مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نحوه موفقیت در درس ریاضی و کسب نمره 20 ریاضی و مطالعه صحیح ریاضیات

درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- حاضر شدن در کلاسهای درس به صورت منظم و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید).
2- مرور مختصر درس ریاضی پس از حضور در کلاسهای درس در همان روز برگزاری کلاس و یا روز بعد

3- در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.

4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

5- ابتدا تمرینات راحتتر را حل کنید: بعد از حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای تدریس ریاضی، ابتدا تمرینات راحتتر ریاضی را حل کنید و به تدریج تمرینات سطح بالاتر و سخت تر را حل نمائید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر خواهد شد.

6- هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.

7- از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند.



اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید داشتن یک برنامه ریزی خوب است. سعی کنید در برنامه ریزی خودتان مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، استراحت و ... را بگنجانید.
در این بخش در رابطه با چگونگی حل مسائل ریاضی و فیزیک و کسب نمره بالا در این دو درس مطالبی ارائه می گردد. برای حل اصولی و صحیح مسائل فیزیک و ریاضی و کسب نمره بالا در این دو درس موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک حضور منظم و فعال داشته باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک روند حل مسائل توسط مدرس و معلم خودتان را با دقت دنبال کرده و سعی کنید یاد بگیرید.

2- مثالها و مسائلی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حل شده اند را خودتان یکبار دیگر حل کنید. ابتدا خودتان سعی کنید مثال را حل نمائید و راه حلی برای مسائل مختلف ارائه کنید. اگر نتوانستید مسئله ای را حل کنید هم ایرادی ندارد. ولی حتما یک حل کوتاه برای آن ارائه کنید. اشتباه هم باشد ایرادی ندراد. سپس حل درست سوال را نگاه کنید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید. برای یادگیری ریاضی و فیزیک حل مسئله و تمرین بسیار مهم است.

3- برای یادگیری نحوه حل سوال و مسئله در دروس ریاضی و فیزیک مسائل جدیدی را حل کنید. هر چه بیشتر تمرین و مسئله حل کنید مسلط تر خواهید شد. تمرین مادر یادگیری است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بهتر است و مسائل را بهتر حل می کند، از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین و مسئله بیشتری حل کرده است.

راهکارهایی برای کسب نمره بالا در درس ریاضی در ایام امتحانات در این بخش ارائه شده است. به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.

1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.



2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.

3- اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.

اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است.

البته فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست. بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

روند ارائه شده برای یادگیری دروس فیزیک و شیمی هم می تواند موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی، فیزیک و شیمی به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس ریاضیات، مدرسین خصوصی فیزیک و تدریس خصوصی شیمی کلیک نمائید.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید، در کنار شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و مطالعه و حل تمرین و مسئله حتما مرور را هم فراموش نکنید.

اگر در حال مطالعه برای کنکور هستید و یا می خواهید در امتحانات پایان ترم موفق تر عمل کنید، در ایام کنکور و یا در طول ترم برنامه منظمی برای مرور درسها داشته باشید.

همانطور که گفته شد، برای مرور هم باید برنامه داشته باشید. شاید بارها و بارها شنیده اید که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا هر درس دیگری، همان روز درس را مرور کنید. این امر شاید ساده به نظر برسد ولی در اکثر اوقات انجام نمی شود.

شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.

هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.



iranmodares


آموزش هندسه-کنکورتجربی-فیزیک دبیرستان-تدریس خصوصی ریاضیات دبیرستان-تدریس شیمی-آموزش تضمینی تنظیم موتور-آموزش پژوهش عملیاتی-solidworks برای مهندسین-سایت تدریس-تدریس شیمی در اهواز-شریف-تدریس خصوصی ریاضی متوسطه-آموزش فیزیک دبیرستان-تدریس زبان-تدریس خصوصی ریاضیات ابتدایی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.