مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

داشتن معدل خوب، نمره بالای ریاضی و موفقیت در ریاضیات

برای داشتن معدل خوب و یا افزایش معدلتان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس مدرسه و یا دانشگاه حاضر شوید. غیبت در کلاسهای تدریس را سخت می توان جبران کرد و وقت زیادی از شما خواهد گرفت.
2- پس از کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه درس را مرور کنید. به خودتان نظم بدهید. مرور بعد از جلسات تدریس بیش از یک ربع وقت شما را نمی گیرد.
3- در کلاسهای تدریس مدرسه یا دانشگاه تمرکز داشته باشید. به مطالب ارائه شده توجه کنید و جزوه بردارید. اگر در کلاس تدریس به مطالب ارائه شده توجه نکنید فقط وقت خودتان را تلف کرده اید. چون هم وقت گذاشته اید و هم چیزی یاد نگرفته اید.
4- در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه هر سوالی که برایتان پیش آمد را بپرسید. در کلاس حضور فعال داشته باشید و به سوالهای دیگران هم گوش دهید. اگر سوالی پیش آمد و وقت برای پرسیدن سوال مناسب نبود آن را یادداشت کنید تا بعدا بپرسید.

5- درسها را در طول ترم بخوانید. اگر درسها را با ایام امتحانات موکول کنید شاید قبول شوید ولی معدل بالایی نخواهید داشت. ضمنا حتی ممکن است درس را بیفتید.


iranmodares


در رابطه با درس ریاضی در مرحله اول سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه شرکت کنید و اگر لازم شد از جلسات تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید). در مرحله بعد باید پس از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید. مرور همان روز بعد از کلاس خیلی مهم و خوب است. اگر دفترچه ای داشته باشید و فرمولهای مهم را در آن یادداشت نمائید که خیلی عالی است. مثالها و مسئله های حل شده در کلاس درس را دوباره حل کنید. هر سوال یا اشکالی که داشتید جلسه بعد از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در طول ترم درس را بخوانید و خواندن و مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. مطالعه دروس در ایام امتحانات و نتیجه خوب گرفتن در آنها اگر در طول ترم درس را نخوانده باشید سخت و مشکل است. سعی کنید در طول ترم مبحث به مبحث مسئله حل کنید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله واقعا مهم است. در کلاس تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید و حضور فعال داشته باشید. برای درس فیزیک هم مشابه درس ریاضی شرکت در کلاسهای تدریس فیزیک و عدم غیبت در کلاسها در طول ترم مهم است. برای فیزیک مهم می توانید از کلاسهای خصوصی فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی فیزیک کلیک نمائید).

راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی
در این مقاله رازهای موفقیت در تحصیل و موفق شدن در کنکور مورد بررسی قرار می گیرد. برای موفقیت در تحصیل و به منظور کسب رتبه عالی در کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- حضور کامل در کلاسهای تدریس  مدرسه و دانشگاه: یکی از مهمترین عوام برای موفقیت در تحصیل حضور کامل و بدون غیبت در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه مطالب به خوبی ارائه شده و چون روی مسائل مختلف بحث می شود، درس را بهتر یاد می گیرید.

2- حضور فعال در کلاسهای تدریس و جلسات تدریس خصوصی: در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حضور فعال داشته باشید. اگر در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی شرکت می کنید هم سعی کنید در کلاس حضور پررنگی داشته باشید، به مطالب گوش دهید و جزوه یادداشت نمائید.

3- یادداشت کردن جزوه در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی: در کلاسهای تدریس یا تدریس خصوصی جزوه خودتان را یادداشت نمائید. با یادداشت کردن جزوه درس را بهتر یاد خواهید گرفت.

4- مرور درسهای ارائه شده در کلاسهای تدریس در طول ترم: در طول ترم درس بخوانید و مطالبی که در کلاسهای تدریس ارائه شده است را مرور نمائید. مرور و خواندن درسها در طول ترم باعث می شود در ایام امتحانات کار شما راحت تر گردد.

در بسیاری از موارد کلاسهای خصوصی برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله می تواند بسیار مفید و موثر باشد. کلاسهای تدریس خصوصی بازدهی بالایی دارد و به این دلیل که به نسبت کلاسهای گروهی افراد کمتری در آن شرکت دارند، برای سوال پرسیدن و رفع اشکال در کلاس مفیدو موثر است. کلاسهای تدریس خصوصی فقط مختص دانش اموزان و افراد ضعیف نیست. ممکن است یک دانش اموز یا دانشجوی متوسط هم با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک و یا سایر دروس به یکی از دانش اموزان قوی کلاس تبدیل گردد. یا یک دانش اموز قوی و متوسط هم ممکن است در مبحث خاصی اشکال داشته باشد و با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی رفع اشکال انجام دهد. در حالت دیگر، هر دانشجو یا دانش آموزی ممکن است در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به دلیلی غیبت کند و با استفاده از کلاسهای خصوصی این غیبت را جبران نماید. بنابراین شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است.
جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی هم باعث افزایش تمرکز شما در کلاسهای تدریس ریاضی می گردد و هم می تواند به موفقیت شما در یادگیری و آموزش بهتر ریاضی کمک کند. همانطور که گفته شد یادداشت برداری در کلاس تدریس ریاضی بسیار مهم و مفید است. هم مطالب مفید و نکته دار را خودتان یادداشت می کنید و هم تمرکز شما افزایش می یابد. البته باید سرعت خودتان را افزایشد دهید که به صورت همزمان هم بنویسید و هم گوش دهید.
وقتی مطلبی را یادداشت می کنید، باید به مطلب مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بنویسید. همین عامل باعث افزایش تمرکز شما می گردد. یادداشت برداری در کلاس ریاضی و سایر دروس مفید و موثر است. سعی کنید جزوه خودتان را داشته باشید و از جزوات دیگران استفاده نکنید. اولا ممکن است سایر دانش آموزان یا دانشجویان در یادداشت کردن مطالب اشتباه کنند و مطلبی را به درستی ثبت ننمایند. جزوه ای که سایر همکلاسی های شما یادداشت می کنند به صورت صد در صد قابل اعتماد نیست.

