مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی را بهتر بفهمیم

در این بخش در زمینه پاسخ به سوال چگونه ریاضی را بهتر بفهمیم مطالبی ارائه می شود. اگر می خواهید ریاضی را بهتر بفهمید باید برای یادگیری آن بیشتر وقت بذارید و ریاضی را بیشتر بخوانید. اگر می خواهید در ریاضی قوی شوید و در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید باید روش شب امتحانی خواندن درس ریاضی را کنار بگذارید. اگر می خواهید ریاضی را بهتر یاد بگیرید باید در روند درس خواندن خودتان تغییراتی ایجاد کنید و با برنامه ریزی و نظم پیش بروید. فکر می کنید افرادی که ریاضی را خوب بلد هستند چه جوری توانسته اند در درس ریاضی موفق شوند. این افراد نه از شما باهوش تر هستند و نه کار عجیب غریبی انجام می دهند. افرادی که ریاضی را خوب بلد هستند برای یادگیری آن وقت گذاشته اند. در کلاسهای تدریس ریاضی با تمرکز و حواس جمع به مطالب گوش داده اند و تا جایی که توانسته اند تمرین و مسئله حل کرده اند. شاید برای خود شما هم پیش آمده باشد که وقتی مبحثی را مطالعه می کنید شاید 60 درصد آن را یاد بگیرید اما وقتی برای همان مبحث تمرین و مسئله حل می کنید بهتر متوجه می شوید و احساس می کنید که آن بحث را خوب درک کرده اید. بنابراین برای یادگیری بهتر ریاضی و فهم بهتر آن تا جایی که می توانید تمرین حل کنید. برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید. 

مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید. شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.
مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد. 

از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه
دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دبیرستان
دانلود رایگان نمونه سوال امتحان و جزوات آموزشی ریاضیات گسسته

هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید. از سوالات امتحانی سالهای قبل استفاده کنید: بعد از حل مثالهای حل شده در جلسات تدریس ریاضی و حل تمرینات و مسائل کتاب درسی، حل سوالات امتحانی سالهای قبل می تواند به افزایش تسلط شما در یادگیری ریاضی کمک زیادی بکند. تعدادی سوال امتحانی ریاضی در ادامه برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی بر روی لینکهای زیر کلیک کنید.
برای یادگیری صحیح ریاضی و برای اطمینان از اینکه ریاضی را قبول شده و نمره خوبی می گیرید، بهتر است که کلاسهای خصوصی ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. در ایام امتحانات درسهای دیگری هم دارید. استرس ایام امتحانات اجازه یادگیری درست را به شما نمی دهد. در ضمن، ریسک قبول نشدن در درس ریاضی هم بالاتر است. بنابراین از همین الان برای برگزاری جلسات تدریس خصوصی ریاضی اقدام کنید.
به منظور کسب نمره خوب و عالی در درس ریاضی موارد زیر می تواند مفید و موثر باشد.
1- برای خودتان یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. با برنامه پیش بروید و قبل از اینکه خود امتحان ریاضی نزدیک شود برای امتحان دادن آمادگی لازم را در خودتان ایجاد نمائید.
2- کتاب درسی را خیلی خوب بخوانید. به کتاب درسی بیشتر از کتابهای کمک درسی بها بدهید. در مرحله اول متن کتاب درسی را خوب بخوانید و مثالها و تمرینهای آن را حل کنید.
3- اگر هنوز کلاسهای مدرسه و دانشگاه تمام نشده است، سعی کنید به صورت کامل در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. به هر حال، امتحان شما را همان معلم یا استادی که کلاسها را برگزار می کند، تصحیح می نماید. بنابراین با شرکت در کلاسهای ریاضی با نحوه تدریس معلم و مباحثی که مطرح می کند آشنا می شوید.

