مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

تدریس خصوصی ریاضی و نمره بالای ریاضیات + موفقیت در یادگیری ریاضی

برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دوره ابتدایی و ریاضیات سایر مقاطع بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.
ریاضی متوسطه و دبیرستان شامل دروسی همچون ریاضی 1 و 2، حسابان، آمار، حساب دیفرانسیل، هندسه 1 و 2، هندسه تحلیلی، جبر و احتمال و ... است. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دوره متوسطه و دبیرستان و ریاضیات سایر مقاطع بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک نمائید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

iranmodares

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.
4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.
اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک در تهران به ارائه خدمات نیاز دارید ...

اگر برای تقویت پایه ریاضی، آموزش بهتر درس ریاضی، آمادگی امتحانات ریاضی در تهران قصد استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی را دارید و در جستجوی یک مدرس خصوصی ریاضی خوب هستید ...

اگر در زمینه آموزش فیزیک مشکل دارید و با استفاده از جلسات تدریس خصوصی فیزیک و استفاده از کمک یک مدرس خصوصی فیزیک خوب می خواهید درس فیزیک را به خوبی یاد بگیرید ....
در هر صورت، برای استفاده از خدمات تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک در تهران لیست مدرسین ثبت نامی در وب سایت (ایران مدرس) را مشاهده کنید. ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس ایران است و بیش ار 15500 مدرس ثبت نامی دارد.

برای مشاهده لیست مدرسین و معلمان ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای معلم خصوصی ریاضی یا معلم خصوصی فیزیک کلیک کنید.
برای یادگیری درست درس ریاضی باید عوامل مختلفی در نظر گرفته شود. شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی، حل تمرین و مسئله، داشتن پشتکار و ... در یادگیری ریاضی مهم است.
برای تقویت ریاضی دبیرستان و دانشگاه راهکارهای زیر می تواند مفصد و موثر باشد:

1- حضور مرتب در کلاسهای مدرسه و دانشگاه: به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت کنید. مطلبی را که در کلاسهای درس می توانید یاد بگیرید، اگر در کلاسها شرکت نکنید، در زمانهای بعد باید وقت بسیار بیشتری بذارید و یاد بگیرید.

2- حل مسئله و تمرین کافی: برای یادگرفتن درس ریاضی حل مسئله و تمرین کاملا لازم و ضروری است. با حل تمرین و ریاضی تسلط شما بر مطلب افزایش می یابد.

3- استفاده از جزوات و نمونه سوالهای امتحانی موجود در سایتهای اینترنتی
برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.
برای استفاده صحیح از جلسات تدریس خصوصی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

- جلسات تدریس خصوصی جایگزین مطالعه، کلاس درس مدرسه و دانشگاه، حل تمرین و مسئله و ... نیست. جلسات تدریس خصوصی به عنوان کمک و پشتیبانی باید مورد استفاده قرار بگیرد.

- جلسات تدریس خصوصی را مانند کلاسهای مدرسه و دانشگاه جدی بگیرید. اگر مدرس تمریناتی را تعیین کرد آنها را حل کنید.

- اگر لازم است برای درسی از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید، هر چه زودتر شروع کنید. در ایام امتحانات خیلی سرتان شلوغ می شود و زمان کافی نخواهید داشت.

- همه ی کارها رو برای جلسات تدریس خصوصی در نظر نگیرید. در بین جلسات خودتان هم فعالیت داشته باشید و تمرین و مسئله حل کنید.

- در جلسات تدریس خصوصی فعال باشید. سوال بپرسید و تا مطلب را یاد نگرفته اید کوناه نیایید.
هزینه، نرخ و قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس مقدار ثابتی نبوده و بسته به شهر، سابقه و تجربه مدرس و ... متغیر است.

مسلما مدرسینی که سابقه کاری بالاتری دارند و مدرک تحصیلی آنها نیز بالاتر است هزینه بیشتری را برای جلسات تدریس خصوصی مطالبه می کنند. هزینه تدریس در شهرهای بزرگتر هم بیشتر است.

برای هماهنگی با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب در مرحله اول رزومه و سوابق کاری مدرسین مختلف را ببینید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.

در ادامه با توجه به هزینه درخواستی مدرسین و بودجه ای که خودتان برای کلاسهای در نظر گرفته اید چند مدرس را در نظر گرفته و با آنها تماس بگیرید. ممکن است بعضی از آنها تخفیف هم بدهند.