ریاضی یکی از دروسی است که برای آموزش و یادگیری صحیح آن باید در کنار کلاس درس و مدرسه و جلسات آموزش خصوصی، تمرین حل کرد و مسائل را بررسی نمود. در ایام امتحانات وقت محدودی وجود دارد. بنابراین برگزاری جلسات تدریس در ایام امتحانات بازدهی چندانی ندارد.
البته اگر الان که در حال مطالعه این مقاله هستید ایام امتحانات است، و در بخش هایی از درس اشکال دارید برگزاری جلسات تدریس خصوصی می تواند مفید باشد. ولی اگر کل درس را می خواهید در جلسات آموزش خصوصی ریاضی یاد بگیرید بهتر است که از چند ماه قبل شروع کنید. مثلا از همان زمانی که امتحانات میان ترم شروع می شود شما هم جلسات تدریس خصوصی را شروع کرده و به صورت پیوسته تا امتحانات پایان ترم ادامه دهید.  پیش مطالعه درس هم می تواند به ایجاد علاقه در شما و تمرکز بیشتر در کلاس تدریس ریاضی کمک کند. قبل از کلاسهای تدریس ریاضی مبحثی که قرار است تدریس شود را به صورت اجمالی بررسی نمائید. همینکه 10 درصد مطلب را متوجه شوید و در ذهن شما سوالاتی ایجاد شود، در کلاس ریاضی هم با دقت بالاتری مطالب را پیگیری خواهید کرد.

پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران برای موفقیت شما در آموزش و یادگیری ریاضی مهم و موثر است. اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.
اگر در کلاس درس و تدریس ریاضی به مباحث ارائه شده توسط مدرس یا استادتان دقت کنید و به یادگیری علاقه نشان دهید، مسلما سوالاتی هم برای شما مطرح می گردد. پرسیدن سوال و اینکه سوال داشته باشید نشان دهنده این مطلب است که به مباحث درسی ارائه شده توجه کرده اید. از پرسیدن سوال نترسید و با اعتماد به نفس سوال خودتان را بپرسید. اگر شرایط و جو کلاس را هم برای پرسیدن سوال مناسب نمی بینید، سوالات خودتان را در برگه ای یادداشت کنید تا در فرصت مناسب و یا در آخر کلاس بپرسید.

پیش مطالعه درس هم می تواند به ایجاد علاقه در شما و تمرکز بیشتر در کلاس تدریس ریاضی کمک کند. قبل از کلاسهای تدریس ریاضی مبحثی که قرار است تدریس شود را به صورت اجمالی بررسی نمائید. همینکه 10 درصد مطلب را متوجه شوید و در ذهن شما سوالاتی ایجاد شود، در کلاس ریاضی هم با دقت بالاتری مطالب را پیگیری خواهید کرد.
در کل و به عنوان جمع بندی، تلاش کنید از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه بیشترین استفاده را ببرید. مدرسین و اساتید با تجربه ریاضی، در کلاسهای تدریس ریاضی تجربیات چندین ساله خودشان در نحوه بیان مسائل و حل تمرینات ریاضی را در اختیار شما قرار می دهند و این واقعا ارزشمند و مفید است.

یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.
بسیاری از افراد سعی می کنند خیلی زود سراغ تست زنی بروند و بدون اینکه تمرین و مسئله حل کرده باشند و یا در کلاسهای ریاضی شرکت کرده باشند، سراغ تست زنی می روند. این روند اصلا خوب نیست و شما فقط نکات مربوط به تستها را یاد می گیرید و اگر تست جدیدی به شما داده شود از پس آن بر نخواهید آمد. اما اگر در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت کنید و تمرین و مسئله حل نمائید، مطلب را به صورت پایه ای یاد می گیرید و از پس تست ها و سوالات کنکور بر خواهید آمد.
همانطور که گفته شد، خوبی کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس این است که در کلاس بحثها مورد بررسی قرار می گیرد و با سوالاتی که پرسیده می شود، اصطلاحا خوب شخم زده خواهد شد. این امر باعث می شود که فهم عمیقتری از مطالب پیدا کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است سوالاتی مطرح گردد که وقتی خودتان درس ریاضی را مطالعه می کنید، به نظرتان نرسد و نکات مربوط به همین سوالات در تستهای کنکور ریاضی استفاده شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.