مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی

برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.
2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.
3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.
4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.
5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.
6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.




iranmodares


اگر می خواهید در ریاضی نابغه شوید و ریاضی را خوب یاد بگیرید موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1-در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر شوید.
2- در کلاسهای تدریس ریاضی سر وقت حاضر شوید.
3- در کلاسهای تدریس ریاضی در ردیف جلو بنشینید و خوب دقت کنید.
4- تمرکز خودتان را در کلاس درس حفظ کنید و با دقت گوش دهید.
5- در کلاس تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید و جزوه خودتان را داشته باشید.
6- هر سوالی که در کلاس برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.
7- به سوالاتی که سایر دانش آموزان یا دانشجویان می پرسند گوش دهید.
8- بعد از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور کنید.
9- در صورت لزوم از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.
10- برای مشاهده مدرسین ریاضی بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

11- برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: در کنار درسهای دیگر، برای مطالعه ریاضی، مرور آن و حل مسائل آن برنامه ریزی خوبی داشته باشید.
12- تمرین، تمرین و تمرین: در یک جمله بگویم: کلیدی ترین نکته در یادگیری ریاضی حل تمرین است.
13- مشورت با کسانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند: از دوستان و آشنایانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند مشورت بگیرید. از کسانی که خودشان به زور درس را پاس کرده اند راهنمایی نخواهید.
14- افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحانات: با وجود داشتن مطالعه و حل تمرین مستمر و مداوم در طول ترم، افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحان و شاید استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی کمک کننده باشد.
15- فعال بودن در کلاسهای تدریس ریاضی: در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی و در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه فعال باشید، سوال بپرسید، با دقت گوش دهید و جزوه خوبی یادداشت نمائید.



مشورت با کسانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند: از دوستان و آشنایانی که در درس ریاضی نمره خوبی گرفته اند مشورت بگیرید. از کسانی که خودشان به زور درس را پاس کرده اند راهنمایی نخواهید. افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحانات: با وجود داشتن مطالعه و حل تمرین مستمر و مداوم در طول ترم، افزایش ساعت مطالعه در نزدیکی امتحان و شاید استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی کمک کننده باشد. فعال بودن در کلاسهای تدریس ریاضی: در کلاسهای خصوصی و گروهی ریاضی و در کلاسهای تدریس ریاضی در مدرسه فعال باشید، سوال بپرسید، با دقت گوش دهید و جزوه خوبی یادداشت نمائید.


برای کسب نمره عالی در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1-حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است.
2- حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید.
3- حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد.
4- مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.


برای کسب نمره بالا در درس ریاضی دبیرستان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1- به صورت مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید.
2- در کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی مدرسه به صورت کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.
3- در کلاس درس هر سوال که برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.
4- به سوالاتی که دیگر دانش آموزان می پرسند گوش دهید چون ممکن است همان سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.
5- در کلاس درس جزوه بردارید و بنویسید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید.
6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.
7- تمرینات حل شده در کلاس درس را یکبار دیگر خودتان حل کنید.



iranmodares


بهترین راهکارها برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی در این بخش ارائه می گردد.
1- حضور مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه: در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور مرتب داشته باشید. اگر غیبت کنید، مطلبی که ارائه شده است را خودتان به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. ضمنا در زمانهای بعد باید وقت بیشتری بذارید تا همان مطلب کلاس را خودتان یاد بگیرید.
2- جزوه برداشتن در کلاس درس: سعی کنید در کلاس درس حتما خودتان جزوه بردارید. هنگام نوشتن مطالب بهتر برای شما جا می افتد. ممکن است نکاتی به نظر شما مهم باشد که دیگران در جزوه خودشان آنها را یادداشت نکنند. بنابراین کپی گرفتن از جزوه سایر دانش آموزان و دانشجویان راه حل خوبی نیست. شما جزوه خودتان را بهتر خواهید فهمید.
3- داشتن تمرکز و حواس جمع در کلاس درس: در کلاس درس حواستان را جمع کنید و تمرکز صد در صدی داشته باشید. سوالاتتان را گوشه کاغذ یادداشت کنید و بپرسید. با مطالب ارائه شده در کلاس درس درگیر شوید و آن را دنبال کنید.
4- سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید.
5- مشارکت در کلاس درس و فعال بودن: به سوالهایی که توسط معلم ریاضی یا استاد ریاضی شما پرسیده می شود پاسخ دهید. برای حل تمرینات داوطلب شوید. به سوالات دیگران گوش دهید. خلاصه اینکه، در کلاس درس فعال باشید.
6- داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی: داوطلب شدن برای حل مسائل در کلاس تدریس ریاضی باعث می شود تا در کلاس درس فعالتر باشید و خودتان هم درس را بهتر یاد بگیرید. ضمنا اگر بخواهید برای حل مسائل داوطلب شوید باید درس را بهتر بخوانید و این هم به نوبه خودش به آموزش بهتر درس ریاضی شما کمک می کند.
7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.