با یکی از مدرسین هماهنگ کرده و یکی دو جلسه را با او برگزار کنید. اگر راضی بودید که چه بهتر در غیر اینصورت با مدرس دیگری هماهنک کنید.

زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.

بارها و بارها در مقالات مختلف گفته شده است که اگر واقعا قصد دارید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری جلسات را موکول به ایام امتحانات نکنید.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.

البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.

اگر می خواهید در ریاضی نابغه شوید و ریاضی را خوب یاد بگیرید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.


1-در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید.

2- در کلاسهای تدریس ریاضی سر وقت حاضر شوید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی در ردیف جلو بنشینید و خوب دقت کنید.

4- تمرکز خودتان را در کلاس درس حفظ کنید و با دقت گوش دهید.

5- در کلاس تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید و جزوه خودتان را داشته باشید.

6- هر سوالی که در کلاس برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

7- به سوالاتی که سایر دانش آموزان یا دانشجویان می پرسند گوش دهید.

8- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید.

9- در صورت لزوم از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

10- برای مشاهده مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی در این بخش ارائه شده است.

1- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه تدریس ریاضی شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم برای رفع اشکال استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

4- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی حتما جزوه یادداشت کنید. با یادداشت جزوه تمرکز شما افزایش می یابد و مطالب را بهتر می فهمید.

5- هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای تدریس ریاضی بپرسید و یا یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.

6- اگر همکلاسی های شما سوالی می پرسند با دقت گوش دهید. ممکن است این سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.

7- به مسائل و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حل می شود به دقت توجه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم این مورد را رعایت نمائید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی برای حل مسائل داوطلب باشید. البته لازمه این امر این است که در طول ترم درس بخوانید.

9- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتما مطالب تدریس شده را مرور نموده و تمرینها را دوباره حل کنید.

10- در طول ترم درس ریاضی را بخواند. خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. برای یادگیری بهتر آن باید وقت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. بنابراین در طول ترم ریاضی بخوانید.


 


برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.


بهترین زمان برای استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، نه دقیقا در ایام امتحانات و بلکه چند ماه قبل از آن است. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در طول ترم درسها را کنار گذاشته و نزدیک ایام امتحانات به فکر استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می افتند.


اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در بعضی از قسمتهای آن اشکال دارید راه حل دیگری هم وجود دارد و آن استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. البته به هوای جلسات تدریس خصوصی نمی توان مطالعه و تمرین و کلاسهای مدرسه و دانشگاه را کنار گذاشت. ولی، جلسات آموزش خصوصی ریاضی می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید. برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است. شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.
iranmodares

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی حسابان بر روی عبارت مدرس خصوصی حسابان کلیک نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی جبر و احتمال بر روی عبارت مدرس خصوصی جبر و احتمال کلیک نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی هندسه 1 و آموزش خصوصی هندسه 2 بر روی عبارت مدرس خصوصی هندسه کلیک نمائید.


دانلود خلاصه جزوه ریاضی 1

هزینه، نرخ و قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی، موفقیت در آموزش و تدریس ریاضی

هزینه، نرخ و قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی، موفقیت در آموزش و تدریس ریاضی و ... در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. همانطور که در مطالب قبلی گفته شد، هزینه، نرخ و قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس مقدار ثابتی نبوده و بسته به شهر، سابقه و تجربه مدرس و ... متغیر است.
مسلما مدرسینی که سابقه کاری بالاتری دارند و مدرک تحصیلی آنها نیز بالاتر است هزینه بیشتری را برای جلسات تدریس خصوصی مطالبه می کنند. هزینه تدریس در شهرهای بزرگتر هم بیشتر است.

برای هماهنگی با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب در مرحله اول رزومه و سوابق کاری مدرسین مختلف را ببینید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.



iranmodares


هزینه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی نیز مانند سایر دروس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت یک تخمین سرانگشتی می توان گفت که هزینه یک جلسه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی بین 20 تا 50 هزار تومان متغییر است. البته ممکن است مدرس یا دبیری که در مدارس به صورت رسمی تدریس می کند هزینه ای معادل 100 هزار تومان یا بیشتر مطالبه کند.
برای اینکه بتوانید به صورت کلی برآوردی از هزینه جلسات تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی داشته باشید، در بخش تدریس خصوصی همین سایت عبارت ریاضی ابتدایی را جستجو کنید. به این ترتیب لیست مدرسینی که ریاضی ابتدایی تدریس می کنند را می توانید ببینید. بر روی مدرسین کلیک نموده و ببینید که چه هزینه ای را ثبت کرده اند.

