مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش صحیح و رفع اشکال درس ریاضی و یادگیری بهتر ریاضیات

آموزش صحیح و رفع اشکال درس ریاضی و یادگیری بهتر ریاضیات در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.


iranmodares


دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی ریاضی پایه نهم (ریاضی9)
اگر در کلاس درس و تدریس ریاضی به مباحث ارائه شده توسط مدرس یا استادتان دقت کنید و به یادگیری علاقه نشان دهید، مسلما سوالاتی هم برای شما مطرح می گردد. پرسیدن سوال و اینکه سوال داشته باشید نشان دهنده این مطلب است که به مباحث درسی ارائه شده توجه کرده اید. از پرسیدن سوال نترسید و با اعتماد به نفس سوال خودتان را بپرسید. اگر شرایط و جو کلاس را هم برای پرسیدن سوال مناسب نمی بینید، سوالات خودتان را در برگه ای یادداشت کنید تا در فرصت مناسب و یا در آخر کلاس بپرسید.

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در بعضی از قسمتهای آن اشکال دارید راه حل دیگری هم وجود دارد و آن استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. البته به هوای جلسات تدریس خصوصی نمی توان مطالعه و تمرین و کلاسهای مدرسه و دانشگاه را کنار گذاشت. ولی، جلسات آموزش خصوصی ریاضی می تواند به عنوان یک عامل کمک کننده مفید و موثر باشد. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک نمائید.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.
به هیچ عنوان خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. خواندن و یاد گرفتن ریاضی در ایام امتحانات واقعا سخت است. اگر هم بتوانید به این ترتیب درس را پاس کنید، در مقاطع بعدی به مشکل خواهید خورد.

مطالعه کنید:

گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد. انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.  داشتن هدف و انگیزه مشخص: در زندگی و تحصیل هدف مشخص و واضحی داشته باشید. مثلا برای ریاضی هدف خودتان را به این شکا می توانید مشخص کنید که این ترم نمره من بالای 19 خواهد شد. استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید. حل مسائل و تمرینات سطح بالا: اگر درس را خوب یاد گرفتید و تمرینات کافی هم حل نمودید، برای افزایش سطح تسلط خود می توانید تمرینات سطح بالاتری حل کنید. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. استفاده از سی دی های آموزشی ریاضی: سی دی های آموزش ریاضی هم می تواند به موفقیت شما در درس ریاضی کمک کند.
مهمترین عامل در آموزش ریاضیات حل مثال، تمرین و مسئله است.

اگر ریاضی را برای کنکور می خوانید، در آن حالت مهمترین عامل بعد از مطالعه عمقی و شرکت در جلسات آموزش ریاضی، حل مسائل و تست های فراوان است.

کسانی که مسائل ریاضی را بهتر از شما حل می کنند، فقط مسائل بیشتری حل کرده اند. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی متنوع و خرید کتابهای مختلف با وجود اینکه کمک کننده است ولی جای حل سوال و مسئله را نمی تواند بگیرد.

مسائلی را که نمی توانید حل کنید می توانید از معلم ریاضی یا مدرس خصوصی ریاضی خود بپرسید.

برای دروس دیگری مانند شیمی و فیزیک هم حل مسئله مهم است (در این موارد با مدرس فیزیک و مدرس شیمی خود مشورت کنید).

اگر در درس ریاضی به اشکال برخوردید و یا احساس کردید یادگیری آن برای شما مشکل شده است، موارد زیر ممکن است بتواند به رفع اشکال درس ریاضی کمک کند:

1- مرور مطالب خوانده شده در کلاس درس از خود کتاب درسی و یا جزوه خودتان


iranmodares


2- حل تمرینات اضافی و اختصاص وقت بیشتر به مطالعه مطالب خوانده شده

3- استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای فهم بهتر مطالب

قدم اول برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی و کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی حضور منظم در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید غیبت نکنید. وقتی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت می کنید، جلساتی که بعد از جلسات غیبت به کلاس برمی گردید هم از درس چیزی نمی فهمید. چون معمولا مطالب پیوسته است و اگر بخشی از درس را یاد نگیرید یاد گرفتن ادامه درس هم برایتان مشکل خواهد بود و زیاد متوجه درس نخواهید شد.
برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی باید به صورت عمقی و مفهومی درس ریاضی را بخوانید. اگر در بخشهایی از ان اشکالات پایه ای دارید که ممکن است به سالهای قبل برگردد، ممکن است مدرس یا معلم خودتان در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه وقت نکند به این اشکالات پاسخ دهد و بنابراین در این موارد استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی بسیار کمک کننده است (مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی). درس ریاضی را بعد از کلاسهای مرور کنید و اگر اشکالی دارید یادداشت کنید تا بعدا از مدرس ریاضی، معلم و استاد ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. تمرین و مسئله حل کنید و با پشتکار و مداومت تا شب امتحان به این روند ادامه دهید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و سوالات امتحانی سالهای قبل ریاضی را حل کنید. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی به صورت رایگان و دانلود جزوات آموزشی، تست کنکور، کتاب و ... ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
- در ایام امتحانات هم تلاش خودتان را دو چندان کنید.

