مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و موفقیت در یادگیری و اموزش ریاضیات

در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:
1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.
2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.
3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.
4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.
5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.

در این بخش راهکارهایی برای کسب نمره بهتر در درسهای ریاضی و فیزیک ارائه می گردد.


iranmodares

1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک مدرسه حاضر شده و غیبت نکنید. با حضور در کلاسهای تدریس مدرسه درس را بهتر یاد می گیرید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مطرح می گردد و بحثهایی که اتفاق می افتد به یادگیری بهتر شما کمک می کند.
2- بعد از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک مرور را فراموش نکنید. برای هر کدام از این درسها دفترچه ای داشته باشید و بعد از کلاس درس در حد دقیقه درس را مرور نموده و مهمترین نکاتی که از درس آن روز به نظرتان می رسد را در دفترچه مربوطه یادداشت نمائید.
3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.
4- مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید.

5- اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد. استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. به شرطی که خودتان در کنار جلسات تدریس مسئله حل کنید و درس بخوانید. دقت کنید حتی با استفاده از کلاسهای خصوصی هم نقش شما کمرنگ نخواهد شد. تلاش خودتان همواره لازم است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی در پایین همین مطلب هم نشان داده شده اند.

برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.

استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).

2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.

3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).

5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.

6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.

7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.

8- درس را در طول ترم بخوانید و یادگیری ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.

9- تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است.

10- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

(برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید).

11- به صورت دوره ای درس را مرور نمائید.

گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل می تواند در یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت شما در درس ریاضی مفید و موثر باشد. فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.

بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان فقط به خاطر بحث حضور و غیاب و یا برای اینکه وقتشان پر شود در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت می کنند. به هر حال، شما که وقت می ذارید، چرا از وقت خودتان که از هر چیز دیگری ارزشمندتر است درست استفاده نمی کنید؟! حضور در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه در صورتیکه به مطالب ارائه شده خوب گوش دهید و تمرکز کنید، می تواند در موفقیت تحصیلی شما مفید و موثر باشد.


پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران برای موفقیت شما در آموزش و یادگیری ریاضی مهم و موثر است. اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.



فیزیک هالیدی-تدریس خصوصی نوازندگی-تدریس ریاضیات دانشگاه-مدرس مهندسی معدن-شیمی دبیرستان-تدریس ریاضیات-فیزیک


اگر در کلاس درس و تدریس ریاضی به مباحث ارائه شده توسط مدرس یا استادتان دقت کنید و به یادگیری علاقه نشان دهید، مسلما سوالاتی هم برای شما مطرح می گردد. پرسیدن سوال و اینکه سوال داشته باشید نشان دهنده این مطلب است که به مباحث درسی ارائه شده توجه کرده اید. از پرسیدن سوال نترسید و با اعتماد به نفس سوال خودتان را بپرسید. اگر شرایط و جو کلاس را هم برای پرسیدن سوال مناسب نمی بینید، سوالات خودتان را در برگه ای یادداشت کنید تا در فرصت مناسب و یا در آخر کلاس بپرسید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.