مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی بخوانیم تا 20 بگیریم و موفق شویم

چگونه ریاضی بخوانیم تا 20 بگیریم و موفق شویم - درس ریاضی یکی از دروسی است که اغلب دانش آموزان و دانشجویان با یادگیری آن مشکل دارند. این درس معمولا برای بسیاری از دروس دیگر درس پایه بوده و کسی که مثلا در انتگرال گیری مشکل دارد، در دروس دیگر نیز هر جا لازم باشد برای حل مسائل آن درس ها انتگرالی بگیرد به مشکل برخورد می کند. بنابراین یادگیری صحیح درس ریاضی اهمیت بالایی دارد. برای آنکه در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.
همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.
هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه

فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست. بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی را هم در پایین همین مطلب می توانید مشاهده کنید.
اگر دانشجو هستید و در درس ریاضی اشکال دارید ، در مرحله اول سعی کنید اشکالات خودتان را تشخیص دهید. اینکه در چه مباحثی از درس ریاضی اشکال دارید و مربوط به کدام پایه درسی است. در ادامه با مطالعه و مرور منظم تلاش کنید این اشکالها را برطرف نمائید. در کلاسهای دانشگاهی به نسبت دبیرستان مطالب سطح بالاتری گفته خواهد شد و اگر اشکالات پایه ای درس ریاضی خودتان را حل نکنید، در ادامه مشکل خواهید داشت. می توانید برای رفع اشکال و تقویت پایه ریاضی خودتان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید.
شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است.  در صورتیکه در زمینه تدریس خصوصی ریاضی مهندسی به ارائه خدمات نیاز دارید و برای یادگیری بهتر این درس هم می خواهید از کلاسهای خصوصی استفاده کنید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی مهندسی کلیک نمائید. 
یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.
وقتی مطلبی را یادداشت می کنید، باید به مطلب مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بنویسید. همین عامل باعث افزایش تمرکز شما می گردد. یادداشت برداری در کلاس ریاضی و سایر دروس مفید و موثر است. سعی کنید جزوه خودتان را داشته باشید و از جزوات دیگران استفاده نکنید. اولا ممکن است سایر دانش آموزان یا دانشجویان در یادداشت کردن مطالب اشتباه کنند و مطلبی را به درستی ثبت ننمایند. جزوه ای که سایر همکلاسی های شما یادداشت می کنند به صورت صد در صد قابل اعتماد نیست.
برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.
شب امتحان ریاضی خیلی دیر نخوابید: بعضی از دانشجویان و دانش اموزان که در طول ترم درس ریاضی را مطالعه نکرده اند، فکر می کنند با نخوابیدن در شب امتحان ریاضی می توانند معجزه کنند. حقیقت این است که زمان شما محدود است و کار خیلی عجیب غریبی نمی توان انجام داد. اگر شب امتحان نخوابید، سر جلسه امتحان هوشیاری خودتان را به صورت کامل نخواهید داشت و نمی توانید از مباحثی که خوانده اید هم استفاده نمائید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد و با کمک مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و با استفاده از جزوه کلاسی درس ریاضی درس را بخوانید و تلاش کنید که مباحث ارائه شده را یاد بگیرید. ولی به هر حال شب امتحان ریاضی هم 5 یا 6 ساعت بخوابید تا بتوانید از مباحث خوانده شده استفاده کنید. بلد بودن درس مهم است ولی اگر سرجلسه امتحان حالت خواب آلود داشته باشید نمی توانید با تمرکز جواب دهید و نتیجه بگیرید.


iranmodares


چگونه ریاضی بخوانیم


از ابتدای ترم مطالعه درس ریاضی را شروع کنید. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی و برای 20 گرفتن در درس ریاضی لازم است زود شروع کنید. اگر بتوانید مطالعه ریاضی را از اول ترم شروع کنید خیلی خوب است. حداقل مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و از دو سه ماه قبل شروع کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم باعث می شود درس را بهتر و عمقی تر یاد بگیرید و احتمال 20 گرفتن خودتان را افزایش دهید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. شاید با مطالعه ریاضی فقط در ایام امتحانات بتوانید درس را پاس کنید ولی نمره خوب نمی توانید بگیرید. برای کسب نمره بسیار خوب باید زودتر شروع کنید.


حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است.



از تمرینات ساده تر و مثالهای متن کتاب درسی شروع کنید. ابتدا سوالهای راحت تر را حل کنید و به تدریج سراغ تمرینات و مسائل سطح بالاتر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید در درس ریاضی قوی تر خواهید شد.