برای تقویت پایه ریاضی، درست فهمیدن و خوب فهمیدن ریاضی راهکارهای زیادی وجود دارد. در مرحله اول باید اراده کنید و تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید. باید برای خودتان هدف مشخص و واضحی تعیین کنید و مثلا برای خودتان مشخص کنید که این ترم یا ترم آینده می خواهید ریاضی را بالای 18 بگیرید و یا حتی 20 بگیرید. اگر ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید قاعدتا نمره خوبی هم می گیرید و در نتیجه معدل شما هم افزایش پیدا کرده و اگر کنکور نداده اید، در کنکور هم ریاضی را بهتر خواهید زد. بعد از انکه تصمیم گرفتید که درس ریاضی را پایه ای و خوب یاد بگیرید باید برای خواندن و یاد گرفتن آن برنامه داشته باشید و راهکارهای مختلف را امتحان کنید. کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه را جدی بگیرید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی باید در کلاسهای ریاضی حضور فعالی داشته باشید. فقط حضور در کلاس مهم نیست. بلکه در کنار ان باید با دقت به مطالب ارائه شده گوش دهید، جزوه یادداشت نمائید و سوال بپرسید. هر سوالی که برایتان پیش آمد از مدرس ریاضی و یا استاد ریاضی خودتان بپرسید. اگر می دانید سوال شما به پایه های قبل بر می گردد، در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را از معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.
اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.
یادگیری بهتر ریاضی در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضیات می تواند اتفاق بیافتد. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید و یا در کلاسهای مدرسه و دانشگاه غایب بوده اید، می توانید از کلاسهای خصوصی ریاضی برای رفع اشکال و حصول نتیجه بهتر استفاده کنید.
مزیت دیگری که کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی دارد این است که وقت دانشجو و دانش آموز در مسیر رسیدن به کلاس تلف نمی شود. خصوصا در ایام امتحانات این نکته بسیار مهم است. در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی تمرینات بیشتری می توان حل کرد و به صورت عمقی تر و پایه ای تری می توان درس ریاضی را یاد گرفت.
البته استفاده از این کلاسهای خصوصی ریاضی در ایام امتحانات برای خواندن کل کتاب درسی (در صورتیکه قبلا این کار را انجام نداده باشید) می تواند کمی سخت و ریسکی باشد. به این معنی که هر چند شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی خوب و موثر است ولی نباید مطالعه کل کتاب درسی و خواندن کل درس ریاضی را به امید کلاسهای خصوصی به ایام امتحانات موکول نمائید. در این ایام فرصت محدودتری برای یادگیری وجود دارد، استرس امتحانات وجود دارد و در ضمن درسهای دیگری هم هست که باید خوانده شود. بنابراین این کلاسها در ایام امتحانات برای خواندن کل کتاب درسی ممکن است پاسخگو نباشد. بهتر است در طول ترم خودتان درس بخوانید، در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی شرکت کنید و اگر لازم شد، در ایام امتحانات برای رفع اشکال و یادگیری بهتر درس از کلاسهای خصوصی نیز استفاده نمائید.
در ایام تابستان می توانید در کلاسهای خصوصی ریاضی، ریاضیات پایه های قبل را مرور کنید و اشکالاتی که ممکن است در پایه های بعدی هم برای شما مشکل ساز باشد را برطرف نمائید و یا ریاضی پایه بعدی که در ترم آینده قرار است بخوانید را مطالعه کنید و به این ترتیب در ترم آینده یکی از بهترین نمرات را در کلاس ریاضی بگیرید. اگر واقعا به یادگیری ریاضی و پیشرفت تحصیلی علاقه دارید، از فرصتی که در ایام تابستان برای یادگیری وجود دارد استفاده نمائید و با شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی پایه ریاضی خودتان را تقویت کنید و در راه موفقیت تحصیلی خودتان گام موثری بردارید.
شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در تابستان برای جبران عقب افتادگی ها و رفع اشکالات پایه ای درس ریاضی که از ترمها و سالهای قبل باقی مانده است و یا برای یادگیری بهتر درس ریاضی و کسب نمرات عالی در امتحانات ترمهای آینده و یا برای کسب درصد بالا در کنکور ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. برای مطالعه در زمینه نحوه مطالعه ریاضی برای قبولی در امتحان ریاضی و کسب نمره بالا در ریاضی مقاله 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی ! و برای مطالعه در زمینه نحوه مطالعه درس ریاضی برای کسب درصد بالای ریاضی در کنکور مقاله چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم را مطالعه نمائید. در این وب سایت مقالات زیادی در زمینه موفقیت در درس ریاضی و امتحان و کنکور ریاضی و موفقیت در تحصیل به صورت کلی ارائه شده است که تعدادی از آنها را در پایین همین مطلب مشاهده می کنید. علاوه بر آن جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات کنکوری، تست کنکور و سوالات کنکوری درس ریاضی و ... هم برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود سوال و جزوه های آموزشی ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک کنید. فصل تابستان فرصت عالی برای یادگیری ریاضی و یا سایر دروس است. از این فرصت استفاده کنید و ریاضی را به صورت عمقی و پایه ای یاد بگیرید (مقاله چگونه پایه ریاضی خود را قوی کنیم در این زمینه مفید است).
برای آموزش و یادگیری بهتر درس ریاضی از تمامی امکاناتی که در دسترس دارید باید استفاده کنید. از کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی بهره ببرید. کتاب درسی ریاضی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. هرچه تمرینات بیشتری را حل کنید، تسلط شما بیشتر می شود. در طول ترم درس بخوانید و با برنامه ریزی درس بخوانید. هر سوالی که در درس ریاضی برایتان پیش آمد از مدرس و معلم ریاضی خودتان بپرسید. برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند.
کلاسهای ریاضی را کامل شرکت کنید و فعال باشید: اگر می خواهید در درس ریاضی قوی باشید و ریاضی را خوب و مفهومی یاد بگیرید، در کلاسهای ریاضی شرکت کنید. مزیتی که کلاسهای ریاضی دارد این است که اولا مدرس و معلم شما مطالب را به صورت جمع بندی شده ارائه می کند و ثانیا روی مطالب ارائه شده بحث شده و مطلب را بهتر یاد می گیرید. دوستانتان ممکن است سوال بپرسند و همین سوال پرسیدنها و بحث روی مطالب باعث می شود درس را بهتر آموزش ببینید. در کلاسهای ریاضی هر سوالی که برای خودتان هم پیش آمد را می توانید بپرسید و درس را بهتر هم یاد بگیرید.
فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.
در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید. چگونه ریاضی را بهتر بفهمیم
دانشجو یا دانش آموزی که فقط با مطالعه ریاضی در ایام فرجه ها و یا در شب امتحان و با تقلب قبول می شود، در همان ترم ظاهرا درس را پاس کرده است و خوشحال است که با وجود اینکه تلاش زیادی نکرده ام چون باهوش هستم !!! درس را قبول شدم. ولی این دانشجو یا دانش آموز در ترمهای بعد مشکل خواهد داشت. از ایشان انتظار می رود مطالبی را بلد باشد و بر مبنای این انتظار مطالب دیگری ارائه می گردد. ولی چون بلد نیستند، مطالب جدید ریاضی را هم متوجه نخواهند شد و این مشکل تا فارغ التحصیلی ادامه پیدا خواهد کرد. البته این مشکل در کلاسهای خصوصی ریاضی قابل رفع است. دانش آموز یا دانشجویی که ریاضی را خوب بلد نیست، اگر به موفقیت در درس و تحصیل علاقه داشته باشد، با شرکت در کلاسهای تدریس حصوصی ریاضی می تواند اشکالات ترمهای قبل را هم برطرف نموده و مطالب ترم حاضر را هم آموزش ببیند. جلسات خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر این درس و رفع اشکال می تواند بسیار مفید باشد به شرطی که دانشجویان و دانش اموزان در طول ترم از این کلاسهای استفاده کنند و برگزاری کلاسها را به ایام امتحانات موکول ننمایند. البته اگر در طول ترم خودتان درس را خوب خوانده باشید و یا در طول ترم کلاسهای خصوصی را شرکت کرده باشید و فقط اشکالات جزئی برایتان باقی مانده باشد، در ایام امتحانات هم برای جمع بندی و رفع اشکال می توان از جلسات خصوصی ریاضی استفاده کرد.
