مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

روشهای کاربردی برای موفقیت در آموزش ریاضی دبیرستان و دانشگاه + تدریس موفق ریاضی

در این بخش روشهای کاربردی برای موفقیت در آموزش ریاضی دبیرستان و دانشگاه ارائه می گردد.

1- در کلاسهای تدریس و در صورت لزوم تدریس خصوصی ریاضی حاضر باشید و از غیبت اجتناب کنید. در کلاس تدریس ریاضی فعال باشید و سوال بپرسید. خودتان جزوه بنویسید و مطالبی که به نظرتان مهم است را یادداشت نمائید.

2- اگر مطلبی را متوجه نشدید یادداشت کنید و در پایان کلاس از معلم و مدرس ریاضی خودتان بپرسید. از سوال پرسیدن نترسید و هر موضوعی را که متوجه نشدید بپرسید.

3- حتما بعد از کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. نگذارید مطالبی که خوانده شده است روی هم انباشت گردد. با مرور بعد از جلسات تدریس ریاضی درس را در طول ترم یاد می گیرید و در ایام امتحانات هم خیالتان راحت خواهد بود.


چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و نمره بالاتری کسب کنیم؟ در این بخش 22 نکته برای یادگیری بهتر و موفقیت در آموزش ریاضی ارائه شده است:

برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.

2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.

4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.


برای آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حضور منظم داشته باشید. در بسیاری از موارد، از کل کتاب مباحثی را خوب فرا نمی گیرید که در کلاس درس آن حاضر نبوده اید.

2- در طول ترم درس بخوانید. مطالبی که در مدت زمان کوتاه و در شب امتحان یاد گرفته می شوند در مدت زمان کوتاهی هم فراموش خواهند شد.

3- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید).

4- مطالب را به صورت مفهومی بخوانید. از مطالعه سطحی پزهیز کنید. سوالات و تمرینات را برای خودتان تشریح کنید. اگر در طول ترم درس بخوانید به  اندازه کافی وقت خواهید داشت که این کار را انجام دهید ولی اگر مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول کنید، مجبورید سطحی درس را یاد بگیرید. چون وقت کافی نخواهید داشت.

5- به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک را با مطالعه عمیق و حل تمرین و مسئله می توان به خوبی یاد گرفت. حین حل تمرین و مسئله، نکات مهم تمرینات را در یک جزوه یادداشت نمائید.

6- قبل از مراجعه به کتابهای کمک درسی، کتاب درسی خودتان را بخوانید. کتابهای کمک درسی هم بر مبنای کتاب درسی شما نوشته شده است. اگر خود کتاب درسیتان را به خوبی مطالعه کرده باشید، استفاده از کتابهای کمک درسی و فهم آنها هم راحتتر است.

7- برای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک و همچنین سایر دروس، برنامه ریزی منظم و خوبی داشته باشید. در برنامه ریزی خودتان مواردی همچون شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، جلسات تدریس خصوصی، مطالعه و حل تمرین، مرور و ... + استراحت و تفریح را بگنجانید.


راهکارهایی برای کسب درصد بالای 80 در فیزیک کنکور

در این بخش راهکارهایی برای کسب درصد بالای 80 در فیزیک کنکور ارائه می گردد.

1- کتاب درسی را به صورت مفهومی و عمقی بخوانید و مطالب را درک کنید.

2- در کلاسهای تدریس فیزیک مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک کنکور شرکت نمائید.

3- در کلاسهای تدریس فیزیک، به مطالب به صورت کامل گوش دهید و حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید

4- از زمانتان استفاده بهینه کنید و برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

5- تمرین و مسئله به اندازه کافی حل کنید. مسائل را برای خودتان توضیح دهید. سرعت و دقت را با هم داشته باشید.

6- در آزمونهای آزمایشی شرکت کنید و در پایان سوالهایی که نتوانسته اید پاسخ دهید را تحلیل کنید.

7- تست های سالهای قبل کنکور فیزیک را کار کنید و اگر وقت کردید تست های تالیفی و سطح بالاتر استاندارد را بزنید.

8- از جزوات و تست های کنکور موجود در اینترنت استفاده کنید.

9- یک دفترچه داشته باشید و نکات کنکوری و مفهومی را در آن یادداشت کنید تا بعدا بتوانید آن را مرور نمائید.

