مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهایی برای موفقیت در امتحان ریاضی +روش درس خواندن ریاضی

راهکارهایی برای موفقیت در امتحان ریاضی +روش درس خواندن ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است.نسبت به ریاضی دید مثبت تری پیدا کنید. برای این کار لیستی از کاربردهای ریاضی را در رشته های مختلف و امور جاری زندگی بنویسید. مثلاً کاربرد ریاضی در ساختمان سازی.  مطالبی که هنگام مطالعه می خوانید حتی فرمول ها و معادلات را به زبان رایج فارسی برگردانید و سوالات امتحان را نیز به زبان رایج فارسی برگردانید. برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند.

حتما بخوانید:موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی + تقویت پایه ریاضی

قبل از آنکه تمرینات و مثالهای بیشتری برای ریاضی حل کنید، همان تمریناتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی در کلاس درس حل کرده است را دوباره حل کنید. سعی کنید تمرینات و مثالهای حل شده توسط مدرس ریاضی خودتان را به صورت عمیق بفهمید.


iranmodares



معلم و دبیر شما حین تدریس ریاضی معمولا مثالها و تمریناتی را حل می کند که به نظرشان مهمتر است و در امتحان ریاضی هم معمولا سوالها مشابه همان تمرینات می باشد. حتی اگر سوالات امتحانی ریاضی هم مشابه همان تمرینات نباشد، برای حل تمرینات با سطح بالاتر باید ابتدا سوالات حل شده در کلاس را یاد بگیرید.

برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.

دانلود مطالب و جزوات آموزشی و فرمولهای انتگرال، حد و مشتق

برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید. کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید. اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.

چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم

اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است. البته فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست. بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی را هم در پایین همین مطلب می توانید مشاهده کنید.
همانطور که گفته شد، خوبی کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی و سایر دروس این است که در کلاس بحثها مورد بررسی قرار می گیرد و با سوالاتی که پرسیده می شود، اصطلاحا خوب شخم زده خواهد شد. این امر باعث می شود که فهم عمیقتری از مطالب پیدا کنید و درس را بهتر یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی ممکن است سوالاتی مطرح گردد که وقتی خودتان درس ریاضی را مطالعه می کنید، به نظرتان نرسد و نکات مربوط به همین سوالات در تستهای کنکور ریاضی استفاده شود. گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل می تواند در یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت شما در درس ریاضی مفید و موثر باشد. فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.
اگر در کلاس درس و تدریس ریاضی به مباحث ارائه شده توسط مدرس یا استادتان دقت کنید و به یادگیری علاقه نشان دهید، مسلما سوالاتی هم برای شما مطرح می گردد. پرسیدن سوال و اینکه سوال داشته باشید نشان دهنده این مطلب است که به مباحث درسی ارائه شده توجه کرده اید. از پرسیدن سوال نترسید و با اعتماد به نفس سوال خودتان را بپرسید. اگر شرایط و جو کلاس را هم برای پرسیدن سوال مناسب نمی بینید، سوالات خودتان را در برگه ای یادداشت کنید تا در فرصت مناسب و یا در آخر کلاس بپرسید. اگر در درس ریاضی اشکال دارید و یا سوالاتی برای شما بدون جواب باقی مانده است، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. اگر برای رفع اشکال، جمع بندی مطالب و حل تمرین و مسئله بیشتر به مدرس خصوصی ریاضی نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک نمائید. زمان مناسب برای استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی چند ماه قبل از شروع امتحانات و در طول ترم است.
مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی وقت زیادی از شما نمی گیرد. کافی است بعد از جلسات اموزش ریاضی 10 دقیقه وقت بذارید و درس را مرور نمائید. در برنامه درسی خودتان برای آموزش بهتر ریاضی و یا هر درس دیگری مرور را در نظر داشته باشید و با مرور به موقع دروس از فراموش شدن انها جلوگیری کنید.


