مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

تقویت پایه ریاضی و گرفتن نمره خوب در درس ریاضی

در این بخش مطالبی در زمینه تقویت پایه ریاضی و گرفتن نمره خوب در درس ریاضی ارائه می گردد. در صورت امکان، قبل از حضور در کلاس درس ریاضی،مبحثی که معلم یا استاد شما قرار است تدریس کند را به صورت خلاصه مطالعه نمائید. اگر کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در منزل را دارید، می توانید برگزاری کلاسها را به گونه ای هماهنگ کنید که از کلاسهای تدریس ریاضی مسئله جلو افتاده و با آمادگی بیشتر در کلاسهای مدرسه حاضر شوید.
موکول نکردن خواندن ریاضی به شب امتحان: ریاضی درس شب امتحانی نیست. آن را در طول ترم بخوانید و مرور و حل مسئله را در طول ترم در نظر داشته باشید. اگر حتی در ایام امتحانات درس را بخوانید و به هر ترتیبی که شده قبول شوید، بعد از امتحان چیزی یادتان نمی ماند و در سالهای بعدی تحصیل مشکل خواهید داشت.
آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.
(برای مشاهده جزوات و نمونه سوالات ریاضی موجود در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت ریاضی کلیک کنید).
حین مطالعه درس خلاصه جزواتی یادداشت کنید تا در شب امتحان بتوانید برای مرور از آنها استفاده نمائید.
حضور مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه: در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حضور مرتب داشته باشید. اگر غیبت کنید، مطلبی که ارائه شده است را خودتان به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. ضمنا در زمانهای بعد باید وقت بیشتری بذارید تا همان مطلب کلاس را خودتان یاد بگیرید.
سوال پرسیدن در کلاس تدریس ریاضی: سوال پرسیدن بسیار مفید است. هر مطلبی که برایتان سوال بود را بپرسید یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید. از سوال پرسیدن هراس نداشته باشید. مرور درس بعد از کلاسهای تدریس ریاضی: بعد از کلاس تدریس درس ریاضی یا هر درس دیگری در حد 10 دقیقه تا یک ربع درس را مرور کنید. به این ترتیب مطالب ارائه شده در کلاس درس را کمتر فراموش می کنید و بعدا یادگیری و حل تمرین انرژی و زمان کمتری از شما می گیرد. این مرور کوتاه هر چند آسان به نظر می رسد ولی کمتر اجرا می شود. شما سعی کنید آن را انجام دهید.
حل مسئله و تمرینات کتاب درسی: بعد از حل تمرینات حل شده در کلاس درس سرغ مسائل و تمریناتی بروید که حل نشده اند. روی آنها فکر کنید و راه حل ارائه دهید. بلافاصله سراغ کتابهای حل تمرین نروید. خودتان فکر کنید و راه حل بنویسید. با این کار به تدریج ذهنتان قویتر شده و مسائل سخت تر را هم حل خواهد کرد.
علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.
اگر به هر دلیلی نتواستید در کلاسهای تدریس مدرسه شرکت کنید و یا با وجود شرکت در کلاسهای مدرسه باز در مبحث یا مباحثی از درسهای ریاضی و فیزیک اشکال داشتید، می توانید از جلسات تدریس خصوصی برای رفع اشکال استفاده نمائید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی و فیزیک بر روی عبارت تدریس خصوصی ریاضی و تدریس خصوصی فیزیک کلیک کنید.
در طول ترم با برنامه ریزی درس ریاضی و سایر دروس را مطالعه کنید. برای کشب نمره خوب و موفقیت در درس ریاضی برنامه ریزی کنید. برای مطالعه ریاضی در کنار سایر دروس برنامه داشته باشید. به هر حال دروس دیگری هم باید خوانده شوند و کارهای دیگری هم برای انجام دادن دارید. با یک برنامه ریزی خوب هم می توانید ریاضی ار خوب بخوانید و در امتحان ریاضی موفق باشید و هم سایر دروس را مطالعه کنید و سایر کارهای خودتان را هم انجام دهید. تمامی افراد موفق برای پیش بردن کارها و رسیدن به اهدافشان برنامه ریزی دارند. برنامه شما برای درس خواندن بهتر است بر روی کاغذ آورده شود.

