مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

درآمد تدریس خصوصی ریاضی چقدر است؟

در این بخش مطالبی در زمینه میزان درآمد تدریس خصوصی ریاضی و درامد مدرسین ریاضی در تهران و کرج  و سایر شهرهای ایران و درآمد کار تدریس به صورت کلی ارائه می گردد. تدریس خصوصی ریاضی، زبان، فیزیک، شیمی، زیست، عربی و .... به عوامل زیادی بستگی دارد. درآمد کار تدریس خصوصی در مرحله اول به شهر محل تدریس و شهری که در آن در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید بستگی دارد. در شهرهای بزرگتر که به صورت کلی اوضاع اقتصادی مردم مناسبتر است، برای کلاسهای خصوصی و پیشرفت تحصیلی فرزندانشان هم بیشتر هزینه می کنند و همچنین مردم توانایی هزینه کردن بالاتری را هم دارند. بنابراین در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد و .... درامد کار تدریس خصوصی و متقاضی برای تدریس بیشتر است. در همان شهر تهران هم، به عنوان مثال، اگر شما به عنوان یک مدرس تدریس خصوصی در شمال تهران فعالیت داشته باشید و بتوانید شاگرد جذب نمائید به نسبت جنوب و مرکز تهران، درآمد بیشتری بدست خواهید آورد. درآمد مدرسین تدریس خصوصی در مرحله بعد به دروسی که تدریس می کنند هم بستگی دارد. هر مقدار درسی که تدریس می شود سطح بالاتر باشد و خاص تر و افراد کمتری توانایی تدریس آن را داشته باشند هزینه تدریس آن و در نتیجه درامد مدرسی که این درس را تدریس می کند بیشتر خواهد شد.

بهترین توصیه برای افزایش درامد شما از تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس خوب تدریس کردن و تعهد به تدریس است. اگر به کار تدریس علاقه و تعهد داشته باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد و بر دروس تدریسی خودتان هم مسلط باشید نه تنها شاگردهایتان ترمهای بعد هم برمی گردند بلکه دوستان و آشنایانشان را هم به شما معرفی می کنند.

iranmodares


برای کسب درامد بالا از تدریس خصوصی ریاضی باید در زمینه های مختلفی خوب عمل کنید. در مرحله اول باید خوب شاگرد جذب نمائید. باید روشهای مختلف جذب و پیدا کردن شاگرد خصوصی را امتحان کنید و تعداد شاگردهای خودتان را افزایش دهید. در ادامه باید بتوانید شاگردهای خودتان را حفظ کنید. باید در زمینه تدریس خصوصی آنقدر خوب عمل کنید که شاگردهایتان مدرس دیگری را جایگزین شما نکنند. قیمتهای کلاسهای خصوصی را باید مناسب انتخاب کنید که هم در نهایت درآمد خوبی از کار تدریس خصوصی داشته باشید و هم با قیمتی که تعیین کرده اید به اندازه کافی بتوانید شاگرد جذب نمائید. در نهایت باید بتوانید شاگردهای خودتان را به نتیجه برسانید تا ترمهای بعد دوباره سراغ شما بیایند و برای سایر دروس خودشان با شما تماس بگیرند. انتخاب دروسی که تدریس می کنید در موفقیت شما در تدریس خصوصی و کسب درآمد بالای شما از تدریس خصوصی موثر است. دروسی را انتخاب نمائید که خودتان هم به آنها علاقه مند هستید و از تدریس آن لذت می برید و در عین حال متقاضی برای تدریس خصوصی ان دروس زیاد باشد. دروسی مانند ریاضی، زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسه، شیمی ، فیزیک، آیلتس و .... متقاضی بالایی برای تدریس خصوصی دارند. در همان مجموعه تدریس خصوصی ریاضی ممکن است شما تدریس درس هندسه را بیشتر از جبر و احتمال دوست داشته باشید (به عنوان مثال). در این حالت بیشتر در زمینه تدریس هندسه فعالیت داشته باشید. اگر در زمینه آموزش کنکور و دروس کنکوری بتوانید فعالیت کنید، در این حالت هم درآمد خوبی از تدریس خصوصی می توانید داشته باشید. البته فعالیت در زمینه تدریس دروس کنکوری راحت نیست و برای کسب اعتماد والدین شاگردهایتان باید سابقه کاری بالایی داشته باشید و ثابت کنید که کلاسهای شما مفید خواهد بود.
برای کسب درآمد خوب و بالا از کار تدریس ریاضی و تدریس سایر دروس مورد دیگری که باید مد نظر داشته باشید این است ارتباط نزدیکی با شاگردهایتان برقرار کنید. باید حامی و پشتیبان آنها باشید و در کنار کلاسهای تدریس خصوصی با شاگردانتان مشاوره بدهید و به گونه ای آنها را هدایت کنید که به سمت موفقیت حرکت کنند. هر چه ارتباط شما با شاگردانتان دوستانه تر باشد و برای مشاوره در تمامی زمینه های و در زمینه تحصیلی بتوانند روی شما حساب کنند، در کار تدریس خصوصی موفق تر خواهید بود و درآمد بالاتری خواهید داشت. برای مطالعه بیشتر در زمینه درآمد تدریس خصوصی مقاله حداکثر درآمد مدرسین تدریس خصوصی چقدر است؟ را مطالعه کنید. به صورت خلاصه می توان گفت، اگر بتوانید با ارائه تدریس عالی، مشاوره های خوب و به جا و برنامه ریزی مناسب برای شاگردانتان به موفیت تحصیلی آنها کمک کنید و کاری کنید که شاگردانتان نتیجه بگیرند، خود شما هم در کار تدریس موفق خواهید بود و درامد بالایی کسب خواهید کرد.
قیمت کلاسهای خصوصی را خیلی پایین در نظر نگیرید: درست است که باید قیمت کلاسهای خصوصی را به اندازه کافی پایین در نظر بگیرید تا با شما تماس گرفته شود و بتوانید شاگرد خصوصی جذب کنید ولی به هر حال نباید قیمتها را انقد کم هم در نظر بگیرید که با وجود تلاش بسیار و تعداد جلسات تدریس خصوصی زیاد باز هم درامد قابل توجهی نداشته باشید. به عنوان مثال هزینه 10 هزار تومان برای یک جلسه کلاس خصوصی کم است و باید هزینه را بالاتر در نظر بگیرید.
عالی و غیرقابل جایگزین تدریس کنید: مهمترین نکته برای کسب درامد بالا از تدریس خصوصی و موفقیت در تدریس خصوصی همین نکته است. اگر می خواهید درآمد خوبی از تدریس خصوصی داشته باشید باید آنقدر خوب تدریس کنید که شاگردهایتان فکر جایگزینی شما هیچ وقت به سرشان هم نزد و حتی ترمهای بعد و سالهای بعد هم برای دروس دیگرشان با شما تماس بگیرند. شاگردهایتان را به موفقیت برسانید تا در تدریس خصوصی موفق باشید و درآمد بالایی کسب کنید.
دروس پرمتقاضی را تدریس کنید: دروسی مانند ریاضی و فیزیک و زبان و ... متقاضی زیادی برای تدریس خصوصی دارد. اگر می خواهید از تدریس خصوصی درآمد خوبی بدست آورید در زمینه تدریس این دروس فعالیت کنید. به این ترتیب همیشه به تعداد کافی شاگرد خواهید داشت و می توانید روی درآمد ثابت تدریس حساب کنید. دروس تخصصی رشته های دانشگاهی مختلف هم متقاضی خوبی برای تدریس خصوصی دارد. البته در ایام تابستان ریاضی و زبان تقاضای بیشتری دارد.

