مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

راهکارهای موثر و مفید برای آموزش ریاضی، یادگیری ریاضی

راهکارهای موثر و مفید برای آموزش ریاضی، یادگیری ریاضی، مطالعه درست و صحیح ریاضی، نمره 20 گرفتن در درس ریاضی و ... در این بخش ارائه شده است. گوش دادن در کلاس درس: در کلاس درس با دقت گوش دهید. مطالبی که در کلاس ارائه می شود بعدا خودتان با انرژی بیشتری می توانید یاد بگیرید. پس بهتر است در همان کلاس درس آن را فرا بگیرید.  مرور بعد از جلسات تدریس: مرور بعد از جلسات تدریس به همان اندازه که راحت است، سخت هم می باشد. معمولا وقتی این بحث مطرح می شود همه تصمیم می گیرند آن را اجرا کنند ولی کمتر این اتفاق می افتد. مرورو بعد از تدریس به یادگیری شما کمک فراوان می کند.  حضور مرتب در کلاسهای ریاضی: تا جایی که امکان دارد غیبت نکنید. اگر برای مبحثی در کلاس ریاضی حاضر نباشید ممکن است بعدا جبران آن برایتان مشکل باشد. خیلی از اوقات آن مطلبی که سر کلاسش نبوده اید تا آخر ترم برایتان جا نمی افتد. در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید ( برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی بر روی لینک مدرسین ریاضی کلیک نمائید). آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید. در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).


حل مثال، مسئله و تمرینهای اضافی: همانطور که در مطالب قبلی در ارتباط با آموزش ریاضی گفته شد، حل مثال و تمرین برای یادگیری درس ریاضی از موارد مهم و ضروری است. اگر خودتان مسئله حل نکنید، شرکت در 1000 جلسه کلاسهای مدرسه و یا داشتن چندین مدرس خصوصی ریاضی هم به شما کمکی نمی کند. مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود. حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید. به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی فعال در زمینه آموزش خصوصی درس معادلات دیفرانسیل بر روی عبارت تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل کلیک کنید (مشاهده کنید: دانلود رایگان نمونه سوال امتحان و جزوات آموزشی معادلات دیفرانسیل) به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی مهندسی کلیک کنید. گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد. انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود. داشتن هدف و انگیزه مشخص: در زندگی و تحصیل هدف مشخص و واضحی داشته باشید. مثلا برای ریاضی هدف خودتان را به این شکا می توانید مشخص کنید که این ترم نمره من بالای 19 خواهد شد. مطالعه ریاضی در طول ترم و نه فقط در شب امتحان: بارها و بارها توصیه شده است که درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. ریاضی درس شب امتحانی و حتی ایام امتحانی نیست. اگر می خواهید به خوبی از پس درس ریاضی برآئید و در ایام امتحانات استرس هم نداشته باشید، درس را در طول ترم بخوانید. اگر بخواهید درس را در ایام امتحانات بخوانید بعد از امتحانات هم خیلی زود آن را فراموش کرده و سالهای بعد هم در یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت. مطالب را به صورت مفهومی بخوانید. از مطالعه سطحی پزهیز کنید. سوالات و تمرینات را برای خودتان تشریح کنید. اگر در طول ترم درس بخوانید به  اندازه کافی وقت خواهید داشت که این کار را انجام دهید ولی اگر مطالعه دروس را به ایام امتحانات موکول کنید، مجبورید سطحی درس را یاد بگیرید. چون وقت کافی نخواهید داشت. به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید. دروسی مانند ریاضی و فیزیک را با مطالعه عمیق و حل تمرین و مسئله می توان به خوبی یاد گرفت. حین حل تمرین و مسئله، نکات مهم تمرینات را در یک جزوه یادداشت نمائید. قبل از مراجعه به کتابهای کمک درسی، کتاب درسی خودتان را بخوانید. کتابهای کمک درسی هم بر مبنای کتاب درسی شما نوشته شده است. اگر خود کتاب درسیتان را به خوبی مطالعه کرده باشید، استفاده از کتابهای کمک درسی و فهم آنها هم راحتتر است. برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.

2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.

4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید. اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد. نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید داشتن یک برنامه ریزی خوب است. سعی کنید در برنامه ریزی خودتان مطالعه، حل تمرین، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، استراحت و ... را بگنجانید. آخرین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که برای اموزش بهتر درس ریاضی، تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. تا جایی که ممکن است روی تمرین حل کردن وقت بگذارید. با حل تمرینات بیشتر تسلط شما هم بیشتر شده و احتمال اینکه در درس ریاضی 20 بگیرید بیشتر و بیشتر خواهد شد.

مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که درس ریاضی را یک شبه و یا با یکی دو ماه مطالعه نمی توان به خوبی یاد گرفت. درس ریاضی را باید به مرور و با داشتن پشتکار و مداومت آموزش دید. اگر دانش آموز هستید، ریاضی را در طول ترم بخوانید. اینکه بخواهید در یکی دو هفته قبل از امتحانات درس ریاضی را یاد بگیرید اشتباه است. حتی اگر به صورت مقطعی هم درس را متوجه شوید و در امتحان هم نمره بگیرید، چون به اندازه کافی تمرین حل نشده است و درس ریاضی را به صورت پایه ای آموزش ندیده اید، خیلی سریع هم آن را فراموش خواهید کرد. بنابراین تلاش کنید به صورت مداوم درس را بخوانید و در طول ترم درس را یاد بگیرید. در کلاسهای تدریس مدرسه حاضر شوید و در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید (برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید). بسیاری از افراد فکر می کنند که اگر درس را برای یکی دو هفته قبل از امتحانات نخوانده باقی بگذارند و در آن ایام چند جلسه کلاس خصوصی استفاده کنند مشکل حل شده و درس را یاد می گیرند. این روش هم واقعا فایده ندارند. همانطور که کفته شد ممکن است نمره قابل قبولی هم بگیرید ولی درس را به خوبی یاد نگرفته و پایه یادگیری ریاضی شما ضعیف خواهد بود. به این ترتیب در سالهای آینده هم با یادگیری ریاضی مشکل خواهید داشت. پس اگر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، همین کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. بعد از کلاسهای ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی درس را مرور کنید. یک از موارد و نکات مهم برای موفقیت در تحصیل و برای موفقیت در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی مرور مداوم و پیوسته ریاضی است. خصوصا بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی مرور درس بسیار مهم است. مرور ریاضی باعث می شود مطالب مدت زمان بیشتری در ذهن شما باقی بماند و دفعات بعد که خواستید درس را بخوانید و یا تمرین و مسئله حل کنید، انرژی کمتری از شما گرفته شود. بنابراین در برنامه درسی خودتان مرور را هم در نظر بگیرید. حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است.


منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.