مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در یادگیری ریاضی موفق تر از قبل عمل کنیم؟

اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در آموزش و یادگیری آن موفق تر از همیشه عمل کنید ادامه این مطلب را بخوانید.
برای یادگیری بهتر درس ریاضی در مرحله اول باید در خودتان انگیزه کافی را ایجاد کنید. چرا می خواهید درس ریاضی را خوب آموزش ببینید؟ چرا بلد بودن و آموزش درس ریاضی از نظر شما اهمیت دارد؟ آیا می خواهید در درس ریاضی چه نمره ای بگیرید؟ همین که قبول شوید در امتحان خوب است و یا هدف دیگری دارید؟ چه نمره ای می خواهید بگیرید؟ چه بهایی برای رسیدن به هدف خودتان می خواهید بپردازید؟ آیا حاضر هستید به نسبت ترمهای قبل نظم خوبی به خودتان بدهید و در طول ترم درس بخوانید و از یعضی از تفریحات چشم پوشی کنید؟ برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی باید به این نوع سوال ها پاسخ بدهید. ممکن است دانشجو یا دانش آموزی در اوایل ترم جو گیر شده و بخواهد ریاضی بخواند ولی بعد از یکی دو هفته به روال قبلی خودش برگردد. شما اگر می خواهید این اتفاق برایتان نیفتد، باید برای آموزش درس ریاضی و یادگیری بهتر آن تصمیم قطعی بگیرید و انگیزه خودتان را مشخص نموده و در راستای آن هدف تعیین کنید. ممکن است شما بخواهید در نهایت در کنکور رتبه خوبی بیاورید و می دانید برای موفقیت در کنکور بلد بودن درس ریاضی لازم است. همین نکته می تواند در شما انگیزه لازم را ایجاد کند. در نهایت تصمیم بگیرید که این ترم می خواهید چه نمره ای بگیرید. اگر نمرات قبلی شما حول و حوش 10 و 12 بوده است تصمیم بگیرید 16 به بالا شوید. اگر قبلا 15 و 16 می گرفتید تصمیم بگیرید این ترم 20 شوید.
20 گرفتن در درس ریاضی سخت و غیر ممکن نیست. کافی است اراده کنید. البته همانطور که گفته شد اگر در درس ریاضی قبلا عملکرد خوبی نداشته اید فعلا نمره 15 و 16 را در نظر بگیرید. تعیین هدف برای یادگیری درس ریاضی بسیار مفید است. هدف داشتن به کارهای شما جهت می دهد. مثلا اگر تصمیم گرفته باشید 20 بگیرید، در طول روز کارهایی که انجام می دهید با ترمهای قبل متفاوت خواهد بود. بنابراین داشتن هدف باعث یادگیری بهتر شما خواهد شد. در طول ترم سعی کنید در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به صورت کامل حاضر باشید. اگر در درس ریاضی اشکال دارید می توانید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و یا سایت مدرسین ریاضی کلیک کنید. کتاب درسی ریاضی را کامل بخوانید. در امتحان و کنکور ریاضی، خارج از کتاب ریاضی سوالی مطرح نمی شود. بنابراین اگر کتاب ریاضی را خیلی خوب خوانده باشید و به صورت مفهومی مطالعه کرده باشید و در کنار آن به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید، هر سوالی را می توانید پاسخ دهید. مهمترین عامل برای موفقیت در درس ریاضی این است که در طول ترم به خودتان نظم بدهید و درس بخوانید. یادگیری و مطالعه درس ریاضی را به شب امتحان موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست. افرادی که در ایام امتحانات ریاضی را می خوانند در نهایت می توانند قبول شوند ولی اشکالات آنها برای ترم های بعد باقی می ماند.
هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.
بعد از یادگیری هر درسی و از جمله درس ریاضی، روند فراموش شدن مباحث آغاز می گردد. یعنی به تدریج و با گذشت زمان مطالب به دست فراموشی سپرده خواهد شد. با مرور بعد از کلاسهای تدریس ریاضی این روند فراموشی کند شده و مطالب مدت بیشتری در ذهن شما باقی می ماند. مطلب دیگر اینکه با مرور مطالب ارائه شده ریاضی بعد از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه، اگر جایی سوالی داشته باشید و یا مطلبی را خوب یاد نگرفته باشید، می تواند مطلب یا مبحث مورد نظر را یادداشت نموده و در جلسه بعدی تدریس از معلم و استاد خودتان بپرسید.
تمرینهای جدید را اول خودتان حل کنید بعد حل المسائل را ببینید.
از جزوات آموزشی و سوالات امتحانی موجود در همین سایت استفاده کنید.
بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
با دوستانتان گروهی درس بخوانید و مسائل را برای یکدیگر تشریح کنید.
ریاضی را مفهومی بخوانید و فقط فرمول حفظ نکنید.
برای یادگیری پایه ای ریاضی باید هر ترم این موارد را رعایت کنید.
سوالاتی که حین مطالعه برایتان پیش می آید را یادداشت نمائید تا جلسه بعدی تدریس یا تدریس خصوصی ریاضی بپرسید.

حل تمرینات بیشتر، بیشتر قوی شدن در ریاضی: حل تمرین و مسئله برای قوی شدن در درس ریاضی مهم و حیاتی است. در یک کلام می توان گفت که مهمترین کاری که برای قوی شدن در درس ریاضی باید انجام دهید حل تمرین و مسئله است. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند و نمرات بهتری می گیرند، تمرینات بیشتری حل کرده اند. از مثالها و تمرینات کتاب درسی شروع کنید و در ادامه سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.