اگر در زمینه درآمد تدریس خصوصی ریاضی، درآمد تدریس زبان، فیزیک، شیمی، عربی، زیست و .... سوال دارید و یا سوال چگونه شاگرد خصوصی پیدا کنم برای شما هم مطرح است، در سایت (ایران مدرس) در رابطه با راهکارهای جذب شاگرد، نحوه گرفتن و یا پیدا کردن شاگرد خصوصی، چگونگی موفقیت در کار تدریس و تدریس خصوصی و کسب درامد بالا از کار تدریس و .... توضیحات کاملی ارائه شده است. به عنوان مثال در زمینه جذب شاگرد و نحوه پیدا کردن شاگرد خصوصی می توانید مقاله چگونه شاگرد خصوصی جذب کنیم + درآمد تدریس خصوصی یا چگونه شاگرد جذب کنم؟ را مطالعه نمائید و در زمینه درآمد تدریس خصوصی هم مطالعه مقالات بهترین راهکارها برای کسب درآمد بالا از تدریس و تدریس خصوصی و کسب درآمد و پول درآوردن از تدریس و تدریس خصوصی مفید و موثر خواهد بود. 
درآمد تدریس خصوصی ریاضی و مقطع تحصیلی: اگر می خواهید درآمد شما از کار تدریس ریاضی بیشتر باشد، در مقاطع تحصیلی بالاتر تدریس کنید. تدریس برای تیزهوشان و یا تدریس ریاضی کنکور هم به نسبت تدریس ریاضی دبیرستان درآمد بالاتری دارد.
درآمد تدریس خصوصی ریاضی و محل تدریس ریاضی: معمولا هزینه تدریس ریاضی در آموزشگاه با هزینه تدریس ریاضی در منزل متفاوت است. اگر می خواهید درآمد شما از کار تدریس افزایش پیدا کند، در مرحله اول کلاسهایی را قبول کنید که خودتان نزدیک باشد و در مرحله بعد کلاسها را در منزل برگزار نمائید. دانش آموزان و دانشجویان برگزاری کلاسهای خصوصی در منزل را ترجیح می دهند و حاضر هستند هزینه بالاتری برای آن پرداخت کنند چون رفت و آمدی برای حضور در کلاس نخواهند داشت.
درآمد تدریس خصوصی ریاضی و زمان برگزاری کلاسها: در ایام امتحانات درآمد مدرسین ریاضی و سایر دروس از کلاسهای تدریس خصوصی افزایش پیدا می کند. در ایام امتحانات وقت مدرسین پر شده و در بسیاری از اوقات هماهنگ کردن با مدرسین سخت می شود. بنابراین هزینه کلاسها هم بالاتر خواهد بود. وقت خودتان را تا حدودی برای ایام امتحانات آزاد بگذارید و با جذب شاگرد در ایام امتحانات درآمد خوبی از تدریس ریاضی و .... کسب کنید.
درآمد تدریس خصوصی ریاضی و تعداد جلسات تدریس: درآمد تدریس ریاضی به تعداد جلسات تدریس هم بستگی دارد. با افزایش تعداد جلسات هزینه برگزاری کلاسها کمتر خواهد شد ولی در عوض چون تعداد جلسات بیشتر است، درآمد مدرسین هم بیشتر خواهد بود.
درامد کار تدریس و تدریس خصوصی ریاضی متوسطه، ریاضی دانشگاهی، ریاضیات کنکور، ریاضی مهندسی، ریاضی ابتدایی و .... به نسبت بسیاری از کارهای دیگر بالاتر و بهتر است. البته برای کسب درامد بالا از تدریس باید مواردی را رعایت نمائید. در مرحله اول باید بتوانید شاگرد جذب کنید. تا شاگردی نباشد، درآمدی هم در کار نیست. درآمد تدریس خصوصی فیزیک، ریاضی، زبان و شیمی و سایر دروس حد بالایی ندارد. بسیاری از مدرسین از تدریس خصوصی درآمدهایی کسب می کنند که در سطح کارهای بسیار پردرآمد ایران قرار می گیرد.
زمینه کاری شما و دروسی که تدریس می کنید: درآمد کار و شغل تدریس خصوصی و درآمد مدرسین خصوصی به دروسی که تدریس می کنند، شهر محل تدریس و .... بستگی دارد. به عنوان مثال معمولا برای کلاسهای خصوصی کنکور هزینه بیشتری به نسبت کلاسهای خصوصی دروس متوسطه پرداخت می گردد. به عنوان یک قاعده کلی، به هر میزان درسی که شما تدریس می کنید خاص تر باشد و تدریس آن توسط افراد کمتری ارائه گردد و افراد کمتری توانایی تدریس آن را داشته باشند، هزینه کلاسهای خصوصی برای آن درس بالاتر خواهد بود. البته در صورتیکه تقاضا برای تدریس آن وجود داشته باشد. به نظر می رسد که بیشترین درامد کلاسهای تدریس خصوصی در حال حاضر برای مدرسین تدریس دروس کنکوری باشد.
منبع: ایران مدرس

مدرسین و اساتید تدریس خصوصی ریاضی در تهران و کرج

اگر در جستجوی مدرسین و اساتید تدریس خصوصی ریاضی در تهران و کرج هستید ....

اگر در تهران، استان تهران، کرج و یا هر کدام از شهرهای استان البرز به خدمات تدریس خصوصی ریاضی نیاز دارید ...

اگر می خواهید برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی متوسطه و یا دانشگاهی، ریاضی ابتدایی، ریاضی کنکوری، ریاضی مهندسی و .... در تهران و کرج از مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کمک بگیرید....

اگر برای افزایش معدل و کسب نمره بالاتر در درس ریاضی می خواهید با یک مدرس خوب ریاضی هماهنگ کنید ...

اگر قصد دارید در امتحان ریاضی نمره عالی بگیرید و یا ریاضی را در کنکور بسیار خوب بزنید ...

چنانچه در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و با برگزاری کلاسهای ریاضی در تهران یا کرج می خواهید بر این درس مهم مسلط شوید ...

در هر صورت، برای مشاهده لیست کامل مدرسین تدریس خصوصی ریاضی و انتخاب مدرس مورد نظرتان بر روی لینک زیر کلیک نمائید.

برای مشاهده لیست مدرسین ثبت نامی در ایران مدرس در زمینه تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک در تهران و کرج توسط مدرسین مجرب و دبیران و اساتید و معلمین خصوصی به ترتیب بر روی عبارتهای تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید. برای مشاهده لیست کامل مدرسین ایران مدرس بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی کلیک نمائید.

همانطور که در بخشهای دیگر همین وب سایت گفته شده است، قیمت تدریس خصوصی ریاضی و سایر دروس به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا در شهرهای بزرگ قیمت تدریس خصوصی ریاضی بالاتر است. شاید به صورت کلی بتوان گفت که هزینه تدریس خصوصی ریاضی در تهران به نسبت اصفهان بیشتر است. ولی به هر حال عوامل دیگری همچون تجربه و سابقه مدرس، مدرک تحصیل و محل تحصیل مدرس و ... نیز در تعیین قیمت تدریس خصوصی ریاضی موثر است.
علاوه بر تدریس ریاضی، در وب سایت ایران مدرس مدرسین در زمینه تدریس سایر دروس هم فعالیت دارند. به عنوان مثال برای مشاهده لیست مدرسین تدریس فیزیک و حسابان و یا ریاضی مهندسی می توانید به ترتیب بر روی لینکهای تدریس خصوصی فیزیک، تدریس خصوصی حسابان، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی و ... کلیک نمائید.
هزینه تدریس خصوصی ریاضی در تهران و سایر شهرستانها به پارامترهای مختلفی بستگی دارد که در اینجا به تعدادی از آنها پرداخته می شود.

1- مقایسه هزینه تدریس خصوصی ریاضی در تهران و سایر شهرستانها: به صورت کلی هزینه تدریس خصوصی ریاضی در تهران به نسبت سایر شهرستانها بیشتر است. در حالت کلی هزینه و قیمت کلاسهای خصوصی ریاضی و سایر دروس در شهرهای بزرگتر بیشتر می باشد. در شهرهای بزرگتر رفت و آمد سخت تر بوده و زمان بیشتری را از مدرس می گیرد.

2- هزینه تدریس خصوصی ریاضی در پایه های مختلف: قیمت و هزینه تدریس خصوصی ریاضی به پایه درسی هم بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه تدریس خصوصی ریاضی دانشگاهی و سایر دروس دانشگاهی به صورت کلی از هزینه تدریس ریاضی دبیرستان بالاتر است. به هر میزان تدریس یک درس سخت تر باشد و مدرسین کمتری توانایی تدریس آن را داشته باشند، هزینه تدریس آن درس هم بیشتر می شود.



iranmodares



3- هزینه تدریس خصوصی ریاضی کنکور و دروس کنکور: معمولا هزینه تدریس ریاضی کنکور به نسبت هزینه تدریس ریاضی دبیرستان و دانشگاه بالاتر است. دانش آموزان و اولیای آنها اهمیت بسیار زیادی برای کنکور قائل هستند و ترجیح می دهند کلاسهای خصوصی ریاضی را با مدرسینی برگزار نمایند که تجربه و سابقه بالایی داشته باشند و در عوض از نتیجه گرفتن خودشان مطمئن باشند. بنابراین هزینه بالاتری را هم پرداخت می نمایند.

