مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در درس ریاضی بالاترین نمره را بگیریم؟

چگونه در درس ریاضی بالاترین نمره را بگیریم؟ - اگر می خواهید در درس ریاضی موفق باشید، نمره خوب و عالی، نمره 20 و بالاترین نمره را بگیرید باید از همان ابتدای ترم با برنامه ریزی درست و با نظم شروع به درس خواندن کنید. هر چه زودتر به خودتان نظم بدهید و درس خواندن را شروع کنید موفق تر خواهید بود. اگر می خواهید در درس ریاضی بالاترین نمره را بگیرید باید در زمانهایی که دیگران درس نمی خوانند شما درس بخوانید. اکثر دانش آموزان و دانشجویان درس خواندن و خواندن ریاضی را به اواخر ترم و ایام امتحانات موکول می کنند. با این نوع درس خواندن شما در نهایت می توانید فقط قبول شوید. اگر نمره ی بالا گرفتن در درس ریاضی و یادگیری عمقی و مفهومی درس ریاضی برایتان مهم است باید زودتر شروع کنید. اگر زودتر خواندن درس ریاضی را شروع کنید می توانید تمرینات بیشتری حل کنید و تمرینات را با تمرکز و تفکر مورد بررسی قرار دهید و ریاضی را مفهومی تر آموزش ببینید.

برای کسب بالاترین نمره در درس ریاضی سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید و اگر اشکالات زیادی دارید از مدرسین خصوصی ریاضی کمک بگیرید (مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی ریاضی). در کلاس ریاضی فعال باشید، خوب گوش دهید، سوال بپرسید و جزوه یادداشت نمائید. بعد از کلاسهای ریاضی درس را مرور کنید و مثالهای حل شده در کلاس ریاضی را دوباره حل نمائید. اگر وقت کردید همان روز تمرینات اضافه هم حل کنید در غیر اینصورت آخر هفته تمرینات بیشتری حل نمائید. کتاب درسی را خوب بخوانید و به صورت مداوم مرور نمائید.

جزوه برداشتن در کلاس درس: سعی کنید در کلاس درس حتما خودتان جزوه بردارید. هنگام نوشتن مطالب بهتر برای شما جا می افتد. ممکن است نکاتی به نظر شما مهم باشد که دیگران در جزوه خودشان آنها را یادداشت نکنند. بنابراین کپی گرفتن از جزوه سایر دانش آموزان و دانشجویان راه حل خوبی نیست. شما جزوه خودتان را بهتر خواهید فهمید.
برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید و کلاسها را از دست ندهید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید و سوال بپرسید. به سوالهایی که توسط دانش آموزان یا دانشجویان دیگر پرسیده می شود نیز گوش دهید چون ممکن است این سوالات بعدا برای خود شما هم پیش بیاید.
برنامه ریزی صحیح و مطالعه درست: با برنامه ریزی پیش بروید. در برنامه خودتان شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، تدریس فیزیک، مطالعه، حل تمرین، استراحت و ... را در نظر بگیرید. مطالعه موارد زیر در این زمینه می تواند مفید باشد. در ضمن، حین مطالعه تمرکز خودتان را حفظ کنید و یادداشت برداری کنید.
مطالعه ریاضی و فیزیک در طول ترم: همانطور که در مقالات قبلی گفته شده است، برای کسب نمره بالا در دروس ریاضی و فیزیک این درسها را باید در طول ترم خواند. ریاضی و فیزیک دروسی هستند که به مطالعه و تمرین مداوم و پیوسته نیاز دارند. در ایام امتحانات نمی تواند با خیال راحت و بدور از استرس این درسها را خواند. بنابراین برای یادگیری بهتر این دو درس در طول ترم آنها را بخوانید.
اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید، بعد از کلاسهای تدریس و تدریس خصوصی ریاضی (اگر شرکت می کنید) درس را مرور نمائید. تمرینها را دوباره حل کنید و مثالها را بررسی کنید. در این مرحله هم اگر سوالی پیش آمد یادداشت کنید که جلسه بعد بپرسید. تمرینها را خودتان از اول حل کنید. به جواب نگاه نکنید. ببینید آیا می توانید حل کنید. تا جایی که می توانید از مغزتان کار بکشید. ذهن شما هر چه بیشتر فعالیت داشته باشد و تمرین حل کند قوی تر می شود. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید قوی تر خواهید شد.
همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.
کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی یا هر درس دیگری را در طول ترم برگزار کنید و در ایام امتحانات این جلسات را به صورت رفع اشکالی و برای حل تمرین و سوال بیشتر داشته باشید. اگر می خواهید کلاس خصوصی داشته باشید هر چه زودتر اقدام کنید.
انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.
به منظور یادگیری بهتر این درس مراحل زیر را انجام دهید. ابتدا نمره ای را که قصد دارید در درس ریاضی بگیرید مشخص نمایید. دوست دارید چه نمره ای بگیرید، 13، 15، 17 یا 20. به هر حال ابتدا باید تصمیم بگیرید. این مرحله را دست کم نگیرید چون حتما تصمیمی که در این مرحله می گیرید به وقوع خواهد پیوست. بعد از آنکه تصمیمتان را گرفتید آن را "به زبان شخصی، به صورتی مثبت و به زمان حال" بنویسید و روی دفترتان یا جایی که همیشه در معرض دیدتان قرار دارد بچسپانید. بلند پرواز باشید نمره زیر 17 یا 18 برای خودتان در نظر نگیرید. تصمیمتان را به شکلی بنویسید که انگار الان اتفاق افتاده است و آن را مرتب مرور کنید. با این کار ضمیر ناخودآگاهتان نیز در کنار پشتکار و روش کار درستتان به کمک شما می آید و حتما به هدفی که دارید می رسید. من خودم بارها و بارها این را امتحان کرده ام و نتیجه گرفته ام. یک مثال برای انتخاب هدف یا تصمیم به صورت مقابل است: "خدا را شکر می کنم که این ترم نمره ریاضی من 18 شد." یا " من مطمئنم که نمره ریاضی من این ترم بالای 18 است."
حل تمرین و مسئله برای درسهایی مانند ریاضی و فیزیک کلید یادگیری این دروس است. در مرحله اول سعی کنید مثالها و تمرینهایی که در کلاس درس حل شده است را خوب یاد بگیرید و آنها را یک بار دیگر حل کنید. راه حل را برای خودتان توضیح دهید و اگر سوالی برایتان پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.
یادگیری درست درس ریاضی، هم برای آموزش خود این درس لازم است و هم برای حل مسائل و تمرینات سایر دروس هم ضروری می باشد. از طرفی در کنکور سراسری (رشته های تجربی و ریاضی و ...) درس ریاضی اهمیت بسیار زیادی دارد. در رشته ریاضی که مهمترین درس بوده و در رشته تجربی هم یکی از دروس مهم می باشد. بنابراین، برای موفقیت در کنکور هم یادگیری درس ریاضی مهم است.
برای کسب درصد بالا در ریاضی کنکور در مرحله اول باید در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و اگر لازم شد در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برای رفع اشکال، شرکت کنید. در کلاس ریاضی با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید و نکات مهم را یادداشت کنید. بنابراین شرکت در کلاسهای ریاضی بخشی از برنامه شما خواهد بود.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.