برای کسب نمره بالا در درس ریاضی دبیرستان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- به صورت مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید.

2- در کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی مدرسه به صورت کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

3- در کلاس درس هر سوال که برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

4- به سوالاتی که دیگر دانش آموزان می پرسند گوش دهید چون ممکن است همان سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.

5- در کلاس درس جزوه بردارید و بنویسید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید.

6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.

7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.

8- درس را در طول ترم بخوانید و یادگیری ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.

9- تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است.

10- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

(برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید).

12- مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی: بعد از کلاس تدریس درس ریاضی یا هر درس دیگری در حد 10 دقیقه تا یک ربع درس را مرور کنید. به این ترتیب مطالب ارائه شده در کلاس درس را کمتر فراموش می کنید و بعدا یادگیری و حل تمرین انرژی و زمان کمتری از شما می گیرد. این مرور کوتاه هر چند آسان به نظر می رسد ولی کمتر اجرا می شود. شما سعی کنید آن را انجام دهید.

13- حل دوباره تمرینات حل شده در کلاس درس: تمریناتی که در کلاس درس حل می شود را خودتان یکبار دیگر حل کنید تا بر نحوه حل آنها مسلط گردید. تمرینات جدید را بعد از این تمرینات حل کنید.

14- اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.

15- حل مسئله و تمرینات کتاب درسی: بعد از حل تمرینات حل شده در کلاس درس سرغ مسائل و تمریناتی بروید که حل نشده اند. روی آنها فکر کنید و راه حل ارائه دهید. بلافاصله سراغ کتابهای حل تمرین نروید. خودتان فکر کنید و راه حل بنویسید. با این کار به تدریج ذهنتان قویتر شده و مسائل سخت تر را هم حل خواهد کرد.

16- استفاده از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت: بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و خواندن خود کتاب درسی می توانید از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت استفاده نمائید. برای دانلود مطالب آموزشی در همین وب سایت بر روی لینکهای زیر کلیک کنید. برای مطالعه در زمینه موفقیت در تحصیل هم بر روی لینک موفقیت تحصیلی کلیک نمائید.

اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- قبل از جلسه تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید و بر آن مسلط باشید.
2- مطالبی را که قرار است در جلسه تدریس ریاضی گفته شود از قبل برنامه ریزی کنید.
3- همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.
4- جلسات بعدی تدریس ریاضی را هم با کیفیت بالا برگزار نمائید. هر بار که می خواهید کلاس تدریس جدیدی را آغاز کنید به خودتان بگویید که این بهترین جلسه تدریس من خواهد بود.
5- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.

اگر می خواهید تمرینات و مسائل ریاضی را بهتر و راحتتر حل کنید، روشهای زیر می تواند مفید باشد:
1- در کلاس تدریس ریاضی به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید: اگر به مطالبی که در کلاس تدریس ریاضی ارائه می شود با دقت گوش دهید و درس را خوب یاد بگیرید، اگر مثالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل می شود را با دقت دنبال کنید، بعدا مسائل و تمرینات ریاضی را راحتتر می توانید حل کنید.
2- مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی را دوباره حل کنید: اولین کاری که قبل از حل تمرینات جدید باید انجام دهید، حل مثالها و تمرینات حل شده در کلاس تدریس ریاضی است. مثالها را خودتان یکبار دیگر حل کنید و از بلد بودن آنها مطمئن شوید.
3- از معلم و مدرس ریاضی خودتان سوال بپرسید: هر بار که سوال یا تمرینی را حل کردید و حل آن را بلد نبودید، از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اجازه ندهید که اشکالی در حل تمرینات برای شما باقی بماند. یک اشکال کوچک ممکن است در امتحان پایانی و کنکور دردسر ساز شود.
4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.
5- ابتدا تمرینات راحتتر را حل کنید: بعد از حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای تدریس ریاضی، ابتدا تمرینات راحتتر ریاضی را حل کنید و به تدریج تمرینات سطح بالاتر و سخت تر را حل نمائید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر خواهد شد.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.
7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.
8- اگر جلسات تدریس ریاضی ای که برگزار می کندی طولانی است، هر 40 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی به شاگردانتان بدهید.
9- جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.
10- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.
منبع: ایران مدرس