از حل المسائل به درستی استفاده کنید. اگر می خواهید تمرین و مثالی را حل کنید و جواب آن را نمی دانید، 10 دقیقه یا یک ربع فکر کنید و راه حل مناسبی ارائه دهید. درست هم نباشد موردی ندارد. همین که راه حل ارائه دهید مهم است. بعدا حل المسائل را ببینید و راه حل خودتان را اصلاح کنید.

برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کتاب درسی شروع کنید. بهترین منبع برای یادگیری درس ریاضی همان کتاب درسی است. کتابهای کمک آموزشی در اولویت های بعدی قرار دارد.

در این وب سایت جزوات، سوالات امتحانی، جزوات کنکوری، تست کنکور و ... برای دانلود رایگان ارائه شده است. بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید.
با توجه به مطالب ارائه شده، برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی از تمامی امکاناتی که در دسترس دارید باید استفاده کنید. از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی بهره ببرید. کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. هرچه تمرینات بیشتری را حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود. در طول ترم درس بخوانید و با برنامه ریزی درس بخوانید. هر سوالی که در درس ریاضی برایتان پیش آمد از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید. برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند.


تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید: همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر درس ریاضی و قوی تر شدن در درس ریاضی مهم است. بعد از آنکه مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و تمرینات متن کتاب درسی را حل کردید سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید. می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. حل تمرین و مسئله بیشتر = قوی تر شدن شما در درس ریاضی. تمرینات بیشتری حل کنید و در درس ریاضی پیشرفت کنید.

از جزوه و سوال امتحانی ریاضی در اینترنت استفاده کنید: در همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، جزوات کنکوری، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و مطالب آموزشی زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. از جزوات آموزشی و خلاصه جزوات ریاضی ارائه شده در همین سایت استفاده کنید و ریاضی را بهتر آموزش ببینید. سوالات امتحانی را برای موفقیت در امتحان ریاضی حل کنید.

مقالات مرتبط با قوی شدن در ریاضی را بخوانید: در هیچ وب سایت دیگری به اندازه همین سایت (ایران مدرس) مطالب آموزشی در زمینه موفقیت در درس ریاضی، امتحان ریاضی و کنکور ریاضی ارائه نشده است. در این وب سایت مقالات زیادی در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی، چگونگی موفقیت در امتحان ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی، راهکارهای یادگیری مفهومی درس ریاضی، موفقیت در کنکور ریاضی و ... ارائه شده که تعدادی از آنها را در ادامه مشاهده می کنید.

 

20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !



چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم




در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس

قوی شدن در درس ریاضی، موفقیت در ریاضی و نمره 20 ریاضیات

در این بخش راهکارهایی در رابطه با قوی شدن در درس ریاضی، موفقیت در ریاضی و نمره 20 ریاضیات، روش درست خواندن درس ریاضی، آموزش بهتر ریاضی، نحوه مطالعه ریاضی در شب امتحان و ... ارائه شده است.  برای موفقیت در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- قدم اول برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی و کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی حضور منظم در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید غیبت نکنید. وقتی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت می کنید، جلساتی که بعد از جلسات غیبت به کلاس برمی گردید هم از درس چیزی نمی فهمید. چون معمولا مطالب پیوسته است و اگر بخشی از درس را یاد نگیرید یاد گرفتن ادامه درس هم برایتان مشکل خواهد بود و زیاد متوجه درس نخواهید شد.
2- اگر به هر دلیلی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت کردید قبل از جلسه بعد سعی کنید جزوه را از دوستتان قرض بگیرید و مباحثی که ارائه شده است را خوب بخوانید. به این ترتیب جلسات بعد مطالبی که مدرس یا استاد ریاضی شما ارائه می کند را خوب متوجه خواهید شد.
عبارتهای کلیدی: موفقیت در ریاضی، موفقیت در امتحان ریاضی، تقویت پایه ریاضی، نمره 20 ریاضی، چگونه ریاضی بخوانیم، چگونه در ریاضی نابغه شویم، چگونه در امتحان ریاضی موفق شویم، چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم، چگونه معدل بیست بگیریم
با توجه به مطالب ارائه شده برای یادگیری پایه ای درس ریاضی و قوی کردن پایه ریاضی خودتان باید با انگیزه و هدفدار عمل کنید. نمره ای که می خواهید در ترم پیش رو یا ترم آینده در درس ریاضی کسب کنید را یادداشت نمائید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی (مشاهده کنید: لیست مدرسین آموزش خصوصی ریاضی) شرکت کنید. در کلاسها با علاقه به درس گوش دهید و سوال بپرسید و جزوه یادداشت نمائید. خودتان درس را بعد از کلاسها خوب مرور نموده و مسئله و تمرین حل کنید. در نهایت به صورت آهسته و پیوسته در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و مطالعه آن را برای شب امتحان در نظر نگیرید. اگر در طول تحصیل این روند را پیش بگیرید، به تدریج در درس ریاضی قوی تر شده و پایه ریاضی شما قوی و قوی تر خواهد شد. برای یادگیری پایه ای و اصولی هر درسی و از جمله درس ریاضی باید اصولی درس بخوانید و تلاش کنید و مداومت داشته باشید. برای مطالعه بیشتر در زمینه موفقیت در آموزش و یادگیری ریاضی مقاله چگونه در ریاضی نابغه شویم یا 20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی را مطالعه نمائید.

