مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

موفقیت در تدریس ریاضی، مدرس و معلم و دبیر موفق ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه موفقیت در تدریس ریاضی، مدرس و معلم و دبیر موفق ریاضی، راهکارهای موفق شدن در آموزش خصوصی ریاضی و .... ارائه می گردد. به منظور موفقیت در تدریس ریاضی، روش های مختلف جذب شاگرد را امتحان کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی عالی عمل کنید و شاگردهایتان را حفظ کنید. پیگیر نتیجه گرفتن شاگردهایتان باشید و آنهای را پشتیبانی نمائید. برای کسب درآمد بالا از تدریس ریاضی به گونه ای تدریس کنید که جایگزین کردن شما سخت باشد. در کلاسهای تدریس ریاضی با شور و اشتیاق و با انرژی تدریس کنید. از وقت کلاس بهترین استفاده را داشته باشید. در نهایت، رمز موفقیت در تدریس ریاضی، موفقیت شاگردهای شما است. اگر بتوانید روندی را به شاگردهایتان ارائه دهید و به گونه ای ریاضی را به آنها یاد بدهید که موفق شوند و نتیجه بگیرند، بدون شک شما هم در تدریس ریاضی و کسب درامد بالا از آن موفق خواهید بود.
افزایش درآمد تدریس خصوصی ریاضی با افزایش هزینه کلاسها: برای افزایش درآمد خودتان از کار تدریس ریاضی، به تدریج هزینه کلاسها را افزایش دهید. اگر خوب تدریس کنید و شاگردهای شما نتیجه بگیرند، با افزایش هزینه کلاسها مشکلی نخواهند داشت و می توانید به ازای هر جلسه تدریس مبلغ بالاتری را دریافت نمائید. برای مطالعه در زمینه موفقیت در تدریس و ... بر روی لینک بهترین راهکارها برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی کلیک نمائید. درآمد تدریس خصوصی ریاضی و شهر محل تدریس: در شهرهای بزرگتر معمولا درآمد مدرسین تدریس ریاضی و مدرسین به صورت کلی بالاتر است. در شهرهای بزرگتر مشکلات ترافیکی و رفت و آمدی بیشتر بوده و هزینه های زندگی هم کلا بالاتر است. بنابراین مدرسین هزینه بیشتری را برای کلاسهای خصوصی ریاضی مطالبه می کنند. درآمد تدریس خصوصی ریاضی و مقطع تحصیلی: اگر می خواهید درآمد شما از کار تدریس ریاضی بیشتر باشد، در مقاطع تحصیلی بالاتر تدریس کنید. تدریس برای تیزهوشان و یا تدریس ریاضی کنکور هم به نسبت تدریس ریاضی دبیرستان درآمد بالاتری دارد. برای هر دانشجو و دانش آموز جدیدی که دارید، بررسی کنید که اشکال اساسی او چه چیزی است. آیا در بحث های مربوط به مقاطع قبلی اشکال دارد و یا اشکال او تنها به مقطع حاضر بر می گردد. این مطلب را با پرسش سوال حین تدریس می توان تشخیص داد. اگر شاگرد شما در ریاضیات مقطعهای قبلی اشکال دارد می توان در یک جلسه اختصاصی به ان پرداخت و یا در بین مباحث جدید و مباحث ریاضی مقطع فعلی او می توان کم کم اشکالات قبلی را هم پوشش داد.
iranmodares