در این بخش راهکارهایی برای کسب نمره بهتر در درسهای ریاضی و فیزیک ارائه می گردد.
1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک مدرسه حاضر شده و غیبت نکنید. با حضور در کلاسهای تدریس مدرسه درس را بهتر یاد می گیرید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مطرح می گردد و بحثهایی که اتفاق می افتد به یادگیری بهتر شما کمک می کند.
2- بعد از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک مرور را فراموش نکنید. برای هر کدام از این درسها دفترچه ای داشته باشید و بعد از کلاس درس در حد دقیقه درس را مرور نموده و مهمترین نکاتی که از درس آن روز به نظرتان می رسد را در دفترچه مربوطه یادداشت نمائید.
3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.
4- علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.

در این بخش در رابطه با چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا در این دو درس مطالبی ارائه می گردد. برای حل اصولی و صحیح مسائل فیزیک و ریاضی و کسب نمره بالا در این دو درس موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک حضور منظم و فعال داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک روند حل مسائل توسط مدرس و معلم خودتان را با دقت دنبال کرده و سعی کنید یاد بگیرید.
2- مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.

در رابطه با درس ریاضی در مرحله اول سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و اگر لازم شد از جلسات تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید). در مرحله بعد باید پس از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید. مرور همان روز بعد از کلاس خیلی مهم و خوب است. اگر دفترچه ای داشته باشید و فرمولهای مهم را در آن یادداشت نمائید که خیلی عالی است. مثالها و مسئله های حل شده در کلاس درس را دوباره حل کنید. هر سوال یا اشکالی که داشتید جلسه بعد از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در طول ترم درس را بخوانید و خواندن و مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. مطالعه دروس در ایام امتحانات و نتیجه خوب گرفتن در آنها اگر در طول ترم درس را نخوانده باشید سخت و مشکل است. سعی کنید در طول ترم مبحث به مبحث مسئله حل کنید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله واقعا مهم است. در کلاس تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید و حضور فعال داشته باشید.
برای درس فیزیک هم مشابه درس ریاضی شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک و عدم غیبت در کلاسها در طول ترم مهم است. برای فیزیک مهم می توانید از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک نمائید). درس فیزیک به نسبت ریاضی کمی مفهومی تر است. یعنی ممکن است در درس ریاضی شما فرمول و رابطه ای را استفاده کنید و معنی آن را خیلی خوب هم متوجه نشده و اشکالی هم پیش نیاید. ولی در درس فیزیک، همانطور که از اسم درس مشخص است، همه ی فرمولها و راوبط معنی فیزیک دارند. سعی کنید معنی روابط و اینکه در عالم واقعیت این روابط به چه معنی ای هستند را بفهمید. برای درس فیزیک هم حضور فعال در کلاسهای تدریس فیزیک و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی مهم است. دقت کنید که فیزیک را هم در طول ترم بخوانید و حتی اگر خواستید از کلاسهای خصوصی فیزیک هم استفاده کنید آنها را هم در طول ترم برگزار نمائید. در طول ترم مرتبا با یک برنامه ریزی عالی درس را بخوانید و مرور کنید. تمرین و مسئله حل نمائید و معنی روابط و فرمولهای فیزیک را برای خودتان تشریح کنید. مانند ریاضی، برای فیزیک هم حل تمرین و مسئله بسیار مهم است.

موفقیت در تدریس خصوصی درس ریاضی، آموزش و یادگیری موفق ریاضی

در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

iranmodares

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.

دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی

لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.


برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

دانلود پرکاربردترین فرمولهای مشتق گیری و انتگرال گیری


هزینه، نرخ و قیمت جلسات تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس مقدار ثابتی نبوده و بسته به شهر، سابقه و تجربه مدرس و ... متغیر است.

مسلما مدرسینی که سابقه کاری بالاتری دارند و مدرک تحصیلی آنها نیز بالاتر است هزینه بیشتری را برای جلسات تدریس خصوصی مطالبه می کنند. هزینه تدریس در شهرهای بزرگتر هم بیشتر است.

