مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

گرفتن نمره 20 در درس ریاضی و موفقیت در درس ریاضیات

در این بخش مطالبی مرتبط با گرفتن نمره 20 در درس ریاضی و موفقیت در درس ریاضیات و .... ارائه می گردد. اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید داشتن یک برنامه ریزی خوب است. سعی کنید در برنامه ریزی خودتان مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، استراحت و ... را بگنجانید.

برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.
در وب سایت ایران مدرس مدرسان زیادی ثبت نام کرده و در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و سایر دروس فعالیت دارند. برای مشاهده لیست کامل مدرسین بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوص ریاضی و برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت مدرس خصوصی فیزیک کلیک نمائید. پس از مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک و یا هر درس دیگری بر روی عنوان آگهی تدریس هر کدام از مدرسان کلیک نموده و مشخصات کامل هر مدرس را مشاهده نمائید. در ادامه با هر کدام از مدرسین که به نظر شما رزومه بهتری دارد و برای شما مناسبتر است تماس بگیرید.
یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.
علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.
البته برای آموزش دروس ریاضی و فیزیک عوامل زیادی اهمیت دارد که در این بخش مهمترین آنها ارائه می شود:

1- مطالعه ریاضی و فیزیک در طول ترم: همانطور که در مقالات قبلی گفته شده است، برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک این درسها را باید در طول ترم خواند. ریاضی و فیزیک دروسی هستند که به مطالعه و تمرین مداوم و پیوسته نیاز دارند. در ایام امتحانات نمی تواند با خیال راحت و بدور از استرس این درسها را خواند. بنابراین برای یادگیری بهتر این دو درس در طول ترم آنها را بخوانید.

2- شرکت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک: غیبت در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک را به راحتی نمی توان جبران کرد. اگر در کلاس درس حاضر نشوید، بعدا خودتان باید وقت بیشتری برای مطالعه همان مبحث باید در نظر بگیرید.

3- حل مسئله و تمرین ریاضی و فیزیک: حل تمرین و مسئله برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک واقعا حیاتی است. بعد از شرکت درکلاس و مطالعه کتاب درسی تنها کاری که باید انجام دهید حل تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود.

4- برنامه ریزی صحیح و مطالعه درست: با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، تدریس فیزیک، مطالعه، حل تمرین، استراحت و ... را در نظر بگیرید. مطالعه موارد زیر در این زمینه می تواند مفید باشد.


5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.

برای کسب نمره بالا در درس ریاضی دبیرستان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- به صورت مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید.

2- در کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی مدرسه به صورت کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

3- در کلاس درس هر سوال که برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

4- به سوالاتی که دیگر دانش آموزان می پرسند گوش دهید چون ممکن است همان سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.

5- در کلاس درس جزوه بردارید و بنویسید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید.

6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.

7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.

8- درس را در طول ترم بخوانید و یادگیری ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.

9- تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است.

10- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

(برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید).

روشهای زیر برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند موثر و مفید باشد:

1- شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه و جلسات تدریس خصوصی ریاضی: برای آموزش صحیح درس ریاضی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی ریاضی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

2- حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.

3- مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.

4- حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید.

5- مطالعه ریاضی در طول ترم: با مطالعه ریاضی در طول ترم، در ایام امتحانات بر روی مطالبی کار می کنید که تسلط شما را افزایش دهد. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانید در ایام امتحانات فقط می توانید به صورت سطحی درس را به پایان برسانید.

منبع: ایران مدرس

حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.

اگر حل تمرینات، مسائل و مثالهای ریاضی برایتان مشکل است، با استفاده از روشهای زیر می توانید از پس حل این مسائل برآیید.

1- مرور دوباره متن درس: در بسیاری از اوقات مسائل را به آن دلیل نمی توانید حل کنید که متن درس را خوب نفهمیده اید. بنابراین پس از جلسات تدریس ریاضی در مدرسه (یا اگر مدرس خصوصی ریاضی دارید) بعد از جلسات خصوصی تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید.

2- حظور مرتب در کلاسهای ریاضی: تا جایی که امکان دارد غیبت نکنید. اگر برای مبحثی در کلاس ریاضی حاضر نباشید ممکن است بعدا جبران آن برایتان مشکل باشد. خیلی از اوقات آن مطلبی که سر کلاسش نبوده اید تا آخر ترم برایتان جا نمی افتد. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید ( برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بر روی لینک مدرسین ریاضی کلیک نمائید).

3- مرور مثالهای حل شده توسط مدرس خصوصی ریاضی یا معلم ریاضی: مدرس، دبیر و یا معلم ریاضی شما پس از ارائه درس معمولا تمریناتی را حل می کند. اولین کاری که پس از مرور خود درس انجام می دهید باید حل دوباره و مطالعه آن تمرینات باشد.

4- حل دوباره مثالهای حل شده کتاب: مثالهای حل شده کتاب هم منبع خوبی برای یادگیری و آموزش بیشتر درس ریاضی است. اول تلاش کنید که خودتان مسئله را حل کنید. در نهایت حل خودتان را با حل کتاب مقایسه کنید.

5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.
برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.

هر کاری را که در زندگی بخواهید با موفقیت انجام دهید به برنامه ریزی احتیاج دارید. برای یادگیری و آموزش ریاضی نیز داشتن یک برنامه خوب و منسجم لازم است. برای مرور درس ریاضی، شرکت در کلاسها و حل مثال و تمرین زمان مشخصی را در نظر بگیرید.

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.

نهایتا حل مثال و تمرین را برای یادگیری ریاضی فراموش نکنید. تمریناتی که معلم یا دبیر ریاضی به شما داده است و تمرینات اضافی هم حل کنید.

کسب نمره عالی در درس ریاضی و تدریس موفق ریاضیات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.