مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

یادگیری صحیح ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضیات و نمره 20 ریاضی

در این بخش مطالب در زمینه یادگیری صحیح ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضیات و نمره 20 ریاضی و ... ارائه شده است. برای مطالعه در زمینه یادگیری صحیح ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضیات و نمره 20 ریاضی و ... بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.


یادگیری ریاضی


برای یادگیری دروس مانند ریاضی و فیزیک داشتن تمرکز بسیار مهم است.گوش دادن به درس در کلاسهای ریاضی و فیزیک (یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک در منزل) با تمرکز بالا، مطالع ریاضی و فیزیک با تمرکز زیاد و حتی داشتن تمرکز حین حل سوالات و مسائل ریاضی و فیزیک در گرفتن نمره خوب و یا کسب درصد بالا در کنکور بسیار تاثیر گذار است.
....

بازدید: 1609

در این بخش نکات مهم و مطالب آموزشی جالبی در زمینه یادگیری، آموزش ریاضی، تدریس ریاضی، نحوه مطالعه درس ریاضی و .... ارائه شده است. امید است که با مطالعه مطالب ارائه شده، بتوانید ریاضی را بهتر یاد گرفته و در گرفتن نمره خوب درس ریاضی موفق باشید.

....
بازدید: 11858

درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
....

بازدید: 949

در این بخش، مهمترین عوامل در یادگیری و آموزش صحیح درس ریاضی به صورت یکجا ارائه شده است. مطالب آموزشی دیگری نیز در رابطه با ریاضی در بخش های دیگر همین سایت ارائه شده است.

....
بازدید: 1304

درس ریاضی در اصل یک درس حفظ کردنی نیست. ریاضی را باید یاد گرفت و فهمید. ولی به هر حال مانند سایر دروس، مرور مطالب آموخته شده برای ریاضی هم مهم است.
....

بازدید: 1034

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات آموزش خصوصی ریاضی در منزل در خیلی از موارد می تواند به یادگیری بهتر و رفع اشکال در درس ریاضی کمک کند.
....

بازدید: 348

برای یادگیری درس ریاضی یک برنامه ریزی صحیح، تمرکز در کلاس خصوصی و گروهی ریاضی و حل مثال و تمرین لازم است.
....

بازدید: 368

برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید باشد. ....

بازدید: 1705

برای یادگیری درس ریاضی و هر درس دیگری و کلا برای موفقیت در تحصیل یک برنامه ریزی درسی صحیح حتما لازم و ضروری است. برنامه ریزی برای خواندن درس ریاضی را خودتان با توجه به عادات و توانائی هایتان انجام دهید. ....

بازدید: 1244

همانطور که در نکات قبل یادگیری ریاضی گفته شد، ابتدا باید تمرینات حل شده توسط ".معلم ریاضی." خود را حل نمائید. در مرحله بعد برای جا افتادن بهتر مطالب و تسلط بیشتر بر درس لازم است تا خودتان در منزل تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید. ....

بازدید: 315

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش آن موفق باشید مهمترین کاری که باید انجام دهید حل تمرین و مثال است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بلد است مطمئن باشید که از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین بیشتری حل کرده است. ....

بازدید: 371

یکی از راهکارهای بسیار خوب برای ایجاد انگیزه و یادگیری بهتر درس ریاضی این است که در کلاس درس علاقه نشان دهید و سعی کنید جزوه درسی خود را جذاب و خوانا بنویسید. ....

بازدید: 735

6 عامل مهم و موثر در یادگیری ریاضی به صورت زیر است: ....

بازدید: 601


برای آموزش بهتر درس ریاضی روشهای زیر می تواند کمک کننده و موثر باشد:

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه

2- شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی

3- حل مثال، تمرین و مسئله برای درس ریاضی

4- مطالعه پیش از کلاس ریاضی

5- مرور درس پس از کلاسهای ریاضی و همچنین پس از مطالعه ریاضی

6- استفاده از جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایتهای آموزشی

برای دانلود جزوات و نمونه سوالات ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و نمونه سوال امتحانی کلیک نموده و در بخش جستجوی صفحه ای که باز می شود، عبارت مورد نظر را وارد کنید (مثلا: سوال ریاضی 1).

منبع: ایران مدرس

شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات
بهترین راهکارها برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی در این بخش ارائه می گردد.

