مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در حل تمرینات، مسائل و مثالهای ریاضی، موفقیت در ریاضیات

اگر حل تمرینات، مسائل و مثالهای ریاضی برایتان مشکل است، با استفاده از روشهای زیر می توانید از پس حل این مسائل برآیید.

1- مرور دوباره متن درس: در بسیاری از اوقات مسائل را به آن دلیل نمی توانید حل کنید که متن درس را خوب نفهمیده اید. بنابراین پس از جلسات تدریس ریاضی در مدرسه (یا اگر مدرس خصوصی ریاضی دارید) بعد از جلسات خصوصی تدریس ریاضی درس را خوب مرور کنید.

2- حظور مرتب در کلاسهای ریاضی: تا جایی که امکان دارد غیبت نکنید. اگر برای مبحثی در کلاس ریاضی حاضر نباشید ممکن است بعدا جبران آن برایتان مشکل باشد. خیلی از اوقات آن مطلبی که سر کلاسش نبوده اید تا آخر ترم برایتان جا نمی افتد. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید ( برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بر روی لینک مدرسین ریاضی کلیک نمائید).

3- مرور مثالهای حل شده توسط مدرس خصوصی ریاضی یا معلم ریاضی: مدرس، دبیر و یا معلم ریاضی شما پس از ارائه درس معمولا تمریناتی را حل می کند. اولین کاری که پس از مرور خود درس انجام می دهید باید حل دوباره و مطالعه آن تمرینات باشد.



4- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: مواردی را که باید مطالعه یا مرور شود به صورت زمانبندی شده در برنامه خود ذکر کنید و هر موردی که انجام شد، آن را تیک بزنید. برنامه شما اگر صد در صد هم انجام نشود باز هم مفید بوده و تاثیر خود را خواهد
گذاشت.

5- از خودتان حین مطالعه و حل تمرینات ریاضی سوال بپرسید. به این ترتیب در خودتان انگیزه ایجاد کرده و می توانید مطالب را به زبان خودتان تشریح کنید.

6- حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان
حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید.


جذب مدرس-لیست مدرسین دروس دانشگاهی-مهندسی معدن-فیزیک دبیرستان 2-آموزش کنکور اقتصاد-اتوکد-دیاگ-SolidWorks 2016-فیزیک دوم دبیرستان-دیفرانسیل-زیست-معماری-MSRT-آموزش ریاضیات 2 دانشگاه-عمران-تدریس تافل در تهران-کنکور کاردانی-تدریس ریاضیات دبیرستان-فیزیک 1 دبیرستان-تدریس-تدریس-


روشهای زیر برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند موثر و مفید باشد:

1- شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه و جلسات تدریس خصوصی ریاضی: برای آموزش صحیح درس ریاضی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی ریاضی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

2- حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.

3- مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.

4- حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید.

5- مطالعه ریاضی در طول ترم: با مطالعه ریاضی در طول ترم، در ایام امتحانات بر روی مطالبی کار می کنید که تسلط شما را افزایش دهد. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانید در ایام امتحانات فقط می توانید به صورت سطحی درس را به پایان برسانید.

منبع: ایران مدرس

یکی از دروسی که دانشجویان در دوران کارشناسی با آن سرو کار دارند، درس ریاضی مهندسی است.

درس ریاضی مهندسی یکی از دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی است. در درس ریاضی مهندسی مباحثی همچون معادلات دیفرانسیل پاره ای و اعداد مختلط ارائه می گردد.

درس ریاضی مهندسی به نسبت سایر دروس زیر مجموعه دروس ریاضی مقطع دانشگاهی کمی سنگین تر است. بسیاری از مدرسانی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی فعالیت می کنند، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی را نیز انجام می دهند.

اگر برای درس ریاضی مهندسی به مدرس خصوصی احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی کلیک کنید. با کلیک بر روی لینک ارائه شده، لیست مدرسین خصوصی ریاضی مهندسی نمایش داده خواهد شد.