برای هماهنگی با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب در مرحله اول رزومه و سوابق کاری مدرسین مختلف را ببینید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.

در ادامه با توجه به هزینه درخواستی مدرسین و بودجه ای که خودتان برای کلاسهای در نظر گرفته اید چند مدرس را در نظر گرفته و با آنها تماس بگیرید. ممکن است بعضی از آنها تخفیف هم بدهند.

با یکی از مدرسین هماهنگ کرده و یکی دو جلسه را با او برگزار کنید. اگر راضی بودید که چه بهتر در غیر اینصورت با مدرس دیگری هماهنک کنید.


زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.

بارها و بارها در مقالات مختلف گفته شده است که اگر واقعا قصد دارید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری جلسات را موکول به ایام امتحانات نکنید.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.

البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.

دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق


حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.


iranmodares


در قدم بعد، سعی کنید کلاس شما کلاس جذاب و موثری باشد. وسط کلاس هر از چند گاهی یک استراحت 5 تا 10 دقیقه ای بدهید. درس ریاضی درس سنگینی است و باید با روشهای مختلف سعی کنید کلاس را به خوبی مدیریت کنید. تنوع را حفظ کنید. بخشی از کلاس را به تدریس، بخشی را به حل مسئله و تمرین و بخشی از آن را به سوال و جواب، توضیح توسط خود شاگردتان، حل مسئله و تمرین توسط او و ... اختصاص دهید.

در بین جلسات تدریس ریاضی حل تمرین و مسئله را حتما از شاگردتان بخواهید. مرور مطالب قبلی هم باید انجام گردد. این مرور می تواند از طریق حل یک مسئله باشد. مثلا اگر مبحثی را دو جلسه قبل تدریس کرده اید یک مسئله به او بدهید و بخواهید که برای جلسه بعد حل آن را بیاورد. به این ترتیب مجبور است برود و آن مباحث را مرور کند تا مسئله ی شما را حل کند.

در جلسات تدریس خصوصی ریاضی مبنای کار را جزوه ی درسی مدرسه یا دانشگاه در نظر بگیرید. مثالها و تمرینات را هم از همان جزوه حل کنید. اگر وقت اضافه داشتید خودتان هم می توانید سوال طرح کنید و حل کنید. سوالهای خودتان هم باید نزدیک به مباحث جزوه باشد و مباحث جدید و خارج از محدوده جزوه را خیلی مطرح نکنید.

در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری سر وقت حاضر شوید و کمی دیرتر از کلاس خارج شوید. همین کمی بیشتر ماندن به موفقیت کاری شما کمک زیادی می کند. اگر کلاسها خیلی طولانی شد آن را دو بخش کنید و وسط کلاس استراحت بدهید. می تواند کاغذهای A4 ی که مشخصات خودتان روی آن تایپ شده است را برای حل تمرین و مسئله مورد استفاده قرار بدید که براتون تبلیغ هم بشه. به این ترتیب هر کدام از شاگردهای شما افراد دیگری رو به شما معرفی خواهند کرد.


دانلود جزوه کاربرد مشتق


اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- کتاب درسی را خوب بخوانید و در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید. در کلاسهای تدریس غیبت نکنید. هر یک غیبت کلی شما را عقب می اندازد. ممکن است در جلسه امتحان و یا در جلسه کنکور به سوالی نتوانید پاسخ دهید و آن سوال در همان جلسه ای که غایب بوده اید بررسی شده باشد.

2- تمرینها و مثالهای کتاب درسی را بررسی و تحلیل کنید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید. سوالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر حل کنید و برای خودتان یا دوستتان توضیح دهید. بعد از جلسات تدریس یا تدریس خصوصی ریاضی همان روز درس را مرور کنید. حل مثال و مسئله و تمرین کلی یادگیری ریاضی است.

3- یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.

4- مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید.


