مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونگی کسب نمره عالی در درس ریاضی و درصد بالای ریاضی کنکور

برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.
2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.
3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- استفاده از خدمات تدریس خصوصی ریاضی: جلسات تدریس خصوصی ریاضی اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد در آموزش درس ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. برای مشاهده مدرسین فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.

5- شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.
6- از کسانی که قبلا در آموزش و یادگیری درس ریاضی و از مدرسین و معلمین تدریس ریاضی مشورت بگیرید. علاوه بر اینکه در حل سوالات و تمرینها از آنها کمک می گیرید، در رابطه با نحوه حل سوالات و تمرینات و چگونگی برنامه ریزی برای مطالعه ریاضی هم از آنها کمک بگیرید.
7- هر سوال ریاضی را که حل می کنید کمی به آن فکر کنید و راه حلی ارائه دهید بعد جوابش را ببینید. اگر جوابی که خودتان در ابتدای کار ارائه کرده اید غلط و اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در عوض مغزتان و ذهن ریاضی خودتان را پرورش داده اید. همینکه به حل سوال فکر می کنید و راه حلی ارائه می دهید، اگر راه حلتان هم درست نباشد، ذهنتان بیشتر و بهتر آمادگی پذیرش جواب درست را پیدا می کند.

سایت مدرسین ریاضی - درس ریاضی یکی از دروسی است که معمولا دانشجویان و دانش آموزان زیادی با یادگیری آن مشکل داشته و روشهای مختلفی را برای آموزش ریاضی و رفع اشکال آن امتحان می کنند. یکی از راههای یادگیری و آموزش ریاضی، علاوه بر حضور در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه، استفاده از جلسات و کلاسهای خصوصی ریاضی است.

در صورتیکه شما نیز برای آموزش و یادگیری درس ریاضی و یا رفع اشکال آن نیاز به استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی دارید، به منظور مشاهده لیست تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضیات دبیرستان و دانشگاه، بر روی عبارت لیست تدریس خصوصی ریاضی در منزل کلیک نمائید. با کلیک بر روی لینک مزبور، اسامی مدرسان ریاضی نمایش داده خواهد شد.


ویژگیهای مدرسین موفق، موفقیت در تدریس ریاضی و فیزیک

به جرات می توان گفت که حل تمرین و مسئله اگر مهمترین عامل در یادگیری ریاضی نباشد، یکی از موثرترین عوامل است.

برای یادگیری درس ریاضی بعد از مطالعه اولیه و حضور در کلاسهای مدرسه و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نوبت به حل تمرین و مثال می رسد. مسلما شرکت در کلاسهای مدرسه و یا جلسات تدریس ریاضی در منزل قبل از حل تمرین لازم است ولی میزان تاثیر حل مسئله در یادگیری ریاضی بیشتر از آنهاست.

به عبارت دیگر، بدون شرکت در جلسات تدریس ریاضی نمی توان تمرین حل کرد ولی بدون حل مسئله و تمرین هم هرگز نمی توان ریاضی را آموخت.

پس برای یادگیری ریاضی روند زیر را پیش بگیرید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا در صورت لزوم در کلاسهای خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی را مرور کنید.

3- تا جایی که می توانید مثال و تمرین حل کرده و مسائل اضافی را بررسی نمائید.

روند ارائه شده برای یادگیری دروس فیزیک و شیمی هم می تواند موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی، فیزیک و شیمی به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس ریاضیات، مدرسین خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی شیمی کلیک نمائید.


یکی از عوامل مهم در آموزش ریاضی و هر درس دیگری و به طور کلی حین مطالعه هر کتابی داشتن تمرکز است.
بدون تمرکز نمی توان به عمق مسائل پی برد. تمرکز هم باید در کلاسهای تدریس ریاضی و هم حین حل مسائل وجود داشته باشد.
در کلاسهای تدریس ریاضی وقتی که مدرس ریاضی درس را توضیح می دهد، با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.
تمرکز کافی، حین حل مسائل و تمرینهای ریاضی و مرور هم لازم است. یک راهکار خوب برای افزایش تمرکز این است که حین مطالعه هر از چند گاهی از خودتان سوال پرسیده و مطالب را به زبان خودتان شرح دهید.



روشهای زیر برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند موثر و مفید باشد:

1- شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه و جلسات تدریس خصوصی ریاضی: برای آموزش صحیح درس ریاضی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی ریاضی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

2- حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.

3- مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.

4- حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید.

5- مطالعه ریاضی در طول ترم: با مطالعه ریاضی در طول ترم، در ایام امتحانات بر روی مطالبی کار می کنید که تسلط شما را افزایش دهد. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانید در ایام امتحانات فقط می توانید به صورت سطحی درس را به پایان برسانید.
برای آموزش و یادگیری درس ریاضی در مقاطع دبیرستان و دانشگاه موارد زیر از عوامل مهم به شمار می آید:

1- شرکت مرتب و منظم در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت منظم در جلسات تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید و با دقت کامل به مطالب ارائه شده توجه نمائید. اگر اشکالات و ضعفهای پایه ای دارید از کلاسهای تدریس ریاضی در منزل استفاده نمائید.

