مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم و با نمره خوب قبول شویم؟

چگونه در درس ریاضی 20 بگیریم و با نمره خوب قبول شویم؟ در ادامه در زمینه نحوه مطالعه صحیح و درست ریاضی برای 20 گرفتن در درس ریاضی و گرفتن نمره خوب در این درس مطالبی ارائه شده است. برای یادگیری درس ریاضی و هر درس دیگری و کلا برای موفقیت در تحصیل یک برنامه ریزی درسی صحیح حتما لازم و ضروری است. برنامه ریزی برای خواندن درس ریاضی را خودتان با توجه به عادات و توانائی هایتان انجام دهید. در برنامه ریزی ای که برای خواندن ریاضی و دروس دیگر در نظر می گیرید، مطالعه و مرور، حل تمرین و نمونه سوال امتحانی را هم در نظر بگیرید. مسائل و مثالهای حل شده را بدون نگاه کردن به راه حل آن دوباره حل کرده و راه حل خود را با راه حل ارائه شده توسط مدرس یا استاد خود مقایسه کنید. سعی کنید مسئله را خودتان حل نمائید. به صورت روزنامه وار خواندن سوالها و مرور سطحی فایده ای ندارد. با حل دوباره سوالها بیشتر با مسئله درگیر شده و علاوه بر اینکه به لحاظ ذهنی قویتر می شوید، یادگیری عمیق تری هم خواهید داشت. تعداد زیادی از دانش آموزان یا دانشجویان در طول ترم یا ایام امتحانات تعداد زیادی مسئله حل شده را از روی کتاب یا حل المسائل نگاه می کنند تا بلکه با دیدن تعداد زیادی سوال حل شده ریاضی بتوانند از پس امتحان برآیند. ولی اینگونه حل سوال و مسئله ریاضی و این شیوه مطالعه فایده ای ندارد. اگر تعداد محدودتری سوال حل کرده باشید ولی برای حل هر سوال به اندازه کافی فکر کرده و زحمت کشیده باشید درس را بهتر یاد گرفته و از لحاظ ذهنی قویتر می شوید.
استفاده از کتابهای کمک آموزشی ریاضی: کتابهای کمک آموزشی ریاضی نیز در صورتیکه استفاده درستی از آنها بشود می تواند به پیشرفت شما در درس ریاضی کمک کند. استفاده درست به این معنی که اول سعی کنید مسائل را خودتان حل کنید و حل خودتان را بنویسید. اگر نشد بعد به راه حل ارائه شده در این کتابها مراجعه نمائید.
آهسته و پیوسته خواندن درس ریاضی: ریاضی درس شب امتحانی نیست. به هیچ عنوان خواندن آن را به شب امتحان موکول نکنید. در طول ترم درس را مطالعه کنید و تمرین حل کنید. خیلی ها به امید کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی آن را تا نزدیکی های امتحان کنار می گذارند. خیلی وقتها اگر اوضاع خیلی بحرانی باشد از دست مدرس خصوصی ریاضی هم کاری ساخته نیست. پس درس را در طول ترم بخوانید.
حل مثال، مسئله و تمرینهای اضافی: همانطور که در مطالب قبلی در ارتباط با آموزش ریاضی گفته شد، حل مثال و تمرین برای یادگیری درس ریاضی از موارد مهم و ضروری است. اگر خودتان مسئله حل نکنید، شرکت در 1000 جلسه کلاسهای مدرسه و یا داشتن چندین مدرس خصوصی ریاضی هم به شما کمکی نمی کند.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و یا اگر مدرس خصوصی دارید، در جلسات تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالب گوش دهید. مطالبی را که در کلاس درس در مدت کوتاهی می توانید یاد بگیرید خودتان به تنهایی در مدت زمان بیشتری می توانید متوجه شوید.
حل دوباره مثالهای حل شده در کلاسهای ریاضی: پس از شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی، مثالهای حل شده را یکبار دیگر خودتان حل کنید تا روند حل آن برایتان جا بیافتد.
مرور پس از جلسات تدریس ریاضی: پس از کلاسهای تدریس ریاضی مرور را فراموش نکنید. اگر بعد از کلاس بتوانید در یک جزوه کوچک نکات مهم آن روز را یادداشت کنید برای ایام امتحانات خیلی کمک کننده خواهد بود.
حل مثال و تمرین کافی از درس ریاضی: از بین تمامی درسها، درس ریاضی بیشتر از همه به حل تمرین و مثال نیاز دارد. برای کسب نمره خوب در درس ریاضی حتما مثال و تمرین کافی حل کنید.

