مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

امتحان ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، قبول شدن در امتحان ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه نحوه خوب دادن امتحان ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، قبول شدن در امتحان ریاضی و .... ارائه می گردد. ریاضیات موضوع منحصر به فردی است. ریاضیات شامل علائم، فرمول ها، روش های ویژه، کتاب های درسی ای که سخت به نظر می آیند و خیلی کلمات و اصطلاحات منحصر به فرد است. در نتیجه، مهم است که از مهارت های مطالعه ای استفاده کنید که اختصاصاً مناسب ریاضیات باشد. در ادامه برخی که باید از آنها استفاده کنید، می آید:
1- شما نمی توانید ریاضیات را فقط با خواندن و گوش دادن یاد بگیرید. قسمت زیادی از یادگیری ریاضیات به فعالانه تمرین کردن بستگی دارد. این بدان معنی است که شما حتماً باید همه ی تکالیف و وظایف محوله ی درسی خود در ریاضیات را انجام دهید. یاد گرفتن چگونگی استفاده از فرمول ها و روش ها، حیاتی است.

2- ریاضیات یک موضوع زنجیره ای است. چیزی که در یک روز معین درس داده می شود بر اساس آموخته های روز قبل از آن است. همین که عقب افتادید، دوباره رسیدن به درس سخت می شود. آماده شدن برای امتحان آن هم در دقایق آخر، به شما کمک نخواهد کرد. باید در همه ی کلاس ها شرکت کنید و پابه پای معلم تان پیش بروید.

منبع انگلیسی مقاله : How-to- study.com
نویسندگان : دکتر منگروم ، دکتر استری چارت
مترجم : محمود کریمی شرودانی
منبع : راسخون

1ـ نسبت به ریاضی دید مثبت تری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید. مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان سازی.
2ـ مطالبی که هنگام مطالعه می خوانید حتی فرمول ها و معادلات را به زبان رایج فارسی برگردانید و سوالات امتحان را نیز به زبان رایج فارسی برگردانید.
3ـ برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.

موفق باشید...
تبیان
کلمات کلیدی: امتحان ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، قبول شدن در امتحان ریاضی، موفق شدن در امتحان ریاضی، چگونگی مطالعه درس ریاضی، نحوه مطالعه ریاضی، ریاضی


iranmodares


روشهای زیر برای کسب نمره خوب در درس ریاضی می تواند موثر و مفید باشد:
1- شرکت در کلاسهای ریاضی مدرسه و جلسات تدریس خصوصی ریاضی: برای آموزش صحیح درس ریاضی در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم جلسات آموزش خصوصی ریاضی شرکت نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس ریاضی کلیک نمائید.
2- حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.


3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.

4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.


5- مسائل و تمرینات اضافی حل کنید.

6- از کتابهای کمک آموزشی به درستی استفاده نمائید. یعنی مسائل را اول خودتان حل کنید بعد جوابها را ببینید.

7- خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید.

استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید.
مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درس ریاضی را یک شبه و یا با یکی دو ماه مطالعه نمی توان به خوبی یاد گرفت. درس ریاضی را باید به مرور و با داشتن پشتکار و مداومت آموزش دید. اگر دانش آموز هستید، ریاضی را در طول ترم بخوانید. اینکه بخواهید در یکی دو هفته قبل از امتحانات درس ریاضی را یاد بگیرید اشتباه است. حتی اگر به صورت مقطعی هم درس را متوجه شوید و در امتحان هم نمره بگیرید، چون به اندازه کافی تمرین حل نشده است و درس ریاضی را به صورت پایه ای آموزش ندیده اید، خیلی سریع هم آن را فراموش خواهید کرد. بنابراین تلاش کنید به صورت مداوم درس را بخوانید و در طول ترم درس را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس مدرسه حاضر شوید و در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر درس را برای یکی دو هفته قبل از امتحانات نخوانده باقی بگذارند و در آن ایام چند جلسه کلاس خصوصی استفاده کنند مشکل حل شده و درس را یاد می گیرند. این روش هم واقعا فایده ندارند. همانطور که کفته شد ممکن است نمره قابل قبولی هم بگیرید ولی درس را به خوبی یاد نگرفته و پایه یادگیری ریاضی شما ضعیف خواهد بود. به این ترتیب در سالهای آینده هم با یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت. پس اگر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، همین کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید.
به منظور یادگیری بهتر این درس مراحل زیر را انجام دهید. ابتدا نمره ای را که قصد دارید در درس ریاضی بگیرید مشخص نمایید. دوست دارید چه نمره ای بگیرید، 13، 15، 17 یا 20. به هر حال ابتدا باید تصمیم بگیرید. این مرحله را دست کم نگیرید چون حتما تصمیمی که در این مرحله می گیرید به وقوع خواهد پیوست. بعد از آنکه تصمیمتان را گرفتید آن را "به زبان شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال" بنویسید و روی دفترتان یا جایی که همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. بلند پرواز باشید نمره زیر 17 یا 18 برای خودتان در نظر نگیرید. تصمیمتان را به شکلی بنویسید که انگار الان اتفاق افتاده است و آن را مرتب مرور کنید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان نیز در کنار پشتکار و روش کار درستتان به کمک شما می آید و حتما به هدفی که دارید می رسید. من خودم بارها و بارها این را امتحان کرده ام و نتیجه گرفته ام. یک مثال برای انتخاب هدف یا تصمیم به صورت مقابل است: "خدا را شکر می کنم که این ترم نمره ریاضی من 18 شد." یا " من مطمئنم که نمره ریاضی من این ترم بالای 18 است." (راستی این روش را برای رسیدن به هر هدف دیگری نیز می توانید به کار ببرید از جمله افزایش معدلتان تا نمره خاصی که مد نظرتان است، قبولی در کنکور و کسب رتبه دلخواهتان و یا ...).
مطالعه عمیق و صحیح درس ریاضی: قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در آن را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب، ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.
یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.
اگر می خواهید برای درس ریاضی یا هر درس دیگری در کنکور درصد بالایی کسب کنید و در کل در کنکور موفق باشید، باید علاوه بر اینکه برای درس خواندن وقت بذارید، وقتی را که به مطالعه اختصاص می دهید خوب مدیریت کنید. به این معنی که باید یک برنامه ریزی صحیح داشته باشید و به هر بحثی وقت مناسب اختصاص دهید.

درآمد تدریس خصوصی ریاضی
حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد. 4- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی اصل کار تمرین حل کردن است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. کسی از شما باهوش تر نیست. اگر افرادی هستند که ریاضی را از شما بهتر بلدند فقط بیشتر تمرین حل کرده اند.
مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی در آموزش و یادگیری ریاضی مهم و موثر است. حتما بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس مرور را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود مطالب را دیرتر فراموش کنید و بازدهی کار شما افزایش پیدا کند.
بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.
مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی وقت زیادی از شما نمی گیرد. کافی است بعد از جلسات اموزش ریاضی 10 دقیقه وقت بذارید و درس را مرور نمائید. در برنامه درسی خودتان برای آموزش بهتر ریاضی و یا هر درس دیگری مرور را در نظر داشته باشید و با مرور به موقع دروس از فراموش شدن انها جلوگیری کنید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.