مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ + راهکارهای موفقیت در یادگیری ریاضی

اگر سوال ( چگونه ریاضی تدریس کنیم؟ ) برای شما هم مطرح است، در این مقاله نکات مهمی در رابطه با تدریس خوب و موفق ریاضی را می توانید مطالعه کنید.   در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید: تدریس ریاضی را جدی بگیرید تا شاگرد یا شاگردان شما هم آن را جدی بگیرند. در کلاس درس در عین حال که جدی هستید و مطالب را تا جایی که می توانید به بهترین شکل ارائه می کنید، استراحت و شوخی را هم در نظر بگیرید. جدی بودن کلاس تدریس به معنی خشک و بی روح بودن آن نیست. در کلاس تدریس خود درس را جدی بگیرید و مطالب را عالی ارائه کنید. تمرین بدهید و تمرینات را با جدیت در جلسات بعدی تدریس ریاضی بخواهید. سوال بپرسید و از دانش آموزان و یا دانشجویان با جدیت انجام تمرینات و حل مسائل و مثالها را بخواهید. اگر شاگردهای شما در طول برگزاری کلاسها، درس را جدی نگیرند و تمرین و مسئله حل نکنند در آخر کلاسها به مشل بر می خورند. بنابراین باید در طول ترم و در زمان برگزاری کلاسها آنها هدایت کنید. در ضمن، تنها در صورتی که شاگرد یا شاگردهای شما تمرین حل کنند می توانید تشخیص دهید که درس را یاد گرفته اند یا نه. 
کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.
کوئیز یا امتحان بگیرید: برای موفقیت در تدریس ریاضی و برای اینکه خیالتان راحت باشد که شاگردان شما نتیجه خواهند گرفت، ارزیابی و امتحان گرفتن را فراموش نکنید. می توانید در تعدادی از جلسات اول جلسه یک کوئیز بگیرید و در حد 15 دقیقه وقت به آن اختصاص دهید. کوئیز و امتحان باعث می شود میزان یادگیری شاگردانتان مورد سنجش قرار گرفته و اگر خوب درس را یاد نگرفته اند روش تدریس خودتان را اصلاح کنید و یا توصیه هایی در رابطه با روش مطالعه به آنها داشته باشید.
اگر می خواهید تمرینات و مسائل ریاضی را بهتر و راحتتر حل کنید، روشهای زیر می تواند مفید باشد:

1- در کلاس تدریس ریاضی به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید: اگر به مطالبی که در کلاس تدریس ریاضی ارائه می شود با دقت گوش دهید و درس را خوب یاد بگیرید، اگر مثالهایی که در کلاس تدریس ریاضی حل می شود را با دقت دنبال کنید، بعدا مسائل و تمرینات ریاضی را راحتتر می توانید حل کنید.

2- مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی را دوباره حل کنید: اولین کاری که قبل از حل تمرینات جدید باید انجام دهید، حل مثالها و تمرینات حل شده در کلاس تدریس ریاضی است. مثالها را خودتان یکبار دیگر حل کنید و از بلد بودن آنها مطمئن شوید.

3- از معلم و مدرس ریاضی خودتان سوال بپرسید: هر بار که سوال یا تمرینی را حل کردید و حل آن را بلد نبودید، از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اجازه ندهید که اشکالی در حل تمرینات برای شما باقی بماند. یک اشکال کوچک ممکن است در امتحان پایانی و کنکور دردسر ساز شود.

4- از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.
5 عامل مهم برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک در این بخش ارائه می گردد. البته برای آموزش دروس ریاضی و فیزیک عوامل زیادی اهمیت دارد که در این بخش مهمترین آنها ارائه می شود:

1- مطالعه ریاضی و فیزیک در طول ترم: همانطور که در مقالات قبلی گفته شده است، برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک این درسها را باید در طول ترم خواند. ریاضی و فیزیک دروسی هستند که به مطالعه و تمرین مداوم و پیوسته نیاز دارند. در ایام امتحانات نمی تواند با خیال راحت و بدور از استرس این درسها را خواند. بنابراین برای یادگیری بهتر این دو درس در طول ترم آنها را بخوانید.

