مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و آموزش و یادگیری موفق ریاضی کل مقاطع

موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و آموزش و یادگیری موفق ریاضی کل مقاطع در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

iranmodares

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.


حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.

4. هرگز گمان نکنید که سکوت شاگردان به معنای فهمیدن است.


5. تقویت شوق در یادگیری را هدف غایی تدریس خود قرار دهید.


6. به افزایش کیفیت یادگیری و پرورش خلاقیت اهمیت بیش تری بدهید.


7. طرح درس و یا خلاصه ی آن را همواره با خود داشته باشید تا به کاری که انجام می دهید، مسلط باشید.


8. به سؤالات فراگیران اهمیت دهید و با لحن خوب و مناسب بازخورد دهید.


9. مطالعه ی پیش از تدریس و آمادگی قبلی برای تدریس را فراموش نکنید.


10. از ابتکار و خلاقیت خود و دانش آموزانتان در تدریس استفاده کنید.



دکتر دیویس میگوید شما سعی می کنید به یک کودک جمع اعداد چند رقمی ا آموزش دهید این بسیار واضح ومشهود است اما در حیرت هستید چرا این کار مشکل به نظر می رسد ؟آنچه لزم دارید این است که یک متخصص باشید یک معلم کار آمد با سالها تجربه وتمرین . وی معتقد است که مادامی که مطالعات اخیر بر اهمییت دانش معلمان ریاضی فراتر از درس تاکید میکند این برای معلمان ریاضی ارزشمند است که در ریاضیات دانش ذاتی و ارثی داشته باشند . همچنین چالش در رقابت راهی برای تشخیص این دانش است .

برای مثال برای آموزش ضرب به دانش اموزان معلمان می تواند با به کارگیری رهیافت ها ی متفاوت برای تشریح مهارت و لطافت ریاضی از دانش ذاتی خویش استفاده نمایند .
منبع: http://riazi363.blogfa.com

زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.

بارها و بارها در مقالات مختلف گفته شده است که اگر واقعا قصد دارید برای یادگیری بهتر درس ریاضی از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری جلسات را موکول به ایام امتحانات نکنید.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.

البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.


آموزش و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک دبیرستان و دانشگاه همانند آموزش و تدریس خصوصی سایر دروس دبیرستان و دانشگاه و سایر دروس ابتدایی و دروس کنکور در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) ارائه شده است.

ریاضی و فیزیک دبیرستان و دانشگاه جزو دروس بسیار مهم بوده و بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در یادگیری آن مشکل دارند. برای یاد گیری بهتر این دروس یکی از راهکارهای خوب استفاده از جلسات تدریس خصوصی است.

برای آموزش بهتر ریاضی و فیزیک می توانید از جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک استفاده نمائید. البته این کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم شرکت کرده و خودتان هم درس را مطالعه کنید. برای مطالعه در زمینه نحوه استفاده صحیح از جلسات تدریس خصوصی بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.


 




شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات

لازم نیست مطالبی که ارائه می کنید خیلی سطح بالا و بسیار علمی باشد. شما باید به زبان ساده و به نحوی که متقاضی تدریس و کلاس شما درس را یاد بگیرد، آموزش دهید. ممکن است حین تدریس ریاضی دانشگاهی متوجه شوید که مثلا دانشجوی شما در فلان مبحث ریاضی دبیرستان اشکالی دارد. در این حالت به صورت خلاصه آن بحث را برایش توضیح دهید. خلاصه اینکه شما نباید انتظار داشته باشید که شاگرد شما همه ی مطالب سالهای قبل را بلد باشد. اگر اینطور بود که اصلا کلاس خصوصی ریاضی لازم نداشت.

به هر حال، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی باید سادگی روش توضیح مطالب را در نظر داشته باشید.

مطلب دیگر اینکه، باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

در جلسات تدریس ریاضی و تدریس خصوصی ریاضی، حل مثال و تمرین را فراموش نکنید. برای شاگردتان هم حل مسئله و تمرین را در بین جلسات تدریس در نظر بگیرید. هر مطلبی را که توضیح دادید از آن مثال حل کنید. به نظر می رسد، اینکه ابتدا چند مطلب را به صورت یکجا توضیح دهید و بعد بخواهید از همه مسئله حل کنید، روش خوبی نباشد.

