مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی موفق شوم و نمره قبولی خوبی بگیرم؟

در این بخش در رابطه با قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب و موفق شدن در امتحان ریاضی مطالبی ارائه شده است. اگر می خواهید در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید درس ریاضی را خوب بخوانید. کتاب درسی را صفحه به صفحه مطالعه نمائید. مثالهایی که در متن کتاب درسی ریاضی ارائه شده است را مرور نمائید و تمرینات و مسائل حل نشده را حل کنید. روی تمرینات فکر کنید و سعی کنید انها را حل نمائید. هر چه برای حل تمرینات ریاضی وقت بیشتری بگذارید، در درس ریاضی موفق تر خواهید بود. هر چه بیشتر روی تمرینات تفکر و تعمق کنید و سعی کنید خودتان راه حل را پیدا کنید ریاضی را بهتر یاد خواهید گرفت. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر باشد در درس ریاضی موفق تر خواهید شد. برای یادگیری درس ریاضی به زمان نیاز دارید پس در ایام امتحانات نمی توان ریاضی را خوب یاد گرفت. به ترمهای قبل خودتان فکر کنید. در ایام امتحانات استرس دارید و وقت کم دارید پس نمی توانید با خیال راحت تمرین و مسئله حل کنید. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیرید، سعی کنید تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. در کلاسهای ریاضی حضور کامل داشته باشید و به مطالب ارائه شده گوش دهید. اگر فقط در کلاس حضور فیزیکی داشته باشید، فایده ندارد. باید گوش دهید و جزوه بنویسید.
برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی باید این درس را با علاقه بخوانید. اگر تا به امروز از ریاضی خوشتان نیامده است احتمالا به این دلیل است که در ترمهای قبل خوب درس را نخوانده اید و در امتحان ریاضی هم نمره خوبی نگرفته اید. یا شاید نحوه تدریس مدرس ریاضی باعث شده است از این درس زده شوید. به هر حال با اختصاص دادن زمان بیشتر به یادگیری ریاضی بر این درس مسلط می شوید و از ان خوشتان خواهد آمد. برای یادگیری بهتر درس ریاضی می توانید از مدرسینی که در زمینه اموزش خصوصی ریاضی فعالیت دارند کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسینی که در زمینه آموزش و تدریس خصوصی ریاضی ابتدایی، ریاضی متوسطه، ریاضیات کنکوری، ریاضی دانشگاه، المپیاد ریاضی و .... فعالیت دارند بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید. البته شرکت در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی شما را بی نیاز از مطالعه و حل تمرین و مسئله نمی کند و همچنان عامل اصلی در موفقیت شما در درس ریاضی میزان وقتی است که شما برای یادگیری و حل تمرینات و مسائل ریاضی اختصاص می دهید. تمرین حل کردن در طول ترم برای درس ریاضی می تواند کاملا در گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی موثر باشد. تمرین حل کنید و درس را به صورت مداوم مرور کنید.

ممکن است برای نتیجه گرفتن در امتحان ریاضی شما قصد داشته باشید از کتابهای کمک آموزشی و یا فیلم های آموزشی استفاده نمائید. این موارد هم به نوبه خودشان می توانند مفید و موثر باشند. ولی به هر حال، شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی مفید تر است. مطالعه کتابهای کمک آموزشی ریاضی به همان سختی مطالعه کتاب درسی است و جذابیت بیشتری ندارد. دانش آموزان و دانشجویانی که کتاب درسی خودشان را نمی خوانند اگر بخواهند کتاب کمک آموزشی بخرند و از طریق مطالعه آن در درس ریاضی پیشرفت کنند، به احتمال زیاد کتاب کمک آموزشی را هم نمی خوانند. فیلم های آموزشی هم زمان زیادی برای نگاه کردن می خواهد. در طول ترم و در کنار کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه ممکن است دانش آموز و دانشجو نتواند زمان زیادی برای فیلم دیدن بذارد. یا اگر در مبحث خاصی اشکال داشته باشد پیدا کردن آن در کل فیلم ممکن است کار راحتی نباشد. در ضمن اگر از خود مباحث ارائه شده در فیلم سوالی پیش بیاید، سوال را باید از چه کسی پرسید؟

چگونه ریاضی را مفهومی بخوانیم؟ برای مفهومی خواندن درس ریاضی باید از ابتدای ترم به صورت کامل در کلاسهای ریاضی حاضر باشید، به درسی که مدرس شما ارائه می کند خوب گوش دهید و اشکالات خودتان را بپرسید. اگر می خواهید ریاضی را مفهومی یاد بگیرید باید روی متن درس و تمرینات و مسائل تفکر و تعمق کنید. مطالب را برای خودتان تشریح کنید و توضیح دهید. با دوستانتان روی تمرینات بحث کنید و سعی کنید درس را خوب برای خودتان مورد بررسی قرار دهید.
قیمت تدریس ریاضی به چه عواملی بستگی دارد؟ همانطور که گفته شد، قیمت و هزینه کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کاملا متغیر است و به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. از جمله عوامل موثر بر قیمت کلاسهای تدریس خصوصی می توان به تعداد جلسات تدریس ریاضی، زمان برگزاری کلاسهای خصوصی ریاضی، کنکوری یا غیر کنکوری بودن کلاسهای ریاضی، تضمینی یا غیر تضمینی بودن کلاسهای ریاضی، مقطع تحصیلی و درس تدریسی و ... اشاره کرد. مطالعه کنید: قیمت تدریس خصوصی ریاضی (ابتدایی، متوسطه، دانشگاه و کنکور)
چگونه شب امتحان ریاضی بخوانیم؟ پاسخ به این سوال شاید با مطالبی که تا اینجا ارائه شده است در تناقض باشد. در مطالب ارائه شده در این مقاله همواره تاکید بر این بوده است که مطالعه ریاضی را به شب امتحان موکول نکنید و در طول ترم درس بخوانید. پس اگر هنوز فرصت دارید از همین امروز شروع کنید. اگر در طول ترم درس ریاضی را خوانده باشید در شب امتحان کار شما راحت تر خواهد بود و کافی است مسائل تکمیلی حل کنید، درس را مرور نمائید و یا یکی دو جلسه کلاس برای رفع اشکال برگزار کنید. اگر در طول ترم ریاضی را نخوانده اید بهترین کاری که در شب امتحان می توانید انجام دهید این است که جزوه کلاسی را بخوانید و از یک مدرس خصوصی خوب برای ارائه مهمترین نکات به شما کمک بگیرید بلکه در امتحان قبول شوید.
با توجه به مطالب ارائه شده، برای موفقیت در امتحان و کنکور ریاضی، خوب فهمیدن و قوی شدن در درس ریاضی و .... شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید باشد. البته حرف اول را تلاش و پشتکار خودتان می زند و باید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید و تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید.
منبع: ایران مدرس (استفاده از مطالب با ذکر منبع و لینک به سایت ایران مدرس مجاز است)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.