هر جای تهران، استان تهران، کرج  و یا هر جای ایران که ساکن هستید با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اشکالات خودتان را برطرف نموده و در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق تر عمل کنید. درس ریاضی یکی از دروس مهم و پایه ای است. برای رشته های تجربی و ریاضی یادگیری درس ریاضی بسیار مهم بوده و برای سایر رشته ها هم یادگیری آن، حداقل در سطح مقدماتی، لازم است. برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن در مرحله اول تلاش کنید در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه حاضر باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید. به توضیحات مدرس ریاضی، استاد و یا معلم ریاضی خودتان با دقت گوش داده و جزوه یادداشت نمائید. تمریناتی که معلم یا مدرس ریاضی به شما می دهد را حل کنید و کلاسهای ریاضی را با جدیت پیگیر باشید. بعد از کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور نموده و تمرین و مسائل را حل نمائید. در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و خواندن آن را به ایام امتحانات موکول ننمائید.
برای دانلود رایگان جزوات آموزشی و نمونه سوالات امتحانی ریاضی ابتدایی و راهنمایی، ریاضی ششم، هفتم، هشتم، نهم و دهم، ریاضیات دانشگاهی و ... بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید. علاوه بر موارد ذکر شده، در همین سایت در زمینه نرخ، هزینه و قیمت تدریس خصوصی ریاضی در تهران هم توضیحات کاملی ارائه شده است. اگر می خواهید در زمینه قیمت کلاسهای خصوصی ریاضی در تهران اطلاعات خوبی کسب نمائید، مقاله قیمت و هزینه تدریس خصوصی ریاضی در تهران و اصفهان را مطالعه کنید.
درس ریاضی یک درس پایه ای و بسیار مهم است. یادگیری بهتر درس ریاضی به آموزش و یادگیری سایر دروس هم کمک می کند. به عنوان مثال حین حل تمرینات و مسائل دروسی مانند فیزیک و شیمی و ... استفاده از روابط ریاضی لازم است و در صورتیکه دانش آموز یا دانشجویی درس ریاضی را خوب بلد باشد،د حین حل تمرینات و مسائل سایر دروس هم به مشکل بر نخواهد خورد. بنابراین یادگیری بهتر درس ریاضی هم برای موفقیت در خود این درس و کسب نمره بالا در امتحان ریاضی لازم است و هم برای حل تمرینات و مسائل سایر دروس هم ضروری می باشد. مطلب دیگری که باید در نظر گرفته شود این است که هر دانشجو یا دانش آموز باید تلاش کند در هر مقطع تحصیلی درس ریاضی را خوب یاد بگیرد تا در مقاطع بالاتر هم مشکلی نداشته باشد. به عبارت دیگر اگر در یک مقطع تحصیلی درس ریاضی خوب یاد گرفته نشده باشد، در مقاطع بالاتر هم همین اشکالات باقی مانده و باعث می شود دانشجو یا دانش آموز از درس ریاضی زده شود. شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در تهران وکرج و یا هر جای دیگر ایران، به رفع این اشکال کمک زیادی می تواند بکند. البته دانشجو یا دانش آموز باید سعی کند در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه هم حضور فعال داشته باشد و با انگیزه بالا در این کلاسها هم مطالب را یاد بگیرد. در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه بهتر است که دانشجو یا دانش آموز جزوه یادداشت نموده و در کلاس حضور فعالی داشته باشد. به این معنی که هر سوالی که برایش پیش آمد بپرسد و یا یادداشت کند تا بعدا از مدرس ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خود پرسش نماید.
برای دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات و ... بر روی لینک دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات کلیک کنید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را برای ایام امتحانات باقی نگذارید. هر جای تهران و استان تهران که ساکن هستید، کلاسهای تدریس خصوصی برای نتیجه گرفتن شما و کسب بهترین نمره در درس ریاضی می تواند موثر باشد. اگر می خواهید کلاسهای ریاضی را با قیمت مناسب هماهنگ کنید، با مدرسین نزدیک به خودتان کلاسهای تدریس خصوصی را بردارید. به عنوان مثال اگر ساکن شرق تهران هستید،با مدرسینی که خودشان هم در شرق تهران سکونت دارند کلاسها راهماهنگ کنید. به این ترتیب چون مدرس وقت کمتری را در مسیر خواهد بود، با قیمت پایینتری هم برای شما کلاس ریاضی را برگزار خواهد کرد. برای مطالعه بیشتر در زمینه قیمت کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در تهران و نحوه ارزان هماهنگ کردن کلاسهای خصوصی ریاضی و سایر دروس مقاله تدریس خصوصی ارزان، کلاس خصوصی با قیمت پایین را مطالعه نمائید.
ریاضی یکی از دروس مهم و پایه ای در مقطع دبیرستان و دانشگاه است و در کنکور ریاضی و کنکور تجربی هم کسب درصد بالا در درس ریاضی می تواند به کسب رتبه خوب در کنکور کمک زیادی بکند. اگر می خواهید ریاضی را بهتر یاد بگیرید در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید و به مطالبی که مدرس و استاد فیزیک شما درس می دهد توجه نمائید. جزوه یادداشت نموده و بنویسید. حین نوشتن یادگیری بهتر اتفاق می افتد. البته صد در صد درگیر جزوه نویسی نباشید و سعی کنید با سرعت بالا فقط نکات مهم را یادداشت نمائید. این یک مهارت است که در کلاس ریاضی بتوانید همزمان به مطالب گوش دهید و با سرعت مهمترین نکات را هم یادداشت نمائید. البته بعضی از اساتید اجازه نوشتن جزوه را می دهند و برای این کار زمانی در نظر می گیرند. جزوه ای که خودتان یادداشت کرده باشید از کپی کردن جزوه دیگران خیلی بهتر است. اگر در کلاس ریاضی جزوه یادداشت کنید، مجبور هستید به درس هم گوش بدهید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید. هر جایی سوال پیش آمد یادداشت کنید تا بعدا بپرسید و یا اگر وقت کافی بود و مدرس ریاضی اجازه داد در همان زمان بپرسید.
هر جای تهران و کرج و در هر کدام از شهرهای استان تهران و استان البرز که ساکن هستید، با استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و فیزیک در تهران و کرج که توسط مدرسین مجرب برگزار می شود می توانید اشکالات خودتان را برطرف نموده و درس را بهتر آموزش ببینید. گرفتن نمره خوب در امتحان و حتی 20 گرفتن در امتحانات پایانی ریاضیات و فیزیک، افزایش معدل، قبولی در کنکور و درصد بالا زدن برای دروس ریاضی و فیزیک در کنکور، قبولی در المپیاد ریاضی و فیزیک و ... با شرکت در کلاسهای خصوصی ممکن است. در جلسات تدریس خصوصی زمان بیشتری برای یادگیری وجود دارد و بهتر می توانید این دو درس مهم را اموزش ببینید.

عبارتهای کلیدی: تدریس خصوصی ریاضی در تهران، مدرسین مجرب ریاضی کرج، بهترین اساتید ریاضیات تهران، بهترین مدرسین فیزیک در کرج، معلم خصوصی ریاضی و فیزیک

منبع: ایران مدرس

چگونه ریاضی را 20 بگیرید و در امتحان ریاضی موفق تر باشید!

اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود.
برای گرفتن نمره 20 در درس ریاضی  و موفقیت در این درس، علاوه بر موارد بالا، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی هم استفاده کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر اشکالی دارید آن را برطرف نموده و تمرینات و مثالهای بیشتری حل نمائید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید اگر در یک یا چند جلسه از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به هر دلیلی غیبت داشته اید، غیبت را جبران کرده و درس را بهتر یاد بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.
برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید. کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.
تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید.
اگر همکلاسی های شما سوالی می پرسند با دقت گوش دهید. ممکن است این سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.
 به مسائل و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حل می شود به دقت توجه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم این مورد را رعایت نمائید.
در کلاسهای تدریس ریاضی برای حل مسائل داوطلب باشید. البته لازمه این امر این است که در طول ترم درس بخوانید.
بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتما مطالب تدریس شده را مرور نموده و تمرینها را دوباره حل کنید.
با پرسیدن سوال از هر کدام از شاگردهایتان میزان معلومات او در ریاضی را بسنجید و به تناسب ان درس دهید. همانطور که در مطلب قبل گفته شد، باید به تناسب وضعیت تحصیلی شاگردانتان تدریس کنید. شاید یکی از شاگردان شما در بحثهای پایه ای ریاضی اشکال دارد. باید با پرسیدن سوال میزان معلومات شاگردانتان را تشخیص داده و ضعفهای آنها را برطرف کنید.
iranmodares

شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی فیزیک و ریاضی و یا هر درس دیگری در حالت کلی می تواند مفید و موثر باشد. البته همانطور که در مقالات قبلی هم گفته شده است، برای موفقیت در تحصیل و کسب نمره 20 در دروس ریاضی و فیزیک تنها شرکت در کلاسهای خصوصی کافی نیست. در کنار جلسات تدریس خصوصی باید درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. باید پشتکار داشته باشید و در طول ترم درس بخوانید. حتی باید کلاسهای خصوصی هم در طول ترم برگزار گردد. کلاسهای تدریس خصوصی، با توجه به مطالب گقته شده برای گرفتن نمره 20 و موفقیت در تحصیل موثر و مفید است.
راهکارهایی برای یادگیری بهتر و تقویت پایه درسی درس ریاضی در این بخش ارائه شده است. درس ریاضی یکی از درس مهم در دوران دبیرستان و دانشگاه بوده و آموزش و یادگیری درست و پایه ای ان می تواند به موفقیت در تحصیل و همچنین به یادگیری بهتر سایر دروس هم کمک زیادی بکند. در بسیاری از موارد، دانش آموزان و دانشجویان از حل مسائل دروس فیزیک و شیمی و .... و یا دروس دانشگاهی به دلیل ضعف در درس ریاضی عجز هستند. بسیاری از دانشجویان در دورس دیگر غیر از درس ریاضی مطلب را به خوبی یاد می گیرند ولی حین حل مسائل، تمرینات و مثالهای آن دروس، به علت ضعفی که در درس ریاضی دارند، نمی تواند حل درست مسئله و تمرین را ارائه دهند. بنابراین یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد.
به مسائل و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حل می شود به دقت توجه کنید. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم این مورد را رعایت نمائید.
در کلاسهای تدریس ریاضی برای حل مسائل داوطلب باشید. البته لازمه این امر این است که در طول ترم درس بخوانید.
بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حتما مطالب تدریس شده را مرور نموده و تمرینها را دوباره حل کنید.

در طول ترم درس ریاضی را بخواند. خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. ریاضی برای یادگیری به حل تمرین و مسئله نیاز دارد. برای یادگیری بهتر آن باید وقت کافی برای حل تمرین و مسئله داشته باشید. بنابراین در طول ترم ریاضی بخوانید.

یک عامل خیلی مهم برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور، درک کامل درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی ان است. هر چه ریاضی را بهتر یاد بگیرید و فهم عمیقتری از ان داشته باشید، در کنکور هم درصد بالاتری کسب می کنید. برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور در مراحل اولیه کار باید پایه ریاضی خودتان را خوب قوی کنید. به این معنی که در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید، تمرین و مسئله حل کنید و کتاب درسی را با دقت مطالعه کنید.
وقتی مطلبی را یادداشت می کنید، باید به مطلب مورد نظر توجه کنید تا بتوانید بنویسید. همین عامل باعث افزایش تمرکز شما می گردد. یادداشت برداری در کلاس ریاضی و سایر دروس مفید و موثر است. سعی کنید جزوه خودتان را داشته باشید و از جزوات دیگران استفاده نکنید. اولا ممکن است سایر دانش آموزان یا دانشجویان در یادداشت کردن مطالب اشتباه کنند و مطلبی را به درستی ثبت ننمایند. جزوه ای که سایر همکلاسی های شما یادداشت می کنند به صورت صد در صد قابل اعتماد نیست.
بسیاری از افراد سعی می کنند خیلی زود سراغ تست زنی بروند و بدون اینکه تمرین و مسئله حل کرده باشند و یا در کلاسهای ریاضی شرکت کرده باشند، سراغ تست زنی می روند. این روند اصلا خوب نیست و شما فقط نکات مربوط به تستها را یاد می گیرید و اگر تست جدیدی به شما داده شود از پس آن بر نخواهید آمد. اما اگر در کلاسهای تدریس ریاضی به صورت کامل شرکت کنید و تمرین و مسئله حل نمائید، مطلب را به صورت پایه ای یاد می گیرید و از پس تست ها و سوالات کنکور بر خواهید آمد.
در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.
در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه بنویسید و سوال بپرسید و خوب گوش دهید. این نکته هم بسیار مهم و ضروری است. فقط حضور شما در کلاس مهم نیست. بلکه در کلاس تدریس ریاضی باید حضور موثر و مفید داشته باشید. اتفاقا اگر در کلاس تدریس ریاضی حاضر باشید و گوش ندهید و یا درس را یاد نگیرید همان بهتر که غیبت کنید. چون علاوه بر اینکه مطلبی یاد نمی گیرید، وقت شما هم تلف می شود. بنابراین در کلاس تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به سوالاتی که دوستانتان می پرسند گوش دهید و به جوابی که مدرس و استاد ریاضی می دهد هم گوش دهید. جزوه خودتان را یادداشت نمائید.
تلاش و پشتکار مادر موفقیت در هر کاری و از جمله در آموزش ریاضی است. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و یا به هر هدف بزرگ دیگری برسید ... اگر می خواهید در درس ریاضی 20 بگیرید ... اگر قصد دارید در تحصیل و در زندگی موفق شوید .... در هر صورت، تلاش و پشتکار لازمه موفقیت است. حتی اگر هوش شما به عنوان مثال به اندازه یکی دیگر از همکلاسی هایتان نباشد، با تلاش و پشتکار می توانید از او جلو بیفتید. اگر تلاش و پشتکار داشته باشید همه ی ضعفها و کمبودهای دیگر را می توانید جبران کنید. دقت کنید که برای تلاش و پشتکار هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد. مثلا، حتی با شرکت در 1000 جلسه تدریس خصوصی ریاضی هم نتیجه نخواهید گرفت.
در ایام امتحانات نیز مطالعه و حل تمرین و مسئله را ادامه دهید. اگر شما در طول ترم درس ریاضی ار خوب خوانده باشید و مطابق مواردی که در بالا ذکر شد عمل کرده باشید، در ایام امتحانات نیز با قدرت و پشتکار مطالعه و حل تمرین ریاضی را ادامه دهید و بهترین نتیجه را خواهید گرفت. بعضی از دانشجویان و دانش اموزان به هوای اینکه در طول ترم درس را خوانده اند، در ایام امتحانات مطالعه را کنار می گذارند و در نهایت نتیجه عالی که همان نمره 20 باشد را نمی گیرند. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی باید تا سر جلسه امتحان ادامه دهید. در ایام امتحانات اتفاقا تلاش خودتان را چند برابر کنید و نتیجه عالی آن را بعدا خواهید دید.
ریاضی یک درس پیوسته است. به عنوان مثال در بحث انتگرال گیری اگر شما در پایه های اول و دوم دبیرستان انتگرال را خوب یاد نگرفته باشید، در پایه های بالاتر هم اشکال خواهید داشت. حال فرض کنید دانش آموزی که در بحث انتگرال اشکال دارد در سال اول و دوم دانشگاه در کلاسهای ریاضی شرکت کند. با وجود اینکه این دانشجو در کلاسها حاضر می شود و تلاش خودش را برای یادگیری انجام می دهد ولی چون مباحث را از پایه بلد نیست، در کلاس ممکن است بسیاری از مباحث را متوجه نشود. در چنین حالتی استفاده از کلاس تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال در مبحث انتگرال گیری و تسلط بر آن بسیار مناسب است. در حالت دیگر ممکن است دانش آموز یا دانشجویی به دلیل مشکلات شخصی نتواند در کلاسهای ریاضی خودش در مدرسه یا دانشگاه حاضر شود. در این حالت نیز برای جبران غیبت ها می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی و مزیتهای ان استفاده نمود. برای رفتن از وضعیت متوسط به وضعیت عالی در درس ریاضی، برای قبولی در کنکور ریاضی و کسب درصد بالای ریاضی در کنکور سراسری و آزاد، برای موفقیت در المپیاد ریاضی و انواع آزمونهای دیگر ریاضیات، برای رفع اشکال و جمع بندی درس ریاضی در ایام امتحانات و برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمود. اگر می خواهید درس ریاضی را به صورت پایه ای تر و مفهومی تر یاد بگیرید کلاسهای خصوصی می تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

