مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه در امتحان ریاضی نمره خوبی بگیریم و با نمره بالا قبول شویم؟

برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی باید در طول ترم ریاضی بخوانید. اگر در طول ترم برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید کار شما خیلی راحت تر خواهد بود. برای آموزش بهتر ریاضی باید در طول ترم تمرین و مسئله حل کنید. همه ی کارها را برای ایام امتحانات در نظر نگیرید. در ایام امتحانات علاوه بر بحث استرس زمان کمی هم برای حل تمرین و مسئله وجود دارد. بهترین توصیه برای قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب این است که در طول ترم برای یادگیری آن وقت بگذارید. در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت کنید. جزوه بنویسید و به مطالب گوش دهید. سوال بپرسید و در کلاس فعال باشید. هر چه در کلاس بیشتر گوش دهید و کلاسهای ریاضی را جدی تر بگیرید در نتیجه در منزل و حین خواندن درس و حل تمرین و مسئله کار شما راحت تر خواهد بود. بسیاری از افراد وقتی در رابطه با موفقیت در امتحان ریاضی مطلبی را مطالعه می کنند فکر می کنند در این مطلب قرار است در رابطه با ایام امتحانات حرف زده شود. اگر می خواهید در امتحان ریاضی موفق باشید باید از همان اوایل یا اواسط ترم درس بخوانید. تمرین و مسئله حل کنید. برای یادگیری بهتر درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. یادگیری ریاضی بدون حل تمرین و مسئله ممکن نیست. در صورتیکه در درس ریاضی اشکالات پایه ای دارید از مدرسین و اساتید تدریس خصوصی کمک بگیرید. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت معلم خصوصی ریاضی کلیک کنید.

