مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه تمرینات ریاضی را حل کنیم و ریاضی را خوب بفهمیم؟

چگونه تمرینات ریاضی را حل کنیم و ریاضی را خوب بفهمیم؟ - اگر می خواهید در زمینه نحوه حل تمرینات و مسائل ریاضی و خوب فهمیدن درس ریاضی اطلاعاتی کسب کنید ادامه این مطلب را بخوانید. برای حل کردن تمرینات درس ریاضی در ابتدای کار باید متن درس را خوب بفهمید. اگر درس ریاضی را خوب نفهمیده باشید تمرینات را هم نمی توانید حل کنید. پس ابتدا ریاضی را خوب متوجه شوید. برای خوب فهمیدن درس ریاضی در کلاس ریاضی خوب گوش دهید و سوال بپرسید و جزوه بنویسید. هر چه در کلاس ریاضی بهتر درس را بفهمید بعدا حین حل تمرینات و مسائل کارتان راحت تر خواهد بود. در بسیاری از مواقع وقتی نمی توانید تمرینات ریاضی را حل کنید دلیل آن این است که متن درس را خوب نفهمیده اید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که برای حل تمرینات ریاضی ابتدا باید مثالهایی که در کلاس حل می شود را خوب فهمیده باشید. به راه حل دقت کنید و دلیل استفاده از روابط و فرمولها در مثالهای مختلف را متوجه باشید. اگر نتوانستید بفهمید چرا از فرمول خاصی در یک مسئله استفاده می شود سوال بپرسید. خلاصه اینکه به صورت فرمولی با مسائل و تمرینات برخورد نکنید. نحوه حل سوالها را متوجه شوید و درک کنید. درس را عمقی بخوانید و از سطحی خوانی بپرهیزید. اگر مثالهایی که در کلاس ریاضی حل می شود را خوب متوجه شوید بعدا حین حل تمرینات هم کارتان راحت خواهد بود. در منزل سوالهای حل شده در کلاس را مرور کنید و سعی کنید خودتان بدون نگاه کردن به جواب دوباره این مثالها را حل نمائید. در ادامه متن کتاب درسی را مرور کنید. این کارها را همان روز بعد از کلاس و یا روزهای بعد در همان هفته انجام دهید. اگر این سه مرحله را خوب انجام داده باشید (حضور فعال و موثر در کلاس، حل کردن دوباره مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و خواندن درست متن کتاب درسی) در ادامه به راحتی می توانید از پس تمرینات حل نشده ریاضی بربیائید.

بعد از انجام کارهای گفته شده سراغ حل تمرینات ریاضی که در کلاس حل نشده است بروید. سعی کنید خودتان در یک ربع یا 10 دقیقه راه حلی بنویسید. اگر بلد هم نبودید ایرادی ندارد هر چیزی که بلد هستید را بر روی کاغذ بیاورید. همین که به حل سوال فکر می کنید ارزشمند است و باعث قوی شدن ذهن ریاضی شما می گردد. بعد از آن که برای تمرین ریاضی راه حلی نوشتید، حل درست آن را ببینید و راه حل خودتان را اصلاح نمائید. اینکه فقط تمرینات را نگاه کنید و در ادامه سریع حل المسائل را ببینید برای یادگیری شما فایده ای ندارد. تعداد کمتری تمرین حل کنید و در عوض روی آنها تفکر و تامل نمائید مفیدتر خواهد بود. برای تسلط بر تمرینات ریاضی سعی کنید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. درس ریاضی و تمرینات ریاضی برای یادگیری به زمان نیاز دارد و اگر خواندن ریاضی را به ایام امتحانات موکول کنید فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله نخواهید داشت. میزان تسلط شما بر درس ریاضی و نمره ای که در این درس می گیرید با تعداد تمریناتی که حل می کنید متناسب است. هر چه بیشتر تمرین حل کنید (البته با روش درستی که گفته شد) بر درس ریاضی مسلط تر خواهید شد. اگر در حل تمرینات و مسائل ریاضی اشکال دارید می توانید از مدرسین فعال در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. برای مطالعه بیشتر در زمینه نحوه حل تمرینات و مسائل ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.




راههای یادگیری درس ریاضی


حل تمرین و مسائل ریاضی


دانلود رایگان حل تمرینات و پاسخ و جواب مسائل فصل هشتم ریاضی پایه هشتم

حل تمرینات و مسائل فصل ششم کتاب درسی ریاضی هشتم ریاضی8 در این بخش ارائه شده است. برای دانلود رایگان حل

جزوه آموزشی فصل پنجم ریاضی هشتم + حل کامل تمرینات فصل 5 ریاضی پایه 8 در این بخش ارائه شد.
اگر برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی هشتم و یا ریاضی سایر مقاطع و همچنین حل مسائل و تمرینات ریاضی8 و توضیح کامل آنها به مدرس تدریس خصوصی نیاز دارید، برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی کلیک کنید. برای دانلود رایگان سایر جزوات و سوالهای امتحانی، حل تمرینات و جواب مسائل سایر فصلهای ریاضی 8 و ... ریاضی هشتم بر روی عبارت جزوه و سوال ریاضی هشتم کلیک کنید.


جزوه آموزشی فصل چهارم ریاضی هشتم + حل کامل تمرینات فصل 4 ریاضی پایه 8 در این بخش ارا

دانلود رایگان پاسخ مسائل و جواب تمرینات کل فصلهای کتاب درسی ریاضی هفتم در این بخش ارائه شده است. به منظور

برای دانلود رایگان جزوه و حل تمامی مسائل و تمرینات فصل نه


جزوه خلاصه شده فصل هشتم (فصل 8) ریاضی پایه هفتم + حل کامل سوالات و تمرینات کتاب درسی در این بخش ارائه شده اس

خلاصه جزوه و حل کامل تمرینات و مسائل کتاب درسی فصل هفتم ریاضی 7 پایه هفتم در این بخش ارائه شده است. برای دا


جزوه و حل تمرینها و مسائل فصل ششم ریاضی هفتم + پاسخ تشریحی کامل مسائل و تمرینات در این بخش ارائه شده و از ط

جزوه خلاصه شده و پاسخ تشریحی کل تمرینات و مسائل فصل پنجم ریاضی7 ریاضی پایه هفتم

جزوه خلاصه شده و پاسخ تشریحی کل تمرینات و مسائل فصل پنجم ریاضی7 ریاضی پایه هفتم در این بخش ارائه شده است. بر

دانلود جزوه و حل المسائل و پاسخ کل تمرینات و مسئله های فصل

جزوه خلاصه و حل و پاسخ تشریحی تمامی مسائل و تمرینات فصل سوم ریاضی هفتم (جواب مسئله های کتاب درسی


به منظور دانلود رایگان جزوه و حل کامل تمرینات و مسائل کتاب درس


خلاصه جزوه و حل کامل تمرینات و مسائل کتاب درسی فصل اول ریاضی پایه هفتم در این بخش ارائه شده است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.