مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و موفقیت در آموزش و یادگیری ریاضیات

در رابطه با درس ریاضی در مرحله اول سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و اگر لازم شد از جلسات تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید). در مرحله بعد باید پس از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید. مرور همان روز بعد از کلاس خیلی مهم و خوب است. اگر دفترچه ای داشته باشید و فرمولهای مهم را در آن یادداشت نمائید که خیلی عالی است. مثالها و مسئله های حل شده در کلاس درس را دوباره حل کنید. هر سوال یا اشکالی که داشتید جلسه بعد از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. برای درس فیزیک هم مشابه درس ریاضی شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک و عدم غیبت در کلاسها در طول ترم مهم است. برای فیزیک مهم می توانید از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک نمائید). درس فیزیک به نسبت ریاضی کمی مفهومی تر است. یعنی ممکن است در درس ریاضی شما فرمول و رابطه ای را استفاده کنید و معنی آن را خیلی خوب هم متوجه نشده و اشکالی هم پیش نیاید. ولی در درس فیزیک، همانطور که از اسم درس مشخص است، همه ی فرمولها و راوبط معنی فیزیک دارند.
شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی هم می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید سوال بپرسید و مطالب را به خوبی یاد بگیرید. البته حتما باید خودتان هم درس را بخوانید و تمرین حل کنید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید و تمرینهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید. تمرینها را برای خودتان توضیح دهید و تشریح نمائید.
برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.
در این بخش روشهای کاربردی برای موفقیت در آموزش ریاضی دبیرستان و دانشگاه ارائه می گردد.
1- در کلاسهای تدریس و در صورت لزوم تدریس خصوصی ریاضی حاضر باشید و از غیبت اجتناب کنید. در کلاس تدریس ریاضی فعال باشید و سوال بپرسید. خودتان جزوه بنویسید و مطالبی که به نظرتان مهم است را یادداشت نمائید.
2- اگر مطلبی را متوجه نشدید یادداشت کنید و در پایان کلاس از معلم و مدرس ریاضی خودتان بپرسید. از سوال پرسیدن نترسید و هر موضوعی را که متوجه نشدید بپرسید.
3- حتما بعد از کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. نگذارید مطالبی که خوانده شده است روی هم انباشت گردد. با مرور بعد از جلسات تدریس ریاضی درس را در طول ترم یاد می گیرید و در ایام امتحانات هم خیالتان راحت خواهد بود.
4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.

15- در صورت استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی، این جلسات را به ایام امتحانات موکول نکنید.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد به راحتی از انها استفاده می کنید.

مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.
در بین جلسات تدریس ریاضی حل تمرین و مسئله را حتما از شاگردتان بخواهید. مرور مطالب قبلی هم باید انجام گردد. این مرور می تواند از طریق حل یک مسئله باشد. مثلا اگر مبحثی را دو جلسه قبل تدریس کرده اید یک مسئله به او بدهید و بخواهید که برای جلسه بعد حل آن را بیاورد. به این ترتیب مجبور است برود و آن مباحث را مرور کند تا مسئله ی شما را حل کند.

در جلسات تدریس خصوصی ریاضی مبنای کار را جزوه ی درسی مدرسه یا دانشگاه در نظر بگیرید. مثالها و تمرینات را هم از همان جزوه حل کنید. اگر وقت اضافه داشتید خودتان هم می توانید سوال طرح کنید و حل کنید. سوالهای خودتان هم باید نزدیک به مباحث جزوه باشد و مباحث جدید و خارج از محدوده جزوه را خیلی مطرح نکنید.

در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و یا هر درس دیگری سر وقت حاضر شوید و کمی دیرتر از کلاس خارج شوید. همین کمی بیشتر ماندن به موفقیت کاری شما کمک زیادی می کند. اگر کلاسها خیلی طولانی شد آن را دو بخش کنید و وسط کلاس استراحت بدهید. می تواند کاغذهای A4 ی که مشخصات خودتان روی آن تایپ شده است را برای حل تمرین و مسئله مورد استفاده قرار بدید که براتون تبلیغ هم بشه. به این ترتیب هر کدام از شاگردهای شما افراد دیگری رو به شما معرفی خواهند کرد.
چه در کلاسهای گروهی تدریس مدرسه و دانشگاه و چه در جلسات تدریس خصوصی سعی کنید حضور فعالی داشته باشید. سوال بپرسید و در مباحثی که مطرح می شود شرکت کنید. در کلاسهای تدریس مدرسه اگر کسی سوالی پرسید، گوش دهید و ببینید از آن چه چیزی می توانید یاد بگیرید. اگر سوال یا مسئله ای مطرح شد برای پاسخ دادن به آن داوطلب شوید.

