برای موفقیت و یادگیری بهتر ریاضی کنکور و دبیرستان و دانشگاه

راهکارهای عالی برای موفقیت و یادگیری بهتر ریاضی کنکور و دبیرستان و دانشگاه - در این بخش ارائه شده است. نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).

2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.

3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).

5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.



iranmodares


6- با حل تست های کنکور و مسائل بیشتر تسلط خود را افزایش دهید. حین تست زنی نکات مهم تست ها را برای مرورهای بعدی یادداشت کنید.

7- اگر در بخش هایی از درس ریاضی اشکال دارید می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسان فعال در زمینه تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک نمائید.

روند ارائه شده برای مطالعه سایر دروس همچون شیمی و فیزیک هم کمابیش صادق است. در این زمینه می توانید از مدرس شیمی یا معلم فیزیک خود کمک بگیرید.


ریاضی کنکور یکی از دروسی است که در کنکور سراسری و آزاد برای رشته های تجربی و ریاضی بسیار مهم بوده و کسب درصد بالا در درس ریاضی کنکور می تواند به مقدار زیادی بر روی رتبه نهایی کنکور تاثیر بگذارد.

برای رشته انسانی هم ریاضی کنکور تا حدی مهم است. در صورتیکه در بخشهایی از درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا برای کسب درصد بالا در آن روشهای تست زنی و مطالعه را بلد نیستید، مشاوره با مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضی کنکور می تواند مفید باشد.

در صورتیکه برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور با مدرس خاصی هماهنگ کردید و در کلاسهای خصوصی شرکت نمودید، مطالعه و تست زنی خودتان را نباید فراموش کرده و از کلاسهای کنکور فقط به عنوان پشتیبانی استفاده نمائید.

به منظور مشاهده لیستی از مدرسین ریاضی فعال در زمینه تدریس ریاضیات کنکور، دبیرستان و دانشگاه بر روی لینک تدریس خصوصی ریاضی کنکور کلیک نمائید.


یکی از دروس مهم برای کسب رتبه بالا و برتر در کنکور سراسری، درس ریاضی است. اگر بتوانید در درس ریاضی درصد خوبی بزنید، به کسب رتبه خوب در کنکور خیلی کمک خواهد کرد. در صورتیکه قصد دارید در کنکور سراسری برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کنید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در آن را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب، ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.

2- حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای درس ریاضی: بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است.

3- شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: سعی کنید کلاسهای مدرسه را به صورت منظم بروید. مطلبی که در یک ساعت و نیم کلاس مدرسه یاد می گیرید، اگر در کلاس شرکت نکنید، ممکن است بعدا وقت بسیار بیشتری از شما بگیرد. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در منزل و جلسات آموزش خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر در مدرسه معلم خوبی ندارید، با داشتن یک معلم خصوصی خوب می توانید این وضعیت را جبران کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

4- مرورهای منظم درس ریاضی: در برنامه درسی کنکوری خود مرورهای منظمی برای درس ریاضی در نظر بگیرید. در این مرورها، مطالب ارائه شده در کلاسهای ریاضی مدرسه، جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نکاتی که حین تست زنی یادداشت کرده اید و خلاصه جزوات خودتان را مرور خواهید کرد.

5- استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.

6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر باز تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.

7- تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.

8- یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.

9- یادداشت کرن نکات مهم تست های زده شده: همانطور که گفته شد، یادداشت کردن نکات مهم تست های ریاضی زده شده نیز در مرورهای بعدی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تست های مهم را علامت بزنید تا در مراجعات بعدی فقط آنها را مرور نمائید.

10- استفاده از تجربه دیگران در کسب درصد بالای درس ریاضی: اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در درس ریاضی کنکور درصد بالایی زده اند از مشورت و راهنمایی آنها و حتی در صورت امکان از جزوات آنها استفاده کنید. بپرسید که چه کتابهایی مطالعه کرده اند، چه جوری تست زده اند و چند ساعت در روز ریاضی خوانده اند.

منبع: سایت کنکور ایران مدرس

اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک کنکور به مدرس خصوصی نیاز دارید ...