تدریس تضمینی ریاضیات-ارتعاشات-ریاضی-تدریس خصوصی دروس متوسطه-آموزش شنا-دانشگاهی-ارتعاشات-piping-ابتدایی-ریاضیات گسسته-مدرس ریاضیات مهندسی-تدریس-مدیریت بیمه-تدریس خصوصی ریاضیات دبیرستان-تدریس ریاضی-تدریس ریاضی ششم-برنامه نویسی R-سایت تدریس خصوصی-دکترا-




iranmodares

گرفتن نمره 20 در درس ریاضی، موفقیت در تدریس ریاضی و آموزش و یادگیری ریاضی

گرفتن نمره 20 در درس ریاضی، موفقیت در تدریس ریاضی و آموزش و یادگیری ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. بهترین راهکارها برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی در این بخش ارائه می گردد.

iranmodares

1- حضور مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه: در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور مرتب داشته باشید. اگر غیبت کنید، مطلبی که ارائه شده است را خودتان به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. ضمنا در زمانهای بعد باید وقت بیشتری بذارید تا همان مطلب کلاس را خودتان یاد بگیرید.

2- جزوه برداشتن در کلاس درس: سعی کنید در کلاس درس حتما خودتان جزوه بردارید. هنگام نوشتن مطالب بهتر برای شما جا می افتد. ممکن است نکاتی به نظر شما مهم باشد که دیگران در جزوه خودشان آنها را یادداشت نکنند. بنابراین کپی گرفتن از جزوه سایر دانش آموزان و دانشجویان راه حل خوبی نیست. شما جزوه خودتان را بهتر خواهید فهمید.

3- داشتن تمرکز و حواس جمع در کلاس درس: در کلاس درس حواستان را جمع کنید و تمرکز صد در صدی داشته باشید. سوالاتتان را گوشه کاغذ یادداشت کنید و بپرسید. با مطالب ارائه شده در کلاس درس درگیر شوید و آن را دنبال کنید.

4- سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.

5- مشارکت در کلاس درس و فعال بودن: به سوالهایی که توسط معلم ریاضی یا استاد ریاضی شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای حل تمرینات داوطلب شوید. به سوالات دیگران گوش دهید. خلاصه اینکه، در کلاس درس فعال باشید.


برای موفقیت در امتحانات نهایی ریاضی، موفقیت در امتحانات مدرسه و دانشگاه و کسب درصد بالای ریاضی در کنکور سراسری و آزاد می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.

کلاسای تدریس خصوصی به صورت کلی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی به صورت خاص، اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند و در کنار آن مطالعه و مرور و حل تمرین و مسئله وجود داشته باشد، می تواند در موفقیت تحصیلی موثر و مفید باشد.

البته نباید به امید شرکت در کلاسهای خصوصی در جلسات تدریس مدرسه و دانشگاه غیبت کرد. کلاسهای گروهی ای که در دانشگاه و مدرسه تشکیل می شود نیز مزایایی برای خودش دارد. به عنوان مثال ممکن است حل یک مسئله به بحث کشیده شود و در جریان همان بحث شما مطالب زیادی یاد بگیرید. و یا یکی از هم کلاسی هایتان سوالی بپرسد که بعدا برای شما هم مطرح گردد.

چه در کلاسهای گروهی تدریس مدرسه و دانشگاه و چه در جلسات تدریس خصوصی سعی کنید حضور فعالی داشته باشید. سوال بپرسید و در مباحثی که مطرح می شود شرکت کنید. در کلاسهای تدریس مدرسه اگر کسی سوالی پرسید، گوش دهید و ببینید از آن چه چیزی می توانید یاد بگیرید. اگر سوال یا مسئله ای مطرح شد برای پاسخ دادن به آن داوطلب شوید.

در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه یادداشت کردن جزوه هم خیلی مفید است. به قول معروف: کم رنگترین جوهرها از قویترین حافظه ها ماندگار تر است. ضمنا جزوه ای که خودتان یادداشت می کنید را بعدا بهتر می فهمید. حین نوشتن هم یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

اگر با وجود شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه باز در بحثی اشکال داشتید و یا تعدادی از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه را نتوانستید شرکت کنید، استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. اگر برای کنکور سراسری و آزاد هم در حال مطالعه هستید، باز می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید.


حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.

4- جزوه کلاسی خود دانش آموز یا دانشجو را برای تدریس مورد استفاده قرار دهید. چون به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه ارائه می گردد. حتی اگر تمریناتی را برای حل کردن در بین جلسات تدریس به شاگردتان می دهید، سعی کنید که مشابه تمرینات جزوه و یا از نوع همانها باشند. البته خوب است که مباحث تدریسی به صورت مفهومی و کاربردی توضیح داده شود. خوب تدریس کردن شما می تواند شاگردتان را به ریاضی کاملا علاقه مند کند.


