مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در ریاضی کنکور، تدریس ریاضی کنکوری

در این بخش مطالبی در زمینه موفقیت در ریاضی کنکور، تدریس ریاضی کنکوری، آموزش ریاضیات برای کنکور و ... ارائه شده است. چون حجم مطالب در درس ریاضی تجربی زیاد است، لذا ممکن است بعضی از مطالبی که قبلاً مطالعه کردید، فراموش شود. در این صورت بایستی در فواصل معین، مطالب را مرور و دوره کنیم. در این مرحله از مطالعه هم میتوانیم از جزوه و هم از خلاصه‌نویسیها استفاده کنیم. پس از خواندن آنها و یادآوری نکات، بهتر است به سراغ تستهای علامت‌گذاری شده برویم و آنهایی را که قبلاً اشکال داشتیم، مجدداً حل کنیم و اگر زمان داشتیم، تعدادی تست جدید از آن مبحث را حل کنیم. هر اندازه بتوانیم تعداد دفعات مرور را بیشتر کنیم، آماده‌تر شده و حضور ذهن بالاتری برای حل سؤالات تستی پیدا می‌کنیم. ( محسن تورنگ / دبیر ریاضی دبیرستان‌های بندرعباس و قشم )

کلمات کلیدی: ریاضی تجربی، نحوه مطالعه ریاضی تجربی برای کنکور، چگونه ریاضی تجربی بخوانیم، مطالعه صحیح ریاضی برای کنکور، چگونگی مطالعه ریاضی کنکور، روند صحیح مطالعه ریاضی کنکور، مطالعه ی درس ریاضی تجربی کنکور، ریاضی کنکور


