مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم و ریاضی را پاس کنیم؟

در این بخش در راستای پاسخ به سوال چگونه در امتحان ریاضی با نمره خوب قبول شویم و ریاضی را پاس کنیم؟ مطالبی ارائه شده است. برای گرفتن نمره خوب در درس ریاضی در طول ترم درس بخوانید. این بهترین توصیه است. در کلاسهای ریاضی به صورت فعال شرکت کنید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین و اساتید فعال در زمینه آموزش خصوصی ریاضی از ابتدایی تا دانشگاه بر روی عبارت مدرسین تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. اگر قصد دارید از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید و اشکالات پایه ای زیادی دارید از این کلاسها هم در طول ترم استفاده نمائید. بنابراین نه خواندن درس ریاضی و نه شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی، هیچکدام را به ایام امتحانات موکول نکنید. برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب باید قبل از فرارسیدن ایام امتحانات درس را تمام کرده باشید و در این ایام فقط تمرین و مسئله و نمونه سوال امتحانی حل کنید و رفع اشکال و جمع بندی را در نظر داشته باشید. اتفاقا در ایام امتحانات استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی برای رفع اشکال بسیار مفید است. در ایام امتحانات که به مدرس و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید در کنار داشتن یک مدرس خصوصی خوب ریاضی می تواند بسیار کارساز باشد. کلاسهای خصوصی ریاضی را در کنار کلاسهای مدرسه و دانشگاه داشته باشید و به بهانه کلاسهای خصوصی در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غیبت نکنید. کتاب درسی ریاضی را برای مطالعه در اولویت اول قرار دهید و متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالهای حل شده ان را دوباره بررسی نمائید. استفاده از کتابهای کمک آموزشی هم می تواند مفید باشد ولی کتاب درسی خودتان در اولویت اول قرار دارد. البته اگر از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید استفاده از کتاب کمک آموزشی لازم نیست. مطالعه کنید: چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم

برای پاسخ به سوال چگونه ریاضی بخوانیم برای امتحان می توان به موارد زیادی اشاره کرد که در سایت (ایران مدرس) بارها و بارها در رابطه با ان در مقالات مختلف صحبت شده است. مثلا شما با مطالعه مقاله 20 نکته کلیدی برای موفق شدن در امتحان ریاضی و کنکور ریاضیات یا مقاله 7 راهکار برای حل بهتر مسائل و تمرینات ریاضی می توانید در رابطه با نحوه مطالعه ریاضی و چگونگی ریاضی خواندن و کسب نمره 20 در ریاضی اطلاعات خوبی کسب نمائید. اگر می خواهید برای امتحان ریاضی درس بخوانید، در مرحله اول در صورتیکه هنوز فاصله زیادی تا امتحانات باقی است و وقت زیادی دارید که کارتان راحتتر است. برای موفقیت در امتحان ریاضی و کسب نمرات عالی در درس ریاضی باید با برنامه پیش بروید و به خودتان نظم خوبی بدهید. در قدم اول باید انگیزه خوبی در خودتان ایجاد کنید. مثلا تصمیم بگیرید که این ترم نمره ریاضی شما 18، 19 یا 20 شود. هر کدام را که خودتان انتخاب کی کنید خوب است. اگر پایه ریاضی شما خیلی قوی نیست (مقاله چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم را بخوانید) در ترم حاضر فعلا نمره 18 را در نظر بگیرید و ترمهای بعد می توانید نمرات بالاتر و حتی 20 هم بگیرید. پس قدم اول این است که هدفی برای خودتان مشخص کنید و با اطمینان به خودتان برای رسیدن به آن قدم بردارید. روی یک برگه کاغذ بنویسید "من مطمئن هستم نمره درس ریاضی این ترم من 18 یا بالاتر از 18 است" و آن را به دیوار اتاقتان بزنید. حال که هدف شما مشخص شد و نمره ای که می خواهید در امتحان ریاضی بگیرید را معلوم کردید برای رسیدن به آن تلاش کنید و با برنامه ریزی پیش بروید.