2- شرکت در کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک: غیبت در کلاسهای تدریس ریاضی و فیزیک را به راحتی نمی توان جبران کرد. اگر در کلاس درس حاضر نشوید، بعدا خودتان باید وقت بیشتری برای مطالعه همان مبحث باید در نظر بگیرید.

3- حل مسئله و تمرین ریاضی و فیزیک: حل تمرین و مسئله برای یادگیری دروس ریاضی و فیزیک واقعا حیاتی است. بعد از شرکت درکلاس و مطالعه کتاب درسی تنها کاری که باید انجام دهید حل تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود.

4- برنامه ریزی صحیح و مطالعه درست: با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، تدریس فیزیک، مطالعه، حل تمرین، استراحت و ... را در نظر بگیرید. مطالعه موارد زیر در این زمینه می تواند مفید باشد.
برای کسب نمره بالا در درس ریاضی دبیرستان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- به صورت مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید.

2- در کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی مدرسه به صورت کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

3- در کلاس درس هر سوال که برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

4- به سوالاتی که دیگر دانش آموزان می پرسند گوش دهید چون ممکن است همان سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.

5- در کلاس درس جزوه بردارید و بنویسید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید.

6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.

7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.

8- درس را در طول ترم بخوانید و یادگیری ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.

9- تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است.

10- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

(برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید).
هزینه تدریس خصوصی ریاضی دبیرستان به نسبت هزینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور و هزینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی پایین تر است. دلیل این امر آن است که دروس ریاضی دبیرستان را مدرسان بیشتری می توانند تدریس کنند.

هزینه تدریس ریاضی دبیرستان هم مانند سایر دروس به مدرک و سابقه کار مدرس، شهر محل سکونت مدرس و دانشجو، تعداد جلسات تدریس و ... بستگی دارد. به عنوان یک معیار کلی می توان گفت که هزینه هر جلسه تدریس ریاضی دبیرستان از جلسه ای 10 هزار تومان (برای افراد تازه کار) تا 50 و 60 هزار تومان متغییر است. البته ممکن است بعضی از مدرسان مبلغ بیشتری را هم مطالبه کنند.
اگر می خواهید معدل بالایی داشته باشید و در تحصیل موفق شوید یکی از راهکارهایی که می توانید از آن استفاده کنید استفاده از جلسات تدریس خصوصی و تدریس خصوصی ریاضی است.

جلسات تدریس خصوصی اگر به در ستی استفاده شوند و در کنار آنها شرکت در کلاسهای مدرسه و مطالعه و حل تمرین وجود داشته باشد می توانند در ارتقاء معدل و موفقیت در تحصیل موثر و مفید باشند.

یکی از دروسی که بیشتر دانش آموزان و دانشجویان در دوران تحصیل با آن مشکل دارند، درس ریاضی است. خیلی از اوقات اشکالاتی که در یادگیری درس ریاضی وجود دارد مربوط به سالهای قبل و عدم یادگیری مناسب ریاضی در کلاسهای قبلی است.

بنابراین، در یک کلاس گروهی چنین اشکالاتی ممکن است تشخیص داده نشود. یا اگر تشخیص داده شود در یک کلاس مثلا 40 نفری مدرس یا معلم فرصت پاسخ دادن به همه ی سوالات و یا رفع اشکال آنها را ندارد.

یک مدرس خصوصی خوب در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری، با پرسیدن سوالهای مناسب از دانش آموز یا دانشجو اشکال را به خوبی تشخیص داده و با وقت مناسبی که دارد حتی اگر اشکال مربوط به سالهای قبل باشد، آن را برطرف می کند.

بنابراین، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی در بسیاری از موارد می تواند کمک کننده باشد. البته، بر خلاف ذهنیتی که وجود دارد، استفاده از جلسات تدریس خصوصی به معنی تنبلی کردن نیست. در کنار کلاسهای خصوصی حتما باید مطالعه، حل تمرین و مرور در نظر گرفته شود.

لگر در زمینه آموزش خصوصی ریاضی به مدرس نیاز دارید، بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.