منبع: ایران مدرس

چگونه در ریاضی کنکور 100 درصد بزنیم و نحوه مطالعه ریاضیات کنکوری

چگونه در ریاضی کنکور 100 درصد بزنیم و نحوه مطالعه ریاضیات کنکوری در این بخش مورد بررسی قرار گرفته است. برای رشته های ریاضی و تجربی ریاضی کنکور بسیار مهم است. البته برای رشته ریاضی مهمتر. ریاضی کنکور را خوب بزنید، چون اکثرا در درس ریاضی اشکال دارند، خیلی جلو خواهید افتاد. در این بخش مطالبی ارائه خواهد شد که با توجه به آنها می توانید در درس ریاضی کنکور موفق تر باشید. نحوه مطالعه درس ریاضی برای کنکور با چگونگی مطالعه ریاضی برای امتحانات تفاوت دارد. هر چند که در هر دو حالت قدم اول یادگیری کامل درس و حل تمرین و مسئله برای تسلط بر مطلب است. در حالت کلی برای یادگیری یک مبحث از درس ریاضی و تسلط بر آن به منظور پاسخگویی به سوالات کنکور در آن مبحث، روند زیر می تواند مفید باشد.
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه با دقت و تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش داده و جزوه مناسبی یادداشت کنید (در صورت لزوم می توانید در کلاسهای تدریس ریاضی کنکور به صورت خصوصی یا نیمه خصوصی شرکت کنید).
2- بعد از برگزاری کلاسهای تدریس ریاضی برای مطالب ارائه شده مرورهای منظمی در نظر بگیرید. ریاضی کنکور یکی از دروسی است که در کنکور سراسری و آزاد برای رشته های تجربی و ریاضی بسیار مهم بوده و کسب درصد بالا در درس ریاضی کنکور می تواند به مقدار زیادی بر روی رتبه نهایی کنکور تاثیر بگذارد.
برای رشته انسانی هم ریاضی کنکور تا حدی مهم است. در صورتیکه در بخشهایی از درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا برای کسب درصد بالا در آن روشهای تست زنی و مطالعه را بلد نیستید، مشاوره با مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضی کنکور می تواند مفید باشد.
در صورتیکه برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور با مدرس خاصی هماهنگ کردید و در کلاسهای خصوصی شرکت نمودید، مطالعه و تست زنی خودتان را نباید فراموش کرده و از کلاسهای کنکور فقط به عنوان پشتیبانی استفاده نمائید.
مرورهای منظم درس ریاضی: در برنامه درسی کنکوری خود مرورهای منظمی برای درس ریاضی در نظر بگیرید. در این مرورها، مطالب ارائه شده در کلاسهای ریاضی مدرسه، جلسات تدریس خصوصی ریاضی، نکاتی که حین تست زنی یادداشت کرده اید و خلاصه جزوات خودتان را مرور خواهید کرد.
 استفاده صحیح از کتابهای کمک آموزشی مناسب: برای تکمیل مطالب خوانده شده، جمع بندی مطالب ارائه شده در کلاسهای درس و کتاب درسی ریاضی و همچنین زدن تست های کنکورهای گذشته و تست های تالیفی ممکن است از کتابهای کمک آموزشی استفاده نمائید. در این موارد از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده کنید. برای بحث تست زنی ریاضی هم، بهترین تست ها، تست های کنکور سالهای گذشته است.

اگر می خواهید لیست مدرسان فعال در زمینه آموزش خصوصی فیزیک دبیرستان و کنکور را مشاهده کنید، بر روی عبارت مدرسین خصوصی فیزیک کنکور و دبیرستان کلیک نمائید.


مقالات زیر را مطالعه کنید (بر روی لینکهای زیر کلیک نمائید)