چگونه ریاضی را بهتر یاد بگیریم و موفق باشیم؟

برای موفقیت در امتحان ریاضی و موفقیت در تحصیل در حالت کلی باید انگیزه و علاقه شدیدی در خودتان ایجاد کنید. به این فکر کنید که اگر در درس ریاضی نمره خوبی بگیرید و این درس را خوب یاد بگیرید چه نتایج مثبت دیگری برای شما خواهد داشت. مثلا باعث می شود معدل شما افزایش یابد. یا اینکه در رتبه کنکور شما هم در نهایت موثر است و در آینده تحصیلی و آینده شغلی شما هم تاثیر گذار است. باید هدف مشخصی برای خودتان در نظر بگیرد. مثلا این ترم نمره ریاضی من بالای 18 است. همین هدف خودتان را بر روی کاغذ بنویسید و به دیوار بزنید تا همیشه جلوی چشم شما باشد.
در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه و کلاسهای خصوصی ریاضی فعال باشید. فقط شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی کافی نیست. باید در کلاس ریاضی فعال باشید. خودتان هم در برگزاری کلاس مشارکت داشته باشید. برای حل تمرینات و مسئله در کلاس داوطلب باشید. در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه جزوه یادداشت نمائید و از همین جزوات در کلاسهای خصوصی ریاضی هم می توانید استفاده کنید. هر سوالی که برایتان پیش آمد در کلاسهای ریاضی مدرسه و دانشگاه بپرسید و اگر هم فرصت نشد در جلسات تدریس خصوصی ریاضی سوالهای خودتان را بپرسید. خلاصه اینکه اجازه ندهید هیچ سوالی برای شما بی پاسخ بماند. ممکن است همان سوالی که نپرسیده اید در امتحان و یا در کنکور مورد سوال قرار گیرد. برای یادگیری بهتر ریاضی استفاده از کلاسهای ریاضی و جلسات تدریس خصوصی ریاضی مفید و خوب است ولی در نهایت عامل اصلی و تعیین کننده خودتان هستید باید خودتان فعال باشید و برای یادگیری مشتاق باشید. حین حل تمرین و مسئله و یا حین خواندن درس ریاضی هم هر سوالی که برایتان پیش آمد یادداشت کنید و در کلاسهای ریاضی از مدرس، استاد و یا معلم خصوصی خودتان بپرسید.
اگر می خواهید در امتحان ریاضی قبول شوید و نمره خوبی بگیرید باید به خودتان نظم بدهید. خصوصا اگر ترمهای قبل در درس ریاضی نمره خوبی نگرفته اید باید این ترم از همان اوایل ترم شروع به درس خواندن بکنید و با نظم و برنامه پیش بروید. یادگیری ریاضی به تلاش و کوشش و زمان نیاز دارد. شاید ترمهای قبل مطالعه ریاضی را عقب انداخته اید تا زمان امتحانات فرا رسیده است و در ایام امتحانات هم زمان کافی برای مطالعه نداشته اید. این خودش یکی از عواملی است که می تواند در نهایت منجر به گرفتن نمره کم در درس ریاضی گردد. بنابراین برای موفقیت در امتحان ریاضی و گرفتن نمره قبولی در آن و حتی نمره خوب در درس ریاضی سعی کنید از همان اوایل ترم خواندن ریاضی را شروع کنید. اگر نمره شما در درس ریاضی در ترمهای قبل 10 تا 12 بوده است (به عنوان مثال) برای ترم پیش رو هدفی برای گرفتن نمره بهتر برای خودتان انتخاب نمائید (مثلا: نمره من در درس ریاضی در این ترم بیشتر از 15 است). البته می توانید نمره های بهتری بگیرید ولی به هر حال اگر قبلا خیلی خوب نبوده اید انتخاب هدف نمره 20 شاید کمی برای خودتان هم غیر واقعی به نظر برسد و برای رسیدن به آن زیاد تلاش نکنید. اما اگر ترمهای قبل نمره شما حدود 15 و 16 بوده است این ترم می توانید هدف خودتان را گرفتن نمره 20 در این درس قرار دهید. در طول ترم درس بخوانید و در کلاسهای ریاضی به صورت مرتب شرکت کنید.
کلاسهای تدریس خصوصی به نسبت کتابهای کمک آموزشی و فیلم های آموزشی ریاضی مفیدتر و جذابتر است. استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی به نسبت کتابهای کمک آموزشی مفید تر و موثر می باشد. دانش اموز یا دانشجو اگر حین مطالعه کتاب کمک آموزشی چند مبحث را متوجه نشود و یکی دو مثال را نتواند حل کند سرخورده خواهد شد. ممکن است اشکال از خود کتاب نباشد و به ترمهای قبلی همان درس برگردد. ولی به هر حال این اشکالات وجود دارد. در کلاسهای خصوصی ریاضی اگر چنین اشکالاتی وجود داشته باشد مدرس ریاضی فورا خواهد فهمید که آیا این اشکال مربوط به درس این ترم است و یا به ترمهای قبل بر می گردد. بنابراین با ارائه توضیحات کافی و حل مثال اشکال را برطرف می کند. کلاسهای خصوصی ریاضی از این لحاظ به نسبت کلاسهای گروهی مدرسه و دانشگاه هم مفید تر است. در کلاسهای مدرسه و دانشگاه وقت و فرصت برای برطرف کردن اشکالات پایه ای که ممکن است هر دانشجو یا دانش آموزی داشته باشد وجود ندارد. مطالعه کنید: چگونه در امتحان ریاضی نمره بهتری بگیریم و قبول شویم؟