در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و در صورت لزوم جلسات تدریس خصوصی ریاضی شرکت کنید و کلاسها را از دست ندهید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید. جزوه یادداشت کنید و سوال بپرسید. به سوالهایی که توسط دانش آموزان یا دانشجویان دیگر پرسیده می شود نیز گوش دهید چون ممکن است این سوالات بعدا برای خود شما هم پیش بیاید.
برای کسب نمره بالا در درس ریاضی دبیرستان موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
1- به صورت مرتب در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه شرکت کنید.
2- در کلاسهای تدریس و آموزش ریاضی مدرسه به صورت کامل به مطالب ارائه شده گوش دهید.
3- در کلاس درس هر سوال که برایتان پیش آمد بپرسید و یا یادداشت کنید که بعدا بپرسید.
4- به سوالاتی که دیگر دانش آموزان می پرسند گوش دهید چون ممکن است همان سوال بعدا برای شما هم پیش بیاید.
5- در کلاس درس جزوه بردارید و بنویسید. به این ترتیب درس را بهتر یاد می گیرید.
6- بعد از کلاس تدریس ریاضی سعی کنید همان روز یا روز بعد درس را مرور کنید.

7- نشستن در ردیف جلوی کلاس درس: با نشستن در ردیف جلوی کلاس درس، درس را بهتر متوجه می شوید. ضمنا اگر سوال داشته باشید بهتر می توانید آن را بپرسید. کلا کسانی که به یادگیری درس علاقه بیشتری دارند در ردیفهای جلوتر کلاس می نشینند.
8- حل تمرینات داده شده و برگشت به موقع آنها: هر تمرینی که معلم ریاضی، مدرس ریاضی یا استاد ریاضی به شما داد را در اسرع وقت حل کنید و برگردانید. از حل تمرینات جدید استقبال کنید. با فکر کردن روی تمرینات و ارائه راه حل برای آنها توانایی های ذهن شما بیشتر می گردد. درست مانند ورزشکاری که با برداشتن وزنه های سنگین و تمرین مرتب ماهیچه های خودش را قویتر می کند، شما نیز با حل تمرین ریاضی ماهیچه های ذهن و فکرتان را تقویت می کنید.
9- گوش دادن به سوال دیگران: اگر دیگر دانش آموزان و دانشجویان سوالی داشتند به آن گوش دهید. همین سوال ممکن است بعدا برای شما هم مطرح گردد.
10- انجام کار اضافه و داوطلب شدن برای حل تمرینات بیشتر: اگر تمرین اضافه، پروژه یا هر چیز دیگری در کلاس مطرح شد شما برای انجام آن داوطلب باشید. به یادگیری درس و حل مسئله و تمرین علاقه نشان دهید. همه چیز از خود شما شروع می شود. اگر با علاقه و با انگیزه کارها را انجام دهید تمام کائنات در جهت موفق شدن شما دست به کار می شود.
11- داشتن هدف و انگیزه مشخص: در زندگی و تحصیل هدف مشخص و واضحی داشته باشید. مثلا برای ریاضی هدف خودتان را به این شکا می توانید مشخص کنید که این ترم نمره من بالای 19 خواهد شد.
12- از حل المسائل درست استفاده نمائید. بسیاری از دانشجویان و دانش اموزان برای دروس مختلف و از جمله درس ریاضی حل المسائل و حل تمرین دارند. داشتن حل المسائل بد نیست به شرطی که درست از ان استفاده شود. به این معنی که اگر خواستید جواب سوال یا تمرینی را از روی حل المسائل ببینید مطمئن شوید که قبل از دیدن حل سوال، قبلا به اندازه کافی به آن فکر کرده اید و راه حلی ارائه نموده اید. اگر سوال و تمرین را درست هم حل نکنید ایرادی ندارد فقط باید حداقل به ان فکر کرده باشید و راه حلی بر روی کاغذ آورده باشید. حین فکر کردن به تمرینات و نوشتن راه حل است که ذهن شما قوی تر و قوی تر می شود.