روش صحیح مطالعه برای کنکور و فنون تست زنی


iranmodares



با استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی می توانید در کنکور درصد بالاتری برای این درس زده و در جهت موفقیت در کنکور گام مثبتی بردارید.
ریاضی یکی از دروس مهم و تعیین کننده در کنکور رشته ریاضی و تجربی است. اگر بتوانید ریاضی را خوب بزنید واقعا به کسب رتبه خوب در کنکور کمک زیادی کرده اید.
برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای مدرسه شرکت کرده و کتاب درسی را با دقت بخوانید. از معلم ریاضی و دبیر ریاضی خودتان برای رفع اشکال و یادگیری بهتر مشورت و کمک بخواهید. هر سوالی که در کلاس درس برایتان پیش آمد بپرسید.
در مرحله بعد از کتابهای کمک آموزشی، تست های کنکور سالهای قبل و ... کمک بگیرید. با یک بر نامه ریزی خوب مطالعه، تست زنی و مرور را در کنار هم داشته باشید. در نهایت اگر درجایی از درس برایتان اشکالی باقی ماند، از جلسات آموزش خصوصی ریاضی کمک بگیرید و با یک مدرس خصوصی ریاضی خوب هماهنگ کنید. برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و اگر لازم شد در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، شرکت کنید. در کلاس ریاضی با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و نکات مهم را یادداشت کنید. بنابراین شرکت در کلاسهای ریاضی بخشی از برنامه شما خواهد بود.
بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و ریاضی کنکور و ... سعی کنید مطالب را خوب مرور کنید. مرور شما نباید بیش از یک روز با برگزاری کلاس فاصله داشته باشد. نکاتی که حین مرور هم به نظرتان می رسد را در همان دفترچه کلاسی یادداشت کنید. پس بخشی از برنامه شما هم به مرور اختصاص پیدا می کند.
در قسمتهای بعدی کار باید مطالعه کتاب درسی، تهیه جزوه خلاصه از کتاب حین مطالعه، حل مسائل و تمرینات ریاضی و حل تست های کنکور ریاضی سالهای قبل را در برنامه خودتان جای دهید. هیچکدام از این موارد را از برنامه خودتان حذف نکنید. توصیه می شود اول درس را خوب بفهمید بعد سراغ تست زنی بروید. برای کسب درصد بالای ریاضی بعد از مطالعه مطالب، حل تمرین و تست کنکور خیلی مهم است.
موارد زیر در کسب درصد بالای ریاضی کنکور می تواند موثر باشند:
1- حضور در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی
2- مرور مطالب ارائه شده در جلسات تدریس ریاضی بعد از برگزاری کلاس های ریاضی
3- حل مثال و تمرینات کافی برای تسلط بر مباحث درسی ارائه شده
4- نکته برداری از تمرنیات حل شده و رفع اشکال تمرینات سخت تر
5- جزوه برداری در کلاس تدریس ریاضی و حضور فعال در کلاس درس و پرسیدن سوال
6- حل تمرینات داده شده توسط مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی و برگرداندن به موقع ان
7- در اولویت قرار دادن کتاب درسی برای یاد گرفتن مباحث اصلی ریاضی
8- استفاده از کتابهای کنکوری و کتابهای کمک درسی معتبر
9- خواندن درس قبل از شروع تست زنی
10- استفاده از تست های معتبر برای تمرین تست زنی (تست های سالهای گذشته)
در جلسات تدریس ریاضی معلم یا دبیر شما بارها و بارها مبحثی را که در حال تدریس است، درس داده است. بنابراین درس ارائه شده را به خوبی بلد بوده و بر آن مسلط است. ممکن است سوالاتی بپرسد و مباحثی را مطرح کند که اگر شما خودتان همان مبحث را می خواندید این مباحث و نکات به نظرتان نمی رسید. مدرس و معلم ریاضی شما چون چندین بار درس مورد نظر را درس داده است بر آن مسلط می باشد و از زوایای مختلفی مسائل و نکات آن را می بیند. شاید وسط درس یک سوال امتحانی از سالهای قبل حل کند و این بسیار دید خوبی به شما بدهد.
بنابراین شرکت در جلسات تدریس ریاضی برای کسب درصد بالای ریاضی کنکور لازم است. در کلاس تدریس ریاضی بقیه دانش آموزان هم ممکن است سوالاتی بپرسند و دوباره این سوالها به بهتر جا افتادن مبحث برای شما کمک زیادی بکند. وقتی روی مبحثی بحث می شود برای همه خوب است و همه ی دانش آموزان بهتر آن را یاد میگیرند. سوالاتی که در کلاس تدریس ریاضی پرسیده می شود شاید نکات مهمی داشته باشد که وقتی شما خودتان درس را می خوانید و در کلاس شرکت نمی کنید به نظرتان نرسد.
شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و شرکت در کلاس در حالت کلی در وقت شما صرفه جویی می کند. مبحثی را که در کلاس درس در یک ساعت و نیم یاد می گیرید، خودتان به تنهایی ممکن است در 4 ساعت هم یاد نگیرید. به دلایلی که گفته شد اگر خودتان هم یاد بگیرید به خوبی یادگیری در کلاس درس نخواهد بود. یکی از مهمترین مرورهایی که باید انجام شود، مرور درس بعد از جلسات تدریس ریاضی و یا کلاس خصوصی ریاضی است. همان روزی که درس جدید را داده اند، درس را مرور کنید و نکات مهم آن را یادداشت نمائید. قویترین حافظه ها از کمرنگترین جوهرها ضعیفتر است. مطالبی را که در همان روز تدریس یادداشت می کنید خیلی ارزشمند است و ممکن است بعدا یادتان برود.
علاوه بر مرور بعد از جلسات تدریس در طول ترم و در ایام کنکور مرورهای دیگری هم لازم است. مثلا می تواند برنامه ای داشته باشید و یک هفته بعد و یک ماه بعد هم همان مبحث را مرور نمائید. استفاده از جعبه لایتنر و موارد مشابه برای مرور هم می تواند مفید باشد.
خودتان بهتر می دانید، شما در جلسه کنکور به مباحثی می توانید پاسخ دهید که بر آنها مسلط باشید و حضور ذهن کامل داشته باشید. خیلی وقتها برای جواب دادن به یک تست یک فرمول را لازم دارید و آن فرمول یادتان رفته است. بنابراین با مرورهای منظم سعی کنید فراموشی در جلسه کنکور را به حداقل برسانید. در برنامه درسی خودتان حتما مرور را در نظر بگیرید.
بنابر آنچه گفته شد، برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور یکی از موارد مهم در برنامه ریزی درسی که شما باید به آن اهمیت بدهید مرور منظم است. با مرور منظم در وقت و زمان خودتان صرفه جویی می کنید و بازدهی کارتان را افزایش می دهید.  برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله واقعا حیاتی است. ابتدا تمرینات و مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی را خودتان یکبار دیگر حل کنید. این تمرینات را خوب متوجه شوید و رفع اشکال کنید.
در قدم بعد سراغ تمرینها و مسائل جدید بروید. سعی کنید تمرینهای جدید را خودتان حل کنید. به هر تمرینی در حد ده دقیقه فکر کنید و برای آن وقت بگذارید. در نهایت بعد از وقت گذاشتن برای هر تمرین می توانید سراغ حل المسائل بروید. اینکه هر تمرینی را که دیدید سراغ حل المسائل بروید روش درستی نیست. ابتدا خودتان به مسائل جدید فکر کنید و برای انها راه حلی ارائه بدهید. در نهایت اگر نتوانستید مسئله یا تمرین را حل کنید حل االمسائل را ببینید.
برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور، ابتدا تمرین و مسئله حل کنید و تا جایی که می توانید بر مبحث مسلط شوید و در مرحله بعد سراغ تست زنی بروید. چون تست ها عمدتا به صورت نکته ای مطرح می شوند، در قالب حل تست ممکن است نتوانید تمامی مبحث را به خوبی یاد بگیرید. پس در ابتدای کار (بعد از جلسات تدریس ریاضی و خواندن کتاب درسی) از هر مبحث چند تمرین و مسئله حل کنید و سپس سراغ تست زنی بروید.
در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی خودتان جزوه یادداشت کنید و در کلاس درس حضور فعالی داشته باشید. هر نکته ای که به نظرتان مهم رسید را یادداشت کنید. اگر به امید جزوه دیگران باشید، ممکن است بسیاری از مطالب که به نظر خودتان مهم است را دیگران یادداشت نکنند. مطلب دیگر اینکه شما جزوه خودتان را بعدا بهتر می فهمید. ممکن است دوستانتان در جزوه و یادداشت هایشان از علامت های اختصاری و ... استفاده کنند که فقط برای خودشان معنی داشته باشد. در ضمن وقتی مطلبی را بر روی کاغذ می آورید، خودتان آن را بهتر یاد می گیرید.
بنابر مطالبی که گفته شد، اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و  در امتحانات موفق شوید و در کنکور هم درصد بالایی برای آن بزنید، سعی کنید در کلاس تدریس ریاضی و یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی جزوه یادداشت کنید و نکات مهم را بنویسید. حین نوشتن مشخص می شود که آیا مطلب را یاد گرفته اید یا نه.
علاوه بر جلسات تدریس ریاضی، هنگام مطالعه درس ریاضی و حل تمرین و مئله هم نکته برداری و یادداشت جزوات خلاصه مفید است. هر تمرینی را که حل می کنید، اگر نکته مهمی داشت در دفترچه خودتان یادداشت نمائید. بعدها، نزدیک امتحانات و یا در دوران جمع بندی کنکور می توانید این جزوات خلاصه را مرور کنید و همه ی نکات برایتان یاد آوری شود.

روش های کاربردی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور در این بخش ارائه شده است. اگر می خواهید در کنکور ریاضی را درصد بالایی بزنید، موارد زیر را در نظر داشته باشید.

1- شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به صورت کامل و پرهیز از غیبت کردن: برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی هم سایر دانش آموزان سوال می پرسند و بحث بهتر باز شده و بیشتر مورد بررسی قرار می گیرد و هم مطالب را سریعتر یاد می گیرید.

2- گوش دادن به مطالب ارائه شده در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز کامل: فقط حضور در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و تا جایی که می توانید تمرکز داشته باشید. یادداشت کردن جزوه به افزایش تمرکز شما کمک می کند.

3- پرسیدن سوال در کلاسهای تدریس ریاضی و توجه به سوالهای دیگران: اگر سوالی برای شما پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. نگذارید هیچ سوالی بی پاسخ باقی بماند. به سوالاتی که سایر دانش آموزان هم می پرسند گوش دهید. ممکن است نکته مهمی برای یادگیری داشته باشد.

4- جزوه و یادداشت برداری در کلاسهای تدریس ریاضی: همانطور که گفته شد یادداشت برداری در کلاس تدریس ریاضی بسیار مهم و مفید است. هم مطالب مفید و نکته دار را خودتان یادداشت می کنید و هم تمرکز شما افزایش می یابد. البته باید سرعت خودتان را افزایشد دهید که به صورت همزمان هم بنویسید و هم گوش دهید.

5- مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی: حتما بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و سایر دروس مرور را در نظر بگیرید. این کار باعث می شود مطالب را دیرتر فراموش کنید و بازدهی کار شما افزایش پیدا کند.

6- استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور در صورت لزوم: اگر در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه درس را خوب متوجه نمی شوید و یا از نحوه تدریس مدرس خودتان خیلی راضی نیستید، می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین فعال در زمینه تدریس ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه و مدرسین ریاضی کنکور بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.

7- پشتکار داشتن در ایام کنکور و در نظر گرفتن ساعت مطالعه لازم: برای کسب درصد بالا در درس ریاضی در کنکور و در کل برای موفقیت در کنکور باید پشتکار داشته باشید. سعی کنید به اندازه کافی برای مطالعه و تست زنی و شرکت در کلاسها وقت بذارید.
داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. افراد موفق و کسانی که در ریاضی کنکور درصد های بالایی کسب نموده اند و در کنکور موفق شده اند، روی کاغذ یا حداقل در ذهن خودشان برنامه خوبی برای مطالعه و درس خواندن داشته اند. شما هم سعی کنید برای موفقیت در کنکور و کسب درصد بالای ریاضی کنکور برنامه خوبی برای خودتان داشته باشید. اگر برنامه شما به صورت صد در صد هم پیش نرفت نگران نباشید. اگر برنامه شما خیلی سنگین و غیر قابل اجرا بود هم نگران نباشید. انعطاف داشته باشید و برنامه خودتان را اصلاح کنید. در ادامه دوباره به برنامه خودتان برگردید و آن را ادامه دهید. هیچ وقت برنامه خودتان را به صورت کامل کنار نگذارید. برایاگر سوال چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم برای شما هم مطرح است و در زمینه مطالعه صحیح ریاضی و نحوه کسب درصد بالای ریاضی در کنکور می خواهید اطلاعاتی کسب کنید، ادامه این مطلب را بخوانید. برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور موارد زیر را مد نظر داشته باشید.