مطالب را از دید دانش آموزان دانشجویان ببینید: دقت کنید که هر کدام از شاگردان شما ممکن است در بخشی از درس اشکال داشته باشند که با بقیه متفاوت باشد. ممکن است یکی از شاگردان شما اشکال پایه ای داشته باشد و دیگری در حل تمرین و مسئله و تحلیل مسائل در حالت کلی دچار اشکال گردد. باید با پرسیدن سوالهای مداوم، ارزیابی های به موقع و دادن تمرین و مسئله و بررسی جوابهای شاگردانتان اشکال هر کدام از آنها را تشخیص داده و سعی کنید دقیقا همان اشکال را در جلسات تدریس و تدریس خصوصی ریاضی برطرف کنید.
با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.
برای موفقیت در تدریس ریاضی و کسب درآمد بالا از آموزش ریاضی کیفیت کلاسهای تدریس خصوصی خودتان را بالا نگه دارید و بر درس ریاضی کاملا مسلط باشید. قبل از جلسات تدریس ریاضی سعی کنید که خودتان حتما بر مطلب مسلط باشید. اگر به جای بلد بودن مبحث بر آن مسلط باشید، در زمان کمتر مطلب بیشتری را با کیفیت بالاتر ارائه خواهید داد. به نظر می رسد که بهتر است بر روی چند درس متمرکز شوید و در انها به تسلط برسید. کسانی که تعداد زیادی درس را تدریس می کنند معمولا نمی توانند بر همه ی آنها مسلط شوند.
در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث را از دید شاگردتان دیده و به تناسب وضعیت تحصیلی او تدریس کنید. هر کدام از شاگردهای شما وضعیت متفاوتی از دیگر شاگردانتان دارد. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در یکی دو جلسه اول با پرسش سوالهایی وضعیت ریاضی شاگردتان را ارزیابی کرده و به تناسب آن تدریس کنید. اگر شما خیلی عالی ریاضی را تدریس کنید ولی شاگردتان چیزی متوجه نشود فایده ای ندارد.
مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.
در کلاس تدریس ریاضی هم درس را ارائه بدهید و هم تمرین حل کنید. هر مبحثی را که تدریس کردید تمرین یا مثالی از آن حل کنید. معمولا حین حل سوال مباحث بهتر یاد گرفته می شوند. هر از چند گاهی از شاگردتان بخواهید که خودش تمرین را حل کند. بین جلسات تدریس هم تمرین بدهید و حل آن را برای جلسات بعد بخواهید. همانطور که می دانید ریاضی درسی است که فقط با حل تمرین و مسئله می توان بر آن مسلط شد.
حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.
نمونه سوالهای امتحانی ریاضی سالهای گذشته را حل کنید: بعد از مطالع و تدری کتاب درسی و حل تمرینات و مثالهای کافی از خود کتاب درسی در ایام نزدیک امتحانات می توانید سوالهای امتحانی سالهای گذشته را برای شاگردانتان حل کنید تا با نحوه مطرح شدن سوالات آشنا شوند.
ایران مدرس پربازدیدترین و بزرگترین سایت تدریس ایران است. در سایت ایران مدرس تا سال 96 بیش از 16000 مدرس ثبت نام کرده اند. بازدید این سایت در ایام امتحانات به بیش از 25000 بازدید در روز می رسد. در سایت ایران مدرس بیش از 4000 مقاله آموزشی و بیش از 4000 جزوه، سوال امتحانی، تست کنکور و ... ثبت شده و تبلیغات تدریس مدرسین در کنار این مطالب آموزشی نمایش داده خواهد شد. سایت ایران مدرس از نظر گوگل کاملا بهینه است. به این معنی که با جستجوی عبارت تدریس خصوصی ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی و .... در گوگل سایت ایران مدرس را در صفحه اول نتایج و در جایگاه اول تا سوم خواهید دید. متقاضیان تدریس خصوصی در گوگل عبارتهایی مانند تدریس خصوصی ریاضی، مدرس خصوصی ریاضی، آموزش خصوصی ریاضی و .... را جستجو کرده و سایت ایران مدرس را در صدر نتایج خواهند دید. در ادامه با کلیک بر روی سایت ایران مدرس به صورت مستقیم به سمت آگهی شما هدایت خواهند شد. بنابراین با درج تبلیغات تدریس ریاضی به صورت مستقیم با متقاضیان تدریس خصوصی در ارتباط خواهید بود.
کلاسهای تدریس را در زمان مناسب برگزار کنید. به عنوان مثال اگر شاگرد شما تا ساعت 4 بعد از ظهر کلاس مدرسه یا دانشگاه را دارد، بعد از ان دیگر جلسه تدریس خصوصی نذارید. چون شاگرد شما کاملا خسته است و کلاس تدریس خصوصی برای او بازدهی ای نخواهد داشت. بهتر است با شاگردهای خودتان حرف بزنید و ببینید که بیشترین بازدهی را در چه ساعتی از روز دارند و کلاس تدریس خصوصی را در ان ساعت برگزار کنید.
میزان یادگیری شاگردهایتان را ارزیابی کنید. به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و حل تمرینها را از آنها بخواهید. اگر کلاس تدریس خصوصی دارید هر از چند گاهی در جلسه تدریس تمرینی را به خود شاگردتان بدهید تا حل کند. ببینید که کلا چقدر یاد گرفته است. آیا مطالبی را که ارائه کرده اید می تواند حین حل تمرین و مسئله استفاده کند؟
از شاگردهایتان توضیح بخواهید: حین تدریس خصوصی فیزیک و یا هر درس دیگری از شاگردهایتان بخواهید که درس را به زبان خودشان توضیح دهند. به این ترتیب هم مبحث برای خودشان بهتر جا می افتد و هم شما متوجه می شوید که درس را یاد گرفته اند یا نه. اگر حین تدریس فیزیک و یا حل مسائل فیزیک از فرمول خاصی استفاده می کنید، دلیل استفاده از رابطه مزبور را از آنها بپرسید. یا بپرسید که آیا به نظر آنها می تواند مسئله را از راه دیگری حل کرد یا نه؟

