مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

تقویت ریاضی دبیرستان و دانشگاه، نحوه مطالعه درس ریاضی

برای تقویت ریاضی دبیرستان و دانشگاه راهکارهای زیر می تواند مفصد و موثر باشد:
1- حضور مرتب در کلاسهای مدرسه و دانشگاه: به صورت مرتب در کلاسهای مدرسه و دانشگاه شرکت کنید. مطلبی را که در کلاسهای درس می توانید یاد بگیرید، اگر در کلاسها شرکت نکنید، در زمانهای بعد باید وقت بسیار بیشتری بذارید و یاد بگیرید.

2- حل مسئله و تمرین کافی: برای یادگرفتن درس ریاضی حل مسئله و تمرین کاملا لازم و ضروری است. با حل تمرین و ریاضی تسلط شما بر مطلب افزایش می یابد.


مهمترین عامل در آموزش ریاضیات - همانطور که در بحثهای قبلی هم گفته شد، مهمترین عامل در آموزش ریاضیات حل مثال، تمرین و مسئله است.

اگر ریاضی را برای کنکور می خوانید، در آن حالت مهمترین عامل بعد از مطالعه عمقی و شرکت در جلسات آموزش ریاضی، حل مسائل و تست های فراوان است.

کسانی که مسائل ریاضی را بهتر از شما حل می کنند، فقط مسائل بیشتری حل کرده اند. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی متنوع و خرید کتابهای مختلف با وجود اینکه کمک کننده است ولی جای حل سوال و مسئله را نمی تواند بگیرد.

مسائلی را که نمی توانید حل کنید می توانید از معلم ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی خود بپرسید.


برای دروس دیگری مانند شیمی و فیزیک هم حل مسئله مهم است (در این موارد با مدرس فیزیک و مدرس شیمی خود مشورت کنید).


در برنامه ریزی ای که برای یادگیری درس ریاضی خواهید داشت، ترکیبی از شرکت در کلاسهای مدرسه (و اگر لازم شد جلسات تدریس خصوصی ریاضی)، مرور و حل مسئله باید وجود داشته باشد.

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مرور مهم است ولی همانطور که در بحثهای قبلی گفته شد، حل سوال و مسئله برای یادگیری ریاضی اهمیت ویژه ای دارد.

برای یادگیری ریاضی باید روی سوالات فکر کرد و انرژی گذاشت. بدون زحمت کشیدن و فکر کردن نمی توانید مسئله حل کنید.


اگر در جستجوی یک سایت تدریس خصوصی و آموزش ریاضیات دبیرستان و دانشگاه، ریاضی ابتدایی، ریاضی کنکور و ... هستید، وب سایت ایران مدرس  بهترین گزینه برای شما است. در وب سایت ایران مدرس در زمینه آموزش ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را می توانید مشاهده کنید.


برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.


روشهای زیر برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند موثر و مفید باشد:

1- شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه و جلسات تدریس خصوصی ریاضی: برای آموزش صحیح درس ریاضی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی ریاضی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.

2- حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.

3- مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.


اگر در زمینه آموزش خصوصی ریاضی در منزل توسط مدرسین خانم و آقا در اینترنت جستجو می کنید، لیستی از بهترین مدرسان ریاضی را در وب سایت ایران مدرس می توانید پیدا کنید. در وب سایت ایران مدرس برای تمامی دروس مرتبط با ریاضی می توانید مدرس مورد نظر خود را پیدا کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی موارد زیر کلیک نمائید.


تدریس خصوصی ریاضی

تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل

تدریس خصوصی ریاضی مهندسی

تدریس خصوصی محاسبات عددی

تدریس خصوصی حساب دیفرانسیل

تدریس خصوصی ریاضیات گسسته

تدریس خصوصی هندسه تحلیلی

تدریس خصوصی حسابان

تدریس خصوصی هندسه

تدریس خصوصی جبر و احتمال

برای آموزش بهتر درس ریاضی روشهای زیر می تواند کمک کننده و موثر باشد:

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه

2- شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

3- حل مثال، تمرین و مسئله برای درس ریاضی

4- مطالعه پیش از کلاس ریاضی

5- مرور درس پس از کلاسهای ریاضی و همچنین پس از مطالعه ریاضی

6- استفاده از جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایتهای آموزشی

برای دانلود جزوات و نمونه سوالات ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و نمونه سوال امتحانی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود، عبارت مورد نظر را وارد کنید (مثلا: سوال ریاضی 1).

منبع: ایران مدرس

برای آموزش و یادگیری درست دروس ریاضی و فیزیک، علاوه بر مطالعه عمیق این دروس و شرکت در کلاسهای تدریس مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و آموزش خصوصی فیزیک (در صورت لزوم)، روند صحیح حل مسائل را هم باید یاد گرفت.

برای آموزش درست دروس ریاضی و فیزیک، سعی کنید ابتدا تمرینات و مسائل حل شده در کلاسهای درس و جلسات تدریس خصوصی را دوباره حل نمائید. سپس از مثالها و تمرینات ساده تر شروع کرده و بدون نگاه کردن به حل آنها سعی کنید خودتان مثالها را حل کنید.