iranmodares



قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب



جزوه کلاسی را مطالعه کنید: اگر تا امتحان ریاضی فرصت زیادی باقی نمانده است و می خواهید در این زمان کوتاه مهمترین مطالب را بخوانید، بهترین مرجعی که می توانید با اطمینان از آن استفاده کنید جزوه کلاسی ریاضی است. جزوه کلاسی ریاضی که خودتان یا همکلاسی هایتان یادداشت نموده اند، کل مطالبی که مد نظر مدرس یا استاد ریاضی شما است را پوشش می دهد و از طرفی به نسبت خود کتاب ریاضی خلاصه تر است. بنابراین در شب امتحان ریاضی بهترین مرجع برای مطالعه است. سعی کنید از جزوه ریاضی کامل استفاده کنید و اگر خودتان هم جزوه کامل را ندارید از دوستانتان قرض بگیرید. اگر از کلاس تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده می کنید، به مدرس خصوصی ریاضی هم بگویید که جزوه کلاسی ریاضی را به شما درس دهد. مطالعه جزوه ریاضی در شب امتحان ریاضی و فراگیری آن می تواند برای قبولی در امتحان ریاضی کمک کننده و موثر باشد.
از ابتدای ترم مطالعه درس ریاضی را شروع کنید. برای گرفتن نمره عالی در درس ریاضی و برای 20 گرفتن در درس ریاضی لازم است زود شروع کنید. اگر بتوانید مطالعه ریاضی را از اول ترم شروع کنید خیلی خوب است. حداقل مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید و از دو سه ماه قبل شروع کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم باعث می شود درس را بهتر و عمقی تر یاد بگیرید و احتمال 20 گرفتن خودتان را افزایش دهید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. شاید با مطالعه ریاضی فقط در ایام امتحانات بتوانید درس را پاس کنید ولی نمره خوب نمی توانید بگیرید. برای کسب نمره بسیار خوب باید زودتر شروع کنید.
در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.

کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند تا روز امتحان ادامه یابد. معمولا دانشجویان و دانش آموزانی که با استفاده از کلاسهای تدریس ریاضی دوباره به درس ریاضی علاقه مند شده اند و می خواهند نتیجه خوبی بگیرند، در ایام امتحانات کمی استرس دارند. مدرس ریاضی با برگزاری جلسات جمع بندی و رفع اشکال در این ایام و ارائه مشاوره می تواند کمک زیادی به یادگیری بهتر و موفقیت شاگردان خودش در امتحان ریاضی بکند.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توان تمرینات و مسائل اضافه تری حل کرد و به این ترتیب سطح علمی دانشجو و دانش آموز را به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم بالاتر برد. در این کلاسها می توان از نمونه سوالات امتحانی ریاضی سالهای گذشته هم استفاده نموده و بیشتر و بیشتر به موفقیت دانشجو یا دانش آموز در امتحان کمک کرد (دانلود رایگان: دانلود 121 فرمول انتگرال گیری)