1- حضور مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه: در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور مرتب داشته باشید. اگر غیبت کنید، مطلبی که ارائه شده است را خودتان به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. ضمنا در زمانهای بعد باید وقت بیشتری بذارید تا همان مطلب کلاس را خودتان یاد بگیرید.

2- جزوه برداشتن در کلاس درس: سعی کنید در کلاس درس حتما خودتان جزوه بردارید. هنگام نوشتن مطالب بهتر برای شما جا می افتد. ممکن است نکاتی به نظر شما مهم باشد که دیگران در جزوه خودشان آنها را یادداشت نکنند. بنابراین کپی گرفتن از جزوه سایر دانش آموزان و دانشجویان راه حل خوبی نیست. شما جزوه خودتان را بهتر خواهید فهمید.

3- داشتن تمرکز و حواس جمع در کلاس درس: در کلاس درس حواستان را جمع کنید و تمرکز صد در صدی داشته باشید. سوالاتتان را گوشه کاغذ یادداشت کنید و بپرسید. با مطالب ارائه شده در کلاس درس درگیر شوید و آن را دنبال کنید.

4- سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.

5- مشارکت در کلاس درس و فعال بودن: به سوالهایی که توسط معلم ریاضی یا استاد ریاضی شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای حل تمرینات داوطلب شوید. به سوالات دیگران گوش دهید. خلاصه اینکه، در کلاس درس فعال باشید.

6- داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.

7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.

16- مسائل را برای خودتان تشریح کنید.

17- هر چه تمرین بیشتری حل کنید درس را بهتر یاد می گیرید.

18- از نمونه سوالات امتحانی ریاضی ترم های قبل استفاده کنید.

19- هر سوال که حین مطالعه ریاضی برای شما مطرح شد، جلسه بعد از مدرس ریاضی یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

20- از کتابهای کمک درسی به درستی استفاده نمائید.

21- اول راه حلی برای تمرینات ارائه دهید و بعد جواب حل المسائل را ببینید.

22- یک جزوه برای یادداشت کردن نکات و فرمولهای مهم ریاضی داشته باشید.

اگر می خواهید تمرینات و مسائل ریاضی را بهتر و راحتتر حل کنید، روشهای زیر می تواند مفید باشد:

1- در کلاس تدریس ریاضی به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید: اگر به مطالبی که در کلاس تدریس ریاضی ارائه می شود با دقت گوش دهید و درس را خوب یاد بگیرید، اگر مثالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل می شود را با دقت دنبال کنید، بعدا مسائل و تمرینات ریاضی را راحتتر می توانید حل کنید.

2- مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی را دوباره حل کنید: اولین کاری که قبل از حل تمرینات جدید باید انجام دهید، حل مثالها و تمرینات حل شده در کلاس تدریس ریاضی است. مثالها را خودتان یکبار دیگر حل کنید و از بلد بودن آنها مطمئن شوید.

3- از معلم و مدرس ریاضی خودتان سوال بپرسید: هر بار که سوال یا تمرینی را حل کردید و حل آن را بلد نبودید، از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اجازه ندهید که اشکالی در حل تمرینات برای شما باقی بماند. یک اشکال کوچک ممکن است در امتحان پایانی و کنکور دردسر ساز شود.

4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

5- ابتدا تمرینات راحتتر را حل کنید: بعد از حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای تدریس ریاضی، ابتدا تمرینات راحتتر ریاضی را حل کنید و به تدریج تمرینات سطح بالاتر و سخت تر را حل نمائید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر خواهد شد.

6- هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.

7- از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند. تعدادی سوال امتحانی ریاضی در ادامه برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.

 



ریاضی-آموزش دروس هفتم-کلاسهای خصوصی-آموزش GIS-تدریس جغرافیا در مقطع متوسطه-آموزش زبان فرانسه-گرافیک رایانه ای-آموزش Carrier-فیزیک-گروه آموزشی در اصفهان-کلاس اسکیس-ریاضیات-زیست شناسی-متوسطه-مدرس کنکور زبان-مرکز آموزشی-دوره Aspenplus-کلاس-تدریس خصوصی-HMI-سیستمهای کنترل خطی-پژوهش در عملیات-تدریس Eplan-آمار فضایی در علوم زمین-PLC-تیزهوشان-آموزش RS در شیراز-حساب دیفرانسیل و انتگرال-آموزشگاه-مخزن-دوره های حسابداری-خرید کتاب-آزمون نظام مهندسی برق-فیزیک-

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.