مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

روش ها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت در امتحان ریاضی

روش ها و راهکارهای کاربردی برای موفقیت در امتحان ریاضی، گرفتن نمره 20 در درس ریاضی، یادگیری بهتر درس ریاضی و .... ارائه شده است. در کلاسهای تدریس ریاضی با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. فقط حضور در کلاسهای ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید. شما که وقت می ذارید. تلاش کنید از وقتی که صرف کرده اید خوب استفاده کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه خودتان را یادداشت کنید و سوال بپرسید. یادداشت کردن جزوه در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود درس را خوب گوش دهید و تمرکز شما را هم افزایش می دهد. جزوه نوشته شده خودتان از جزوات کپی شده بسیار بهتر است. هر سوالی که برایتان پیش آمد را بپرسید. برای مطالعه در زمینه نحوه کسب نمره 20 ریاضی مقاله چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم را بخوانید. 20 گرفتن در درس ریاضی بعید نیست. فقط باید روش آن را یاد بگیرید و با تلاش و پشتکار در طول ترم درس بخوانید و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول ننمائید.

iranmodares

 بعد از کلاسهای خصوصی ریاضی یا کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه درس را مرور نمائید. مرور بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه باعث می شود درس برای مدت طولانی تری در ذهن شما باقی بماند و دیرتر آن را فراموش کنید. در ضمن اگر مطلبی را متوجه نشده باشید آن را یادداشت کرده و جلسه بعد از مدرس و معلم ریاضی خودتان خواهید پرسید. بعد از کلاسهای ریاضی مثالها و تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور نمائید. قبل از آنکه سراغ حل سوالات و تمرینات اضافه تر و سخت تر بروید، تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل شده اند را یکبار مرور نموده و راه حل آنها را بررسی نمائید (مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی)
برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید. کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید. اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید.
همه وقت خود را صرف چند مساله سخت نکنید. ابتدا مسائل آسان را حل کنید. اگر دیدید مساله ای سخت است از آن عبور کنید و بعد از پاسخ به تمام مسائل به آن برگردید.   در صورتی که در حل بعضی مسائل مشکل دارید قبل از امتحان از معلم خود کمک بخواهید تا یک بار دیگر برای شما توضیح دهد.  اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، سوال را دوباره بخوانید. مواظب اشتباهات پیش پا افتاده باشید، زیرا هر چقدر که مسیر را درست بروید ولی در یک محاسبه کوچک (جمع و تفریق) اشتباه کنید، جواب شما غلط می شود. با توصیه هایی که قبلاً در مورد کنترل اضطراب گفته شده است با اضطراب ریاضی مقابله کنید، زیرا اضطراب و منفی نگری نسبت به درس ریاضی، باعث می شود که در انجام پیدا کردن راه حل، انجام عملیات ریاضی و توجه به اشتباهات پیش پا افتاده، سر در گم باشید و دچار خطا گردید. جواب مساله را بعد از اتمام آن، آزمایش کنید. موفق باشید... تبیان

کلمات کلیدی: امتحان ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، قبول شدن در امتحان ریاضی، موفق شدن در امتحان ریاضی، چگونگی مطالعه درس ریاضی، نحوه مطالعه ریاضی، ریاضی، موفقیت در ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، تقویت پایه ریاضی، نمره 20 ریاضی، چگونه ریاضی بخوانیم، چگونه در ریاضی نابغه شویم، چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم، چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم، چگونه معدل بیست بگیریم


نکته دیگری که باید برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی در نظر بگیرید این است که حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مطالعه کتاب درسی و مرور آن، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را هم بهتر یاد خواهید گرفت. تمرینات ریاضی را به صورت اصولی حل کنید. ابتدا مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی یا کلاس خصوصی ریاضی را مرور نمائید. در ادامه تمرینات جدید را تلاش کنید خودتان حل نمائید. راه حلی ارائه دهید. اگر درست نبود ایرادی ندارد. جواب درست را ببینید و جواب خودتان را اصلاح نمائید. کسانی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند فقط تمرینات بیشتری حل کرده اند و بیشتر برای یادگیری آن وقت گذاشته اند. به منظور موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی باید با برنامه ریزی پیش بروید و در طول ترم درس بخوانید. یادگرفتن ریاضی در ایام امتحانات در صورتیکه در طول ترم آن را نخوانده باشید سخت خواهد بود و اگر قبول هم بشوید نمره خوبی کسب نخواهید کرد. حتی اگر قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید (برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید)، باز هم سعی کنید در طول ترم کلاسها را برگزار کنید. اگر درس ریاضی را به مرور و در طول ترم یاد بگیرید هم بهتر آن را می فهمید، هم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله دارید و هم احتمال اینکه نمرات بالاتر و حتی نمره 20 بگیرید هم خیلی بیشتر خواهد بود. بنابراین مطالعه درس ریاضی را به شب امتحان و ایام امتحانات موکول ننمائید.
بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.

مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی وقت زیادی از شما نمی گیرد. کافی است بعد از جلسات اموزش ریاضی 10 دقیقه وقت بذارید و درس را مرور نمائید. در برنامه درسی خودتان برای آموزش بهتر ریاضی و یا هر درس دیگری مرور را در نظر داشته باشید و با مرور به موقع دروس از فراموش شدن انها جلوگیری کنید.