اگر سوال چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم، چگونه در ریاضی نابغه شویم، چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم و .... برای شما مطرح است، در این بخش راهکارهایی برای یادگیری پایه ای و یادگیری بهتر درس ریاضی به شما ارائه می گردد. برای یادگیری پایه ای درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه حضور کامل داشته باشید و با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.

2- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه خودتان را یادداشت کنید و همه ی نکات را بنویسید.

3- جزوه ریاضی را در کلاسهای ریاضی به گونه ای بنویسید که خیلی هم درگیر آن نشوید. یعنی هم گوش دهید و هم بنویسید.

4- جزوه درسی خودتان را مرتب و با دقت و تا جایی که ممکن است کامل بنویسید.

5- در کلاس درس ریاضی هر سوالی برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.


iranmodares

حتما بخوانید: چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم

6- به سوالهایی که همکلاسی هایتان می پرسند و پاسخ مدرس ریاضی خودتان گوش دهید.

7- در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.


چگونه ریاضی بخوانیم برای امتحان
هر جا دیدید برنامه شما خوب پیس نمی رود آن را اصلاح کنید و دوباره به سمت جلو حرکت کنید. تا زمانی که دست از تلاش نکشیده اید شما موفق هستید. در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به مطالب ارائه شده خوب گوش دهید و جزوه بردارید. به صورت مداوم به نمره ای که می خواهید در امتحان ریاضی کسب کنید فکر کنید و برای تلاش آن تحقق کنید. اگر هدف شما مشخص باشد خودتان مسیر (که همان چگونه مطالعه کردن درس ریاضی برای امتحان است) را پیدا خواهید کرد. بنابراین در قدم اول باید در خودتان انگیزه ایجاد کنید و در نهایت برای رسیدن به هدف خودتان تلاش کنید. برای ارتقای معدل و موفقیت در کنکور هم می توانید از این روش استفاده کنید. مطالعه مقاله چگونه امتحان ریاضی را خوب بدهیم هم برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب در درس ریاضی مفید و موثر است
روش درست خواندن ریاضی در این بخش مورد بررسی قرار می گیرد. اگر می خواهید در زمینه روش درست خواندن ریاضی اطلاعاتی کسب نمائید ادامه این مطلب را بخوانید.

1- یکی از نکات مهم در مورد روش درست خواندن ریاضی این است که بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یا کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. مرور درس بعد از کلاس ریاضی باعث می شود که اگر بخشهایی را خوب یاد نگرفته اید برای خودتان مشخص گردد و در جلسه بعد بتوانید آن را بپرسید. در ضمن، مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی باعث می شود درس را بهتر یاد بگیرید و مدت زمان بیشتری در ذهنتان باقی بماند. دقیقا بعد از کلاس های ریاضی نکاتی از درس یادتان هست که اگر همان روز درس را مرور کنید و ان نکات را جایی یادداشت نمائید بعدا می توانید از انها استفاده کنید.

2- نکته دیگری که باید برای روش درست خواندن ریاضی مد نظر داشته باشید این است که تمرینات و مسائل زیادی حل کنید. با حل کردن تمرینات و مسائل زیادی ریاضی کاملا بر بحث مسلط خواهید شد. تمرینات مختلف باعث می شود شما در درس ریاضی قوی تر شده و از پس مسائل سطح بالاتر هم بربیائید.


iranmodares











3- اگر می خواهید در یاد گیری ریاضی و آموزش آن موفق باشید باید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. آهسته و پیوسته. حتی اگر قصد دارید کلاس خصوصی ریاضی داشته باشید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم آن را بهتر یاد می گیرد. وقتی ریاضی را در طول ترم مطالعه می کنید به تدریج مطالب برای شما جا می افتد. در ضمن، فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت. برای مطالعه در زمینه آموزش و یادگیری بهتر و پایه ای ریاضی مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) را بخوانید.

4- اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.
اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید و یا از نحوه تدریس مدرس و استاد ریاضی خودتان در مدرسه یا دانشگاه راضی نیستید و درس را خوب متوجه نمی شوید، در هر صورت، استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی، درس ریاضی را به بهترین شکل ممکن می توانید آموزش ببینید. در کلاسهای خصوصی ریاضی فرصت و زمان بیشتری برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله، توضیح مسائل و مثالها و ... وجود دارد. کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تا شب امتحان می تواند ادامه پیدا کند و مدرس خصوصی می تواند به صورت کامل از شاگردهای خودش حمایت کند. کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه جو راحت تری هم دارد. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان در کلاسهای دانشگاه و مدرسه جرات پرسیدن سوالهای خودشان را ندارند. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان ممکن است اشکالات پایه ای تری در درس ریاضی داشته باشند و در کلاسهای گروهی از ترس تمسخر سایر همکلاسی هایشان جرات نکنند که سوال خودشان را بپرسند. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی سوالات به راحتی می تواند پرسیده شود و هر اشکالی که وجود دارد می تواند برطرف گردد.
برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.به صورت خلاصه و جمع بندی شده می توان گفت برای فهم بهتر درس ریاضی باید در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حضور فعال داشته باشید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. بعد از کلاسهای ریاضی درس را مرور نمائید و درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. موکول کردن خواندن ریاضی به ایام امتحانات باعث سخت تر شدن کار می شود. در طول ترم درس بخوانید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی هم کمک بگیرید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و متن کتاب ریاضی را بخوانید. تمرینهای حل شده در متن کتاب درسی ریاضی را دوباره حل کنید و علاوه بر آن تمرین و مثال اضافه تر هم حل نمائید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و حیاتی است.

منبع: ایران مدرس

iranmodares

اگر سوال چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم برای شما هم مطرح است ادامه این مقاله را بخوانید.

در حالت کلی بهتر است که خواندن و مطالعه درس ریاضی به ایام امتحانات و شب امتحان موکول نشود. در طول ترم درس ریاضی را بسیار بهتر می توانید یاد بگیرید و با اطمینان بالاتری هم می توانید در امتحان قبول شوید. ولی به هر حال، اگر در حال حاضر ایام امتحانات فرا رسیده است و شما درس ریاضی را در طول ترم نخوانده اید و قصد دارید در فرصت باقی مانده و یکی دو روز قبل از امتحان و شب امتحان تلاش خودتان را انجام دهید و کاری کنید که بتوانید درس ریاضی را قبول شوید، توصیه های زیر می تواند مفید باشد.

1- از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: یکی از بهترین راهکارها برای یادگیری بهتر ریاضی و آموزش ریاضی در زمان کم و در شب امتحان استفاده از تجربه مدرسین تدریس خصوصی ریاضی است. اگر بتوانید با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب و با سابقه کلاسهای خصوصی ریاضی را هماهنگ کنید، در فرصت کمی که دارید و در شب امتحان و یا یکی دو روز قبل از امتحان می تواند مطالب را برای شما جمع کند. مدرسین با سابقه ریاضی چون به صورت کامل بر مطلب احاطه دارند می توانند مهمترین بخشها را در کمترین زمان ممکن به شما درس بدهند.


2- جزوه کلاسی را مطالعه کنید: اگر تا امتحان ریاضی فرصت زیادی باقی نمانده است و می خواهید در این زمان کوتاه مهمترین مطالب را بخوانید، بهترین مرجعی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید جزوه کلاسی ریاضی است. جزوه کلاسی ریاضی که خودتان یا همکلاسی هایتان یادداشت نموده اند، کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد و از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است. بنابراین در شب امتحان ریاضی بهترین مرجع برای مطالعه است. سعی کنید از جزوه ریاضی کامل استفاده کنید و اگر خودتان هم جزوه کامل را ندارید از دوستانتان قرض بگیرید. اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، به مدرس خصوصی ریاضی هم بگویید که جزوه کلاسی ریاضی را به شما درس دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.

3- مهمترین مباحث را مطالعه نمائید: اگر شب امتحان ریاضی فرا رسیده است و یا فرصت زیادی ندارید و می دانید که نمی توانید تمامی مباحث را مطالعه کنید، مهمترین مباحث را انتخاب نموده و بر روی آنها متمرکز شوید. برای انتخاب مهمترین مباحث با مدرس خصوصی ریاضی خودتان مشورت کنید. در کل بهتر است اگر در جزوه شما مثلا 10 مبحث مطرح شده است، 7 مبحث را خوب بلد باشید تا اینکه هر 10 مبحث را خوانده باشید ولی هیچ کدام را خوب بلد نباشید. اگر فرصت کافی دارید تمامی مباحث را مطالعه نمائید و تمرین و مسئله هم حل کنید، اگر وقت کم است مهمترین مباحث را با توجه به جزوه ریاضی کلاسی انتخاب نموده و روی آن مباحث متمرکز شوید. در این حالت نیز جزوه کلاسی ریاضی خیلی مهم است. چون ممکن است بعضی از مباحث کتاب درسی ریاضی تدریس نشده باشد و در امتحان هم از آن مباحث سوالی مطرح نکردد. این موارد را می توان از روی جزوه کلاسی ریاضی تشخیص داد.

4- فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.

5- تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید: همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر درس ریاضی و قوی تر شدن در درس ریاضی مهم است. بعد از آنکه مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و تمرینات متن کتاب درسی را حل کردید سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید. می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. حل تمرین و مسئله بیشتر = قوی تر شدن شما در درس ریاضی. تمرینات بیشتری حل کنید و در درس ریاضی پیشرفت کنید.

6- از جزوه و سوال امتحانی ریاضی در اینترنت استفاده کنید: در همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، جزوات کنکوری، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و مطالب آموزشی زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. از جزوات آموزشی و خلاصه جزوات ریاضی ارائه شده در همین سایت استفاده کنید و ریاضی را بهتر آموزش ببینید. سوالات امتحانی را برای موفقیت در امتحان ریاضی حل کنید.
کلاسهای خصوصی ریاضی هم فواید خودش را دارد. در این کلاسها فقط خود شما و مدرس حضور دارید (و یا اگر کلاس نیمه خصوصی باشد، حداکثر 4 یا 5 نفر در این کلاسها حاضر هستند) و در نتیجه به صورت اختصاصی می توانید اشکالات خودتان را برطرف نمائید. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید اگر به عنوان مثال در پایه سوم دبیرستان مشغول به تحصیل هستید، اشکالاتی که مربوط به اول دبیرستان می شود را هم بپرسید. در این کلاسها هم زمان کافی برای رفع اشکال وجود دارد و هم به نسبت کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه جو راحتتری داشته و در نتیجه راحت تر می توانید سوالاتتان را بپرسید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه اگر سوالی که مربوط به درس فعلی نیست و به پایه های قبلی بر می گردد را بپرسید، شما را به کتاب ارجاع می دهند و یا خواهند گفت که خودتان باید آن مطلب را بلد باشید. در کلاسهای خصوصی هر اشکالی قابل توضیح و برطرف کردن است. با توجه به مطالب گفته شده استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه برای برطرف کردن ضعف هایی که از قبل وجود دارد و برای برطرف کردن و رفع اشکالات می تواند موثر و مفید باشد. البته اگر خودتان در حد متوسط هستید و اشکالات زیادی ندارید، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای عالی شدن و برای گرفتن نمرات بسیار خوب هم می توانید استفاده نمائید. در این حالت در کلاسهای خصوصی تمرینات سطح بالاتر و مسائل پیچیده تر را حل می کنید تا تسلط خودتان را بر مطالب افزایش دهید.در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس

دعوت به همکاری مدرسین ریاضی تابستان 96

دعوت به همکاری مدرسین ریاضی تابستان 96 - از علاقه مندان به تدریس ریاضی، مدرسین و دبیران ریاضی، اساتید ریاضی و دانشجویان علاقه مند به فعالیت در زمینه تدریس خصوصی ریاضی در تابستان 96 (تیر - مرداد و شهریور 96) دعوت به همکاری می گردد. اگر قصد دارید در زمینه اموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، ریاضی ششم، هفتم، هشتم، نهم و یا سایر مقاطع، ریاضیات دبیرستان و متوسطه، ریاضی 1 و 2 عمومی دانشگاهی و یا ریاضیات تخصصی دانشگاه، ریاضی مهندسی و معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی، آمار و ... در تابستان 96 فعالیت داشته باشید و از کار تدریس ریاضی درآمد خوبی کسب نمائید، به بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران (ایران مدرس) مراجعه کنید و پس از عضویت در سایت آگهی تدریس ریاضی خودتان را ثبت نمائید تا با متقاضیان تدریس خصوصی به صورت مستقیم در ارتباط باشید. در سایت ایران مدرس تا تابستان 96 بیش از 16300 مدرس ثبت نام کرده اند (برای مشاهده لیست مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی و برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی ثبت نامی در ایران مدرس بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید.