درس ریاضیات گسسته یکی از دروس اصلی دوره دبیرستان رشته ریاضی است.

از مباحث اصلی درس ریاضیات گسسته می توان به گراف، ترکیبیات، احتمال و .... اشاره کرد. درس ریاضیات گسسته از دروس اصلی رشته ریاضی بوده و بعضی از بحثهای آن در ادامه مباحث درس جبرواحتمال است.

در صورتی که در زمینه تدریس خصوصی ریاضیات گسسته و یا تدریس خصوصی جبرواحتمال به مدرس احتیاج دارید، بر روی عبارت تدریس ریاضیات گسسته و یا مدرسین جبر و احتمال کلیک نمائید.

در پایین همین مطلب هم تعدادی از مدرسین جبر و احتمال و ریاضیات گسسته نشان داده شده اند.

در صورتیکه در زمینه تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارید، عوامل زیر ممکن است در موفقیت در تدریس ریاضی به شما کمک کند.

مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.



لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.

مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.


در وب سایت (ایران مدرس) تدریس خصوصی ریاضیات ششم، هفتم، هشتم و نهم در کنار تدریس خصوصی ریاضی سایر مقاطع و تدریس خصوصی سایر دروس ارائه می گردد.

در این وب سایت مدرسین مجرب و با سابقه زیادی در زمینه تدریس خصوصی ریاضیات ششم، هفتم، هشتم و نهم و تدریس خصوصی ریاضی سایر مقاطع به فعالیت مشغول هستند. اگر به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی به دو صورت زیر عمل کنید:

1- به پایین همین مطلب که تعدادی از مدرسین ریاضی نشان داده شده اند مراجعه کنید.

2- بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


در این بخش 7 راهکار برای کسب نمره عالی در درس ریاضی ارائه شده است. برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.


کسب نمره عالی در درس ریاضی و نمره ی 20 ریاضیات
اگر در جستجوی سایت مدرسین، اساتید و معلمین تدریس خصوصی ریاضی هستید، در وب سایت (ایران مدرس) هزاران مدرس، معلم و استاد تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس ثبت نام کرده اند.

با مراجعه به بخش تدریس خصوصی همین وب سایت و جستجوی عبارت "تدریس خصوصی ریاضی" می توانید لیست مدرسان و معلمان ریاضی را مشاهده کنید.

به صورت دیگر، اگر می خواهید مدرسان و اساتید ریاضی را مشاهده کنید بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.
iranmodares

سایت ایران مدرس برترین سایت تدریس ایران است و تا بهمن 95 بیش از 15300 مدرس ثبت نامی دارد. اگر در زمینه تدریس ریاضی هم فعالیت دارید آگهی خودتان را در همین وب سایت ثبت کرده و شاگرد جذب نمائید.

اگر در جستجوی سایت مدرسین تدریس خصوصی ریاضیات گسسته و هندسه تحلیلی هستید، در وب سایت (ایران مدرس) با اطمینان می توانید مدرس خودتان را از بین هزاران مدرس ثبت نامی انتخاب کنید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضیات گسسته بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضیات گسسته کلیک نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی هندسه تحلیلی بر روی عبارت معلم خصوصی هندسه تحلیلی کلیک نمائید.

ریاضیات گسسته و هندسه تحلیلی جزو دروس مهم رشته ریاضی فیزیک بوده و یادگیری بهتر آنها هم در ارتقای معدل و هم در کسب رتبه خوب در کنکور موثر است. برای سادگیری بهتر این دو درسهم در کلاسهای مدرسه به صورت کامل شرکت کنید و هم در صورت لزوم از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید.

در وب سایت ایران مدرس علاوه بر آموزش خصوصی ریاضیات گسسته و آموزش خصوصی هندسه تحلیلی جزوات و نمونه سوالهایی برای این دروس ارائه شده است که در ادامه تعدادی از آنها آمده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.