مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

یادگیری پایه ای ریاضی، چگونه ریاضی را پایه ای یاد بگیریم؟

چگونه ریاضی را پایه ای یاد بگیریم؟ برای یادگیری پایه ای ریاضی باید برای آن وقت بگذارید. درس ریاضی را در طول ترم مطالعه کنید و به شب امتحان موکول نکنید. در کلاس ریاضی سر وقت حاضر باشید و خوب گوش دهید. در کلاس ریاضی جزوه بنویسید و سوال بپرسید. در کلاس تدریس ریاضی در ردیف جلو بنشینید. برای حل تمرینات داوطلب شوید و در طول ترم تمرین و مسئله حل کنید. روی تمرینات ریاضی تامل و تفکر کنید. تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور کنید. بعضا با دوستانتان گروهی درس بخوانید. تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید. نمونه سوال امتحانی حل کنید.  در طول ترم ریاضی را بخوانید و خواندن آن را عقب نیندازید. اگر ترمهای قبل در درس ریاضی نمره خوبی نگرفته اید همان روند ترمهای قبل را ادامه ندهید. بیشتر درس بخوانید.با برنامه ریزی درس بخوانید و کتاب درسی را خوب مرور نمائید. در صورت لزوم از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.  اگر می خواهید درس ریاضی را خوب یاد بگیرید و به صورت مفهومی و پایه ای ریاضی را بخوانید استفاده از تجربه و سابقه مدرسین خصوصی ریاضی می تواند کمک کننده و موثر باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در درس ریاضی و نحوه یادگیری و کسب نمرات خوب و عالی در ریاضی مقاله چگونه ریاضی را یاد بگیریم را مطالعه نمائید. برای استفاده بهتر از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی سعی کنید این کلاسها را در طول ترم برگزار کنید و برگزاری آنها را به ایام امتحانات موکول ننمائید. در ایام امتحانات فرصت برای حل تمرین و مسئله کمتر است و برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله در کنار کلاسهای خصوصی حیاتی است. درس ریاضی را بدون حل تمرین و مسئله نمی توانید یاد بگیرید. شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی مفید و موثر است ولی در نهایت خودتان باید دست به قلم شده و تمرین و مسئله حل کنید. بنابراین فقط برای رفع اشکال در ایام امتحانات می توان از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کرد. برای یادگیری عمقی و مفهومی ریاضی استفاده از جلسات خصوصی را باید زودتر شروع کنید. در ایام تابستان هم فرصت خوبی برای تقویت پایه ریاضی و استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی است.
اگر سوال چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم، چگونه در ریاضی نابغه شویم، چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم و .... برای شما مطرح است، در این بخش راهکارهایی برای یادگیری پایه ای و یادگیری بهتر درس ریاضی به شما ارائه می گردد. برای یادگیری پایه ای درس ریاضی موارد زیر را مد نظر داشته باشید.
1- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه حضور کامل داشته باشید و با تمرکز کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.
2- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه خودتان را یادداشت کنید و همه ی نکات را بنویسید.
3- جزوه ریاضی را در کلاسهای ریاضی به گونه ای بنویسید که خیلی هم درگیر آن نشوید. یعنی هم گوش دهید و هم بنویسید.
4- جزوه درسی خودتان را مرتب و با دقت و تا جایی که ممکن است کامل بنویسید.
5- در کلاس درس ریاضی هر سوالی برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.

بعد از کلاسهای ریاضی مثالها و تمرینات حل شده در کلاس ریاضی را مرور نمائید. قبل از آنکه سراغ حل سوالات و تمرینات اضافه تر و سخت تر بروید، تمرینات و مثالهایی که در کلاسهای تدریس ریاضی حل شده اند را یکبار مرور نموده و راه حل آنها را بررسی نمائید (مطالعه کنید: مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی و یادگیری بهتر درس ریاضی)
با توجه به مطالب ارائه شده برای یادگیری پایه ای درس ریاضی و قوی کردن پایه ریاضی خودتان باید با انگیزه و هدفدار عمل کنید. نمره ای که می خواهید در ترم پیش رو یا ترم آینده در درس ریاضی کسب کنید را یادداشت نمائید و برای رسیدن به آن تلاش کنید. در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی (مشاهده کنید: لیست مدرسین آموزش خصوصی ریاضی) شرکت کنید. در کلاسها با علاقه به درس گوش دهید و سوال بپرسید و جزوه یادداشت نمائید. خودتان درس را بعد از کلاسها خوب مرور نموده و مسئله و تمرین حل کنید. در نهایت به صورت آهسته و پیوسته در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و مطالعه آن را برای شب امتحان در نظر نگیرید. اگر در طول تحصیل این روند را پیش بگیرید، به تدریج در درس ریاضی قوی تر شده و پایه ریاضی شما قوی و قوی تر خواهد شد. برای یادگیری پایه ای و اصولی هر درسی و از جمله درس ریاضی باید اصولی درس بخوانید و تلاش کنید و مداومت داشته باشید. برای مطالعه بیشتر در زمینه موفقیت در آموزش و یادگیری ریاضی مقاله چگونه در ریاضی نابغه شویم یا 20 راهکار عالی برای آموزش صحیح و گرفتن نمره 20 در درس ریاضی را مطالعه نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.