حین آماده شدن برای کلاسهای تدریس خصوصی و گروهی ریاضی سعی کنید خودتان مطالب را خوب درک کنید تا در انتاقل آنها به شاگردانتان موفق عمل کنید. مطالب را به صورت منسجم و قابل درک و فهم برای کلاس تدریس آماده کنید و برای کل زمان کلاس برنامه داشته باشید. هر چه بر درس مسلط تر باشید در کلاس تدریس ریاضی هم موفق تر عمل خواهید کرد و فن بیان بهتری هم خواهید داشت. هر چه بر ریاضی مسلط تر باشید مطالب را از زوایای مختلفی می توانید ببینید و اشکالات شاگردانتان را بهتر می توانید رفع کنید. میزان موفقیت شما در درس ریاضی و در تدریس درس ریاضی بیش از هر عامل دیگری به میزان تسلط خود شما بر درس بستگی دارد.
مطلب دیگری که باید در نظر بگیرید این است که باید عملکرد خودتان را هم حین برگزاری کلاسها بسنجید. باید حین تدریس سوالهایی از مطالب قبلی بپرسید و میزان یادگیری شاگردهایتان را بسنجید. یا به آنها تمرین بدهید تا در فاصله زمانی بین جلسات تدریس ریاضی آن را حل کنند و شما نتیجه را ببینید. اگر به سوالات شما خوب پاسخ داده نشد و یا شاگرد شما نتوانست تمرینات را خوب حل کند باید دلیل را پیدا کنید و روند کار و روند کلاسهای تدریس ریاضی را به گونه ای تغییر دهید که نتیجه بهتری بگیرید. برای موفقیت در تدریس ریاضی و موفقیت در کار تدریس خصوصی به صورت کلی، مسئولیت 100 درصدی نتیجه گرفتن شاگردهایتان را به عهده بگیرید.
در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.
کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را در طول ترم برگزار نمائید. البته این مورد در کلاسهای تدریس خصوصی بیشتر به متقاضیان تدریس ریاضی بستگی دارد. به هر حال اگر شاگردان شما از شما حرف شنویی دارند به آنها توصیه کنید که کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را از اول ترم شروع نموده و در طول ترم برگزار نمائید. به این ترتیب فرصت کافی برای اموزش و یادگیری و حل تمرین و مسئله وجود خواهد داشت.
تمرین و مسئله پایه یادگیری ریاضی است: در کلاسهای تدریس ریاضی علاوه بر ارائه درس تا جایی که وقت به شما اجازه می دهد تمرین و مسئله حل کنید. حل تمرین و مسئله مطلب را بهتر جا می اندازد و به فهم کاملتر ان کمک زیادی می کند. همانطور که گفته شد به شاگردانتان هم تمرین و مسئله برای حل در بین جلسات تدریس بدهید و در جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمارین را با جدیت از آنها بخواهید. در خود کلاسهای تدریس ریاضی هم به شاگردانتان مسئله بدهید تا حل کنند و روش حل آنها را ارزیابی کنید.
در این بخش نکاتی برای موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی ارائه می گردد:

1- در مرحله اول سعی کنید بر مباحث تدریسی خودتان تسلط داشته باشید.
2- حین تدریس ریاضی، هر مبحثی را که تدریس می کنید، یکی دو تمرین و مثال برای آن حل کنید.
3- حین تدریس ریاضی و حین حل تمرینها و مسائل به صورت مداوم از شاگردانتان سوال بپرسید تا مطمئن شوید که با مسئله و تمرین درگیر شده اند و روند حل را یاد گرفته اند.
4- کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.
5- به شاگردانتان تمرین و مسئله بدهید و در جلسات بعد تدریس ریاضی حل آنها را بخواهید.
6- هر چند جلسه یکبار امتحان یا کوئیزی برگزار نمائید.
7- در کلاس تدریس ریاضی جدی باشید و با جدیت یادگیری و آموزش شاگردانتان را پیگیری کنید.
iranmodares

حین تدریس ریاضی شاید یک روند خوب این باشد که ابتدا متن درس را ارائه دهید و مرحله به مرحله تمرین حل کنید. هر فرمول جدیدی که گفته شد از ان تمرین و مثال حل کنید. سوال بپرسید و ببینید که شاگردتان مباحث قبلی را که برای یاد گرفتن مبحث فعلی لازم می باشد بلد است. اگر بلد نیست، گریزی به آن مباحث هم بزنید. در نهایت شاگرد شما باید نتیجه بگیرد و شما باید تشخیص دهید که اشکال کار کجاست.
در کلاس درس و کلاس تدریس ریاضی مطالب را با بیان قابل فهم و روان توضیح دهید. از به کار بردن کلمات سنگین و عجیب غریب خودداری نمائید. مطلب را از بالا ببینید. سعی کنید اشکال شاگردتان را تشخیص دهید و آن مشکل را حل کنید. هر کدام از شاگردهای شما ممکن است مشکل درسی مربوط به خودش را داشته باشد. تشخیص این مشکل و این کلاس تدریس ریاضی را به چه سمتی ببرید با شما است.
  در کلاس درس فقط تند تند درس ندهید. تمرین و مسئله هم حل کنید. از شاگردتان سوال بپرسید. ببینید که آیا درس را فهمیده است یا نه. از او بخواهید به زبان خودش درس را توضیح دهد. هر از چند گاهی در همان کلاس تدریس ریاضی به شاگردتان مسئله بدهید تا در حضور خود شما ان را حل کند.
  به دانش آموز یا دانشجوی خودتان تمرین بدهید و برای جلسات بعدی تدریس ریاضی حل تمرین را از او بخواهید. کلاسها را با جدیت پیگیری کنید و در حل تمرینها و پیگری حل آن توسط شاگردتان سخت گیر باشید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.