اگر در فیزیک به صورت مبحثی اشکال دارید و با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک کنکور قصد رفع اشکال و تسلط بر درس فیزیک را دارید ...

در صورتیکه با شرکت در کلاسهای آموزش خصوصی ریاضی کنکور می خواهید تسلطتان بر درس ریاضی را افزایش داده و در کنکور درصد بالاتری بزنید ...

در هر صورت، برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی و فیزیک کنکور بر روی عبارتهای مدرس خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی فیزیک کلیک نمائید.

نکات کنکوری زیست 2 + اخبار جدید کنکور 95
با استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می توانید در کنکور درصد بالاتری برای این درس زده و در جهت موفقیت در کنکور گام مثبتی بردارید.

ریاضی یکی از دروس مهم و تعیین کننده در کنکور رشته ریاضی و تجربی است. اگر بتوانید ریاضی را خوب بزنید واقعا به کسب رتبه خوب در کنکور کمک زیادی کرده اید.

برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای مدرسه شرکت کرده و کتاب درسی را با دقت بخوانید. از معلم ریاضی و دبیر ریاضی خودتان برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مشورت و کمک بخواهید. هر سوالی که در کلاس درس برایتان پیش آمد بپرسید.

در مرحله بعد از کتابهای کمک آموزشی، تست های کنکور سالهای قبل و ... کمک بگیرید. با یک بر نامه ریزی خوب مطالعه، تست زنی و مرور را در کنار هم داشته باشید. در نهایت اگر درجایی از درس برایتان اشکالی باقی ماند، از جلسات آموزش خصوصی ریاضی کمک بگیرید و با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب هماهنگ کنید.

برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی کنکور و مدرسین ریاضی دبیرستان و دانشگاه بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.
6 عامل مهم و موثر در یادگیری ریاضی به صورت زیر است:

1- پیش مطالعه درس ریاضی: قبل از رفتن به کلاس درس مطلبی که قرار است درس داده شود را به صورت مختصر مطالع کنید تا یک دید اولیه نسبت به موضوع داشته باشید.

2- گوش دادن در کلاس درس: در کلاس درس با دقت گوش دهید. مطالبی که در کلاس ارائه می شود بعدا خودتان با انرژی بیشتری می توانید یاد بگیرید. پس بهتر است در همان کلاس درس آن را فرا بگیرید.

3- مرور بعد از جلسات تدریس: مرور بعد از جلسات تدریس به همان اندازه که راحت است، سخت هم می باشد. معمولا وقتی این بحث مطرح می شود همه تصمیم می گیرند آن را اجرا کنند ولی کمتر این اتفاق می افتد. مرورو بعد از تدریس به یادگیری شما کمک فراوان می کند.

4- حل تمرینات داده شده: یاد گرفتن ریاضی بدون حل تمرین محال است. پس حتما تمرینات را حل کنید.

iranmodares

5- حل تمرینات تکمیلی: اگر بتوانید تمرینات بیشتری علاوه بر تمرینات داده شده حل کنید سطح تسلط شما بالاتر خواهد رفت.
یکی از راهکارهای بسیار خوب برای ایجاد انگیزه و یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس درس علاقه نشان دهید و سعی کنید جزوه درسی خود را جذاب و خوانا بنویسید.
برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.

هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.

نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید.