در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه یادداشت کردن جزوه هم خیلی مفید است. به قول معروف: کم رنگترین جوهرها از قویترین حافظه ها ماندگار تر است. ضمنا جزوه ای که خودتان یادداشت می کنید را بعدا بهتر می فهمید. حین نوشتن هم یادگیری بهتر اتفاق می افتد.

اگر با وجود شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه باز در بحثی اشکال داشتید و یا تعدادی از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه را نتوانستید شرکت کنید، استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. اگر برای کنکور سراسری و آزاد هم در حال مطالعه هستید، باز می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید.
برای کسب نمره خوب در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:
دانلود رایگان جزوه آموزشی ریاضی ششم - فصل چهارم: مختصات

iranmodares

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید و کلاسها را از دست ندهید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید و سوال بپرسید. به سوالهایی که توسط دانش آموزان یا دانشجویان دیگر پرسیده می شود نیز گوش دهید چون ممکن است این سوالات بعدا برای خود شما هم پیش بیاید.

2- بعد از کلاسهای ریاضی، درس ارائه شده را همان روز مرور کنید. حتی اگر یک ربع درس را مرور کنید در نهایت تاثیر زیادی خواهد داشت. حین مرور مواردی را که یاد نگرفته اید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

3- همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.
برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.
 
5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.

6- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.

7- حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید.

8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.

9- تمرکز در حین مطالعه درس و در کلاسهای ریاضی: داشتن تمرکز در هرکاری لازم است و در مطالعه و آموزش لازمتر. برای یادگیری روشهای افزایش تمرکز به بخشهای دیگر همین سایت مراجعه کنید. در بخش مقالات کلمه "تمرکز" را جستجو کنید.

10- آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.اگر شما نیز در درس ریاضی اشکال دارید و با برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی یا تدریس خصوصی دروسی مانند محاسبات عددی و معادلات دیفرانسیل می خواهید ضعف خودتان را برطرف کنید، در هر صورت، مدرس خصوصی مورد نظر خودتان را در این وب سایت می توانید بیابید.

علاوه بر تدری خصوصی ریاضی و خدمات ارائه شده توسط مدرسین خصوصی ریاضی در این وب سایت، در زمینه دروس دیگر همچون تدریس خصوصی فیزیک و آموزش خصوصی شیمی نیز مدرسین زیادی در این وب سایت ثبت نام کرده و خدمات تدریس خصوصی ارائه می دهند. کافی است در کادر بالای همین مطلب عبارت شیمی، فیزیک یا هر درس دیگری را جستجو نمائید تا لیست مدرسین آن درس نشان داده شود.

تدریس خصوصی ریاضی (هندسه 1 و هندسه 2 و هندسه تحلیلی) - تدریس خصوصی ریاضی (هندسه 1 و هندسه 2 و هندسه تحلیلی) همانند تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، تدریس خصوصی حسابان و سایر دروس در ایران مدرس (همین سایت) ارائه می گردد.

در ایران مدرس مدرسین زیادی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی (هندسه 1 و هندسه 2 و هندسه تحلیلی) به فعالیت مشغول هستند. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی (هندسه 1 و هندسه 2 و هندسه تحلیلی) در ایران مدرس (همین وب سایت) به دو صورت می توانید عمل کنید:

1- در پایین و سم چپ همین مطلب لیست مدرسین نشان داده شده اند. بر روی هر مدرس کلیک کنید تا جزئیات بیشتر نمایش داده شود.

2- اگر می خواهید در زمینه ریاضی، فیزیک، شیمی و ... مدرسین را مشاهده کنید بر روی عبارتهای معلم خصوصی ریاضی، مدرس خصوصی فیزیک، مدرس خصوصی شیمی و ... کلیک کنید.


حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضور در کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.



iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.