در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید. برنامه ریزی درست برای مطالعه ریاضی: مواردی را که باید مطالعه یا مرور شود به صورت زمانبندی شده در برنامه خود ذکر کنید و هر موردی که انجام شد، آن را تیک بزنید. برنامه شما اگر صد در صد هم انجام نشود باز هم مفید بوده و تاثیر خود را خواهد گذاشت. از خودتان حین مطالعه و حل تمرینات ریاضی سوال بپرسید. به این ترتیب در خودتان انگیزه ایجاد کرده و می توانید مطالب را به زبان خودتان تشریح کنید.


حضور در کلاسهای تدریس ریاضی: به صورت مرتب در کلاسهای تدریس درس ریاضی شرکت کنید. یادگیری در کلاس درس به نسبت مطالعه شخصی مفیدتر و موثرتر است. حل تمرینات و مسائل حل شده در کلاس درس ریاضی: مسائل و تمریناتی که در کلاس تدریس ریاضی حل شده است را یکبار دیگر خودتان حل کنید. حل مسائل را برای خودتان شرح دهید. حل مسائل و تمرینات اضافی ریاضی: برای آموزش درس ریاضی بهترین راهکار حل مثال و تمرین است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید مهارتتان بیشتر خواهد شد. مرور پیوسته درسهای ارائه شده در طول ترم: درسها و تمرینات و مثالهای حل شده در طول ترم را مرور نمائید. نگذارید که مطالب ارائه شده انباشت شود.


در این بخش راهکارهایی برای کسب نمره بهتر در درسهای ریاضی و فیزیک ارائه می گردد.
1- تا جایی که ممکن است در کلاسهای تدریس ریاضی و تدریس فیزیک مدرسه حاضر شده و غیبت نکنید. با حضور در کلاسهای تدریس مدرسه درس را بهتر یاد می گیرید. سوالاتی که در کلاسهای تدریس مطرح می گردد و بحثهایی که اتفاق می افتد به یادگیری بهتر شما کمک می کند.
2- بعد از جلسات تدریس ریاضی و فیزیک مرور را فراموش نکنید. برای هر کدام از این درسها دفترچه ای داشته باشید و بعد از کلاس درس در حد دقیقه درس را مرور نموده و مهمترین نکاتی که از درس آن روز به نظرتان می رسد را در دفترچه مربوطه یادداشت نمائید.
3- حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.
4- علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.
5- اگر به هر دلیلی نتواستید در کلاسهای تدریس مدرسه شرکت کنید و یا با وجود شرکت در کلاسهای مدرسه باز در مبحث یا مباحثی از درسهای ریاضی و فیزیک اشکال داشتید، می توانید از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.



برای خوب فهمیدن ریاضی و گرفتن نمره خوب در درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. در همان کلاسهای تدریس ریاضی سعی کنید درس را خوب بفهمید و خوب گوش دهید. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی فقط حضور فیزیکی دارند و به مطالب ارائه شده توجهی ندارند. بعضی از آنها در کلاسهای تدریس ریاضی فقط جزوه یادداشت می کنند. شما که در کلاس تدریس ریاضی شرکت دارید و وقت می ذارید، سعی کنید در همان کلاس ریاضی درس را بفهمید و از وقت خودتان خوب استفاده نمائید. به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید و مطالب را دنبال کنید تا خوب متوجه شوید. رعایت کردن همین یک نکته کلی در وقت شما صرفه جویی می کند.

2- برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.
3- اگر می خواهید در درس ریاضی نمره عالی و حتی نمره 20 بگیرید می توانید در کنار کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و کلاسهای تدریس خصوصی و در کنار مطالعه و حل تمرین و مسئله خودتان، بعضا با دوستانتان به صورت گروهی درس ریاضی را بخوانید و تمرینات و مسائل را با همفکری یکدیگر حل کنید. به این ترتیب وقتی فکرهایتان را روی هم می ریزید بهتر درس را یاد می گیرید و شما با نحوه حل تمرین و مسئله دوستانتان هم آشنا می شوید. در این حالت می توانید روی مسائل و تمرینات مختلف بحث کنید و ابعاد مختلف آن را بررسی نمائید و یا اگر سوالی به شکل مشخصی مطرح شده است، می توانید بررسی کنید که اگر سوال به شکل دیگری مطرح می شد راه حل آن چطور می شد. با بحث کردن روی تمرینات و سوالات می توانید انها را بهتر یاد بگیرید.


iranmodares


به صورت خلاصه و جمع بندی شده می توان گفت برای فهم بهتر درس ریاضی باید در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حضور فعال داشته باشید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. بعد از کلاسهای ریاضی درس را مرور نمائید و درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. موکول کردن خواندن ریاضی به ایام امتحانات باعث سخت تر شدن کار می شود. در طول ترم درس بخوانید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی هم کمک بگیرید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و متن کتاب ریاضی را بخوانید. تمرینهای حل شده در متن کتاب درسی ریاضی را دوباره حل کنید و علاوه بر آن تمرین و مثال اضافه تر هم حل نمائید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و حیاتی است.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.