مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهایی برای موفقیت در اموزش و یادگیری ریاضی و گرفتن نمره 20 ریاضیات

راهکارهایی برای موفقیت در اموزش و یادگیری ریاضی و گرفتن نمره 20 ریاضیات در این بخش ارائه شده است. برای مطالعه در زمینه راهکارهایی برای موفقیت در اموزش و یادگیری ریاضی و گرفتن نمره 20 ریاضیات ادامه این مطلب را بخوانید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم جلسات خصوصی ریاضی شرکت کنید.

2- بعد از کلاسهای مدرسه یا کلاس خصوصی ریاضی مطالب ارائه شده را مرور نمائید.

3- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل کنید.

4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید.

5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.



iranmodares


برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.

2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.

3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.


5- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید و کلاسها را از دست ندهید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید و سوال بپرسید. به سوالهایی که توسط دانش آموزان یا دانشجویان دیگر پرسیده می شود نیز گوش دهید چون ممکن است این سوالات بعدا برای خود شما هم پیش بیاید.

6- بعد از کلاسهای ریاضی، درس ارائه شده را همان روز مرور کنید. حتی اگر یک ربع درس را مرور کنید در نهایت تاثیر زیادی خواهد داشت. حین مرور مواردی را که یاد نگرفته اید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

7- همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.


8- استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.

9- تمرکز در حین مطالعه درس و در کلاسهای ریاضی: داشتن تمرکز در هرکاری لازم است و در مطالعه و آموزش لازمتر. برای یادگیری روشهای افزایش تمرکز به بخشهای دیگر همین سایت مراجعه کنید. در بخش مقالات کلمه "تمرکز" را جستجو کنید.

10- آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.

11- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: در کنار درسهای دیگر، برای مطالعه ریاضی، مرور آن و حل مسائل آن برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

12- مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی: بعد از کلاس تدریس درس ریاضی یا هر درس دیگری در حد 10 دقیقه تا یک ربع درس را مرور کنید. به این ترتیب مطالب ارائه شده در کلاس درس را کمتر فراموش می کنید و بعدا یادگیری و حل تمرین انرژی و زمان کمتری از شما می گیرد. این مرور کوتاه هر چند آسان به نظر می رسد ولی کمتر اجرا می شود. شما سعی کنید آن را انجام دهید.

13- حل دوباره تمرینات حل شده در کلاس درس: تمریناتی که در کلاس درس حل می شود را خودتان یکبار دیگر حل کنید تا بر نحوه حل آنها مسلط گردید. تمرینات جدید را بعد از این تمرینات حل کنید.

14- اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.

15- حل مسئله و تمرینات کتاب درسی: بعد از حل تمرینات حل شده در کلاس درس سرغ مسائل و تمریناتی بروید که حل نشده اند. روی آنها فکر کنید و راه حل ارائه دهید. بلافاصله سراغ کتابهای حل تمرین نروید. خودتان فکر کنید و راه حل بنویسید. با این کار به تدریج ذهنتان قویتر شده و مسائل سخت تر را هم حل خواهد کرد.


iranmodares


برای آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک حضور منظم داشته باشید. در بسیاری از موارد، از کل کتاب مباحثی را خوب فرا نمی گیرید که در کلاس درس آن حاضر نبوده اید.

2- در طول ترم درس بخوانید. مطالبی که در مدت زمان کوتاه و در شب امتحان یاد گرفته می شوند در مدت زمان کوتاهی هم فراموش خواهند شد.

3- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی و فیزیک استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید).

4- مطالب را به صورت مفهومی بخوانید. از مطالعه سطحی پزهیز کنید. سوالات و تمرینات را برای خودتان تشریح کنید. اگر در طول ترم درس بخوانید به  اندازه کافی وقت خواهید داشت که این کار را انجام دهید ولی اگر مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول کنید، مجبورید سطحی درس را یاد بگیرید. چون وقت کافی نخواهید داشت.

5- به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک را با مطالعه عمیق و حل تمرین و مسئله می توان به خوبی یاد گرفت. حین حل تمرین و مسئله، نکات مهم تمرینات را در یک جزوه یادداشت نمائید.

6- قبل از مراجعه به کتابهای کمک درسی، کتاب درسی خودتان را بخوانید. کتابهای کمک درسی هم بر مبنای کتاب درسی شما نوشته شده است. اگر خود کتاب درسیتان را به خوبی مطالعه کرده باشید، استفاده از کتابهای کمک درسی و فهم آنها هم راحتتر است.

7- برای مطالعه دروس ریاضی و فیزیک و همچنین سایر دروس، برنامه ریزی منظم و خوبی داشته باشید. در برنامه ریزی خودتان مواردی همچون شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، جلسات تدریس خصوصی، مطالعه و حل تمرین، مرور و ... + استراحت و تفریح را بگنجانید.




iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.