مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

کلاسهای خصوصی برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله ریاضی و موفقیت در ریاضیات

در بسیاری از موارد کلاسهای خصوصی برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله ریاضی می تواند بسیار مفید و موثر باشد. کلاسهای تدریس خصوصی بازدهی بالایی دارد و به این دلیل که به نسبت کلاسهای گروهی افراد کمتری در آن شرکت دارند، برای سوال پرسیدن و رفع اشکال در کلاس مفیدو موثر است. کلاسهای تدریس خصوصی فقط مختص دانش اموزان و افراد ضعیف نیست. ممکن است یک دانش اموز یا دانشجوی متوسط هم با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و یا سایر دروس به یکی از دانش اموزان قوی کلاس تبدیل گردد. یا یک دانش اموز قوی و متوسط هم ممکن است در مبحث خاصی اشکال داشته باشد و با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی رفع اشکال انجام دهد. در حالت دیگر، هر دانشجو یا دانش آموزی ممکن است در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به دلیلی غیبت کند و با استفاده از کلاسهای خصوصی این غیبت را جبران نماید. بنابراین شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است. 
برای مشاهده لیست کامل مدرسین بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوص ریاضی و برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت مدرس خصوصی فیزیک کلیک نمائید.
اگر به فیزیک علاقه دارید، فیزیک تدریس کنید: فیزیک درس قشنگی است. اگر شما هم به فیزیک علاقه دارید و از تدریس آن لذت می برید، در این صورت بروید سراغ تدریس درس فیزیک. در غیر اینصورت درسهای دیگری که به انها علاقه مند هستید را تدریس نمائید. علاقه به کار و به تدریس در بلند مدت باعث موفقیت شما می شود. اگر فقط برای پول و درامد تدریس کنید زیاد دوام نمی آورید. در کل اگر به تدریس علاقه ندارید، این کار را کنار بگذارید. موفق ترین افراد در هر کاری عاشق کار خودشان هستند.
در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه.
کلاسهای تدریس ریاضی را در طول ترم برگزار کنید: به شاگردان خودتان هم این نکته را یادآوری کنید. اگر شاگردهایی از ترمهای قبل دارید به انها توصیه کنید که اگر به کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای ترم حاضر هم نیاز دارند، کلاسها را هر چه سریعتر شروع کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و دروس دیگر هم اگر در طول ترم برگزار شود بازدهی و کارایی بالاتری دارد.
در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.

2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.

3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.

4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.

5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.

7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.
اگر می خواهید تمرینات و مسائل ریاضی را بهتر و راحتتر حل کنید، روشهای زیر می تواند مفید باشد:

1- در کلاس تدریس ریاضی به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید: اگر به مطالبی که در کلاس تدریس ریاضی ارائه می شود با دقت گوش دهید و درس را خوب یاد بگیرید، اگر مثالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل می شود را با دقت دنبال کنید، بعدا مسائل و تمرینات ریاضی را راحتتر می توانید حل کنید.

2- مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی را دوباره حل کنید: اولین کاری که قبل از حل تمرینات جدید باید انجام دهید، حل مثالها و تمرینات حل شده در کلاس تدریس ریاضی است. مثالها را خودتان یکبار دیگر حل کنید و از بلد بودن آنها مطمئن شوید.

3- از معلم و مدرس ریاضی خودتان سوال بپرسید: هر بار که سوال یا تمرینی را حل کردید و حل آن را بلد نبودید، از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اجازه ندهید که اشکالی در حل تمرینات برای شما باقی بماند. یک اشکال کوچک ممکن است در امتحان پایانی و کنکور دردسر ساز شود.

4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.
برای کسب نمره خوب در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:


1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید و کلاسها را از دست ندهید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید و سوال بپرسید. به سوالهایی که توسط دانش آموزان یا دانشجویان دیگر پرسیده می شود نیز گوش دهید چون ممکن است این سوالات بعدا برای خود شما هم پیش بیاید.

2- بعد از کلاسهای ریاضی، درس ارائه شده را همان روز مرور کنید. حتی اگر یک ربع درس را مرور کنید در نهایت تاثیر زیادی خواهد داشت. حین مرور مواردی را که یاد نگرفته اید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

3- همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.

4- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی اصل کار تمرین حل کردن است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. کسی از شما باهوش تر نیست. اگر افرادی هستند که ریاضی را از شما بهتر بلدند فقط بیشتر تمرین حل کرده اند.

5- برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مسائل و درس ریاضی می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.


5- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی: کلاسهای تدریس ریاضی در منزل در بسیاری از اوقات (رفع اشکال در ایام امتحانات، رفع اشکالات پایه ای در ریاضی  و ...) می تواند کمک کننده باشد. روند حل درست مسائل ریاضی را می توانید از معلم خصوصی ریاضی خود بپرسید.

6- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.

7- حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید.

8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.

9- تمرکز در حین مطالعه درس و در کلاسهای ریاضی: داشتن تمرکز در هرکاری لازم است و در مطالعه و آموزش لازمتر. برای یادگیری روشهای افزایش تمرکز به بخشهای دیگر همین سایت مراجعه کنید. در بخش مقالات کلمه "تمرکز" را جستجو کنید.

10- آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.



مشتق و انتگرال در ریاضیات دبیرستان و ریاضیات عمومی دانشگاه جزو مهمترین مباحث به شمار می روند. در سوالها و تست های کنکور نیز این مباحث مطرح می گردد.

