مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در درس ریاضی نمره 20 بگیریم ؟

اگر سوال چگونه در درس ریاضی نمره 20 بگیریم ؟ برای شما هم مطرح است .... اگر می خواهید با گرفتن نمره 20 در درس ریاضی هم کلاسی های خودتان را شگفت زده کنید .... اگر در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، موفقیت در ریاضی و ... سوال دارید ... در هر صورت، ادامه این مطلب را بخوانید. درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید. راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. درس ریاضی یکی از درس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و آموزش و یادگیری درست و پایه ای ان می تواند به موفقیت در تحصیل و همچنین به یادگیری بهتر سایر دروس هم کمک زیادی بکند. در بسیاری از موارد، دانش آموزان و دانشجویان از حل مسائل دروس فیزیک و شیمی و .... و یا دروس دانشگاهی به دلیل ضعف در درس ریاضی عجز هستند. بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است. 1- حاضر شدن در کلاسهای درس به صورت منظم و استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در صورت لزوم (برای مشاهده لیست مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک نمائید).
تدریس خصوصی فیزیک در تهران

2- مرور مختصر درس ریاضی پس از حضور در کلاسهای درس در همان روز برگزاری کلاس و یا روز بعد

3- موکول نکردن خواندن ریاضی به شب امتحان: ریاضی درس شب امتحانی نیست. آن را در طول ترم بخوانید و مرور و حل مسئله را در طول ترم در نظر داشته باشید. اگر حتی در ایام امتحانات درس را بخوانید و به هر ترتیبی که شده قبول شوید، بعد از امتحان چیزی یادتان نمی ماند و در سالهای بعدی تحصیل مشکل خواهید داشت.

4- آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.

حتما بخوانید: نمره 20 ریاضی و فیزیک با کلاسهای تدریس خصوصی

5- مطالعه ریاضی در طول ترم: با مطالعه ریاضی در طول ترم، در ایام امتحانات بر روی مطالبی کار می کنید که تسلط شما را افزایش دهد. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانید در ایام امتحانات فقط می توانید به صورت سطحی درس را به پایان برسانید.

6- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی اصل کار تمرین حل کردن است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. کسی از شما باهوش تر نیست. اگر افرادی هستند که ریاضی را از شما بهتر بلدند فقط بیشتر تمرین حل کرده اند.


7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.

8- درس را در طول ترم بخوانید و یادگیری ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید.

یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.
9- تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است.

10- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید.
(برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید).

11- به صورت دوره ای درس را مرور نمائید.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید. مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.
12- اول کتاب درسی را خوب بخوانید و بعد از آن به سراغ کتابهای کمک آموزشی بروید.

13- از نمونه سوالات امتحانی سالهای قبل و جزوات ریاضی موجود در اینترنت استفاده کنید.

(برای مشاهده جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در این سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت ریاضی کلیک کنید).


14- اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.

15- حل مسئله و تمرینات کتاب درسی: بعد از حل تمرینات حل شده در کلاس درس سرغ مسائل و تمریناتی بروید که حل نشده اند. روی آنها فکر کنید و راه حل ارائه دهید. بلافاصله سراغ کتابهای حل تمرین نروید. خودتان فکر کنید و راه حل بنویسید. با این کار به تدریج ذهنتان قویتر شده و مسائل سخت تر را هم حل خواهد کرد.

16- استفاده از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت: بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و خواندن خود کتاب درسی می توانید از کتابهای کمک درسی ریاضی و مطالب آموزش موجود در اینترنت استفاده نمائید.


17- پرسیدن اشکالات از معلم یا مدرس خصوصی ریاضی: حین مطالعه، حل تمرین و ... هر سوال یا اشکالی که پیش آمد را یادداشت کنید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی از معلم یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. ممکن است اشکالی داشته باشید و از سر آن به سادگی بگذرید و در امتحان نیز از همان بحث سوال مطرح گردد.

18- استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی: اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال دارید یا سوالات و تمرینات را نمی توانید خوب بفهمید یک راهکار می تواند استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی باشد. در وب سایت حاضر مدرسین زیادی در زمینه آموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارند که با کلیک بر روی معلم خصوصی ریاضی می توانید آنها را مشاهده کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

19- مطالعه ریاضی در طول ترم و نه فقط در شب امتحان: بارها و بارها توصیه شده است که درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی و حتی ایام امتحانی نیست. اگر می خواهید به خوبی از پس درس ریاضی برآئید و در ایام امتحانات استرس هم نداشته باشید، درس را در طول ترم بخوانید. اگر بخواهید درس را در ایام امتحانات بخوانید بعد از امتحانات هم خیلی زود آن را فراموش کرده و سالهای بعد هم در یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت.

20- مرور منظم و مداوم در طول ترم: در طول ترم مرورهای منظم داشته باشید. مرور بعد از جلسه تدریس ریاضی در بخش های قبل گفته شد. علاوه بر آن، با یک برنامه ریزی منظم در وقتهای بعد هم هر از چند گاهی مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی را مرور نمائید.

تدریس خصوصی فیزیک در تهران

دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی

دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.