مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی و چگونگی موفقیت در آموزش ریاضیات

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.
در جلسات تدریس و تدریس خصوصی فیزیک علاوه بر آموزش روابط و فرمولها ارتباط آنها با فیزیک مسئله را هم تشریح کنید. فیزیک یک درس مفهومی است و سعی کنید به صورت مفهومی توجیه کنید که مثلا فلان رابطه چرا می تواند این مسئله را تشریح کند. در نهایت حل مسئله و توضیح مفهومی آنها هم به درک درس کمک زیادی می کند.

هم برای درس ریاضی و هم فیزیک حتی در حد یک سوال هم که شده به شاگردتان تمرین بدهید تا برای جلسه بعد حل کند و با جدیت از او نتیجه را بخواهید. حتی برایش نمره هم در نظر بگیرید. به این ترتیب در فاصله زمانی هر دو جلسه تدریس خصوصی، شاگرد شما مباحث جلسه قبل را مرور نموده و یاد خواهد گرفت.



iranmodares


راهکارهایی برای تدریس موفق ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه در این بخش ارائه می گردد. برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و برای موفقیت در کار تدریس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- اگر به کار تدریس ریاضی علاقه دارید در این زمینه فعالیت کنید. مسلما در صورتیکه به ریاضی و تدریس ریاضی علاقه داشته باشید به صورت اتوماتیک این علاقه را به شاگردانتان منتقل کرده و در کار تدریس موفق خواهید شد.
2- قبل از حضور در کلاسهای تدریس ریاضی آمادگی لازم را در خودتان ایجاد کنید. تسلط بر درس بسیار مهم است. اگر بر درس ریاضی مسلط باشید حتی نحوه بیان شما متفاوت خواهد شد. اگر بر درس مسلط باشید خودتان مطالب را از بالا می بینید و روانتر تدریس خواهید کرد.
3- کتاب و مقطعی از ریاضیات را تدریس کنید که بر آن مسلط هستید. مثلا اگر ریاضی کنکور را خوب نمی توانید تدریس کنید و یا جزوه آماده ای برای تدریس کنکور ندارید سراغ تدریس ریاضی کنکور نروید. اگر می توانید ریاضی ابتدایی یا دبیرستان را خوب تدریس کنید در همان مقاطع به کار تدریس بپردازید. 
4- در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.
5- با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.
7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.
8- اگر جلسات تدریس ریاضی ای که برگزار می کندی طولانی است، هر 40 دقیقه یکبار استراحت کوتاهی به شاگردانتان بدهید.
9- جلسات تدریس خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و با برگزاری این جلسات در طول ترم بازدهی آنها را افزایش دهید.
10- حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی عامل اساسی و موثر در یادگیری این درس است. تا جایی که زمان به شما اجازه می دهید تمرین و مسئله حل کنید.

هزینه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی نیز مانند سایر دروس به عوامل مختلفی بستگی دارد. به صورت یک تخمین سرانگشتی می توان گفت که هزینه یک جلسه تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی بین 20 تا 50 هزار تومان متغییر است. البته ممکن است مدرس یا دبیری که در مدارس به صورت رسمی تدریس می کند هزینه ای معادل 100 هزار تومان یا بیشتر مطالبه کند.
اگر برای رفع اشکال درس ریاضی و یا یادگیری پایه ای آن به برگزاری جلسات تدریس ریاضی در منزل نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی دبیرستان و دانشگاهی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان و دانشگاه کلیک نمائید.
بسیاری از مدرسین ریاضی درس فیزیک را هم تدریس می کنند. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس فیزیک کلیک نمائید. 

سایت ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا آبان95 بیش از 15000 مدرس خصوصی ثبت نام کرده اند.  بازدید این وب سایت در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد. برای درج آگهی تدریس در ایران مدرس، در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک نموده، ثبت نام کنید، وارد کنترل پنل شوید و آگهی تدریس خودتان را ثبت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضیات کلیک کنید.


راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی
اگر می خواهید تدریس خصوصی ریاضی را خوب انجام دهید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- قبل از جلسه تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید و بر آن مسلط باشید.
2- مطالبی را که قرار است در جلسه تدریس ریاضی گفته شود از قبل برنامه ریزی کنید.
3- همیشه سعی کنید اولین جلسه ای که برای هر کدام از شاگرهایتان برگزار می کنید بهترین جلسه تدریس ریاضی شما باشد. چون به این ترتیب هم کلاسها ادامه پیدا می کند و هم شاگرد شما دید خوبی نسبت به شما پیدا کرده و ممکن است شما را به دیگران معرفی کند. دقت کنید در کار تدریس خصوصی اگر می خواهید موفق باشید باید کیفیت را حفظ کنید.
4- جلسات بعدی تدریس ریاضی را هم با کیفیت بالا برگزار نمائید. هر بار که می خواهید کلاس تدریس جدیدی را آغاز کنید به خودتان بگویید که این بهترین جلسه تدریس من خواهد بود.
5- در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.

iranmodares

عبارتهای کلیدی:زبان انگلیسی-شیمی دبیرستان-رویت معماری-تدریس ریاضیات دبیرستان-تدریس-تدریس ریاضیات دبیرستان-یادگیری-تدریس فیزیک در اهواز-ریاضی در دانشگاه-html-excel-تدریس خصوصی در اهواز-تدریس تضمینی-برنامه ریزی تولید آریانژاد-مدرس دروس باغبانی-تدریس-دروس ابتدایی در زنجان-آگهی کنکور-تدریس خصوصی-دینامیک پیشرفته-تدریس فیزیک-مدرس خصوصی-حساب دیفرانسیل و انتگرال-تدریس عربی کنکور-تدریس تضمینی-ریاضی دانشگاه-خصوصی-3Ds Max پیشرفته-تدریس ریاضی-ریاضی-شیمی-مکانیک سیالات شمز-تدریس خصوصی-تدریس خصوصی دبیرستان-مقطع کارشناسی-تدریس ریاضیات مهندسی-ویژه امتحانات پایان ترم-تدریس خصوصی-مدرس solidworks-مکانیک سیالات تهران-مدرس ریاضیات دبیرستان-آموزش ویولن-کاردانی معماری-مدرس دروس رشته برق-ریاضی پایه-PDMS-متلب-تدریس GIS-مدرس معادلات دیفرانسیل-تدریس فیزیک-تدریس ریاضی-تکنیک پالس-فیزیک-تدریس خصوصی کنکور-فیزیک دبیرستان-ریاضی-بانوان-آگهی تدریس خصوصی-ANSYS-تدریس دروس مهندسی عمران-تدریس-تدریس شیمی-اتوکد 2 بعدی-آموزش ریاضیات دبیرستان-ریاضیات دبیرستان-تدریس ریاضی دانشگاه-ضوابط شهرداری-تدریس خصوصی ریاضی در تهران-AutoCAD-برترین سایت تدریس-نحوه شروع تدریس-ثبت آگهی تدریس ریاضی-آموزش-آمارمهندسی-نویسندگی-تدریس مفهومی فیزیک 3-تدریس زبان انگلیسی در بندرعباس-کنکور-فیزیک-مدرس عربی در تبریز-برق صنعتی-تدریس-پژوهش عملیاتی در تبریز-ریاضی-تدریس خصوصی زبان-شیمی-اصول نگهداری مواد غذایی-سپیدار سیستم-ارتعاشات تامسون-تدریس خصوصی ایستایی-تدریس خصوصی ریاضی-فیزیک 2-شیمی-گیتار بانوان-تدریس ریاضیات در چالدران-مبانی برق-تدریس فیزیک در سمنان-مدرس زیست شناسی-مدرس زبان انگلیسی-تدریس خصوصی-

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.