حتما بخوانید: چگونه در امتحان ریاضی و کنکور ریاضی موفق شویم؟

13- تلاش و پشتکار مادر موفقیت در هر کاری و از جمله در آموزش ریاضی است. اگر می خواهید ریاضی را خوب یاد بگیرید و یا به هر هدف بزرگ دیگری برسید ... اگر می خواهید در درس ریاضی 20 بگیرید ... اگر قصد دارید در تحصیل و در زندگی موفق شوید .... در هر صورت، تلاش و پشتکار لازمه موفقیت است. حتی اگر هوش شما به عنوان مثال به اندازه یکی دیگر از همکلاسی هایتان نباشد، با تلاش و پشتکار می توانید از او جلو بیفتید. اگر تلاش و پشتکار داشته باشید همه ی ضعفها و کمبودهای دیگر را می توانید جبران کنید. دقت کنید که برای تلاش و پشتکار هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد. مثلا، حتی با شرکت در 1000 جلسه تدریس خصوصی ریاضی هم نتیجه نخواهید گرفت.
14- حین حل تمرینات هر سوالی که پیش آمد را یادداشت نموده و از مدرس ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. اتفاقا یکی از مزایای حل تمرین و مسئله این است که اشکالات شما مشخص می شود. خواندن متن کتاب درسی ریاضی لازم است و شرکت در کلاسهای ریاضی هم مفید می باشد. ولی فقط حین تمرین و مسئله حل کردن است که مشخص می شود آیا مطالب را خوب یاد گرفته اید یا نه. حین حل تمرین و مسئله شما باید به صورت کاربردی از مطالب یاد گرفته شده استفاده کنید. وقتی که تمرین و مسئله حل می کنید اشکالات خودتان را یادداشت نمائید تا بعدا از مدرس، معلم؛ استاد و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.
15- از جزوات و نمونه سوالهای موجود در اینترنت استفاده کنید. در بسیاری از سایتهای اینترنتی و از جمله همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، نمونه سوالات امتحانی، جزوات درسی، حل تمرینات متن کتابهای درسی ریاضی و ... برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوات آموزشی و نمونه سوال امتحانی ریاضی و ... بر روی عبارت دانلود سوال و جزوه ریاضی کلیک نمائید. استفاده از این جزوات آموزشی و سوالات امتحانی برای یادگیری بهتر درس ریاضی می تواند بسیار مفید باشد. خصوصا، حتما از نمونه سوالات امتحانی ریاضی استفاده کنید. به این ترتیب با روند مطرح شدن سوالات در امتحان ریاضی آشنا خواهید شد.

اولویت دادن به کتاب درسی ریاضی برای مطالعه: قبل از اینکه سراغ کتابهای کمک درسی و کتابهای کمک آموزشی بروید خود کتاب درسیتان را بخوانید. کتابهای کمک آموزشی بر مبنای همین کتاب درسی نوشته شده اند. اگر کتاب درسی را خوب بلد باشید توضیحات ارائه شده در کتابهای کمک آموزشی را هم بهتر می فهمید.
شما اگر می خواهید در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و در تحصیل و کنکور موفق شوید، حتما سعی کنید این کار را انجام دهید. بعد از شرکت در کلاس تدریس ریاضی یا هر درس دیگری، همان روز در حد 10 دقیقه و یا یک ربع درسی را که مدرس یا معلم و یا استادتان ارائه کرده است را مرور کنید. این کار واقعا موثر است. چون در مراحل بعد، مثلا یک هفته بعد، وقتی به سراغ همان مبحث برمی گردید به خاطر همان مرور 10 دقیقه ای همه ی مطالب را به خوبی به یاد خواهید آورد.
هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.


