مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

پارامترهای مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور

خوبی کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس این است که در کلاس بحثها مورد بررسی قرار می گیرد و با سوالاتی که پرسیده می شود، اصطلاحا خوب شخم زده خواهد شد. این امر باعث می شود که فهم عمیقتری از مطالب پیدا کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است سوالاتی مطرح گردد که وقتی خودتان درس ریاضی را مطالعه می کنید، به نظرتان نرسد و نکات مربوط به همین سوالات در تستهای کنکور ریاضی استفاده شود.
iranmodares

با توجه به مطالب ارائه شده، یکی از پارامترهای مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه است. در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و برای تمرین بیشتر و رفع اشکال می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید.
نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).

2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.

3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).

5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.
برای رشته انسانی هم ریاضی کنکور تا حدی مهم است. در صورتیکه در بخشهایی از درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا برای کسب درصد بالا در آن روشهای تست زنی و مطالعه را بلد نیستید، مشاوره با مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضی کنکور می تواند مفید باشد.

در صورتیکه برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور با مدرس خاصی هماهنگ کردید و در کلاسهای خصوصی شرکت نمودید، مطالعه و تست زنی خودتان را نباید فراموش کرده و از کلاسهای کنکور فقط به عنوان پشتیبانی استفاده نمائید.
شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.



هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.
در صورتیکه قصد دارید در کنکور سراسری برای درس ریاضی درصد بالایی کسب کنید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در ان را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.

2- حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای درس ریاضی: بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است.

3- شرکت در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: سعی کنید کلاسهای مدرسه را به صورت منظم بروید. مطلبی که در یک ساعت و نیم کلاس مدرسه یاد می گیرید، اگر در کلاس شرکت نکنید، ممکن است بعدا وقت بسیار بیشتری از شما بگیرد. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در منزل و جلسات آموزش خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر در مدرسه معلم خوبی ندارید، با داشتن یک معلم خصوصی خوب می توانید این وضعیت را جبران کنید.
چون حجم مطالب در درس ریاضی تجربی زیاد است، لذا ممکن است بعضی از مطالبی که قبلاً مطالعه کردید، فراموش شود. در این صورت بایستی در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره کنیم. در این مرحله از مطالعه هم میتوانیم از جزوه و هم از خلاصه‌نویسیها استفاده کنیم. پس از خواندن آنها و یادآوری نکات، بهتر است به سراغ تستهای علامت‌گذاری شده برویم و آنهایی را که قبلاً اشکال داشتیم، مجدداً حل کنیم و اگر زمان داشتیم، تعدادی تست جدید از آن مبحث را حل کنیم. هر اندازه بتوانیم تعداد دفعات مرور را بیشتر کنیم، آماده‌تر شده و حضور ذهن بالاتری برای حل سؤالات تستی پیدا می‌کنیم.
محسن تورنگ / دبیر ریاضی دبیرستان‌های بندرعباس و قشم
کلمات کلیدی: ریاضی تجربی، نحوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور، چگونه ریاضی تجربی بخوانیم، مطالعه صحیح ریاضی برای کنکور، چگونگی مطالعه ریاضی کنکور، روند صحیح مطالعه ریاضی کنکور، مطالعه ی درس ریاضی تجربی کنکور، ریاضی کنکور

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.