سعی کنید تمامی نکاتی که در کلاس توسط معلم ریاضی گفته می شود را یاداشت نمائید. حتی اگر بعضی از دوستانتان سوالاتی می پرسند و دبیر ریاضی شما به آنها پاسخ می دهد،در صورتی که نکته جدیدی داشت آن را یاداشت کنید.
حین تدریس ریاضی توسط معلم یا دبیرتان سعی کنید که هم گوش دهید و هم جزوه مناسبی یادداشت نمائید.
نکات دیگری برای یادگیری درس ریاضی در مقالات دیگر همین وب سایت ارائه شده است.
اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش آن موفق باشید مهمترین کاری که باید انجام دهید حل تمرین و مثال است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بلد است مطمئن باشید که از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین بیشتری حل کرده است.
قبل از آنکه تمرینات و مثالهای بیشتری برای ریاضی حل کنید، همان تمریناتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی در کلاس درس حل کرده است را دوباره حل کنید. سعی کنید تمرینات و مثالهای حل شده توسط مدرس ریاضی خودتان را به صورت عمیق بفهمید.
معلم و دبیر شما حین تدریس ریاضی معمولا مثالها و تمریناتی را حل می کند که به نظرشان مهمتر است و در امتحان ریاضی هم معمولا سوالها مشابه همان تمرینات می باشد. حتی اگر سوالات امتحانی ریاضی هم مشابه همان تمرینات نباشد، برای حل تمرینات با سطح بالاتر باید ابتدا سوالات حل شده در کلاس را یاد بگیرید.
همانطور که در نکات قبل یادگیری ریاضی گفته شد، ابتدا باید تمرینات حل شده توسط ".معلم ریاضی." خود را حل نمائید. در مرحله بعد برای جا افتادن بهتر مطالب و تسلط بیشتر بر درس لازم است تا خودتان در منزل تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید.
میزان یادگیری و تسلط شما در درس ".ریاضی." ارتباط مستقیم با تعداد تمریناتی دارد که حل می کنید. ضمنا، حین حل تمرینات بر روی آنها تمرکز کنید و اگر خیلی سریع نتوانستید بر مبحث مسلط شوید سعی کنید که پشتکار داشته باشید و با مداومت تمارین را حل نمائید.
اگر در بعضی از تمرینات مشکل دارید می توانید از ".دبیر ریاضی." خود کمک بگیرید و یا با یک ".مدرس خصوصی ریاضی." برای رفع اشکال کلاس داشته باشید.
نکات دیگری برای یادگیری درس ریاضی در مقالات دیگر همین وب سایت ارائه شده است.
ضمنا، اگر به مدرس و معلم خصوصی ریاضی نیاز دارید به بخش تدریس خصوصی همین وب سایت مراجعه نمائید.
برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید باشد.

نکته 1: مرور درس پس از کلاس
همانطور که می دانیم درس ریاضی یکی از مهمترین درسهای پایه بوده و یادگیری و مطالع صحیح آن حتی در یادگیری سایر دروس تاثیر گذار است.
پس برای موفقیت در یادگیری درس ریاضی، سعی کنید که با یک برنامه ریزی منظم، مرورهای بعد از کلاس درس را داشته باشید.
---------------
نکته 2: گوش دادن به درس در کلاس
یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است.
---------------
نکته 3: نوشتن جزوه جذاب و خوانا در کلاس درس
حین تدریس ریاضی توسط معلم یا دبیرتان سعی کنید که هم گوش دهید و هم جزوه مناسبی یادداشت نمائید.
---------------
نکته 4: فعال بودن و پرسیدن سوال در کلاس درس
فعال بودن در کلاس درس ریاضی و سایر دروس را به یک عادت تبدیل کنید. نه اینکه یک روز سرحال باشید و روز دیگر بی حوصله. کنجکاو باشید و سعی کنید تا مطلب را به خوبی یاد نگرفته اید از آن عبور نکنید.
--------------
نکته 5: مطالعه عمقی درس ریاضی
در هر مسئله ای که دلیل استفاده از روابط و فرمولها و یا روند حل را متوجه نشدید حتما از دبیر ریاضی یا معلم ریاضی خود سوال کنید. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان با تمرکز کامل گوش دهید.

iranmodares

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات آموزش خصوصی ریاضی در منزل در خیلی از موارد می تواند به یادگیری بهتر و رفع اشکال در درس ریاضی کمک کند.

سعی کنید که در کلاسهای گروهی ریاضی که در مدرسه برگزار می شود حتما شرکت کنید. اگر نحوه تدریس معلم ریاضی یا دبیر ریاضی خوب نبود، در این حالت استفاده از خدمات تدریس خصوصی ریاضی هم می تواند کمک کننده باشد.

در کنار کلاسهای تدریس ریاضی، مرور، حل مسئله و تمرین و مطالعه کافی را هم در نظر بگیرید.



دانلود رایگان جزوه آموزشی فصل 7 هفتم ریاضی پایه 7 هفتم - توان و جذر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.