همه ی درسها به اندازه خودشان مهم هستند و یادگیری آنها هم مهم می باشد. ولی به هر حال برای بسیاری از رشته ها درس ریاضی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در دوران ابتدایی و دبستان همه ی دانش آموزان باید ریاضی را بخوانند و در آن نمره خوبی بگیرند. در مقطع متوسطه برای اکثر رشته ها درس ریاضی مهم است. در رشته ریاضی فیزیک درس ریاضی حرف اول را می زند. در رشته تجربی یکی از مهمترین دروس است و در رشته های کاردانش و فنی حرفه ای و هنرستان هم یکی از درسهای مهم می باشد. در مقطع دانشگاهی نیز برای رشته های علوم پایه درس بسیار مهمی است و برای رشته های فنی مهندسی نیز درس حائز اهمیتی می باشد. مثلا در رشته مهندسی مکانیک دانشجویان ریاضی عمومی 1 و 2 ، ریاضیات دانشگاهی، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی، ریاضی مهندسی و در مقطع ارشد ریاضی مهندسی پیشرفته را پاس می کنند. این تعداد درس ریاضی نشان دهنده میزان اهمیت آن است. در بسیاری از دروس تخصصی رشته های فنی مهندسی برای فهم دروس و همچنین برای بدست آوردن توانایی در حل مسائل و تمرینات بلد بودن ریاضی و معادلات دیفرانسیل و .... مهم است.
برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی مهندسی بر روی عبارت تدریس ریاضی مهندسی، برای مشاهده لیست مدرسین معادلات دیفرانسیل و محاسبات عددی هم بر روی عبارت تدریس خصوصی معادلات دیفرانسیل و تدریس خصوصی محاسبات عددی کلیک کنید.
اگر می خواهید درس ریاضی را به صورت عمقی و پایه ای آموزش ببینید و ریاضی را مفهومی یاد بگیرید، فقط شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی کافی نیست. درس خواندن خودتان هم لازم است. شاید بدون شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی بتوانید ریاضی را خوب یاد بگیرید ولی بدون درس خواندن و حل تمرین و مسئله نمی توانید ریاضی را آموزش ببینید. برای آموزش ریاضی مطالعه و مرور، شرکت در کلاسهای مدرسه و دانشگاه، شرکت در جلسات تدریس خصوصی در صورت لزوم، حل تمرین و مسئله، حل کردن و بررسی مثالهای ارائه شده در متن کتاب درسی، درس خواندن در طول ترم، تلاش و پشتکار هم در طول ترم و هم در ایام امتحانات، حل نمونه سوالات امتحانی ترمهای گذشته و .... لازم است. بنابراین اگر دقت کرده باشید از بین موارد ذکر شده تدریس خصوصی هم فقط یک مورد است.
اگر می خواهید به صورت کاملا رایگان نمونه سوال امتحانی ریاضی، تست کنکور ریاضی، جزوه های آموزشی، حل تمرینات و مسائل درس ریاضی ششم، هفتم، هشتم، نهم، دهم، یاردهم و دوازدهم، ریاضیات دانشگاهی، معادلات و .... را دانلود نمائید بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. مطالعه مقالات چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) و آموزش پایه ای و صحیح ریاضی و فیزیک در زمینه آموزش عمقی و مفهومی و پایه ای درس ریاضی می تواند مفید و موثر باشد.
چگونه ریاضی را بهتر بفهمیم منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.