مرور درس ریاضی و سایر دروس در کل در زمان شما صزفه جویی خواهد کرد. چون اگر مطلبی را به صورت برنامه ریزی شده مرور کنید، دفعات بعد زمان و انرژی کمتری از شما خواهد گرفت. برای درس ریاضی، خیلی از اوقات می توانید مرور را از طریق حل تمرین و مسئله انجام دهید. مثلا امروز که درس را خوانده اید، سه روز بعد تمرینات را حل کنید. به این ترتیب مطالب برای شما دوباره یادآوری خواهد شد.
علاوه بر تمرینهای حل شده در کلاس تدریس ریاضی و تدریس فیزیک خودتان هم تمرین و مسئله اضافی حل کنید. به کتابهای حل المسائل خیلی تکیه نکنید. در ابتدا سعی کنید مسائل و تمرینات را خودتان حل کنید. هر چه بیشتر بر روی یک مسئله فکر کنید، ذهنتان آمادگی بیشتری برای حل مسائل بعدی پیدا خواهد کرد. حتی اگر مطمئن نبودید که راه حلتان درست است، یک راه حل ارائه دهید. ایرادی ندارد که در ابتدای کار حل درست مسئله را بلد نباشید. اگر به نتیجه نرسیدید حل مسئله رانگاه کنید. همینکه بر روی حل سوال فکر کرده اید و راه حلی ارائه داده اید، ذهنتان قوی تر شده است.
یک برنامه ریزی خوب داشته باشید. درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به ایام امتحانات موکول نکنید. ابتدا سوالهایی که در جلسات تدریس حل شده است را یکبار دیگر حل کنید. سپس سراغ مسائل حل نشده و تمرینات بروید. هر چه تمرین بیشتری حل کنید بهتر است. کسانی که ریاضی را از شما بهتر بلدند از شما بیشتر تمرین حل کرده اند. کسی از شما باهوش تر نیست.
مغز خودتان را مانند سایر عضلات با تمرین و مداومت می توانید قوی کنید. هر چه تمرین ریاضی بیشتری حل کنید، ذهن ریاضی شما و آن بخشی از مغز شما که با حل مسائل ریاضی در ارتباط است قوی تر خواهد شد. ابتدا از مسائل راحتتر شروع کنید و به مرور سراغ مسائل و تمرینات سطح بالاتر بروید.

در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی با تمرکز کامل به مطالبی که ارائه می شود گوش دهید. در همان کلاسهای تدریس ریاضی سعی کنید درس را خوب بفهمید و خوب گوش دهید. بعضی از دانش آموزان و دانشجویان در کلاسهای تدریس ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی فقط حضور فیزیکی دارند و به مطالب ارائه شده توجهی ندارند. بعضی از آنها در کلاسهای تدریس ریاضی فقط جزوه یادداشت می کنند. شما که در کلاس تدریس ریاضی شرکت دارید و وقت می ذارید، سعی کنید در همان کلاس ریاضی درس را بفهمید و از وقت خودتان خوب استفاده نمائید. به مطالب ارائه شده با دقت گوش دهید و مطالب را دنبال کنید تا خوب متوجه شوید. رعایت کردن همین یک نکته کلی در وقت شما صرفه جویی می کند.
برای فهمیدن پایه ای و عمقی درس ریاضی به گونه ای که در ترمهای بعد هم مطالب یادتان بماند و هیچ اشکالی برایتان باقی نماند، درس ریاضی را در طول ترم بخوانید. در طول ترم درس ریاضی را به مرور مطالعه نمائید و تمرین و مسئله حل کنید. وقتی ریاضی و یا هر درس دیگری را به مرور و در طول ترم یاد می گیرید، هم درس را بهتر خواهید فهمید و هم مطالبی را که آموزش دیده اید دیرتر فراموش خواهید کرد. همانطور که می دانید، برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار لازم و ضروری است. شاید برای سایر دروس بدون حل تمرین بتوان درس را فهمید ولی برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله برای یادگیری خوب ضروری است. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.