بهترین مدرسین و اساتید تدریس خصوصی ریاضی در تهران و کرج

حل تمرین و مسئله برای یادگیری ریاضی حیاتی است. در نکات قبلی هم بارها و بارها این نکته گفته شده است که برای یادگیری ریاضی تمرین و مسئله حل کنید. برای آموزش ریاضی حل تمرین و مسئله ضروری است. شاید بعضی از دروس دیگر را بدون حل تمرین و مسئله بتوان یاد گرفت ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. ابتدا با مثالهای حل شده کتاب و با تمرینات ساده تر شروع کنید. در ادامه سراغ تمرینات سخت تر و سنگین تر بروید. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید، تسلط شما بیشتر شده و در مراحل بعدی از پس حل تمرینات و مسائل سطح بالاتری بر خواهید آمد. تمرین ریاضی برای آموزش ریاضی بسیار مهم است. از کتابهای کمک آموزشی ریاضی معتبر استفاده کنید. اگر برای یادگیری بهتر درس ریاضی قصد دارید از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید، از کتابهای کمک آموزشی معتبر استفاده نمائید. از کتابهایی که مربوط به انتشاراتی های معتبر هستند استفاده نمائید. البته همانطور که در بخش های قبل گفته شد، کتاب درسی را در اولویت قرار دهید. کتابهای کمک آموزشی ریاضی برای یادگیری و آموزش بهتر درس ریاضی و برای گرفتن نمره بالا و نمره 20 در درس ریاضی می تواند مفید باشد. تمرینات اضافه تر را از روی کتابهای کمک آموزشی حل کنید و نکاتی که ممکن است در کتاب درسی ریاضی گفته نشده باشد را از روی این کتابها بخوانید.
در زمانهای اوج بازدهی خودتان درس ریاضی ار مطالعه کنید. بعضی از افراد صبح را برای مطالعه کردن دوست دارند. تعدادی از افراد ممکن است در زمانهای آخر شب بازدهی بیشتری داشته باشند. اگر می خواهید در درس ریاضی موفق شوید و حتی 20 بگیرید، بهترین زمان مطالعه خودتان که در آن زمان بیشترین بازدهی را دارید به مطالعه درس ریاضی اختصاص دهید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید و احتمال موفقیت شما افزایش می یابد. فایده دیگر مطالعه ریاضی در اوج بازدهی خودتان این است که در زمان کمتری می توانید حجم بیشتری از مطالب را مطالعه کنید و بازدهی شما افزایش می یابد. ریاضی درس سنگینی است و به تمرکز کامل نیاز دارد.