1- اگر کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شما تمام نشده است، در کلاسهای ریاضی حاضر شوید و غیبت نکنید. مطالبی که در کلاسهای ریاضی مدرسه یاد می گیرید بعدا خودتان به راحتی نمی توانید یاد بگیرید (در صورت غیبت کردن). بنابراین غیبت نکنید و از تجربیات معلم ریاضی خودتان استفاده کنید. برای کسب درصد 100 در درس ریاضی تنها تست زدن مهم نیست. در مرحله اول باید درس و کتاب درسی را خوب بخوانید و پایه را محکم بذارید. در کلاسهای تدریس ریاضی چون درس ارائه می شود و دانش آموزان سوال می پرسند و مسائل مورد بررسی قرار می گیرد مطالب را بهتر یاد می گیرید. پس در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید و جزوه یادداشت نموده و سوال بپرسید. به یادگیری درس علاقه نشان دهید و در کلاس درس فعال باشید.

2- اگر پشت کنکوری هستید و کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه به پایان رسیده است برای موفقیت در کنکور ریاضی و 100 زدن ریاضی باز هم کارهای زیادی می توانید انجام دهید. در صورتیکه در بعضی از بحثهای ارائه شده درس ریاضی اشکال دارید و یا نحوه تدریس معلم ریاضی شما خوب نبوده است و یا به هر دلیل بعضی از جلسات غایب بوده اید، می توانید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور استفاده کنید. در همین سایت (ایران مدرس) مدرسین زیادی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه و ریاضیات کنکور فعالیت دارند. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور می توانید اشکالات را برطرف نموده و تمرین و مسئله بیشتری حل کنید.

3- عامل دیگری که برای 100 درصد زدن ریاضی کنکور مهم است پشتکار و تلاش خودتان است. اگر می خواهید در کنکور و ریاضی کنکور موفق باشید باید برنامه ریزی خوبی داشته باشید و تا جایی که می توانید در ایام کنکور از وقت خودتان به بهترین شکل استفاده نمائید. با داشتن تلاش و پشتکاری حتی می توانید از کسانی که از نظر بهره هوشی از شما بالاتر هستند پیشی بگیرید. هیچ عاملی جای تلاش و پشتکار را برای موفقیت در ریاضی کنکور، موفقیت در کنکور و موفقیت در زندگی نمی گیرد.

4- برای موفقیت در ریاضی کنکور و کسب درصد 100 در ریاضیات کنکور کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. قبل از آنکه سراغ کتابهای کمک آموزشی و تست زنی و ... بروید، کتاب درسی را خوب بخوانید و جزواتی را که در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور یادداشت نموده اید خوب بخوانید و مرور کنید. حل تمرین و مسئله هم کمک بسیار زیادی به یادگیری شما خواهد کرد.
برای ارائه پاسخ بهتر به سوال چگونه برای کنکور ریاضی بخوانیم می توان گفت که اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید باید با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه درسی خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را قرار دهید. برنامه درسی شما باید مرور مطالب ارائه شده را هم شامل شود. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی درس را مرور نمائید. در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید. در ایام نزدیک به کنکور، این جزوات می تواند برای مرورهای سریع مفید و موثر باشد. در ادامه تمرین و مسئله حل کنید. برای درس ریاضی حل تمرین بسیار مهم است. تمرینها را خوب بفهمید و برای خودتان توضیح دهید. اگر تمرین یا سوالی را نتوانستید حل کنید از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در نهایت تست بزنید. هر چه تست های بیشتری برای ریاضی کار کنید بهتر است. برای تست کار کردن هم از کتاب های معتبر تست زنی استفاده نمائید. اگر در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کرده باشید، کتاب درسی ریاضی را خوب خوانده باشید و تمرین و مسئله حل کرده باشید، حین تست زدن کارتان خیلی راحت تر خواهد بود. برای دانلود تست های کنکور ریاضی در همین سایت بر روی عبارت تست کنکور ریاضی کلیک نمائید. مطالعه مقاله مهمترین عوامل برای موفقیت در امتحانات و کنکور ریاضی و فیزیک هم می تواند مفید باشد.در سایت (ایران مدرس) هزاران مدرس خصوصی در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی کنکوری و ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه فعالیت دارند. علاوه بر آن جزوات کنکوری ریاضی، سوالات و تست کنکور ریاضی و سایر دروس، نمونه سوالات امتحانی برای درس ریاضی و دروس دیگر و ... هم در همین سایت ارائه شده است. برای دانلود رایگان تست کنکور ریاضی بر روی عبارت تست کنکور ریاضی کلیک کنید. به منظور دانلود رایگان تست کنکور ریاضی و سایر دروس هم بر روی عبارت تست و سوالات کنکوری کلیک نمائید. اگر می خواهید در ریاضی کنکور درصد بالایی کسب کنید و حتی 100 درصد بزنید، شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی و استفاده از تجربه مدرسین ریاضی کنکور راهکار خوبی است. اگر بتوانید کلاسهای ریاضی کنکور را با یک مدرس خوب هماهنگ کنید، با استفاده از تجربیات ایشان می توانید اشکالاتی را که دارید برطرف نمائید. البته تلاش و پشتکار خودتان هم مهم است. فقط با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کنکور نمی توان موفق شد. باید خودتان کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و متوجه شوید. قبل از هر چیز سعی کنید با یک مطالعه عمیق و مفهومی درس ریاضی و مباحث ارائه شده در آن را به خوبی فرا بگیرید. تعاریفی که ارائه می شود را بفهمید و مفاهیم را درک کنید. یادگیری اولیه از طریق تست زدن فایده ندارد چون تمامی مطالب، ممکن است پوشش داده نشود. بنابراین برای مطالعه اولیه ریاضی کنکور از خود کتاب درسی و جزوات کلاسی استفاده نمائید.منبع: ایران مدرس

چگونه در امتحان ریاضی قبول شویم و نمره بالایی بگیریم؟

در این بخش در رابطه با نحوه مطالعه درس ریاضی و چگونگی درست خواندن ریاضی برای قبولی در امتحان ریاضی ارائه شده است.  برای سریع حل کردن مسائل ریاضی، تمرین کنید و هنگام مطالعه وقت بگیرید که یک مساله در فلان موضوع را در چند دقیقه حل می کنید. هر چند عجله داشتن و شتاب زدگی توصیه نمی شود زیرا باعث اشتباه می شود ولی سرعت عمل در جایی که شما متوجه راه حل شده اید و آن را بلدید، در جلوگیری از کمبود وقت به شما کمک می کند. فرمول های ریاضی را قبل از امتحان مرور کنید و با شروع امتحان آن ها را در حاشیه برگه بنویسید که هر وقت به آنها نیاز داشتید به راحتی در دسترس باشد. زیرا اگر در همان لحظه که مساله را می خواهید حل کنید فرمول را بازیابی کنید، احتمال اینکه اشتباهی پیش آید، وجود دارد.(تبیان) اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید در مرحله اول کلاسهای تدریس ریاضی را جدی بگیرید. در کلاسهای تدریس ریاضی مباحث درسی به صورت کاملا ارائه می گردد. درادامه تمرین و مثال حل می شود. تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل می شود برای یادگیری بسیار موثر است. البته فقط حضور در کلاسهای تدریس ریاضی شرط نیست. بلکه باید در کلاسهای تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. حل تمرین و مسائل را دنبال کنید و سوال بپرسید. اگر به هر دلیل نتوانستید در کلاسهای تدریس ریاضی شرکت کنید، برای جبران مطالب ارائه شده، از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده نمائید. برای مشاهده مدرسین خصوصی ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید.
iranmodares