iranmodares


اگر در زمینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور به ارائه خدمات نیاز دارید .... اگر می خواهید لیست کامل مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس ریاضیات کنکور را مشاهده نمائید ... اگر قصد دارید با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور، ریاضی را در کنکور بالا و حتی 100 بزنید .... در هر صورت، برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کنکور کلیک کنید. برای موفقیت در ریاضی کنکور در مرحله اول باید کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. برای یادگیری مفهومی و پایه ای درس ریاضی که در جواب دادن به تست های کنکور بسیار مهم است تا جایی که می توانید کتاب رریاضی را با دقت بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. در ادامه سراغ کتابهای تست کنکور و تست های استاندارد ریاضی کنکور بروید. در جلسه کنکور در نهایت از شما خواسته می شود که تست های ریاضی را خوب بزنید. بنابراین برای موفقیت در ریاضی کنکور باید مهارت تست زنی خودتان را تقویت کنید. اگر قبلا ریاضی را مفهومی خوانده باشید و تمرین و مسئله حل کرده باشید، در بحث تست زنی هم مشکلی نخواهید داشت. برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه موفقیت در ریاضی کنکور مقاله چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم را مطالعه کنید.
درس ریاضی یکی از دروس مهم و پایه ای در مقطع ابتدایی، دبیرستان و دانشگاه است. علاوه بر آن درس ریاضی در کسب رتبه خوب کنکور برای بسیاری از رشته ها مهم و موثر است. بنابراین یادگیری بهتر آن به موفقیت تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان کمک زیادی خواهد کرد. برای موفقیت در اموزش و یادگیری ریاضی در مرحله اول باید به صورت کامل در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر شد. در ادامه با یک برنامه ریزی درست باید درس و کتاب درسی را مطالعه نمود و در طوب ترم ریاضی را خواند. در کنار موارد ذکر شده، در صورتیکه دانشجو و دانش آموز در درس ریاضی ضعف داشته باشد و یا به هر دلیل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه غایب بوده باشد، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر، رفع اشکال، حل تمرین و مسئله بیشتر، کسب درصد بالای ریاضی در کنکور، موفقیت در امتحان ریاضی و ... می تواند مفید و موثر باشد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یادگیری به بهترین شکل می تواند اتفاق بیافتد و فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد.
اگر بخواهید در کنکور ریاضی را خوب بزنید باید مطالب را به صورت عمقی و پایه ای یاد بگیرید. باید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید. برای موفقیت در ریاضی کنکور باید درس را خوب مرور نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و بر مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی مسلط شوید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور باید خوب تست کار کنید و تست ها را با در نظر گرفتن زمان استاندارد بتوانید بزنید. برای انجام تمامی این مراحل داشتن پشتکار و اراده لازم است. باید هدف واضحی برای خودتان ترسیم کنید (مثلا: درصد ریاضی من در کنکور بالای 80 درصد است) و در ادامه برای رسیدن به آن تلاش کنید و با پشتکار کارهایی که گفته شد و لازم است را انجام دهید.
تسلط بر تست زنی درس ریاضی و داشتن سرعت کافی در زدن تست های کنکور ریاضی: در نهایت در کنکور شما باید بتوانید تست های ریاضی و سایر دروس را خوب بزنید. بنابراین تلاش کنید، علاوه بر یادگیری عمیق درس ریاضی، مهارتهای تست زنی خودتان را افزایش دهید.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و دبیرستان چون وقت بیشتری برای ارائه درس، حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد، درس را بهتر و راحتتر یاد می گیرید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، دبیرستان، کنکور و دانشگاه، مدرس خصوصی ریاضی شما با خیال راحت و با در اختیار داشتن زمان کافی به راحتی می تواند اشکالات شما را برطرف نماید. اگر خودتان درس ریاضی را به خوبی مطالعه کرده باشید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، حل تمرین و مسئله و تسلط بر مطلب استفاده کنید. البته انتظار نداشته باشید که تنها با شرکت در کلاسهای خصوصی درس را به صورت کامل یاد بگیرید. مطالعه و حل تمرین خودتان همواره لازم است. برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور هم می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید. برای موفقیت در کنکور ریاضی در مرحله اول تلاش کنید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور مدرسه به صورت کامل شرکت کنید. حال اگر درس را به خوبی متوجه نشدید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده نمائید. در کنار کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه خودتان هم برای حل تمرین و مسئله باید به اندازه کافی وقت در نظر بگیرید. مرور بعد از کلاسهای تدریس می تواند مفید و موثر باشد. برای ریاضی و یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله حیاتی و کاملا لازم است. بعد از حل تمرین و مسئله می توانید سراغ تست های کنکور ریاضی بروید و تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. به عنوان جمع بندی می توان گفت که کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور برای یادگیری و موفقیت در کنکور می تواند مفید و موثر باشد و البته در کنار آن تلاش و کوشش خودتان لازم و ضروری است.
یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.
بسیاری از افراد سعی می کنند خیلی زود سراغ تست زنی بروند و بدون اینکه تمرین و مسئله حل کرده باشند و یا در کلاسهای ریاضی شرکت کرده باشند، سراغ تست زنی می روند. این روند اصلا خوب نیست و شما فقط نکات مربوط به تستها را یاد می گیرید و اگر تست جدیدی به شما داده شود از پس آن بر نخواهید آمد. اما اگر در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت کنید و تمرین و مسئله حل نمائید، مطلب را به صورت پایه ای یاد می گیرید و از پس تست ها و سوالات کنکور بر خواهید آمد. میزان تاثیر حل تمرین و مسئله در کسب درصد بالای ریاضی در کنکور بسیار زیاد است. بعد از شرکت در جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی، قدم بعدی حل مسئله و تمرین است.

برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله واقعا حیاتی است. ابتدا تمرینات و مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی را خودتان یکبار دیگر حل کنید. این تمرینات را خوب متوجه شوید و رفع اشکال کنید.

در قدم بعد سراغ تمرینها و مسائل جدید بروید. سعی کنید تمرینهای جدید را خودتان حل کنید. به هر تمرینی در حد ده دقیقه فکر کنید و برای آن وقت بگذارید. در نهایت بعد از وقت گذاشتن برای هر تمرین می توانید سراغ حل المسائل بروید. اینکه هر تمرینی را که دیدید سراغ حل المسائل بروید روش درستی نیست. ابتدا خودتان به مسائل جدید فکر کنید و برای انها راه حلی ارائه بدهید. در نهایت اگر نتوانستید مسئله یا تمرین را حل کنید حل االمسائل را ببینید.

برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور، ابتدا تمرین و مسئله حل کنید و تا جایی که می توانید بر مبحث مسلط شوید و در مرحله بعد سراغ تست زنی بروید. چون تست ها عمدتا به صورت نکته ای مطرح می شوند، در قالب حل تست ممکن است نتوانید تمامی مبحث را به خوبی یاد بگیرید. پس در ابتدای کار (بعد از جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی) از هر مبحث چند تمرین و مسئله حل کنید و سپس سراغ تست زنی بروید.

استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.
  شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر بار تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.


نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.

1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).

2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید.

3- تمرینها و مسائل حل شده توسط مدرس ریاضی یا معلم ریاضی خود را یک بار دیگر حل کنید.