بهترین روش برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی

نحوه جذب شاگرد و کسب درامد بالا از تدریس خصوصی ریاضی

استخدام مدرس ریاضی و فیزیک در کرج، تهران و اصفهان


iranmodares

یادگیری و آموزش بهتر ریاضی ، چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم

در این بخش مطالبی در زمینه یادگیری و آموزش بهتر ریاضی ، چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم، راهکارهای اموزش اصولی ریاضی و ... ارائه شده است. اگر می خواهید با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در تهران معدل خودتان را افزایش دهید و نمرات بهتری بگیرید، برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی و مدرسین فعال در زمینه آموزش ریاضی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. مدرسین ثبت نامی در سایت ایران مدرس در زمینه آموزش ریاضی و سایر دروس از ابتدایی تا دانشگاه در تهران، استان تهران و کل کشور فعالیت دارند. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید به راحتی اشکالات خودتان را برطرف نموده و با حل تمرینات بیشتر و پرسیدن سوالاتی که دارید از مدرس تدریس خصوصی خودتان، نمره بهتری در این درس کسب کنید. هر جای تهران که ساکن هستید، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید نمره بالا و حتی نمره 20 بگیرید. همانطور که می دانید درس ریاضی در کنکور هم مهم است. اگر ریاضی را خوب بلد باشید در کنکور هم درصد بالایی برای آن کسب خواهید کرد. در ضمن حین حل سواالات و تمرینات سایر دروس مانند فیزیک و شیمی و ... هم به مشکل بر نمی خورید. ریاضی یک درس پایه ای است و هم یادگیری ان برای قبولی در خود درس ریاضی لازم است و هم با یادگیری درس ریاضی در حل تمرینات سایر دروس هم مشکل نخواهید داشت. به عنوان مثال، ممکن است شما حین حل تمرینات و مسائل درس فیزیک لازم باشد از روابط مثلثاتی استفاده نمائید. اگر بحث نسبت های مثلثاتی را در درس ریاضی خوب یاد نگرفته باشید، حین حل سوالات فیزیک هم نمی توانید تمرینات را خوب حل کنید. برای دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات و ... بر روی لینک دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات کلیک کنید. برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.

اگر می خواهید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را هماهنگ کنید، با مدرسین ریاضی که آگهی ویژه دارند و در کار تدریس ریاضی جدی تر هستند تماس بگیرید. به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه، ریاضی 1 و 2 دانشگاهی، ریاضیات عمومی دانشگاه و .... بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی فعال در زمینه آموزش خصوصی درس معادلات دیفرانسیل بر روی عبارت تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل کلیک کنید (مشاهده کنید: دانلود رایگان نمونه سوال امتحان و جزوات آموزشی معادلات دیفرانسیل) به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی مهندسی کلیک کنید. به منظور مشاهده لیست کامل مدرسین ثبت نامی در سایت ایران مدرس بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید.


iranmodares


چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم


جزوه کلاسی را مطالعه کنید: اگر تا امتحان ریاضی فرصت زیادی باقی نمانده است و می خواهید در این زمان کوتاه مهمترین مطالب را بخوانید، بهترین مرجعی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید جزوه کلاسی ریاضی است. جزوه کلاسی ریاضی که خودتان یا همکلاسی هایتان یادداشت نموده اند، کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد و از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است. بنابراین در شب امتحان ریاضی بهترین مرجع برای مطالعه است. سعی کنید از جزوه ریاضی کامل استفاده کنید و اگر خودتان هم جزوه کامل را ندارید از دوستانتان قرض بگیرید. اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، به مدرس خصوصی ریاضی هم بگویید که جزوه کلاسی ریاضی را به شما درس دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.
بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان که به علت وجود اشکالات فراوانی که هیچ وقت به انها پاسخ داده نشده است و هیچ وقت حتی جرات پرسیدن سوال برای برطرف کردن این اشکالات را نداشته اند، از درس و تحصیل سرخورده شده اند و کلا از درس ریاضی تنفر دارند، با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانند امیدوارانه و با انگیزه فراوان به درس و تحصیل برگردند.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توان تمرینات و مسائل اضافه تری حل کرد و به این ترتیب سطح علمی دانشجو و دانش آموز را به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم بالاتر برد. در این کلاسها می توان از نمونه سوالات امتحانی ریاضی سالهای گذشته هم استفاده نموده و بیشتر و بیشتر به موفقیت دانشجو یا دانش آموز در امتحان کمک کرد (دانلود رایگان: دانلود 121 فرمول انتگرال گیری)
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در درس ریاضی و نحوه یادگیری و کسب نمرات خوب و عالی در ریاضی مقاله چگونه ریاضی را یاد بگیریم را مطالعه نمائید. برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی سعی کنید این کلاسها را در طول ترم برگزار کنید و برگزاری آنها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در ایام امتحانات فرصت برای حل تمرین و مسئله کمتر است و برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله در کنار کلاسهای خصوصی حیاتی است. درس ریاضی را بدون حل تمرین و مسئله نمی توانید یاد بگیرید. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی مفید و موثر است ولی در نهایت خودتان باید دست به قلم شده و تمرین و مسئله حل کنید. بنابراین فقط برای رفع اشکال در ایام امتحانات می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کرد. برای یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی استفاده از جلسات خصوصی را باید زودتر شروع کنید. در ایام تابستان هم فرصت خوبی برای تقویت پایه ریاضی و استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی است.
مقاله مرتبط: روش درست خواندن ریاضی
یکی از بهترین زمانها برای شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و تقویت پایه ریاضی خودتان ایام تابستان است. در ایام تابستان در کنار استراحت و تفریح و کارهای جنبی دیگری که ممکن است داشته باشید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند واقعا در پیشرفت تحصیلی و آموزش پایه ای و عمقی ریاضی موثر باشد. در ایام تابستان دغدغه درسهای دیگر را هم ندارید و کاملا از لحاظ ذهنی آزاد هستید. می توانید اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید با برگزاری هفته ای یکی دو جلسه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی به بهترین شکل این درس را آموزش ببینید و در ترم بعدی بهترین نمرات را در کلاس کسب نمائید. در ایام تابستان می توانید در کلاسهای خصوصی ریاضی، ریاضیات پایه های قبل را مرور کنید و اشکالاتی که ممکن است در پایه های بعدی هم برای شما مشکل ساز باشد را برطرف نمائید و یا ریاضی پایه بعدی که در ترم آینده قرار است بخوانید را مطالعه کنید و به این ترتیب در ترم آینده یکی از بهترین نمرات را در کلاس ریاضی بگیرید. اگر واقعا به یادگیری ریاضی و پیشرفت تحصیلی علاقه دارید، از فرصتی که در ایام تابستان برای یادگیری وجود دارد استفاده نمائید و با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی پایه ریاضی خودتان را تقویت کنید و در راه موفقیت تحصیلی خودتان گام موثری بردارید.