iranmodares



سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید.
برای تقویت پایه ریاضی، درست فهمیدن و خوب فهمیدن ریاضی راهکارهای زیادی وجود دارد. در مرحله اول باید اراده کنید و تصمیم بگیرید این کار را انجام دهید. باید برای خودتان هدف مشخص و واضحی تعیین کنید و مثلا برای خودتان مشخص کنید که این ترم یا ترم آینده می خواهید ریاضی را بالای 18 بگیرید و یا حتی 20 بگیرید. اگر ریاضی را به صورت پایه ای و مفهومی بخوانید قاعدتا نمره خوبی هم می گیرید و در نتیجه معدل شما هم افزایش پیدا کرده و اگر کنکور نداده اید، در کنکور هم ریاضی را بهتر خواهید زد. بعد از انکه تصمیم گرفتید که درس ریاضی را پایه ای و خوب یاد بگیرید باید برای خواندن و یاد گرفتن آن برنامه داشته باشید و راهکارهای مختلف را امتحان کنید. در مرحله اول در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه به صورت کامل شرکت کنید و در کلاسها حضور فعال داشته باشید. سوال بپرسید و به صورت کاملا فعالانه به سوالات دیگران گوش دهید. برای خودتان جزوه بنویسید و نکات مهم را یادداشت نمائید. اگر مدرس ریاضی نکته ای را گفت که متوجه نشدید و فرصت سوال پرسیدن هم نبود، در گوشه ای آن نکته را یادداشت نمائید که بعدا بپرسید.
اگر واقعا قصد دارید در درس ریاضی پیشرفت کنید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی را به عنوان یک راه حل خوب در نظر داشته باشید (مشاهده کنید: لیست مدرسین خصوصی ریاضی). البته شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به این معنی نیست که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر نباشید یا اینکه دیگر لازم نیست خودتان درس بخوانید. اولا کلاسهای مدرسه و دانشگاه را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این کلاسها چون روس مطالب بحث می شود نکات خوبی را می توانید یاد بگیرید. در ضمن جزوه ای که در این کلاسها یادداشت می کنید را بعدا هم می توانید در ایام امتحانات مرور کنید و هم در کلاسهای تدریس خصوصی هم جزوه کلاسی خودتان بهترین منبع برای ارائه درس است. چون در نهایت مدرس و استاد ریاضی خودتان از همین جزوه امتحان خواهد گرفت. در ضمن اگر شما در کلاسهای اصلی خودتان جزوه بنویسید، در کلاس حواستان جمع تر هم خواهد بود و حتی اگر حداقل 50 درصد مطالب را یاد بگیرید بعدا در کلاسهای خصوصی ریاضی و یا حین مطالعه ریاضی کارتان راحت تر خواهد بود. نکته دیگر اینکه شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی شما را از مطالعه و حل تمرین و مسئله بی نیاز نمی کند. باید خودتان هم تمرین و مسئله حل کنید و درس بخوانید.
قدم اول برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی و کسب نمره خوب و حتی نمره 20 در درس ریاضی حضور منظم در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه یا دانشگاه است. اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید غیبت نکنید. وقتی در کلاسهای تدریس ریاضی غیبت می کنید، جلساتی که بعد از جلسات غیبت به کلاس برمی گردید هم از درس چیزی نمی فهمید. چون معمولا مطالب پیوسته است و اگر بخشی از درس را یاد نگیرید یاد گرفتن ادامه درس هم برایتان مشکل خواهد بود و زیاد متوجه درس نخواهید شد.
نکته دیگری که باید برای موفقیت در ریاضی و امتحان ریاضی در نظر بگیرید این است که حل تمرین و مسئله در یادگیری درس ریاضی بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مطالعه کتاب درسی و مرور آن، نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. هر چه تمرینات بیشتری حل کنید درس را هم بهتر یاد خواهید گرفت. تمرینات ریاضی را به صورت اصولی حل کنید. ابتدا مثالهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی یا کلاس خصوصی ریاضی را مرور نمائید. در ادامه تمرینات جدید را تلاش کنید خودتان حل نمائید. راه حلی ارائه دهید. اگر درست نبود ایرادی ندارد. جواب درست را ببینید و جواب خودتان را اصلاح نمائید. کسانی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند فقط تمرینات بیشتری حل کرده اند و بیشتر برای یادگیری آن وقت گذاشته اند.
ریاضی یکی از دروس مهم و پایه ای است. اگر ریاضی را خوب بلد باشید، دروس دیگر شما هم به صورت غیر مستقیم تقویت خواهد شد. چون اکثر دانش آموزان و دانشجویان در درس ریاضی اشکال دارند، اگر شما درس ریاضی را خوب بلد باشید اعتماد به نفس بالاتری هم خواهید داشت و در دروس دیگر هم موفق تر خواهید بود. در فصل تابستان مباحث مهم ریاضی را می توانید یاد بگیرید. از مباحث مهم ریاضی می توان به مثلثات و نسبتهای مثلثاتی، حد و مشتق، انتگرال گیری، انواع اتحادها و .... اشاره کرد. در همین سایت برای این مباحث جزوات مفیدی ارائه شده است. به عنوان مثال برای یادگیری بهتر مثلثات و نسبتهای مثلثاتی بر روی لینک دانلود جزوات عالی آموزش مثلثات، نسبتها و روابط مثلثاتی، تست کنکور و سوال امتحانی مثلثات کلیک کنید. برای آموزش بهتر انتگرال و مشتق هم می توانید جزوه دانلود 121 فرمول انتگرال گیری یا دانلود مطالب و جزوات آموزشی و فرمولهای انتگرال، حد و مشتق را دانلود نمائید. اگر در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید، می توانید این اشکالات را در فصل تابستان و در زمان بسیار خوبی که در اختیار دارید و با شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی برطرف نمائید. اگر اشکالات پایه ای شما باقی بماند، در ترم های بعد هم مباحث تدریسی را در کلاسهای مدرسه و دانشگاه متوجه نخواهید شد. با مطالعه ریاضی در فصل تابستان می توانید در امتحان عالی عمل کنید و حتی 20 بگیرید و در کنکور هم درصدهای بالای را کسب نمائید. برای دانلود جزوات آموزشی ریاضی دبیرستان بر روی لینک دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دبیرستان و برای دانلود جزوات آموزشی و نمونه سوال امتحانی و ... ریاضی دانشگاهی بر روی عبارت دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه کلیک نمائید.
اگر می خواهید خودتان یا فرزندتان در درس ریاضی موفق باشد و به نسبت ترمهای قبل تفاوت مثبت قابل ملاحظه ای در نمره ریاضی ایجاد شود، استفاده از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند راهکار مثبت و مفیدی باشد. تعداد جلسات کلاسهای خصوصی ریاضی و مدرسی که قرار است به شما تدریس خصوصی کند را هم خودتان تعیین می کنید. اگر در کنار کلاسهای خصوصی ریاضی خودتان هم درس ریاضی را بخوانید مطمئنا در امتحان نتیجه خوبی خواهید گرفت. در کلاسهای خصوصی ریاضی (در تهران، کرج و یا هر جای دیگر ایران) می توانید تمرینات زیادی برای یادگیری درس ریاضی حل کنید و حتی با بررسی نمونه سوالات امتحان ریاضی به صورت کامل برای امتحان آماده شوید.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.