برای موفیت در تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه، یکی از مهمترین عوامل هم تسلط بر بحث است. پس اگر بر درس تسلط ندارید، قبل از جلسات تدریس مطالعه را فراموش نکنید.

منبع: ایران مدرس

برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.
در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی درس ریاضی به ارائه خدمات نیاز دارید این مطلب را بخوانید. یک مدرس ریاضی خوب باید ویژگیهای زیر را داشته باشد:

1- فن بیان خوبی داشته باشد و بتواند مطالب را به خوبی و با زبان ساده توضیح دهد.

2- در کلاسهای تدریس به صورت منظم و سر وقت حاضر گردد.

3- خودش به اندازه کافی بر مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی تسلط داشته باشد.

4- در کوتاهترین زمان ممکن بیشترین مطالب را ارائه دهد. به عبارت دیگر از زمان کلاس به صورت بهینه استفاده کند.

5- استراحت های به جا و منطقی در وسط کلاس در نظر بگیرد.

6- بعضا با عوض کردن بحث و استراحت های کوتاه کلاس ریاضی را از حالت خشکی خارج کند.

7- دانشجو یا دانش آموز را به بحث بکشاند تا هم از یادگیری او مطمئن شود و هم تمرکز افزایش یابد.

8- بین ارائه درس و حل تمرین تناسب برقرار کند.

9- در بعضی مواقع اجازه دهد خود دانشجو یا دانش آموز تمرینات را حل کند.

10- به اندازه کافی تمرین و سوال به دانشجو یا دانش آموز داده و حل آنها را برای جلسه بعد از او بخواهد.

11- به اندازه کافی سخت گیر باشد.

12- از زمان شروع کلاسها و با توجه به وقتی که باقی مانده و تعداد جلساتی که می توان کلاس برگزار کرد، سرعت لازم را در ارائه مطالب حفظ کند.

13- به صورت منظم از خود دانشجو یا دانش آموز بازخورد گرفته و نظرات او را در جلسات بعدی تدریس خصوصی ریاضیات لحاظ کند.

14- در صورت لزوم بعضا از روند پیشرفت کار به والدین گزارش داده و از آنها نیز بخواهد بر روند حل تمرینات نظارت داشته باشند.

15- حل نمونه سوالات امتحانی درس ریاضی علاوه بر تمرینات داده شده می تواند به روند یادگیری کمک کند.

مطالب ارائه شده در مورد یک معلم خصوصی فیزیک خوب و مدرسین شیمی نیز صادق است.

برای مشاهده لیستی از بهترین مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرسان خصوصی ریاضی کلیک نمائید. شما نیز اگر در رابطه با کلاسهای خصوصی ریاضی و سایر دروس نظری دارید در پایین همین مطلب و در بخش نظرات ثبت نمائید.
راهکارهایی برای کسب نمره بالا و موفقیت در درس ریاضی در این بخش ارائه شده است.

1- در کلاسهای مدرسه و دانشگاه تدریس ریاضی شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید.

2- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم برای رفع اشکال استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

4- در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی حتما جزوه یادداشت کنید. با یادداشت جزوه تمرکز شما افزایش می یابد و مطالب را بهتر می فهمید.

5- هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای تدریس ریاضی بپرسید و یا یادداشت نمائید تا بعدا بپرسید.

6- اگر همکلاسی های شما سوالی می پرسند با دقت گوش دهید. ممکن است این سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.

7- به مسائل و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حل می شود به دقت توجه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم این مورد را رعایت نمائید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی برای حل مسائل داوطلب باشید. البته لازمه این امر این است که در طول ترم درس بخوانید.

9- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتما مطالب تدریس شده را مرور نموده و تمرینها را دوباره حل کنید.

10- در طول ترم درس ریاضی را بخواند. خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. برای یادگیری بهتر آن باید وقت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. بنابراین در طول ترم ریاضی بخوانید.

استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید. برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است. شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.