مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در یادگیری ریاضی موفق باشیم و ریاضی را خوب یاد بگیریم؟

اگر می خواهید در آموزش و یادگیری ریاضی موفق باشید در مرحله اول باید انگیزه کافی در خودتان ایجاد کنید و برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی اراده کنید. باید زود شروع کنید و مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول ننمائید. برای یادگیری بهتر ریاضی از همان اوایل یا اواسط ترم باید تصمیم قاطع بگیرید (هر چه زودتر شروع کنید بهتر است) و مطالعه را شروع کنید. با موکول کردن خواندن ریاضی به ایام امتحانات تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که در امتحان قبول شوید. پس اولا زودتر شروع کنید و ثانیا در خودتان انگیزه کافی را به وجود آورید. از خودتان بپرسید چرا می خواهم ریاضی را بهتر یاد بگیرم؟ از بهتر آموزش دیدن درس ریاضی چه فایده ای نصیب من خواهد شد؟ ممکن است هدف شما کسب درصد بالا در ریاضی کنکور، نمره خوب در امتحان ریاضی، بدست آوردن رتبه خوب در المپیاد ریاضی و .... باشد. در مرحله اول هدف خودتان که واقعا برایتان مهم است را مشخص کنید و به وضوح بنویسید. مثلا بنویسید که نمره ریاضی من این ترم بیشتر از 19 است. یا اسن ترم من در درس ریاضی نمره 20 گرفته ام. هدف را به صورت شخصی و به زمان حال بنویسید. انگار اتفاق افتاده است. به هر حال مانند تمامی دروس دیگر و حتی سایر جنبه های زندگی در این بخش هم همدف گذاری برای جهت دادن به فعالیت های شما و ایجاد انگیزه می تواند کاملا مفید باشد.

مطالعه کنید: چگونه ریاضی خود را قوی کنیم

بعد از آنکه هدف خودتان از یادگیری بهتر و مطالعه درس ریاضی را مشخص کردید، سوال بعدی ای که باید از خودتان بپرسید این است که چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیرم؟ یا اگر می خواهید مثلا در ریاضی کنکور بالای 80 درصد بزنید از خودتان بپرسید که چگونه در ریاضی کنکور بالای 80 درصد بزنم؟ هر جوابی که به نظرتان رسید را بنویسید و سعی کنید حداقل 20 جواب بنویسید. مثلا برای 20 گرفتن در درس ریاضی می توانید چنین جوابهایی بنویسید: 1- در کلاس های ریاضی فعالتر خواهم بود و با تمرکز بیشتری گوش خواهم داد. 2-  در کلاس ریاضی جزوه می نویسم و تمام نکات مهم را یادداشت می کنم. 3- از مدرس، معلم و یا استاد ریاضی خودم می پرسم که چه بخشهایی مهمتر است و در امتحان از کدام بخشها بیشتر سوال مطرح می گردد. 4- به خودم بیشتر از قبل نظم می دهم و بعد از کلاسها درس ریاضی را مرور خواهم کرد. 5- مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را خودم دوباره حل می کنم و سعی می کنم در طول ترم ریاضی بخوانم 6- تا جایی که فرصت کنم بیشتر تمرین حل خواهم کرد و سعی می کنم برای یادگیری ریاضی بیشتر وقت بگذارم 7- از این به بعد بیشتر با همکلاسی هایی نشست و برخاست می کنم که در درس و تحصیل موفق تر هستند. 8- از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده خواهم کرد (مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی ریاضی) و .... . تعدادی از جوابهایی که می توانید بنویسید در این بخش ارائه شده است. خودتان هم می توانید موارد خیلی بیشتری را اضافه کنید و با همین راه حلها در درس ریاضی موفق و موفق تر باشید.

مطالعه کنید: چگونه ریاضی را بفهمیم و نمره ی خوبی بگیریم؟

با توجه به مطاب ارائه شده، برای یادگیری بهتر درس ریاضی در مرحله اول هدف خودتان را مشخص کنید (20 گرفتن در درس ریاضی، کسب درصد بالای 80 در ریاضی کنکور، جزوه سه نفر اول بودن در المپیاد ریاضی و یا هر هدف دیگری) در ادامه هدف خودتان رابنویسید و راه حلهای رسیدن به ان را در زیر هدف لیست کنید. در نهایت با توجه به هدفی که دارید و راه حلهایی که ارائه نموده اید برنامه ریزی کنید و با تلاش و پشتکار در طول ترم ریاضی را بخوانید و موفق شوید. برای مطالعه بیشتر بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.