اگر می خواهید ریاضی را خوب بفهمید باید ریاضی را به صورت عمقی بخوانید. از کنار کوچکترین نکات هم به آسانی رد نشوید. شاید در هر نکته کوچک مطلب مهمی نهفته باشد و باعث شود فهم بسیار بهتری از مطالب داشته باشید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و تمرین و مسئله حل کنید. مسائل ریاضی را برای خودتان تشریح کنید. دلیل راه حلها را بدایند و فقط فرمول حفظ نکنید. به گونه ای سوالها و مسائل را حل کنید و یاد بگیرید که اگر یکی از دوستانتان از شما خواست مطالب را برای او توضیح دهید به راحتی توضیحات را ارائه دهید و ایشان را هم متوجه مطلب سازید. اگر می خواهید بفهمید که آیا مطلبی را خوب متوجه شوید، ببینید که آیا به راحتی می توانید آن را برای دیگران تشریح کنید یا نه. ریاضی را عمقی بخوانید.
به خودتان اطمینان داشته باشید و با اعتماد به نفس برای رسیدن به هدفتان تلاش کنید. برای رسیدن به هر هدف خوبی و از جمله برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره بیست در درس ریاضی باید به خودتان اعتماد داشته باشید. خودتان را باور کنید و با اعتماد به نفس ادامه دهید. به خودتان شک و تردید راه ندهید. حتی برای موفقیت در کنکور و یا هر کار دیگری هم این روحیه لازم است. فقط به هدف خودتان فکر کنید و به راههای رسیدن به آن. فکرهای منفی را کنار بگذارید و با تلاش و پشتکار به سمت هدفتان حرکت نمائید. گرفتن نمره 20 در درس ریاضی برای شما کاری ندارد. کافی است در طول ترم درس بخوانید و به اندازه کافی تمرین و مسئله حل کنید.
تعداد جلسات تدریس خصوصی ریاضی می تواند متغیر و کم و زیاد باشد. بسته به سطح تحصیلی دانشجو و دانش آموز می توان تعداد جلسات را کم و زیاد کرد. این ویژگی کلاسهای تدریس خصوصی می تواند باعث یادگیری بهتر شود. اگر دانش اموزی ریاضی پایه های ثبل را خوب یاد نگرفته است می توان چند جلسه ای را به آموزش مباحث قبلی اختصاص داد.
کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می تواند تا روز امتحان ادامه یابد. معمولا دانشجویان و دانش آموزانی که با استفاده از کلاسهای تدریس ریاضی دوباره به درس ریاضی علاقه مند شده اند و می خواهند نتیجه خوبی بگیرند، در ایام امتحانات کمی استرس دارند. مدرس ریاضی با برگزاری جلسات جمع بندی و رفع اشکال در این ایام و ارائه مشاوره می تواند کمک زیادی به یادگیری بهتر و موفقیت شاگردان خودش در امتحان ریاضی بکند.
در کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی می توان تمرینات و مسائل اضافه تری حل کرد و به این ترتیب سطح علمی دانشجو و دانش آموز را به نسبت کلاسهای مدرسه و دانشگاه هم بالاتر برد. در این کلاسها می توان از نمونه سوالات امتحانی ریاضی سالهای گذشته هم استفاده نموده و بیشتر و بیشتر به موفقیت دانشجو یا دانش آموز در امتحان کمک کرد (دانلود رایگان:
دانلود 121 فرمول انتگرال گیری)