iranmodares


قدم اول برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی و کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی حضور منظم در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید غیبت نکنید. وقتی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت می کنید، جلساتی که بعد از جلسات غیبت به کلاس برمی گردید هم از درس چیزی نمی فهمید. چون معمولا مطالب پیوسته است و اگر بخشی از درس را یاد نگیرید یاد گرفتن ادامه درس هم برایتان مشکل خواهد بود و زیاد متوجه درس نخواهید شد. اگر به هر دلیلی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت کردید قبل از جلسه بعد سعی کنید جزوه را از دوستتان قرض بگیرید و مباحثی که ارائه شده است را خوب بخوانید. به این ترتیب جلسات بعد مطالبی که مدرس یا استاد ریاضی شما ارائه می کند را خوب متوجه خواهید شد.
نکته دیگری که باید برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی در نظر بگیرید این است که حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مطالعه کتاب درسی و مرور آن، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را هم بهتر یاد خواهید گرفت. تمرینات ریاضی را به صورت اصولی حل کنید. ابتدا مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی یا کلاس خصوصی ریاضی را مرور نمائید. در ادامه تمرینات جدید را تلاش کنید خودتان حل نمائید. راه حلی ارائه دهید. اگر درست نبود ایرادی ندارد. جواب درست را ببینید و جواب خودتان را اصلاح نمائید. کسانی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند فقط تمرینات بیشتری حل کرده اند و بیشتر برای یادگیری آن وقت گذاشته اند.
درس ریاضی یکی از دروس بسیار مهم از ابتدایی تا دانشگاه است. درسی ریاضی علاوه بر اینکه خودش درس مهمی است، یادگیری آن برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم لازم است. مثلا اگر شخصی درس فیزیک را به خوب بلد باشد ولی در محاسبات مسائل فیزیک به دلیل ضعف در درس ریاضی اشتباه کند، درس فیزیک را هم نمی تواند به خوبی پاس کند و نمره خوبی برای فیزیک هم کسب نمی کند. بنابراین درس ریاضی علاوه بر اینکه به خودی خود درس مهمی می باشد، یادگیری آن برای کسب نمره خوب در بعضی از دروس دیگر هم مهم است. در این بخش راهکارهایی ارائه می گردد که با استفاده از انها بتوانید در درس ریاضی موفق باشید، امتحانات ریاضی را با موفقیت پشت سر بگذارید و پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. برای موفقیت در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

در صورتیکه با وجود شرکت مرتب و منظم در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی درس را خوب متوجه نشدید و اشکال داشتید و یا به هر دلیل چند جلسه پشت سر هم نتوانستید در کلاسهای ریاضی شرکت کنید، برای جبران غیبت ها و یا برای یادگیری بهتر درس و رفع اشکال می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری درس ریاضی بسیار مفید و موثر است. در این کلاسها حتی اگر از پایه های قبل اشکال داشته باشید هم می توانید اشکالات خودتان را برطرف نمائید. در سایت (ایران مدرس) مدرسین زیادی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی فعالیت دارند. با کلیک بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی می توانید لیست مدرسین، معلمین و اساتید فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی که در این سایت ثبت نام کرده اند را مشاهده نمائید. بعد از مشاهده آگهی تدریس مدرسین ریاضی، مشاهده سابقه تدریس و رزومه کاری آنها و همچنین مشاهده قیمتی که مدرسین برای جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودشان تعیین نموده اند، می توانید مدرس مورد نظر خودتان را انتخاب نمائید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مقاله قیمت تدریس خصوصی ریاضی + کلاس خصوصی ارزان ریاضی را مطالعه نمائید. بعضی از مدرسین برای درس ریاضی جزوه هم ثبت نموده اند که در کنار آگهی تدریس مدرسین قابل مشاهده می باشد. برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی، کسب نمره 20 در امتحان ریاضی و ... می توانید از جزوات و سوالات امتحانی ای که به صورت رایگان در همین سایت ارائه شده است استفاده نمائید. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، کتاب، تست و سوال کنکور و ... ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید.
نکته دیگری که باید برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی در نظر بگیرید این است که حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مطالعه کتاب درسی و مرور آن، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را هم بهتر یاد خواهید گرفت. تمرینات ریاضی را به صورت اصولی حل کنید. ابتدا مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی یا کلاس خصوصی ریاضی را مرور نمائید. در ادامه تمرینات جدید را تلاش کنید خودتان حل نمائید. راه حلی ارائه دهید. اگر درست نبود ایرادی ندارد. جواب درست را ببینید و جواب خودتان را اصلاح نمائید. کسانی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند فقط تمرینات بیشتری حل کرده اند و بیشتر برای یادگیری آن وقت گذاشته اند.
برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی باید به صورت عمقی و مفهومی درس ریاضی را بخوانید. اگر در بخشهایی از ان اشکالات پایه ای دارید که ممکن است به سالهای قبل برگردد، ممکن است مدرس یا معلم خودتان در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه وقت نکند به این اشکالات پاسخ دهد و بنابراین در این موارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی بسیار کمک کننده است (مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی). درس ریاضی را بعد از کلاسهای مرور کنید و اگر اشکالی دارید یادداشت کنید تا بعدا از مدرس ریاضی، معلم و استاد ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. تمرین و مسئله حل کنید و با پشتکار و مداومت تا شب امتحان به این روند ادامه دهید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و سوالات امتحانی سالهای قبل ریاضی را حل کنید. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی به صورت رایگان و دانلود جزوات آموزشی، تست کنکور، کتاب و ... ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
عبارتهای کلید: روش درست خواندن ریاضی، نحوه مطالعه ریاضی برای امتحان، موفقیت در امتحان ریاضی و
فیزیک، موفق شدن در امتحان ریاضی، نمره 20 در امتحان ریاضی، مطالعه صحیح برای امتحان ریاضی، چگونگی مطالعه امتحان ریاضی

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.