- سوالهای امتحانی سالهای قبل را حل کنید.

- جزوه ای برای خودتان داشته باشید و نکاتی که حین مطالعه و حل تمرین ریاضی یاد می گیرید را یادداشت نمائید.

- اگر اشکالات ریاضی شما به پایه های قبل بر می گردد کلاسهای خصوصی ریاضی را برای رفع اشکال انتخاب نمائید.

مشاهده کنید: اساتید تدریس خصوصی ریاضی

- بر روی عبارت موفقیت در امتحان ریاضی کلیک کنید و سایر مقالات موجود در همین سایت (ایران مدرس) در زمینه یادگیری پایه ای ریاضی و موفقیت در آموزش ریاضی را مطالعه نمائید.


عبارتهای کلیدی: چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم، یادگیری پایه ای ریاضی، تقویت پایه ریاضی، پگونه پایه ریاضی خودمان را قوی کنیم، آموزش موفق ریاضی

اگر ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید قاعدتا نمره خوبی هم می گیرید و در نتیجه معدل شما هم افزایش پیدا کرده و اگر کنکور نداده اید، در کنکور هم ریاضی را بهتر خواهید زد. بعد از انکه تصمیم گرفتید که درس ریاضی را پایه ای و خوب یاد بگیرید باید برای خواندن و یاد گرفتن آن برنامه داشته باشید و راهکارهای مختلف را امتحان کنید. در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید و در کلاسها حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به صورت کاملا فعالانه به سوالات دیگران گوش دهید. برای خودتان جزوه بنویسید و نکات مهم را یادداشت نمائید. اگر مدرس ریاضی نکته ای را گفت که متوجه نشدید و فرصت سوال پرسیدن هم نبود، در گوشه ای آن نکته را یادداشت نمائید که بعدا بپرسید. با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید و سعی کنید با بحث درگیری شوید. بعد از هر جلسه کلاس تدریس ریاضی درس را بخوانید و مرور نمائید تا جلسه بعد از بحث جا نمانید و مطالبی که ارائه می شود را بفمهید. اگر می خواهید پایه ریاضی خودتان را قوی کنید باید تلاش و کوشش خودتان را افزایش دهید و با دقت و علاقه به مطالبی که در کلاسهای تدریس ریاضی ارائه می گردد را دنبال نمائید. اگر در بعضی از بخش ها اشکالات پایه ای دارید و در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه نمی توانید این موارد را بپرسید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده نموده و تمامی اشکالات خودتان را برطرف نمائید
برنامه ریزی خودتان برای خواندن ریاضی و سایر دروس را شخصی سازی کنید. برنامه شما باید مختص خودتان باشد. می توانید از برنامه ریزی دیگران ایده بگیرید و از مشاورین مشورت بگیرید. ولی در نهایت برنامه درسی شما باید با توجه به عادتهای خودتان شخصی سازی شود. مطالب و درسهای سخت را در زمانهایی قرار دهید که برای مطالعه سر حال تر هستید.

برای مطالعه در زمینه برنامه ریزی درسی صحیح مقاله چگونه برنامه ریزی کنیم و در تحصیل موفق شویم؟ را مطالعه نمائید. در این وب سایت (ایران مدرس) مقالات زیادی در زمینه برنامه ریزی صحیح، موفقیت در تحصیل، گرفتن نمره 20 در درس ریاضی و ... ارائه شده است. به بخش مقالات و زیر بخش موفقیت تحصیلی مراجعه نمائید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. چون معمولا وقتی در کلاس ریاضی غیبت می کنید، می خوابید و یا یک کار غیر مفید انجام می دهید. در ضمن، بعدا باید مطالبی که در کلاس ریاضی ارائه شده است را خودتان بخوانید که خیلی وقت می گیرد. در صورت نیاز از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله بیشتر و جبران غیبت ها بسیار مفید و موثر است. البته در کنار کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم باید درس بخوانید.



iranmodares

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.