- آمادگی برای المپیاد ریاضی با کلاسهای خصوصی ریاضی: اگر در حال آمادگی برای المپیاد ریاضی هستید و قصد دارید در المپیاد ریاضی رتبه خوبی کسب کنید، در این حالت هم کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند مفید و موثر باشد. در همین سایت مدرسین زیادی در زمینه آموزش و تدریس المپیاد ریاضی فعالیت دارند. برای مشاهده مدرسین فعال در زمینه المپیاد ریاضی بر روی عبارت تدریس خصوص المپیاد ریاضی کلیک کنید. برای کشب رتبه خوب در المپیاد ریاضی باید خودتان با پشتکار و تلاش فراوان مباحث را به صورت پایه ای یاد بگیرید ولی به هر حال شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی هم مفید است.

اگر می خواهید ریاضی را 20 بگیرید مقاله مقابل را مطالعه نمائید: 20 راهکار برای بیست شدن در درس ریاضی !

- روش های حل تمرین و مسئله ریاضی و تسلط بر ریاضیات: همانطور که خودتان هم بهتر می دانید، برای یادگیری بهتر ریاضی حل تمرین و مسئله لازم و ضروری است. در کلاسهای تدریس ریاضی می توانید روش های مختلف حل تمرین و مسئله را یاد بگیرید و کاملا بر درس ریاضی مسلط گردید. اگر شما هم از آن دسته از دانش آموزان و دانشجویانی هستید که متن درس را خوب می فهمید ولی تمرین و مسئله نمی توانید حل کنید، شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی می تواند برای شما مفید باشد. در این حالت باید به مدرس خودتان بگوئید که بیشتر بر حل تمرین و مسئله متمرکز شود تا ارائه درس.
  - گرفتن نمره 20 در درس ریاضی با جلسات تدریس خصوصی ریاضی: در نهایت اگر برای درس ریاضی اهداف بزرگی دارید و می خواهید خیلی خوب درس ریاضی را یاد بگیرید و در امتحانات 20 بگیرید هم استفاده از کلاسهای خصوصی برای شما می تواند مفید و موثر باشد. در این حالت باید با یک مدرس خوب و مسلط ریاضی کلاسهای را هماهنگ کنید. سوالهای امتحانی سالهای گذشته را حل کنید و با حل تمرینات و مسائل سطح بالا تسلط خودتان را بر درس ریاضی به میزان زیادی افزایش دهید. با شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و در کنار آن با تلاش و پشتکار خودتان می توانید در این درس 20 هم بگیرید.
برای کسب نمره خوب در درس ریاضی شرکت در کلاسهای خصوصی گزینه و راهکار خوب و مناسبی است. در کلاسهای خصوصی ریاضی می توانید درسی که در کلاس اصلی خودتان خوب یاد نگرفته اید را مرور کرده و اشکالات را برطرف نمائید. هر سوالی که حین گوش دادن به مدرس ریاضی خودتان برایتان پیش آمده و فرصت نبوده بپرسید را در کلاسهای خصوصی می توانید پرسش نمائید. اگر حین مرور درس و یا حل تمرین و مسئله سوالی برایتان پیش آمده است می توانید این سوالات را هم از مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. چنانچه از نحوه تدریس مدرس ریاضی خودتان رضایت ندارید و یا به خاطر شلوقی کلاس درس را خوب متوجه نمی شوید، می توانید در کلاسهای خصوصی درس را خوب آموزش ببینید. در ایام امتحانات که کلاسهای خودتان تمام می شود و به مدرس اصلی خودتان دسترسی ندارید می توانید سوالات را از مدرس خودتان بپرسید. خلاصه اینکه در کنار داشتن یک مدرس و معلم خصوصی ریاضی خوب می تواند برای پیشرفت شما در درس ریاضی کاملا موثر و مفید باشد. در کلاسهای خصوصی ریاضی وقت شما به صورت 100 درصدی صرف آموزش و یادگیری ریاضی می گردد. در کلاسهای گروهی ممکن است دانش آموزان و دانشجویان ضعیفتر سوالاتی را بپرسند که قبلا برای شما حل شده است و در نتیجه وقت شما تلف خواهد شد. در کل، در صورتیکه کلاسهای خصوصی خودتان را با یک مدرس خوب برگزار نمائید، شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کلاسهای گروهی مفیدتر و پربازده تر است.
شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی به این معنی نیست که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه حاضر نباشید یا اینکه دیگر لازم نیست خودتان درس بخوانید. اولا کلاسهای مدرسه و دانشگاه را به هیچ عنوان از دست ندهید. در این کلاسها چون روس مطالب بحث می شود نکات خوبی را می توانید یاد بگیرید. در ضمن جزوه ای که در این کلاسها یادداشت می کنید را بعدا هم می توانید در ایام امتحانات مرور کنید و هم در کلاسهای تدریس خصوصی هم جزوه کلاسی خودتان بهترین منبع برای ارائه درس است. چون در نهایت مدرس و استاد ریاضی خودتان از همین جزوه امتحان خواهد گرفت. در ضمن اگر شما در کلاسهای اصلی خودتان جزوه بنویسید، در کلاس حواستان جمع تر هم خواهد بود و حتی اگر حداقل 50 درصد مطالب را یاد بگیرید بعدا در کلاسهای خصوصی ریاضی و یا حین مطالعه ریاضی کارتان راحت تر خواهد بود. نکته دیگر اینکه شرکت در کلاسهای خصوصی ریاضی شما را از مطالعه و حل تمرین و مسئله بی نیاز نمی کند. باید خودتان هم تمرین و مسئله حل کنید و درس بخوانید. با این وجود، باز هم کلاسهای خصوصی ریاضی برای موفقیت شما در این درس مفید و موثر است. هر اشکال و سوالی که داشته باشید از مدرس خصوصی ریاضی خودتان می توانید بپرسید. می توانید در کلاسهای خصوصی ریاضی تمرینات و مسائل زیادی حل کنید و حتی نمونه سوالات امتحانی ترمهای قبل را بررسی نمائید. در ایام امتحانات که به مدرس و استاد اصلی خودتان دسترسی ندارید، شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی برای جمع بندی و رفع اشکال کاملا مفید است. در کلاسهای خصوصی می توانید هر سوالی که در کلاسهای مدرسه و دانشگاه به نظرتان ابتدایی می رسد و از پرسیدن آن ترس دارید را می توانید بپرسید و هر اشکالی قابل برطرف کردن است.
منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.