10- اگر در مبحث خاصی اشکال داشتید از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.

 
اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید، در کنار شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مطالعه و حل تمرین و مسئله حتما مرور را هم فراموش نکنید.

اگر در حال مطالعه برای کنکور هستید و یا می خواهید در امتحانات پایان ترم موفق تر عمل کنید، در ایام کنکور و یا در طول ترم برنامه منظمی برای مرور درسها داشته باشید.

همانطور که گفته شد، برای مرور هم باید برنامه داشته باشید. شاید بارها و بارها شنیده اید که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری، همان روز درس را مرور کنید. این امر شاید ساده به نظر برسد ولی در اکثر اوقات انجام نمی شود.

شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.

هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.

 
در این بخش میزان تاثیر حل تمرین و مسئله در یادگیری بهتر ریاضی مورد بررسی قرار می گیرد. همانطور که در مقالات قبل هم گفته شد، یکی از مهمترین کارها برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله است

برای یادگیری بهتر ریاضی در کلاسهای مدرسه یا کلاسهای تدریس ریاضی دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. حتی اگر لازم شد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده نمائید. ولی در کنار همه ی این موارد باید حل تمرین و مسئله را در نظر داشته باشید.

برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.

حل تمرین و مسئله در یادگیری و آموزش ریاضی بسیار مهم است. شما هر مطلبی را که در کلاس تدریس ریاضی یاد گرفته اید حین حل مسئله به کار می برید. و این خودش یک آزمون است برای اینکه چک کنید که آیا مطلب را به خوبی یاد گرفته اید یا نه.

مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید.

 
در بین جلسات تدریس ریاضی حل تمرین و مسئله را حتما از شاگردتان بخواهید. مرور مطالب قبلی هم باید انجام گردد. این مرور می تواند از طریق حل یک مسئله باشد. مثلا اگر مبحثی را دو جلسه قبل تدریس کرده اید یک مسئله به او بدهید و بخواهید که برای جلسه بعد حل آن را بیاورد. به این ترتیب مجبور است برود و آن مباحث را مرور کند تا مسئله ی شما را حل کند.

در جلسات تدریس خصوصی ریاضی مبنای کار را جزوه ی درسی مدرسه یا دانشگاه در نظر بگیرید. مثالها و تمرینات را هم از همان جزوه حل کنید. اگر وقت اضافه داشتید خودتان هم می توانید سوال طرح کنید و حل کنید. سوالهای خودتان هم باید نزدیک به مباحث جزوه باشد و مباحث جدید و خارج از محدوده جزوه را خیلی مطرح نکنید.

در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری سر وقت حاضر شوید و کمی دیرتر از کلاس خارج شوید. همین کمی بیشتر ماندن به موفقیت کاری شما کمک زیادی می کند. اگر کلاسها خیلی طولانی شد آن را دو بخش کنید و وسط کلاس استراحت بدهید. می تواند کاغذهای A4 ی که مشخصات خودتان روی آن تایپ شده است را برای حل تمرین و مسئله مورد استفاده قرار بدید که براتون تبلیغ هم بشه. به این ترتیب هر کدام از شاگردهای شما افراد دیگری رو به شما معرفی خواهند کرد.

مهمترین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید کیفیت تدریس و نتیجه گرفتن دانشجو یا دانش آموز شماست. اگر آنها نتیجه بگیرند افراد دیگر را هم به شما معرفی کرده و شما نیز حتما در کارتان موفق خواهید شد. مهمترین نکته برای موفقیت در تدریس این است: دغدغه شما نتیجه گرفتن شاگردانتان باشد. هر کدام از شاگردهای شما شرایط و استعداد و زمان و ... مخصوص به خودش را دارد. شما باید برای هر کدام از آنها خودتان را به گونه ای هماهنگ کنید و تغییر دهید که در نهایت شاگردان شما نتیجه بگیرند. این مهمترین اصل است.


حین تدریس خصوصی ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.

2- قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.

3- در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.