iranmodares


یادگیری و آموزش بهتر ریاضی


به عنوان مثال اگر در مبحث انتگرال گیری اشکالات پایه ای داشته باشید ( دانلود رایگان : دانلود 121 فرمول انتگرال گیری) در ترمهای آینده و سالهای آینده کلا با این مشکل دست به گریبان خواهید بود. حتی در دوران دانشجویی هم هر جا انتگرالی ببینید نمی دانید روش حل آن به چه صورتی است. اگر رشته شما ریاضی فیزیک است و یا دانشجو هستید و در رشته های فنی مهندسی مشغول تحصیل می باشید، در سایر دروس (علاوه بر خود دروس مرتبط با ریاضی) هم به مفاهیمی چون انتگرال و مشتق (دانلود روابط و فرمولهای پایه ای مشتق) نیاز دارید و اگر این مباحث را خوب بلد نباشید، تا آخر فارغ التحصیلی این مشکل باقی می ماند. اگر ترمهای قبل درس ریاضی را خوب پاس کرده اید و با نمره ی خوبی قبول شده اید، می توانید در کلاسهای تدریس خصوصی تابستان بر روی مباحث ریاضی در ترمهای آینده متمرکز شوید و از همکلاسی هایتان در امتحان ریاضی و از رقبایتان در کنکور ریاضی پیش بیافتید.
با توجه به مطالب ارائه شده، برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی از تمامی امکاناتی که در دسترس دارید باید استفاده کنید. از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی بهره ببرید. کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. هرچه تمرینات بیشتری را حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود. در طول ترم درس بخوانید و با برنامه ریزی درس بخوانید. هر سوالی که در درس ریاضی برایتان پیش آمد از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید. برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند.
اگر سوال چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم برای شما هم مطرح است و می خواهید درس ریاضی را به صورت عمقی و مفهومی یاد بگیرید و در درس ریاضی 20 بگیرید، موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

1- برای یادگیری بهتر درس ریاضی در مرحله اول باید به صورت مرتب در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه شرکت کنید. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و جزوه یادداشت نمائید.

2- تلاش کنید با تمرکز کامل در کلاسهای ریاضی حضور داشته باشید. به سوالات همکلاسی هایتان گوش دهید و جوابی که مدرس ریاضی ارائه می دهد را بشنوید. ممکن است این سوالات بعدا برای شما هم پیش بیاید.

3- هر سوالی که برای خودتان پیش امد از مدرس ریاضی خودتان بپرسید. اگر زمان مناسبی برای پرسیدن سوال نبود، یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. هیچ سوالی را بدون پاسخ نگذارید.