اگر می خواهید در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی موفق تر عمل کنید، در مرحله اول باید تسلط خودتان را بر مطالبی که می خواهید ارائه کنید بالاتر ببرید.

ممکن است شما مطلب را به خوبی بلد باشید ولی مسلط بر آن نباشید. به این معنی که، اگر شما بر درس احاطه کامل داشته باشید، اشکال شاگردتان را بهتر تشخیص می دهید. نحوه تدریس شما هم متفاوت خواهد شد. کسی که مطلب را بلد است می تواند آن را تدریس کند. ولی کسی که بر مطلب مسلط است می تواند آن را برای طرف مقابل تفهیم کند.

شاید این اتفاق برای خود شما هم افتاده باشد که وقتی که درسی را چند بار تدریس می کنید و برآن کاملا مسلط می شوید، در دفعات بعد نحوه برنامه ریزی شما هم برای کلاس تدریس فرق خواهد کرد. چون اول و آخر مبحث را به خوبی متوجه هستید و می دانید که چه مباحثی قرار است گفته شود، مهمترین مطالب را به خوبی انتخاب کرده و بیشتر وقت را برای آنها صرف می کنید.

کسانی که بر مطالب ارائه شده تسلط کامل ندارند از جایی شروع به تدریس می کنند و پیش می روند. شاید مطلب را خوب تدریس هم بکنند. ولی در آخر وقتی که درس تمام می شود به احتمال زیاد از سر مباحث مهم خیلی سریع رد شده اند. مطلب دیگر اینکه، مسلط بودن بر درس تدریسی، بر نحوه بیان شما هم تاثیر می گذارد. چون خودتان مطلب را از بالا می بینید و بر تمامی زوایای آن احاطه دارید، به گونه ای مطالب را ارائه می کنید که شاگرد شما هم به خوبی آن را می فهمد.

در قدم بعد، سعی کنید کلاس شما کلاس جذاب و موثری باشد. وسط کلاس هر از چند گاهی یک استراحت 5 تا 10 دقیقه ای بدهید. درس ریاضی درس سنگینی است و باید با روشهای مختلف سعی کنید کلاس را به خوبی مدیریت کنید. تنوع را حفظ کنید. بخشی از کلاس را به تدریس، بخشی را به حل مسئله و تمرین و بخشی از آن را به سوال و جواب، توضیح توسط خود شاگردتان، حل مسئله و تمرین توسط او و ... اختصاص دهید.

در بین جلسات تدریس ریاضی حل تمرین و مسئله را حتما از شاگردتان بخواهید. مرور مطالب قبلی هم باید انجام گردد. این مرور می تواند از طریق حل یک مسئله باشد. مثلا اگر مبحثی را دو جلسه قبل تدریس کرده اید یک مسئله به او بدهید و بخواهید که برای جلسه بعد حل آن را بیاورد. به این ترتیب مجبور است برود و آن مباحث را مرور کند تا مسئله ی شما را حل کند.


اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- کتاب درسی را خوب بخوانید و در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید. در کلاسهای تدریس غیبت نکنید. هر یک غیبت کلی شما را عقب می اندازد. ممکن است در جلسه امتحان و یا در جلسه کنکور به سوالی نتوانید پاسخ دهید و آن سوال در همان جلسه ای که غایب بوده اید بررسی شده باشد.

2- تمرینها و مثالهای کتاب درسی را بررسی و تحلیل کنید. متن کتاب درسی را خوب بخوانید. سوالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر حل کنید و برای خودتان یا دوستتان توضیح دهید. بعد از جلسات تدریس یا تدریس خصوصی ریاضی همان روز درس را مرور کنید. حل مثال و مسئله و تمرین کلی یادگیری ریاضی است.

3- یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.

4- مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید.


برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.


در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.

6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.

7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.

8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.

9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.

10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.



یکی از دروسی که دانشجویان در دوران کارشناسی با آن سرو کار دارند، درس ریاضی مهندسی است.

درس ریاضی مهندسی یکی از دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی است. در درس ریاضی مهندسی مباحثی همچون معادلات دیفرانسیل پاره ای و اعداد مختلط ارائه می گردد.

درس ریاضی مهندسی به نسبت سایر دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی کمی سنگین تر است. بسیاری از مدرسانی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی فعالیت می کنند، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را نیز انجام می دهند.

اگر برای درس ریاضی مهندسی به مدرس خصوصی احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی کلیک کنید. با کلیک بر روی لینک ارائه شده، لیست مدرسین خصوصی ریاضی مهندسی نمایش داده خواهد شد.


در صورتیکه در زمینه تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، عوامل زیر ممکن است در موفقیت در تدریس ریاضی به شما کمک کند.

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.


لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.

مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.

برای موفیت در تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه، یکی از مهمترین عوامل هم تسلط بر بحث است. پس اگر بر درس تسلط ندارید، قبل از جلسات تدریس مطالعه را فراموش نکنید.




منبع: ایران مدرس



مقاله-بسته طلایی مرحله ی 3قابلیتسازی-پروپوزال-پاورپوینت هندسه کاربردی-مشاوره کامپیوتر-پایان نامه کارشناسی مشاوره-پروپوزال مهندسی نفت-ترجمه عربی-تندخوانی-تحلیل آماری قیمت مناسب-پایان نامه-پایان نامه-پروژه کارشناسی-آموزش مقاله نویسی-دانلود پاورپوینت-دانلود پروژه-پروپوزال-شبیه سازی توربین بادی-pls-isi-پایان نامه مهندسی کامپیوتر-minitab-

نحوه موفقیت در درس ریاضی و کسب نمره 20 ریاضی و مطالعه صحیح ریاضیات

درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- حاضر شدن در کلاسهای درس به صورت منظم و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید).
2- مرور مختصر درس ریاضی پس از حضور در کلاسهای درس در همان روز برگزاری کلاس و یا روز بعد

3- در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.

4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

5- ابتدا تمرینات راحتتر را حل کنید: بعد از حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای تدریس ریاضی، ابتدا تمرینات راحتتر ریاضی را حل کنید و به تدریج تمرینات سطح بالاتر و سخت تر را حل نمائید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر خواهد شد.

6- هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.

7- از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند.



اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید داشتن یک برنامه ریزی خوب است. سعی کنید در برنامه ریزی خودتان مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، استراحت و ... را بگنجانید.
در این بخش در رابطه با چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا در این دو درس مطالبی ارائه می گردد. برای حل اصولی و صحیح مسائل فیزیک و ریاضی و کسب نمره بالا در این دو درس موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک حضور منظم و فعال داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک روند حل مسائل توسط مدرس و معلم خودتان را با دقت دنبال کرده و سعی کنید یاد بگیرید.

2- مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.

3- برای یادگیری نحوه حل سوال و مسئله در دروس ریاضی و فیزیک مسائل جدیدی را حل کنید. هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید مسلط تر خواهید شد. تمرین مادر یادگیری است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بهتر است و مسائل را بهتر حل می کند، از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین و مسئله بیشتری حل کرده است.

راهکارهایی برای کسب نمره بالا در درس ریاضی در ایام امتحانات در این بخش ارائه شده است. به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.

1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.



2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.

3- اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.

اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است.

البته فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست. بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

روند ارائه شده برای یادگیری دروس فیزیک و شیمی هم می تواند موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی، فیزیک و شیمی به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس ریاضیات، مدرسین خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی شیمی کلیک نمائید.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید، در کنار شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مطالعه و حل تمرین و مسئله حتما مرور را هم فراموش نکنید.

اگر در حال مطالعه برای کنکور هستید و یا می خواهید در امتحانات پایان ترم موفق تر عمل کنید، در ایام کنکور و یا در طول ترم برنامه منظمی برای مرور درسها داشته باشید.

همانطور که گفته شد، برای مرور هم باید برنامه داشته باشید. شاید بارها و بارها شنیده اید که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری، همان روز درس را مرور کنید. این امر شاید ساده به نظر برسد ولی در اکثر اوقات انجام نمی شود.

شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.

هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.



iranmodares


آموزش هندسه-کنکورتجربی-فیزیک دبیرستان-تدریس خصوصی ریاضیات دبیرستان-تدریس شیمی-آموزش تضمینی تنظیم موتور-آموزش پژوهش عملیاتی-solidworks برای مهندسین-سایت تدریس-تدریس شیمی در اهواز-شریف-تدریس خصوصی ریاضی متوسطه-آموزش فیزیک دبیرستان-تدریس زبان-تدریس خصوصی ریاضیات ابتدایی