مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی را با موفقیت یاد بگیریم و آموزش ببینیم؟

چگونه ریاضی را با موفقیت یاد بگیریم و آموزش ببینیم؟ در این بخش مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. ریاضی را باید با علاقه بخوانید. اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید از علاقه شما نسبت به ان کم می شود. سعی کنید اول اشکالات پایه ای را برطرف نمائید. وقتی شما درسی را متوجه نشوید از آن بدتان هم خواهد آمد. ولی اگر درسی را بفهمید به آن علاقه هم پیدا خواهید کرد. برای یادگیری بهتر ریاضی، اگر اشکالات پایه ای دارید می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال استفاده کنید. به منظور مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.
iranmodares

اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.
حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد. 4- تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی اصل کار تمرین حل کردن است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مسلط تر می شوید. کسی از شما باهوش تر نیست. اگر افرادی هستند که ریاضی را از شما بهتر بلدند فقط بیشتر تمرین حل کرده اند.

بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است.


چگونه ریاضی را بفهمیم و نمره ی خوبی بگیریم؟
علاوه بر تدریس ریاضی، در وب سایت ایران مدرس  مدرسین در زمینه تدریس سایر دروس هم فعالیت دارند. به عنوان مثال برای مشاهده لیست مدرسین تدریس فیزیک و حسابان و یا ریاضی مهندسی می توانید به ترتیب بر روی لینکهای تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی و ... کلیک نمائید. تدریس خصوصی در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد برای موفقیت در تحصیل، افزایش معدل و موفقیت در کنکور موثر و مفید باشد. اگر در مبحثی اشکال دارید و یا چند جلسه نتوانسته اید در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه شرکت کنید، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی می تواند برای شما مفید باشد. برای دانلود نمونه سوالهای امتحانی هم بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.
حل دوباره مثالهای حل شده کتاب: مثالهای حل شده کتاب هم منبع خوبی برای یادگیری و آموزش بیشتر درس ریاضی است. اول تلاش کنید که خودتان مسئله را حل کنید. در نهایت حل خودتان را با حل کتاب مقایسه کنید.
استفاده از کلاسهای خصوصی و جلسات تدریس ریاضی و ریاضی مهندسی و همچنین کلاسهای خصوصی برای سایر دروس در صورتیکه به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در کنار آنها خود دانش آموز و دانشجو تمرین و مسئله حل کند و مرور را هم از یاد نبرد، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمرات خوب  می تواند مفید و موثر باشد. اگر شما هم به هر دلیلی نتوانسته اید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا دانشگاه شرکت کنید کلاسهای تدریس خصوصی گزینه خوبی برای شما است. البته همانطور که گفته شد خودتان هم باید مسئله حل کنید و مطالبی که در این جلسات ارائه می شود را بخوانید. برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.

مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.

به هیچ عنوان خواندن درس ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. خواندن و یاد گرفتن ریاضی در ایام امتحانات واقعا سخت است. اگر هم بتوانید به این ترتیب درس را پاس کنید، در مقاطع بعدی به مشکل خواهید خورد.
  تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. در ابتدای کار مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را مرور کنید. سپس مسائل ساده را حل کنید و در ادامه به مسائل و تمرینات پیشرفته تر بپردازید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید، در حل مسائل ریاضی قویتر خواهید شد.
برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره عالی و حتی نمره 20 بگیرید می توانید در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی و در کنار مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان، بعضا با دوستانتان به صورت گروهی درس ریاضی را بخوانید و تمرینات و مسائل را با همفکری یکدیگر حل کنید. به این ترتیب وقتی فکرهایتان را روی هم می ریزید بهتر درس را یاد می گیرید و شما با نحوه حل تمرین و مسئله دوستانتان هم آشنا می شوید. در این حالت می توانید روی مسائل و تمرینات مختلف بحث کنید و ابعاد مختلف آن را بررسی نمائید و یا اگر سوالی به شکل مشخصی مطرح شده است، می توانید بررسی کنید که اگر سوال به شکل دیگری مطرح می شد راه حل آن چطور می شد. با بحث کردن روی تمرینات و سوالات می توانید انها را بهتر یاد بگیرید.
جزوه کلاسی را مطالعه کنید: اگر تا امتحان ریاضی فرصت زیادی باقی نمانده است و می خواهید در این زمان کوتاه مهمترین مطالب را بخوانید، بهترین مرجعی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید جزوه کلاسی ریاضی است. جزوه کلاسی ریاضی که خودتان یا همکلاسی هایتان یادداشت نموده اند، کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد و از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است. بنابراین در شب امتحان ریاضی بهترین مرجع برای مطالعه است. سعی کنید از جزوه ریاضی کامل استفاده کنید و اگر خودتان هم جزوه کامل را ندارید از دوستانتان قرض بگیرید. اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، به مدرس خصوصی ریاضی هم بگویید که جزوه کلاسی ریاضی را به شما درس دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.
از وقت خودتان بهترین استفاده را بکنید: اگر در طول ترم درس ریاضی را نخوانده اید و شب امتحان ریاضی فرارسیده است، حداقل در زمان باقی مانده سعی کنید بهترین استفاده را از وقت خودتان داشته باشید. البته در زمان خیلی کم سخت است که بتوانید همه ی مباحث را به خوبی پوشش دهید. ولی به هر حال، انتظار 20 گرفتن را هم ندارید. در این زمان کم باقی مانده می توان در حد قبول شدن درس را خواند. بهترین استفاده از زمان در این شرایط این است که با یک مدرس ریاضی خصوصی خوب کلاس ریاضی را هماهنگ کنید. چون اگر خودتان بخواهید درس را بخوانید، در بعضی از مسائل ممکن است گیر کنید و روی یک مسئله زمان زیادی را صرف نمائید. در ضمن خواندن ریاضی در این شرایط برای خودتان سخت خواهد بود. اگر قبلا کمی درس را مطالعه کرده باشید، کار راحت تر خواهد بود و برای رفع اشکال و حل تمرین و مسئله می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید.
بعد از کلاسهای خصوصی ریاضی یا کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه درس را مرور نمائید. مرور بعد از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و بعد از کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه باعث می شود درس برای مدت طولانی تری در ذهن شما باقی بماند و دیرتر آن را فراموش کنید. در ضمن اگر مطلبی را متوجه نشده باشید آن را یادداشت کرده و جلسه بعد از مدرس و معلم ریاضی خودتان خواهید پرسید. بعد از کلاسهای ریاضی مثالها و تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور نمائید. قبل از آنکه سراغ حل سوالات و تمرینات اضافه تر و سخت تر بروید، تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل شده اند را یکبار مرور نموده و راه حل آنها را بررسی نمائید (مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی) اگر لازم است در کلاس تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید آن را به ایام امتحانات موکول ننمائید. هم مطالعه و حل تمرین درس ریاضی و هم برگزاری کلاسهای تدریس خصوصی را در طول ترم انجام دهید. در طول ترم فرصت بیشتری برای یادگیری و حل تمرین و مسئله و رفع اشکال وجود دارد. در ایام امتحانات زمان بسیار کمی در اختیار دارید و ریسک کار بالاتر است.
iranmodares

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.