در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و برای تمرین بیشتر و رفع اشکال می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید. اگر برای رفع اشکال، جمع بندی مطالب و حل تمرین و مسئله بیشتر به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید و قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی استفاده نمائید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. اگر می خواهید در کنکور ریاضی را درصد بالایی بزنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن: برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.

2- گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل: فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.

3- پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران: اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.

4- جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی: همانطور که گفته شد یادداشت برداری در کلاس تدریس ریاضی بسیار مهم و مفید است. هم مطالب مفید و نکته دار را خودتان یادداشت می کنید و هم تمرکز شما افزایش می یابد. البته باید سرعت خودتان را افزایشد دهید که به صورت همزمان هم بنویسید و هم گوش دهید.

همانطور که می دانیم درس ریاضی یکی از مهمترین درسهای پایه بوده و یادگیری و مطالع صحیح آن حتی در یادگیری سایر دروس تاثیر گذار است.
اولین نکته مهم در یادگیری درس ریاضی، مرور درس پس از کلاس است. بارها و بارها شاید این نکته را شنیده باشیم ولی کمتر به آن عمل می کنیم.
سعی کنید با یک برنامه ریزی منظم بعد از تمامی کلاسهای ریاضی، حتما مروری در حد یک ربع هم که شده داشته باشید. این امر باعث میشود تمامی مطالبی که در آن روز یاد گرفته اید به یک باره فراموش نشده و دفعات بعد مجبور نباشید کل مطلب را از اول بخوانید.
اگر مطالب را پس از کلاسهای درس مرور نکنید، بعدا که به سراغ درس می روید مثل این می ماند که اصلا کلاسی برگزار نشده و خودتان باید از صفر شروع به خواندن بکنید که خیلی کار سختی است.
پس برای موفقیت در یادگیری درس ریاضی، سعی کنید که با یک برنامه ریزی منظم، مرورهای بعد از کلاس درس را داشته باشید.

یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. وقتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی شما در حال توضیح دادن درس است سعی کنید که حتما با دقت گوش دهید. نکته بردارید. سوال بپرسید و حضور فعالی در کلاس داشته باشید. هر مطلبی را که متوجه نشدید بپرسید.

فقط اینکه در کلاس ریاضی حاضر باشید کافی نیست. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش آن موفق باشید مهمترین کاری که باید انجام دهید حل تمرین و مثال است. اگر کسی ریاضی را بهتر از شما بلد است مطمئن باشید که از شما باهوشتر نیست بلکه تمرین بیشتری حل کرده است.
قبل از آنکه تمرینات و مثالهای بیشتری برای ریاضی حل کنید، همان تمریناتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی در کلاس درس حل کرده است را دوباره حل کنید. سعی کنید تمرینات و مثالهای حل شده توسط مدرس ریاضی خودتان را به صورت عمیق بفهمید.
معلم و دبیر شما حین تدریس ریاضی معمولا مثالها و تمریناتی را حل می کند که به نظرشان مهمتر است و در امتحان ریاضی هم معمولا سوالها مشابه همان تمرینات می باشد. حتی اگر سوالات امتحانی ریاضی هم مشابه همان تمرینات نباشد، برای حل تمرینات با سطح بالاتر باید ابتدا سوالات حل شده در کلاس را یاد بگیرید.

برای موفقیت در دروس ریاضی و فیزیک و گرفتن نمره 20 و یا حداقل گرفتن نمره بالا در این دروس می توانید با یک مدرس خصوصی خوب هماهنگ کنید و در طول ترم درسها را با هم پیش ببرید و یا در ایام امتحانات به صورت رفع اشکالی از جلسات تدریس خصوصی استفاده نمائید.

در وب سایت (ایران مدرس) مطالب آموزشی زیادی در زمینه کسب نمره 20 در درس ریاضی و موفقیت در آموزش و یادگیری ریاضی و ... ارائه شده است. به عنوان مثال می توانید مقاله کسب نمره 20 در درس ریاضی و یادگیری و آموزش بهتر ریاضیات یا شیوه مطالعه صحیح و درست درس ریاضی و کسب نمره 20 در ریاضیات را مطالعه کنید.

اگر می خواهید در زمینه راهکارهای موفقیت در درس فیزیک، نحوه گرفتن نمره 20 در درس فیزیک، کسب درصد بالا در کنکور فیزیک و ... مطالعه کنید، مقاله چگونگی کسب نمره عالی در درس فیزیک یا گرفتن نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک با جلسات تدریس خصوصی نیز می تواند مفید و موثر باشد.

علاوه بر تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک، در این وب سایت جزوات و نمونه سوالات امتحانی زیادی برای دروس ریاضی و فیزیک هم ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی، نمونه سوال امتحانی و تست کنکور ریاضی و تست کنکور فیزیک به روی عبارتهای جزوه و سوال ریاضی و جزوه و سوال فیزیک کلیک نمائید.

با توجه به آنچه گفته شد، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک برای کسب نمره بالا و موفقیت در این دو درس می تواند مفید و موثر باشد. البته در کنار کلاسهای تدریس خصوصی خودتان هم باید درس بخوانید. کلاس تدریس خصوصی نمی تواند جایگزین درس خواندن، مطالعه و حل تمرین شما را بگیرد. برای رفع اشکال، یادگیری دروس ریاضی و فیزیک در طول ترم، افزایش معدل، حل تمرینات و مسائل بیشتر و .... می توانید از کلاسهای خصوصی استفاده نمائید.


iranmodares



منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.