4- برای هر مبحث، چند تمرین و مسئله اضافی حل کنید (به تناسب وقتی که دارید).

5- تست های کنکور سالهای گذشته را حل کنید.



6- شرکت در آزمونهای آزمایشی: برای اینکه خودتان را محک بزنید شرکت در آزمونهای آزمایشی معتبر راهکار مناسبی است. به این ترتیب وضعیت خودتان را سنجیده و بارها حضور در جلسه کنکور را قبل از حضور در جلسه کنکور اصلی خودتان تجربه خواهید کرد. در آزمونهای آزمایشی ای که شرکت می کنید، سعی کنید با خودتان رقابت نموده و هر باز تراز خود را به نسبت دفعه قبل افزایش دهید.

7- تست زنی صحیح و اصولی: به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت. در ابتدای کار تست ها را یکی یکی و بدون لحاظ کردن وقت بزنید. بعد از مدتی سعی کنید تست های ریاضی را به صورت زمان بندی شده و 10 تا 10 تا و یا با تعداد بیشتر بزنید.

8- یادداشت کردن جزوه های مناسب در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور: در کلاسهای مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور و همچنین حین مطالعه کتابهای درسی و کمک آموزشی و حین تست زنی نکات مهم را در جزواتی برای خودتان یادداشت نمائید تا بتوانید در مرورهای بعدی از آنها استفاده کنید. در ایام نزدیک کنکور همین یادداشت ها و جزوات کوچک بسیار به شما کمک خواهد کرد.

9- یادداشت کرن نکات مهم تست های زده شده: همانطور که گفته شد، یادداشت کردن نکات مهم تست های ریاضی زده شده نیز در مرورهای بعدی به شما کمک بسیاری خواهد کرد. تست های مهم را علامت بزنید تا در مراجعات بعدی فقط آنها را مرور نمائید.

10- استفاده از تجربه دیگران در کسب درصد بالای درس ریاضی: اگر در اطراف خود کسانی را دارید که در درس ریاضی کنکور درصد بالایی زده اند از مشورت و راهنمایی آنها و حتی در صورت امکان از جزوات آنها استفاده کنید. بپرسید که چه کتابهایی مطالعه کرده اند، چه جوری تست زده اند و چند ساعت در روز ریاضی خوانده اند.


ریاضی کنکور یکی از دروسی است که در کنکور سراسری و آزاد برای رشته های تجربی و ریاضی بسیار مهم بوده و کسب درصد بالا در درس ریاضی کنکور می تواند به مقدار زیادی بر روی رتبه نهایی کنکور تاثیر بگذارد.

برای رشته انسانی هم ریاضی کنکور تا حدی مهم است. در صورتیکه در بخشهایی از درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا برای کسب درصد بالا در آن روشهای تست زنی و مطالعه را بلد نیستید، مشاوره با مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضی کنکور می تواند مفید باشد.

در صورتیکه برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور با مدرس خاصی هماهنگ کردید و در کلاسهای خصوصی شرکت نمودید، مطالعه و تست زنی خودتان را نباید فراموش کرده و از کلاسهای کنکور فقط به عنوان پشتیبانی استفاده نمائید.



ریاضی کنکور



اگر می خواهید در ریاضی کنکور 100 درصد بزنید، در کنار تلاش و کوشش خودتان، به عنوان یک عامل خوب، موثر و کمک کننده می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور استفاده نمائید.
....

بازدید: 27


اگر سوال چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم برای شما هم مطرح است، ادامه این مطلب را بخوانید. برای موفقیت در کنکور ریاضی و کسب درصد بالا و حتی 100 درصد زدن در ریاضی کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
....

بازدید: 48


اگر سوال چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم برای شما هم مطرح است و در زمینه مطالعه صحیح ریاضی و نحوه کسب درصد بالای ریاضی در کنکور می خواهید اطلاعاتی کسب کنید، ادامه این مطلب را بخوانید. برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
....

بازدید: 54


در این بخش مطالبی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی، فیزیک و شیمی کنکور ارائه می گردد.
....

بازدید: 49


برنامه ریزی درست، منسجم و منعطف برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور لازم و ضروری است. با یک برنامه ریزی درست می توانید کارهای خودتان را سرو سامان دهید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس، مطالعه و مرور، تست زنی، استراحت و تفریح و ... را در نظر بگیرید.
....

بازدید: 70


روش های کاربردی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در کنکور ریاضی را درصد بالایی بزنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.
....

بازدید: 127


منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.