4- جزوه کلاسی خود دانش آموز یا دانشجو را برای تدریس مورد استفاده قرار دهید. چون به هر حال سوالات امتحان از همان جزوه ارائه می گردد. حتی اگر تمریناتی را برای حل کردن در بین جلسات تدریس به شاگردتان می دهید، سعی کنید که مشابه تمرینات جزوه و یا از نوع همانها باشند. البته خوب است که مباحث تدریسی به صورت مفهومی و کاربردی توضیح داده شود. خوب تدریس کردن شما می تواند شاگردتان را به ریاضی کاملا علاقه مند کند.


کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به نسبت جلسات تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه مزیتهایی دارد که در ادامه آمده است:

- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی زمان بیشتری برای رفع اشکال و حل تمرین وجود دارد.

- در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی دقیقا به اشکالاتی که شما دارید پاسخ داده می شود. ممکن است این اشکالات در درس ریاضی مربوط به مقاطع قبلی باشد که اگر در کلاس ریاضی مدرسه یا دانشگاه انها را بپرسید به شما جواب ندهند.

- کلاسهای تدریس خصوصی و تدریس خصوصی ریاضی معمولا در منزل برگزار می شود و بنابراین وقت دانشجو و دانش آموز که خصوصا در ایام امتحانات خیلی مهم است تلف نمی شود.

- در جلسات تدریس خصوصی ریاضی وقت بیشتری برای رفع اشکال و تسلط بر مطلب وجود دارد.

اگر برای رفع اشکال و تسلط بر درس ریاضی، کسب نمره بالا در امتحانات ریاضی و یا کسب درصد بالای ریاضی در کنکور قصد استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی را دارید، برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.


آموزش، تدریس، جزوه و سوالات امتحانی ریاضی اول دبیرستان در این بخش ارائه می گردد. در وب سایت حاضر (ایران مدرس) مطالب زیادی در زمینه آموزش، تدریس، جزوه و سوالات امتحانی ریاضی 1 دبیرستان ارائه شده است.

اگر در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی اول دبیرستان به ارائه خدمات نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی 1 دبیرستان بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی اول دبیرستان کلیک کنید. در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) تا دی 94 بیش از 12100 مدرس خصوصی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان و سایر دروس ثبت نام کرده و به فعالیت مشغول هستند.

وب سایت ایران مدرس بزرگترین سایت تدریس ریاضی وسایر دروس است. بیشترین تعداد مدرسین ثبت نامی را در بین سایتهای تدریس در ایران مدرس می توانید پیدا کنید. در سایت ایران مدرس به صورت اختصاصی به بحث تدریس خصوصی پرداخته شده است. اگر شما هم در زمینه تدریس خصوصی ریاضی اول دبیرستان، ریاضی سایر مقاطع و سایر دروس دبیرستان، کنکور و دانشگاه فعالیت دارید، آگهی تدریس خودتان را به صورت رایگان در همین سایت ثبت کنید.

در وب سایت ایران مدرس، علاوه بر بحث تدریس خصوصی و آموزش در منزل ریاضی و سایر دروس، جزوات و نمونه سوالات امتحانی زیادی ارائه شده است. در ادامه تعدادی از جزوات و نمونه سوالات امتحانی و تست های کنکور و ... ریاضی 1 اول دبیرستان برای دانلود رایگان ارائه شده است.


 



دانلود نمونه سوال امتحانی ریاضی اول دبیرستان



دانلود نمونه سوال امتحانی ریاضی 1



دانلود اتحادهای مهم در ریاضی



دانلود چند جمله ایها و روابط مربوطه



دانلود اعداد گویا و روابط و محاسبات مربوطه



دانلود خلاصه جزوه مبحث توان



دانلود خلاصه جزوه بحث مجموعه ها



دانلود جزوه خلاصه شده ای در رابطه با مجموعه ها



دانلود کتاب ریاضیات 1 سال اول دبیرستان سال تحصیلی 92-93



دانلود خلاصه جزوه ریاضی اول دبیرستان



دانلود نمونه سوالات ریاضی اول دبیرستان



دانلود نمونه سوالات امتحانی ریاضی اول دبیرستان



دانلود نمونه سوالات امتحانی ریاضی 1 دبیرستان حضرت زهرا (س)



نمونه سوال میان نوبت اول ریاضی اول دبیرستان



آنچه از ریاضی اول دبیرستان باید بدانیم



دانلود 35 نمونه سوالات امتحانی ریاضی 1 (ریاضی اول دبیرستان) همراه با پاسخ تشریحی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.