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی فعال باشید. فقط شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید در کلاس ریاضی فعال باشید. خودتان هم در برگزاری کلاس مشارکت داشته باشید. برای حل تمرینات و مسئله در کلاس داوطلب باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه جزوه یادداشت نمائید و از همین جزوات در کلاسهای خصوصی ریاضی هم می توانید استفاده کنید. هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه بپرسید و اگر هم فرصت نشد در جلسات تدریس خصوصی ریاضی سوالهای خودتان را بپرسید. خلاصه اینکه اجازه ندهید هیچ سوالی برای شما بی پاسخ بماند. ممکن است همان سوالی که نپرسیده اید در امتحان و یا در کنکور مورد سوال قرار گیرد. برای یادگیری بهتر ریاضی استفاده از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید و خوب است ولی در نهایت عامل اصلی و تعیین کننده خودتان هستید باید خودتان فعال باشید و برای یادگیری مشتاق باشید. حین حل تمرین و مسئله و یا حین خواندن درس ریاضی هم هر سوالی که برایتان پیش آمد یادداشت کنید و در کلاسهای ریاضی از مدرس، استاد و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید.
حضور فعال و موثر در کلاس تدریس ریاضی: وقتی بحث حضور در کلاسهای تدریس ریاضی است منظور این است که در کلاس ریاضی حضور مفید و موثری داشته باشید. تعداد بسیار زیادی از دانشجویان و دانش اموزان در کلاس فقط حضور فیزیک دارند و به خاطر اینکه به قول خودشان استاد یا مدرس انها را در کلاس ببیند و یا برای حضور غیاب در کلاس شرکت می کنند. این نوع حضور در کلاس ریاضی فایده ای ندارد و اتفاقا فقط وقت شما را تلف می کند. یا در کلاس ریاضی شرکت نکنید و یا حضور فعال و موثری داشته باشید. در کلاس ریاضی با دقت و تمرکز به مطالبی که مدرس ریاضی ارائه می کند گوش دهید. مطالب را دنبال کنید و اجازه ندهید سررشته مطالب از دست شما در برود. جزوه یادداشت کنید. یادداشت کردن جزوه در کلاس ریاضی به یادگیری و تمرکز بالاتر شما بسیار کمک می کند و از طرفی بعدا که جزوه را مطالعه می کنید، چون خودتان جزوه را یادداشت نموده اید، بهتر ان را می فهمید. استفاده از جزوه سایر همکلاسی هایتان برای خواندن درس مناسب نیست. در کلاس ریاضی هر سوالی که برای شما پیش امد را بپرسید و به سوالات دیگران هم با دقت گوش دهید. همین سوال و جوابها برای یادگیری بسیار مفید است. ممکن است در قالب همین سوال پرسیدن ها مطالبی گفته شود که در امتحان ریاضی سوالی از آن مطرح گردد. خلاصه اینکه حضور در کلاس تدریس ریاضی مهم، مفید و موثر است به شرطی که حضور فعالی در کلاس داشته باشید.
در کلاس تدریس ریاضی یادداشت کردن جزوه فایده مهم دیگری هم دارد. جزوه ای که در کلاس ریاضی یادداشت کرده اید برای کلاسهای خصوصی ریاضی منبع اصلی خواهد بود. چون در نهایت امتحان ریاضی از مباحثی که در کلاس اصلی خودتان مطرح شده، گرفته خواهد شد. پس بهتر است در جلسات خصوصی ریاضی هم روی همین جزوه تمرکز داشته باشید. از طرف دیگر وقتی خودتان جزوه یادداشت می کنید خیالتان راحت است که کل مطالب در کلاس ریاضی را نوشته اید. جزوه ای که از دیگران می گیرید ممکن است کامل نباشد. برای 20 گرفتن در درس ریاضی این هم مهم است. باید دقیق باشید.
با توجه به مطالب ارائه شده با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توانید احتمال گرفتن نمره ی 20 در این درس مهم را برای خودتان افزایش دهید. در کنار کلاسهای خصوصی ریاضی، برای موفقیت در ریاضی شرکت در کلاسهای مدرسه، حضور فعال در کلاسها، مرور ریاضی بعد از شرکت در کلاسهای مدرسه و کلاسهای خصوصی، حل تمرین و مسئله، در اولویت قرار دادن کتاب درسی ریاضی و مطالعه ان و از همه مهمتر خواندن درس ریاضی در طول ترم با نظم و برنامه ریزی و..... می تواند مفید و موثر باشد.
چگونه در ریاضی قوی شویم؟ اگر می خواهید در ریاضی قوی شوید باید به یادگیری ریاضی علاقه نشان دهید. با انگیزه درس بخوانید و در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید. در کلاسهای ریاضی با دقت و تمرکز به مطالب گوش دهید و از مدرس و معلم ریاضی خودتان هر سوالی که داشتید را بپرسید. در نهایت تنها راهکار برای قوی شدن در درس ریاضی حل تمرین و مسئله بیشتر است. تمرینات سطح بالا حل کنید و روی تمرینات فکر کنید و راه حل ارائه دهید تا ذهن شما قوی و قوی تر شود. 

تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. برای ریاضی حل تمرین بسیار مهم است. روی تمرینات فکر کنید و راه حل ارائه دهید. خیلی سریع سراغ حل المسائل نروید. با دوستانتان که درسشان خوب است به صورت دو و یا چند نفره روی تمرینات ریاضی بحث کنید. در قالب بحث و گفتگو بهتر یاد می گیرید. نمره ای که می خواهید در امتحان ریاضی بگیرید را از قبل مشخص کنید. مثلا به خودتان قول دهید نمره ریاضی شما این ترم بیشتر از 18 باشد. کتاب درسی را در اولویت مطالعه قرار دهید. خیلی به کتابهای کمک آموزشی تکیه نکنید. خود کتاب ریاضی بهترین منبع برای مطالعه است. اگر از دوستان و آشنایانتان کسی را می شناسید که ریاضی خوب بلد است از ایشان مشورت بگیرید و توصیه های ایشان را به کار ببرید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. دوباره تاکید می کنیم که در طول ترم ریاضی را بخوانید. ریاضی برای یادگیری به وقت نیاز دارد.
مکلهای کلاس های خصوصی ریاضی کدام است؟ اگر هنوز مدرسه را تمام نکرده اید و یا کلاسهای داشنگاه در حال برگزاری است در کلاسهای اصلی خودتان شرکت کنید. در کلاسهای اصلی ریاضی جزوه یادداشت کنید و اتفاقا همین جزوه بهترین منبع برای کلاسهای خصوصی ریاضی می باشد. در کنار شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی و کلاسهای اصلی خودتان در طول برگزاری کلاسها به صورت مداوم درس بخوانید و مطالب را مرور کنید. برای یادگیری ریاضی حل تمرین و مسئله کاملا حیاتی است. تا جایی که ممکن است تمرین و مسئله حل کنید. اگر اشکالی داشتید یادداشت نمائید تا از مدرس و استاد ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. تا وقتی که خودتان تمرین حل نکنید و درس نخوانید اشکالات شما خودشان را نشان نخواهند داد. چگونه به عنوان مدرس ریاضی در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت کنیم؟ اگر مدرس ریاضی هستید و می خواهید از کار تدریس خصوصی ریاضی درآمد خوبی بدست آورید، آگهی خودتان را به صورت رایگان و یا ویژه در سایت (ایران مدرس) ثبت نمائید. ایران مدرس بزرگترین و پربازدیدترین سایت تدریس خصوصی ایران است و برای عبارتهای شامل تدریس خصوصی ریاضی مانند مدرس ریاضی، تدریس خصوصی ریاضی مهندسی، تدریس خصوصی ریاضیات گسسته و ... در نتایج جستجوی گوگل در صفحه اول قرار دارد. برای ثبت آگهی تدریس ریاضی در ایران مدرس در بالای همین صفحه بر روی عبارت عضویت در سایت کلیک کنید. ایران مدرس تا پاییز 96 بیش از 17000 مدرس ثبت نامی دارد و در ایام امتحانات بازدید آن به بیش از 28000 بازدید در روز می رسد. ( مطالعه کنید: بهترین سایت تبلیغات و ثبت آگهی تدریس خصوصی ریاضی )
با توجه به مطالب ارائه شده و به عنوان جمع بندی می توان گفت شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی برای موفقیت در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی می تواند کاملا مفید و موثر باشد. در کنار شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم درس بخوانید و با تلاش و پشتکار ریاضی را به صورت مفهومی و عمقی آموزش ببینید و در امتحان و کنکور ریاضی موفق باشید.
منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به ایران مدرس مجاز است)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.