مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی را بفهمیم

اگر سوال چگونه ریاضی را بفهمیم برای شما هم مطرح است ادامه این مطلب را بخوانید. برای خوب فهمیدن ریاضی باید در مرحله اول و از همان ابتدای کار سعی کنید به قصد فهمین درس و آموزش مفهومی آن مطالعه ریاضی را شروع کنید. بسیاری از افراد به صورت سطحی درس را می خوانند و مفهوم یک تمرین را درک نکرده سراغ تمرین بعدی می روند. وقتی در کلاس ریاضی حاضر هستید هم سعی کنید درس را خوب بفهمید. با تمرکز کامل و حواس جمع به مطالبی که توسط مدرس شما ارائه می شود گوش دهید. اگر در کلاس ریاضی درس را متوجه شوید و خوب بفهمید بعدا کار شما راحت تر خواهد شد. لازمه این که در کلاس ریاضی درس را خوب متوجه شوید این است که در طول ترم ریاضی را بخوانید. اگر درس را ول کنید و کنار بذارید خواهید دید از یک جلسه ای به بعد فقط در کلاس حاضر هستید و چیزی متوجه نشوید. در بسیاری از موارد مطالبی که در درس ریاضی ارائه می گردد حالت پیوسته دارد. اگر مطالب جلسات قبل را بلد نباشید، در کلاس بعدی ریاضی چیزی نخواهید فهمید. سعی کنید بعد از هر جلسه کلاس ریاضی کمی درس بخوانید و مطالب را مرور نمائید.

برای اینکه درس ریاضی را خوب بفهمید باید به یادگیری آن علاقه نشان دهید. خیلی مهم است خواندن ریاضی را از اول ترم شروع کنید. از همان جلسه اول با یک برنامه ریزی منسجم و درست شروع به خواندن درس کنید. منظور این نیست که از اول تا آخر ترم بدون وقفه و استراحت و تفریح و .... فقط ریاضی بخوانید. بلکه منظورمان این است که از همان هفته اول و دوم ترم درس خواندن را به صورت تعداد ساعت مطالعه کم هم که شده است شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید. اگر می خواهید ریاضی را خوب متوجه شوید و خوب بفهمید باید زمان کافی برای یادگیری و حل تمرین داشته باشید. اگر مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول کنید فقط به صورت سطحی وقت خواهید کرد درس را بخوانید. برای خوب فهمیدن ریاضی بعد از خواندن هر مطلبی چند مثال و تمرین از آن حل کنید. درس ریاضی را از طریق حل تمرین و مسئله خیلی خوب می توان فهمید. برای جا افتادن مباحث و یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی حل تمرین و مسئله لازم است.

به صورت خلاصه و جمع بندی شده می توان گفت برای فهم بهتر درس ریاضی باید در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی حضور فعال داشته باشید. تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. بعد از کلاسهای ریاضی درس را مرور نمائید و درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. موکول کردن خواندن ریاضی به ایام امتحانات باعث سخت تر شدن کار می شود. در طول ترم درس بخوانید و در صورت لزوم از مدرسین خصوصی ریاضی هم کمک بگیرید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و متن کتاب ریاضی را بخوانید. تمرینهای حل شده در متن کتاب درسی ریاضی را دوباره حل کنید و علاوه بر آن تمرین و مثال اضافه تر هم حل نمائید. برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و حیاتی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.