منبع: ایران مدرس

نکات مهم برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی

نکات مهم برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق باشید و نمره عالی و حتی 20 بگیرید، ادامه این مطلب را بخوانید. اولین نکته مهم در یادگیری درس ریاضی، مرور درس پس از کلاس است. بارها و بارها شاید این نکته را شنیده باشیم ولی کمتر به آن عمل می کنیم. سعی کنید با یک برنامه ریزی منظم بعد از تمامی کلاسهای ریاضی، حتما مروری در حد یک ربع هم که شده داشته باشید. این امر باعث میشود تمامی مطالبی که در آن روز یاد گرفته اید به یک باره فراموش نشده و دفعات بعد مجبور نباشید کل مطلب را از اول بخوانید. اگر مطالب را پس از کلاسهای درس مرور نکنید، بعدا که به سراغ درس می روید مثل این می ماند که اصلا کلاسی برگزار نشده و خودتان باید از صفر شروع به خواندن بکنید که خیلی کار سختی است.
یکی از نکات مهم در یادگیری درس ریاضی این است که در کلاس درس حواستان جمع باشد. وقتی که معلم ریاضی و یا دبیر ریاضی شما در حال توضیح دادن درس است سعی کنید که حتما با دقت گوش دهید. نکته بردارید. سوال بپرسید و حضور فعالی در کلاس داشته باشید. هر مطلبی را که متوجه نشدید بپرسید. فقط اینکه در کلاس ریاضی حاضر باشید کافی نیست. حتی در نوشتن جزوه ریاضیتان سلیقه به خرج دهید که بعدا برای خواندن جذاب باشد. حین تدریس ریاضی توسط معلمتان حتما به دقت گوش دهید. این اولین قدم در موفقیت در ریاضی است.
به منظور یادگیری بهتر درس ریاضی و موفقیت در آن حضور فعال و موثر در کلاس درس می تواند بسیار مهم باشد. حین تدریس ریاضی توسط دبیر ریاضی خود سعی کنید با دقت گوش دهید، اگر سوال داشتید حتما بپرسید، جزوه خوبی یادداشت کنید، علاقه به یادگیری ریاضی نشان دهید و نکات مهم را با دقت بنویسید. فعال بودن در کلاس درس ریاضی و سایر دروس را به یک عادت تبدیل کنید. نه اینکه یک روز سرحال باشید و روز دیگر بی حوصله. کنجکاو باشید و سعی کنید تا مطلب را به خوبی یاد نگرفته اید از آن عبور نکنید.

iranmodares

موفقیت در آموزش و یادگیری ریاضی


حل مسائل و مثالهای حل شده توسط معلم، استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی: مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید.
حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید.
 مطالعه ریاضی در طول ترم: با مطالعه ریاضی در طول ترم، در ایام امتحانات بر روی مطالبی کار می کنید که تسلط شما را افزایش دهد. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانید در ایام امتحانات فقط می توانید به صورت سطحی درس را به پایان برسانید.
منبع: ایران مدرس
برای کسب نمره خوب در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید و کلاسها را از دست ندهید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید و سوال بپرسید. به سوالهایی که توسط دانش آموزان یا دانشجویان دیگر پرسیده می شود نیز گوش دهید چون ممکن است این سوالات بعدا برای خود شما هم پیش بیاید.
2- بعد از کلاسهای ریاضی، درس ارائه شده را همان روز مرور کنید. حتی اگر یک ربع درس را مرور کنید در نهایت تاثیر زیادی خواهد داشت. حین مرور مواردی را که یاد نگرفته اید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.
3- داشتن تمرکز و حواس جمع در کلاس درس: در کلاس درس حواستان را جمع کنید و تمرکز صد در صدی داشته باشید. سوالاتتان را گوشه کاغذ یادداشت کنید و بپرسید. با مطالب ارائه شده در کلاس درس درگیر شوید و آن را دنبال کنید.

4- سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.

5- مشارکت در کلاس درس و فعال بودن: به سوالهایی که توسط معلم ریاضی یا استاد ریاضی شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای حل تمرینات داوطلب شوید. به سوالات دیگران گوش دهید. خلاصه اینکه، در کلاس درس فعال باشید.

6- داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.

7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.
8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.

11- حل تمرین و مسئله کلید یادگیری درس ریاضی است.

12- مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی را دوباره حل کنید.

13- از مسائل راحت شروع کنید و کم کم مسائل سطح بالاتر حل کنید.

14- برنامه ریزی دقیق برای مطالعه و تمرین در طول ترم داشته باشید.
برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.
20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات

اگر می خواهید در یاد گیری ریاضی و آموزش آن موفق باشید باید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. آهسته و پیوسته. حتی اگر قصد دارید کلاس خصوصی ریاضی داشته باشید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم آن را بهتر یاد می گیرد. وقتی ریاضی را در طول ترم مطالعه می کنید به تدریج مطالب برای شما جا می افتد. در ضمن، فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت. برای مطالعه در زمینه آموزش و یادگیری بهتر و پایه ای ریاضی مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) را بخوانید.
 اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.


منبع: ایران مدرس