مطالعه صحیح ریاضی و فیزیک را یاد بگیرید: در درس ریاضی سعی کنید روابط را خوب آموزش ببینید و نحوه استفاده از انها در مسائل را یاد بگیرید. اگر مبحث حد و مشتق (به عنوان مثال) را دارید آموزش می بینید از تعریف پایه ای مشتق شروع کنید و برای مثالهای متعدد سعی کنید مشتق را محاسبه نمائید (تمرین حل کنید) در ادامه فرمولهای مشتق گیری را به خاطر بسپارید و قاعده مشتق زنجیری و .... را آموزش ببینید. در ادامه برای هر کدام از این مباحث تمرین حل کنید تا تسلط شما افزایش یابد. تابع های مختلفی ممکن است به شما داده شود و از شما خواسته شود مشتق (دانلود رایگان فرمولهای مهم حد و مشتق و قواعد محاسبه حد در ریاضی)، انتگرال و .... بگیرید. اینکه برای هر سوالی بتوانید جواب قابل قبولی بنویسید به این بستگی دارد که آیا به اندازه کافی تمرین حل کرده اید و آیا قبلا مثالهای متنوعی را دیده باشید یا نه. بنابراین تا جایی که وقت دارید تمرین و مسئله حل کنید. در درس فیزیک روابطی که ارائه می شود معنی فیزیک دارد و باید بتوانید آنها را درک کنید و بفهمید. هر چه درک عمیق تری از روابط فیزیکی داشته باشید و بتوانید بهتر آن را برای خودتان یا شخص دیگری تشریح کنید و معنی روابط را توضیح دهید در حل مسائل هم موفق تر خواهید بود. پس حین حل سوالات و تمرینات درس فیزیک روی مسائل تعمق کنید و معنای فیزیکی روابط را درک کنید.
نکته دیگری که برای گرفتن نمره خوب در امتحان ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی با نمره عالی باید مد نظر داشته باشید این است که برای یادگیری درس ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. در مرحله اول تمرینات و مثالهایی که مدرس یا استاد شما در کلاسهای مدرسه یا دانشگاه حل کرده است را مرور کنید و خوب بفهمید. اگر در همین تمرینات اشکال دارید یادداشت کنید تا از مدرس ریاضی و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. در ادامه سراغ تمرینات حل نشده کتاب درسی ریاضی بروید و تلاش کنید آنها را حل کنید. معمولا تمرینات در انتهای هر فصل یا مبحث از آسان به سخت مرتب شده است. از تمرینات آسانتر شروع کنید و حل کنید و به سمت تمرینات مشکل تر حرکت نمائید. روی تمرینات فکر کنید. برای یادگیری تمرینات و راه حل آنها زمان کافی در نظر بگیرید. برای حل هر تمرین یک کاغذ جلو دست خودتان بگذارید و 10 دقیقه تا یک ربع به آن فکر کنید و راه حلی برایش بنویسید. اگر از راه حل خودتان هم مطمئن نبودید ایراد ندارد ولی حداقل راه حلی بنویسید. همین که تلاش می کنید حل سوال را بنویسید ارزشمند است. حین فکر کردن به سوالات و تمرینات و تلاش برای حل آنها ذهن شما رشد می کند و قوی و قوی تر می شود. توجه کنید که افرادی که در درس ریاضی قوی هستند و در این ردس نمره های خوبی می گیرند فقط و فقط وقت بیشتری از شما به یادگیری آن اختصاص داده اند و تمرینات بیشتر حل کرده اند. از حل المسائل درست استفاده کنید و قبل از آنکه به اندازه کافی به حل تمرینات فکر نکرده اید و راه حلی ارائه ننموده اید سراغ راه حل درست سوال نروید.
1- اگر لازم است از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید، برگزاری این کلاسها را هم به ایام امتحانات واگذار نکنید. کلاسهای خصوصی هم در طول ترم مفید تر است.

2- از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی در ایام امتحانات برای رفع اشکال و جمع بندی استفاده نمائید. در ایام امتحانات هم درس ریاضی را با جدیت بخوانید.

3- اگر می خواهید در درس ریاضی 20 بگیرید مطالعه این مقاله بسیار مفید است. در مقاله مزبور 20 راهکار برای 20 گرفتن در درس ریاضی ارائه شده است.

4- برای موفقیت در امتحان ریاضی و قبولی در ان با نمره خوب درس را به صورت مفهومی و عمقی بخوانید. فقط فرمول حفظ نکنید. مسائل را بفهمید.

5- حل نمونه سوالات امتحان برای موفقیت در امتحان ریاضی می تواند مفید باشد. برای دانلود جزوات رایگان و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود ریاضی کلیک کنید.

6- همانطور که گفته شد، بهترین توصیه برای موفقیت در امتحان ریاضی این است که خواندن درس را به ایام امتحانات موکول نکنید. خصوصا اگر می خواهید نمره بالا بگیرید باید زودتر شروع کنید.

7- از کتابهای کمک آموزشی معتبر برای یادگیری ریاضی استفاده نمائید. هر کتابی که بدستان رسید را نخوانید و برای ان وقت نذارید. البته کتاب درسی در اولویت اول است.

8- از حل المسائل درست استفاده کنید. تمرین جدید را که می بینید حداقل 10 دقیقه روی آن فکر کنید و راه حلی را روی کاغذ بنویسید. اشتباه هم باشد ایرادی ندارد. در ادامه حل تمرین را ببینید.

9- هیچ سوال یا اشکالی را بدون پاسخ باقی نگذراید. حین درس خواندن و حل تمرین و مسئله و سوال اشکالات را یادداشت نمائید و بعدا از مدرس، استاد و یا معلم خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.

10- اگر در کلاس ریاضی مدرسه یا دانشگاه درس را خوب متوجه نمی شوید، ممکن است اشکالات شما به پایه های قبل برگردد. برای رفع اشکال از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده نمائید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.