2- مرور مداوم مطالب ارائه شده در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی: مطالبی که در جلسات تدریس ریاضیات ارائه شده است به صورت مداوم مرورنمائید تا هم حضور ذهن داشته باشید و هم در ایام امتحانات کارتان راحتتر گردد.

3- حل مثال، مسئله و تمرینهای اضافی: همانطور که در مطالب قبلی در ارتباط با آموزش ریاضی گفته شد، حل مثال و تمرین برای یادگیری درس ریاضی از موارد مهم و ضروری است. اگر خودتان مسئله حل نکنید، شرکت در 1000 جلسه کلاسهای مدرسه و یا داشتن چندین مدرس خصوصی ریاضی هم به شما کمکی نمی کند.

مطالب ارائه شده در رابطه با آموزش فیزیک و یادگیری شیمی هم صادق است.

مشابه تمامی دروس دیگر، آموزش ریاضی نیز با یک برنامه ریزی صحیح خیلی بهتر و عمیقتر اتفاق می افتد.

در برنامه ریزی ای که برای یادگیری درس ریاضی خواهید داشت، ترکیبی از شرکت در کلاسهای مدرسه (و اگر لازم شد جلسات تدریس خصوصی ریاضی)، مرور و حل مسئله باید وجود داشته باشد.

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مرور مهم است ولی همانطور که در بحثهای قبلی گفته شد، حل سوال و مسئله برای یادگیری ریاضی اهمیت ویژه ای دارد.

برای یادگیری ریاضی باید روی سوالات فکر کرد و انرژی گذاشت. بدون زحمت کشیدن و فکر کردن نمی توانید مسئله حل کنید.

هر وقت مسئله یا تمرین سختی دیدید از آن به عنوان یک عاملی که ذهن شما را یک مرتبه ارتقا می دهد استقبال کنید.


یکی از عوامل مهم در آموزش ریاضی و هر درس دیگری و به طور کلی حین مطالعه هر کتابی داشتن تمرکز است.

بدون تمرکز نمی توان به عمق مسائل پی برد. تمرکز هم باید در کلاسهای تدریس ریاضی و هم حین حل مسائل وجود داشته باشد.

در کلاسهای تدریس ریاضی وقتی که مدرس ریاضی درس را توضیح می دهد، با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

تمرکز کافی، حین حل مسائل و تمرینهای ریاضی و مرور هم لازم است. یک راهکار خوب برای افزایش تمرکز این است که حین مطالعه هر از چند گاهی از خودتان سوال پرسیده و مطالب را به زبان خودتان شرح دهید.


همانطور که در بحثهای قبلی هم گفته شد، مهمترین عامل در آموزش ریاضیات حل مثال، تمرین و مسئله است.

اگر ریاضی را برای کنکور می خوانید، در آن حالت مهمترین عامل بعد از مطالعه عمقی و شرکت در جلسات آموزش ریاضی، حل مسائل و تست های فراوان است.

کسانی که مسائل ریاضی را بهتر از شما حل می کنند، فقط مسائل بیشتری حل کرده اند. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی متنوع و خرید کتابهای مختلف با وجود اینکه کمک کننده است ولی جای حل سوال و مسئله را نمی تواند بگیرد.

مسائلی را که نمی توانید حل کنید می توانید از معلم ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی خود بپرسید.

برای دروس دیگری مانند شیمی و فیزیک هم حل مسئله مهم است (در این موارد با مدرس فیزیک و مدرس شیمی خود مشورت کنید).



موارد زیر در کسب درصد بالای ریاضی کنکور می تواند موثر باشند:

1- حضور در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

2- مرور مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی بعد از برگزاری کلاس های ریاضی

3- حل مثال و تمرینات کافی برای تسلط بر مباحث درسی ارائه شده

4- نکته برداری از تمرنیات حل شده و رفع اشکال تمرینات سخت تر

5- جزوه برداری در کلاس تدریس ریاضی و حضور فعال در کلاس درس و پرسیدن سوال

6- حل تمرینات داده شده توسط مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی و برگرداندن به موقع ان

7- در اولویت قرار دادن کتاب درسی برای یاد گرفتن مباحث اصلی ریاضی

8- استفاده از کتابهای کنکوری و کتابهای کمک درسی معتبر

9- خواندن درس قبل از شروع تست زنی

10- استفاده از تست های معتبر برای تمرین تست زنی (تست های سالهای گذشته)

11- تست زنی به صورت مفهومی در ابتدای کار و تست زنی سرعتی در حالت تسلط

12- برنامه ریزی منظم و مرورهای دوره ای مناسب

13- علامت زدن تست های مهمتر حین تست زنی و مرور آنها در ایام امتحانات

14- استفاده از تست های جمع بندی در ایام نزدیک به کنکور

15- حفظ امید و انگیزه از اول کار تا روز کنکور

منبع: ایران مدرس




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.