یادگیری و آموزش مشتق و انتگرال رابطه تنگاتنگی با هم دارند. اگر شما مشتق را به خوبی یاد بگیرید، در ادامه برای یادگیری انتگرال هم مشکل چندانی نخواهید داشت.

برای آموزش و یادگیری مباحث مشتق و انتگرال ابتدا باید تعاریف اولیه آنها را یاد گرفته و در ادامه فرمولهای اساسی به خاطر سپرده شود. توجه کافی به درس، حین تدریس مدرس ریاضی، نیز می تواند در آموزش آن موثر باشد.

برای مباحث مشتق و انتگرال در وب سایت ایران مدرس (همین وب سایت) مطالب آموزشی مختلفی قرار داده شده است. برای دریافت جزوات و نمونه سوالات مشتق و انتگرال به صورت زیر عمل کنید:

1- بر روی عبارت دانلود جزوات آموزشی کلیک نمائید.

2- در صفحه ای که باز می شود، در بخش جستجو عبارت "مشتق" یا "انتگرال" را تایپ کنید.

اگر برای یادگیری مباحث مشتق و انتگرال قصد دارید از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید، به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس ریاضیات کلیک نمائید.

درس ریاضی یکی از دروس اصلی در دوران دبیرستان و دانشگاه است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان در درس ریاضی پایه ضعیفی دارند و بنابراین در مقاطع بالاتر در یادگیری آن به مشکل بر می خورند. در بسیاری از اوقات دانشجو یا دانش آموز در کلاسهای ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت می کند ولی هر چی تلاش خود را افزایش می دهد نتیجه نمی گیرد. در این حالت باید بدنبال سرنخی در ضعف پایه های قبلی او بود.

اگر شما نیز در درس ریاضی اشکال دارید و با برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی یا تدریس خصوصی دروسی مانند محاسبات عددی و معادلات دیفرانسیل می خواهید ضعف خودتان را برطرف کنید، در هر صورت، مدرس خصوصی مورد نظر خودتان را در این وب سایت می توانید بیابید. در پایین و سمت چپ همین مطلب هم تعدادی از مدرسین نشان داده شده اند.

علاوه بر تدری خصوصی ریاضی و خدمات ارائه شده توسط مدرسین خصوصی ریاضی در این وب سایت، در زمینه دروس دیگر همچون تدریس خصوصی فیزیک و آموزش خصوصی شیمی نیز مدرسین زیادی در این وب سایت ثبت نام کرده و خدمات تدریس خصوصی ارائه می دهند. کافی است در کادر بالای همین مطلب عبارت شیمی، فیزیک یا هر درس دیگری را جستجو نمائید تا لیست مدرسین آن درس نشان داده شود.
در ادامه، برای استفاده صحیح از کتاب های کمک آموزشی ریاضی، می توانید از معلم ریاضی یا مدرس ریاضی خود نیز کمک بگیرید. نکته ای که باید مد نظر داشته باشید این است که نباید کتاب های حل المسائل و کمک آموزشی را با این هدف خریداری نمائید که هر گاه سوال، تمرین یا مسئله ای را به شما دادند، به سرعت جواب آن را از روی کتاب مزبور بنویسید.

این شکل استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی باعث می شود شما به مسائل فکر نکنید و از لحاظ ذهنی پیشرفتی نکنید. هر سوال یا مسئله ای را که به شما دادند، ابتدا سعی کنید خودتان آن را حل نمائید. اگر 10 دقیقه به مسئله ای فکر کنید، حتی اگر نهایتا جواب درست آن را نتوانید بنویسید، همین روند فکر کردن و تلاش برای حل مسئله باعث پیشرفت ذهنی شما می گردد. در پایان می توانید جواب خودتان را با جواب ارائه شده در کتاب کمک آموزشی ریاضی مقایسه نمائید.
برای یادگیری دروس مانند ریاضی و فیزیک داشتن تمرکز بسیار مهم است.گوش دادن به درس در کلاسهای ریاضی و فیزیک (یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی و تدریس فیزیک در منزل) با تمرکز بالا، مطالع ریاضی و فیزیک با تمرکز زیاد و حتی داشتن تمرکز حین حل سوالات و مسائل ریاضی و فیزیک در گرفتن نمره خوب و یا کسب درصد بالا در کنکور بسیار تاثیر گذار است.

در صورتیکه با دقت به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی و آموزش فیزیک گوش ندهید، هم وقت خود را تلف کرده اید و هم مطالب ارائه شده در کلاس را باید دوباره خودتان بخوانید.

حین حل سوال، تمرین، مرور درس، استفاده از کتابهای کمک آموزشی، حضوضر در کلاسهای تدریس خصوصی و ... هم داشتن تمرکز از اهمیت بالای برخوردار است. سعی کنید از فکر کردن به هر عاملی که باعث می شود حین مطالعه حواستان پرت شود خودداری نمائید.
حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتانحل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان درطول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعدادمحدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید. ذهن ریاضی شما تنها با فکر کردن و حل مسائل توسط خودتان قوی تر می شود. خواندن درس، حضوردر کلاسها، مرور و .... این موارد همه لازم است ولی عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودشبیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید.
تدریس خصوصی-ریاضی-تدریس همه مقاطع-نکات مهم-تدریس مقاومت مصالح پیشرفته-تبلیغات تدریس خصوصی-ابتدایی-لذت ریاضی-تدریس شیمی-الکترومغناطیس-شبکه-تدریس دروس مهندسی مکانیک-تدریس ریاضیات دبیرستان-دبستان-انگلیسی-آموزش دروس دانشگاهی-ابتدایی-

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.