در مرحله بعد به سراغ مسائل سطح بالاتر بروید. با حل مسائل بیشتر تسلط شما افزایش می یابد. تکرار و تمرین مادر تمام مهارتهاست. هر چه بیشتر مسئله حل کنید و از مغزتان بیشتر کار بکشید، قوی تر می شوید. کسانی که ریاضی و فیزیک را بسیار خوب بلدند، تمرینات و مسائل زیادی حل کرده اند.

منبع: ایران مدرس

در صورتیکه در زمینه تدریس دروس دبیرستان همچون تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی و .... به مدرس خصوصی احتیاج دارید، در وب سایت (ایران مدرس) به بخش تدریس خصوصی مراجعه نمائید.

وب سایت حاضر، برترین وب سایت تدریس ایران بوده و بیشترین تعداد مدرسین را در بین سایتهای تدریس دارد. در وب سایت ایران مدرس، تا فروردین 94 بیش از 8700 مدرس ثبت نام کرده اند.

علاوه بر دروس ذکر شده در بالا، برای ارائه خدمات در زمینه تدریس زیست، تدریس عربی، تدریس زبان و سایر دروس نیز می توانید به بخش تدریس خصوصی مراجعه کنید.

در وب سایت ایران مدرس مدرسین زیادی در زمینه تدریس دروس دبیرستان و دانشگاه فعالیت دارند.

همانطور که می دانیم شیوه مطالعه هر درس با درسهای دیگر متفاوت است و با اتخاذ یک روش مناسب و درست برای مطالعه هر درس می توان کارایی و میزان یادگیری خود در آن درس را به میزان قابل توجهی افزایش داد. به عنوان مثال نحوه مطالعه درس ریاضی با درس فیزیک که شاید تا حدودی شبیه به هم به نظر برسند باید متفاوت باشد. در اینجا قصد داریم نحوه صحیح مطالعه درس ریاضی را توضیح دهیم.
ریاضی جز آن دسته از دروسی است که تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری آن مشکل دارند و تقریبا می توان گفت که درس ریاضی درسی است که بیشترین تقاضای مدرس خصوصی برای آن وجود دارد. در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب و استفاده از مزایای تدریس خصوصی با مطالعه صحیح درس ریاضی می توان میزان یادگیری را به مقدار زیادی افزایش داد. به منظور یادگیری بهتر این درس مراحل زیر را انجام دهید.
1- ابتدا نمره ای را که قصد دارید در درس ریاضی بگیرید مشخص نمایید. دوست دارید چه نمره ای بگیرید، 13، 15، 17 یا 20. به هر حال ابتدا باید تصمیم بگیرید. این مرحله را دست کم نگیرید چون حتما تصمیمی که در این مرحله می گیرید به وقوع خواهد پیوست. بعد از آنکه تصمیمتان را گرفتید آن را "به زبان شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال" بنویسید و روی دفترتان یا جایی که همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. بلند پرواز باشید نمره زیر 17 یا 18 برای خودتان در نظر نگیرید. تصمیمتان را به شکلی بنویسید که انگار الان اتفاق افتاده است و آن را مرتب مرور کنید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان نیز در کنار پشتکار و روش کار درستتان به کمک شما می آید و حتما به هدفی که دارید می رسید. من خودم بارها و بارها این را امتحان کرده ام و نتیجه گرفته ام. یک مثال برای انتخاب هدف یا تصمیم به صورت مقابل است: "خدا را شکر می کنم که این ترم نمره ریاضی من 18 شد." یا " من مطمئنم که نمره ریاضی من این ترم بالای 18 است." (راستی این روش را برای رسیدن به هر هدف دیگری نیز می توانید به کار ببرید از جمله افزایش معدلتان تا نمره خاصی که مد نظرتان است، قبولی در کنکور و کسب رتبه دلخواهتان و یا ...).
2- مانند هر درس دیگری بهترین کاری که می توانید برای افزایش یادگیری و کارایی خود انجام دهید این است که بعد از آنکه مبحث جدیدی از درس ریاضی در دبیرستان یا دانشگاه توسط دبیر یا استادتان تدریس شد، بعد از ظهر همان روز (تاکید می کنم همان روز) درس را مرور کنید. این کار واقعا تاثیر زیادی در میزان یادگیری شما دارد. این کار را هرگز به روز بعد موکول نکنید چون میزان تاثیر آن به شدت کاهش می یابد. به احتمال زیاد این نکته را همه ما می دانیم ولی تعداد بسیار کمی از افراد که موفقترین افراد هم هستند به این نکته عمل می کنند. پس شما نیز حتما این کار را انجام دهید.
3- حین مرور درس ریاضی در بعد از ظهر همان روز تدریس یک برگ کاغذ را در کنار خود گذاشته و سوالاتی که برایتان پیش می آید یا نکاتی را که نفهمیده اید یادداشت کنید تا جلسه بعد از استادتان (یا از مدرس خصوصی تان) بپرسید.


iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.