گرفتن نمره بالا در امتحان ریاضی

با برنامه ریزی پیش بروید و در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. برنامه ریزی برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی لازم است. تمامی افراد موفق برای موفقیت در کار و تحصیل برنامه ریزی داشته اند. بهتر است برنامه خودتان را به صورت مکتوب بر روی کاغذ بیاورید. برنامه ریزی آوردن زمان آینده به حال و اعمال کنترل بر آن است.
برای مطالعه در زمینه نحوه کسب نمره 20 ریاضی مقاله چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم را بخوانید. 20 گرفتن در درس ریاضی بعید نیست. فقط باید روش آن را یاد بگیرید و با تلاش و پشتکار در طول ترم درس بخوانید و درس خواندن را به ایام امتحانات موکول ننمائید.
برای موفقیت در ریاضیات کنکور، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. هم برای موفقیت در امتحانات ریاضی و هم برای کسب درصد بالای کنکور ریاضی ابتدا کتاب درسی را بخوانید. از همان ابتدای کار سراغ کتابهای کمک درسی و تست و حل التمرین و ... نروید. کتاب درسی را خوب بخوانید و به صورت مفهومی مطالب را یاد بگیرید و در ادامه سراغ مطالب بعدی بروید.
ته: ریاضی درس شب امتحانی نیست. اگر می خواهید در ریاضی موفق باشید، ریاضی را خوب یاد بگیرید و در امتحان نمره 20 و در کنکور هم درصد بالایی برای ان کسب نمائید، باید ریاضی را به مرور و در طول زمان بخوانید. هر چه تعداد تمریناتی که برای درس ریاضی حل می کنید و تعداد تست هایی که می زنید بیشتر باشد بهتر ان را یاد می گیرید.
اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید، در مرحله اول در صورتیکه هنوز فاصله زیادی تا امتحانات باقی است و وقت زیادی دارید که کارتان راحتتر است. برای موفقیت در امتحان ریاضی و کسب نمرات عالی در درس ریاضی باید با برنامه پیش بروید و به خودتان نظم خوبی بدهید. در قدم اول باید انگیزه خوبی در خودتان ایجاد کنید. مثلا تصمیم بگیرید که این ترم نمره ریاضی شما 18، 19 یا 20 شود. هر کدام را که خودتان انتخاب کی کنید خوب است. اگر پایه ریاضی شما خیلی قوی نیست (مقاله چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم را بخوانید) در ترم حاضر فعلا نمره 18 را در نظر بگیرید و ترمهای بعد می توانید نمرات بالاتر و حتی 20 هم بگیرید. پس قدم اول این است که هدفی برای خودتان مشخص کنید و با اطمینان به خودتان برای رسیدن به آن قدم بردارید. روی یک برگه کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره درس ریاضی این ترم من 18 یا بالاتر از 18 است" و آن را به دیوار اتاقتان بزنید.
تمرین و مسئله حل کنید و با پشتکار و مداومت تا شب امتحان به این روند ادامه دهید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و سوالات امتحانی سالهای قبل ریاضی را حل کنید. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی به صورت رایگان و دانلود جزوات آموزشی، تست کنکور، کتاب و ... ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی فعال باشید. فقط شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید در کلاس ریاضی فعال باشید. خودتان هم در برگزاری کلاس مشارکت داشته باشید. برای حل تمرینات و مسئله در کلاس داوطلب باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه جزوه یادداشت نمائید و از همین جزوات در کلاسهای خصوصی ریاضی هم می توانید استفاده کنید. هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه بپرسید و اگر هم فرصت نشد در جلسات تدریس خصوصی ریاضی سوالهای خودتان را بپرسید. خلاصه اینکه اجازه ندهید هیچ سوالی برای شما بی پاسخ بماند. ممکن است همان سوالی که نپرسیده اید در امتحان و یا در کنکور مورد سوال قرار گیرد. برای یادگیری بهتر ریاضی استفاده از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید و خوب است ولی در نهایت عامل اصلی و تعیین کننده خودتان هستید باید خودتان فعال باشید و برای یادگیری مشتاق باشید. حین حل تمرین و مسئله و یا حین خواندن درس ریاضی هم هر سوالی که برایتان پیش آمد یادداشت کنید و در کلاسهای ریاضی از مدرس، استاد و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید.
لزوم شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی: شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مفید و موثر است. در کلاس تدریس ریاضی مدرس، معلم و استاد ریاضی شما مطالب را به صورت جمع بندی شده و جمع و جور به شما ارائه می کند. مطالبی که در کلاسهای تدریس ریاضی می توانید در زمان یک ساعت و یا یک ساعت و نیم آموزش ببنید را بعدا خودتان در 3 یا 4 ساعت هم نمی توانید یاد بگیرید. مبحث جدید را اگر خودتان بخواهید آموزش ببینید ممکن است در یک بخش ان گیر کنید و درس را متوجه نشوید و سر رفع اشکال همان بخش وقت زیادی را از دست دهید. در ضمن، ممکن است اصلا بحث را خوب متوجه نشوید و یا اشتباه بفهمید. بنابراین بهتر است شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه را از دست ندهید. مدرس یا معلم شما درس را خوب متوجه شده است و در زمان کمی می تواند ان را به شما آموزش دهد. نکاتی که در کلاسهای تدریس ریاضی ارائه می شود و مثالهایی که حل می گردد را ممکن است خودتان بعدا اگر بخواهید مستقلا درس را بخوانید خوب درک نکنید. در کلاسهای تدریس ریاضی بر روی تمرینات و مثالهای ارائه شده بحث خواهد شد و سوالاتی از طرف دانش آموزان و دانشجویان پرسیده می شود. همین بحثهایی که در کلاس درس ریاضی مطرح می شود می تواند بر روی یادگیری بهتر و جا افتادن درس بسیار موثر باشد. از طرف دیگر امتحان ریاضی از همین مباحثی که در کلاس مطرح می شود، گرفته خواهد شد. اگر در کلاس حضور خوب و موثری داشته باشید و در کنار آن بعد از کلاسها درس را مرور کرده و تمرین و مسئله حل کنید، حتما در امتحان نمره خوبی خواهید گرفت. در کنار شرکت در کلاسهای ریاضی سعی کنید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و تمرینات و مثالهای متعددی حل کنید.
در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه بنویسید و سوال بپرسید و خوب گوش دهید. این نکته هم بسیار مهم و ضروری است. فقط حضور شما در کلاس مهم نیست. بلکه در کلاس تدریس ریاضی باید حضور موثر و مفید داشته باشید. اتفاقا اگر در کلاس تدریس ریاضی حاضر باشید و گوش ندهید و یا درس را یاد نگیرید همان بهتر که غیبت کنید. چون علاوه بر اینکه مطلبی یاد نمی گیرید، وقت شما هم تلف می شود. بنابراین در کلاس تدریس ریاضی حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به سوالاتی که دوستانتان می پرسند گوش دهید و به جوابی که مدرس و استاد ریاضی می دهد هم گوش دهید. جزوه خودتان را یادداشت نمائید.
iranmodares

چگونه در امتحان ریاضی قبول شویم

از کتابهای کمک آموزشی ریاضی معتبر استفاده کنید. اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی قصد دارید از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید، از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده نمائید. از کتابهایی که مربوط به انتشاراتی های معتبر هستند استفاده نمائید. البته همانطور که در بخش های قبل گفته شد، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی و برای گرفتن نمره بالا و نمره 20 در درس ریاضی می تواند مفید باشد. تمرینات اضافه تر را از روی کتابهای کمک آموزشی حل کنید و نکاتی که ممکن است در کتاب درسی ریاضی گفته نشده باشد را از روی این کتابها بخوانید.

به خودتان اطمینان داشته باشید و با اعتماد به نفس برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید. برای رسیدن به هر هدف خوبی و از جمله برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره بیست در درس ریاضی باید به خودتان اعتماد داشته باشید. خودتان را باور کنید و با اعتماد به نفس ادامه دهید. به خودتان شک و تردید راه ندهید. حتی برای موفقیت در کنکور و یا هر کار دیگری هم این روحیه لازم است. فقط به هدف خودتان فکر کنید و به راههای رسیدن به آن. فکرهای منفی را کنار بگذارید و با تلاش و پشتکار به سمت هدفتان حرکت نمائید. گرفتن نمره 20 در درس ریاضی برای شما کاری ندارد. کافی است در طول ترم درس بخوانید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس