مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

نمره خوب ریاضی ، قبول شدن در امتحان ریاضی و موفقیت در ریاضی کنکور

در این بخش مطالبی در زمینه نمره خوب ریاضی ، قبول شدن در امتحان ریاضی و موفقیت در ریاضی کنکور  و .... ارائه می گردد. عاملیکه بیشترین تاثیر در یادگیری ریاضی توسط شما را دارد، حل مسائل و تمرینها به گونه ای است که گفته شد. درست مانند ورزشکاری که با بلند کردن هر وزنه ای که مقداری وزن آن از توانایی خودش بیشتر است مقداری به حجم عضلات خود می افزاید، شما نیز با حل هر مثال و مسئله ریاضی که مقداری شما را به تفکر وادارد مقداری به توانائی های ذهنی تان می افزائید. پس در قدم اول مثالها و تمرینات حل شده را خودتان یکبار دیگر حل کنید. برای حل این تمرینات و مثالها بدون نگاه کردن به حل آنها باید فکر کنید و این مفید است. اگر نهایتا نتوانستید حل کنید به راه حل نگاه کنید. این کار ایراد ندارد ولی اینکه از همان ابتدا مستقیم بروید سراغ راه حلها این نوع مطالعه برای یادگیری ریاضی مفید نیست. در ادامه از مسائل و تمرینات سخت تر و سطح بالاتر که ذهن شما را به چالش می کشد و توانائی های شما را افزایش می دهد استقبال کنید.
بعد از کلاسهای ریاضی، درس ارائه شده را همان روز مرور کنید. حتی اگر یک ربع درس را مرور کنید در نهایت تاثیر زیادی خواهد داشت. حین مرور مواردی را که یاد نگرفته اید یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید. همان روز بعد از کلاس درس یا جلسه آموزش خصوصی ریاضی یا در روزهای بعد مثالها و تمرینات حل شده در کلاس درس را یک بار دیگر حل کنید. مثالها و تمرینات را برای خودتان توضیح دهید. از کنار هیچ اشکالی به سادگی عبور نکنید.
اگر در بخشی از درس ریاضی اشکال اساسی دارید و یا در سالهای قبل هم همان بحث را خوب یاد نگرفته اید، استفاده از کلاسهای خصوصی آموزش ریاضی ممکن است کمک کننده باشد. استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی برای یادگیری بهتر آن می تواند مفید و موثر باشد. به شرطی که خودتان در کنار جلسات تدریس مسئله حل کنید و درس بخوانید. دقت کنید حتی با استفاده از کلاسهای خصوصی هم نقش شما کمرنگ نخواهد شد. تلاش خودتان همواره لازم است. برای مشاهده لیست مدرسین تدریس ریاضی در سایت (ایران مدرس) بر روی عبارت مدرس خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین ریاضی در پایین همین مطلب هم نشان داده شده اند. تا جایی که می توانید و وقت دارید، تمرین و مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید تسلط شما افزایش می یابد. البته حین تمرین حل کردن باید به نحوه حل تمرین فکر کنید و خودتان راه حل ارائه دهید. حتی اگر راه حل شما اشتباه هم باشد اشکالی ندارد ولی حتما قبل از اینکه حل درست سوال را نگاه کنید، خودتان به حل مسئله فکر کرده و راه حلی ارائه دهید.
برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی باید به صورت عمقی و مفهومی درس ریاضی را بخوانید. اگر در بخشهایی از ان اشکالات پایه ای دارید که ممکن است به سالهای قبل برگردد، ممکن است مدرس یا معلم خودتان در کلاسهای تدریس مدرسه و دانشگاه وقت نکند به این اشکالات پاسخ دهد و بنابراین در این موارد استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی بسیار کمک کننده است (مشاهده کنید: لیست مدرسین تدریس خصوصی ریاضی). درس ریاضی را بعد از کلاسهای مرور کنید و اگر اشکالی دارید یادداشت کنید تا بعدا از مدرس ریاضی، معلم و استاد ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید. تمرین و مسئله حل کنید و با پشتکار و مداومت تا شب امتحان به این روند ادامه دهید. کتاب درسی را در اولویت قرار دهید و سوالات امتحانی سالهای قبل ریاضی را حل کنید. برای دانلود سوالات امتحانی ریاضی به صورت رایگان و دانلود جزوات آموزشی، تست کنکور، کتاب و ... ریاضی بر روی لینک دانلود جزوه و سوال امتحانی ریاضی کلیک کنید.
بهترین توصیه در زمینه روش درست خواندن ریاضی این است که درس ریاضی را در طول ترم مطالعه کنید. اگر درس ریاضی را نخوانید و آن را برای فرجه ها یا ایام امتحانات بذارید، خواهید دید که حجم زیادی از مطالب وجود دارد و شما فرصت کمی برای مطالعه دارید. در ایام امتحانات درس ریاضی را به خوبی نمی توانید یاد بگیرید. این مطلب در همین سایت در مقالاتی مانند زمان مناسب کلاس خصوصی و موفقیت در آموزش و تدریس ریاضی و چگونه در امتحان ریاضی 20 بگیریم توضیح داده شده است. در ایام امتحانات شما در نهایت می توانید تلاش کنید که درس ریاضی را نیفتید. در طول ترم فرصت بسیار خوبی برای یادگیری وجود دارد. با خیال راحت و آسوده می توانید درس ریاضی و سایر دروس را بخوانید و آن را به درستی یاد گرفته و پایه ریاضی خودتان را قوی کنید (برای مطالعه در زمینه نحوه قوی کردن پایه ریاضی مقاله چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی) را مطالعه نمائید). در طول ترم برای حل تمرین و مسئله هم فرصت بسیار خوبی وجود دارد. همانطور که می دانید ریاضی درس حفظ کردنی نیست و برای آموزش ان باید تمرین و مسئله حل کنید. در ایام امتحانات به اندازه کافی نمی توانید تمرین و مسئله حل کنید و درس ریاضی را به صورت پایه ای و عمقی نمی توانید آموزش ببینید. به این ترتیب سالهای بعد هم به مشکل می خورید و در کل در ریاضی ضعف خواهید داشت. بنابراین از بین موارد ذکر شده این مورد مطالعه و حل تمرین ریاضی در طول ترم به جای موکول کردن آن به ایام امتحانات در راستای روش درست خواندن ریاضی مهم ترین نکته است.
فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.

تمرینات بیشتری برای درس ریاضی حل کنید: همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر درس ریاضی و قوی تر شدن در درس ریاضی مهم است. بعد از آنکه مثالهای حل شده در کلاس ریاضی و تمرینات متن کتاب درسی را حل کردید سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید. می توانید از کتابهای کمک آموزشی معتبر هم استفاده نمائید. حل تمرین و مسئله بیشتر = قوی تر شدن شما در درس ریاضی. تمرینات بیشتری حل کنید و در درس ریاضی پیشرفت کنید.



از جزوه و سوال امتحانی ریاضی در اینترنت استفاده کنید: در همین سایت (ایران مدرس) جزوات آموزشی، جزوات کنکوری، نمونه سوالات امتحانی، تست کنکور و مطالب آموزشی زیادی برای دانلود رایگان ارائه شده است. برای دانلود رایگان جزوه و سوالات امتحانی ریاضی بر روی عبارت دانلود جزوه و سوال ریاضی کلیک نمائید. از جزوات آموزشی و خلاصه جزوات ریاضی ارائه شده در همین سایت استفاده کنید و ریاضی را بهتر آموزش ببینید. سوالات امتحانی را برای موفقیت در امتحان ریاضی حل کنید.
چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم؟ در مرحله اول تمرینات و مثالهای حل شده کتاب درسی را یک بار دیگر مرور کنید. برای خودتان تمرینات ریاضی را تشریح نمائید. اگر در تمرینات حل شده و مثالها اشکال دارید از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی خودتان سوال بپرسید. در مرحله بعد سراغ تمرینات حل نشده کتاب درسی بروید. روی تمرینات فکر کنید و راه حلی بنویسید. حتی اگر راه حل شما درست نباشد و در یک سطر هم نوشته شده باشد ایرادی ندارد. مهم این است که فکر کنید. در ادامه از روی حل المسائل جواب را ببینید و اشکالات خودتان را برطرف نمائید.
چگونه در ریاضی قوی شویم؟ اگر می خواهید در ریاضی قوی شوید باید به یادگیری ریاضی علاقه نشان دهید. با انگیزه درس بخوانید و در کلاسهای ریاضی به صورت کامل شرکت نمائید. در کلاسهای ریاضی با دقت و تمرکز به مطالب گوش دهید و از مدرس و معلم ریاضی خودتان هر سوالی که داشتید را بپرسید. در نهایت تنها راهکار برای قوی شدن در درس ریاضی حل تمرین و مسئله بیشتر است. تمرینات سطح بالا حل کنید و روی تمرینات فکر کنید و راه حل ارائه دهید تا ذهن شما قوی و قوی تر شود.
چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم؟ اگر می خواهید در ریاضی کنکور 100 درصد بزنید، باید نظم بسیار خوب به خودتان بدهید. در ایام کنکور با برنامه ریزی پیش بروید. برای 100 درصد زدن ریاضی در کنکور نباید هیچ اشکالی داشته باشید. فرمولها و روابط را خوب فهمیده باشید و تست های زیادی کار کرده باشید. افرادی که برای درس ریاضی درصدهای بالایی می زنند ممکن است هزاران تست ریاضی کار کرده باشند. البته باید تست زنی صحیح را هم بلد باشید و مطالب را به صورت عمقی بفهمید (مطالعه کنید: چگونه ریاضی کنکور را 100 بزنیم).

تمرینات زیادی حل کنید: برای یادگیری ریاضی، موفقیت در ریاضی کنکور و امتحان ریاضی حل تمرین و مسئله بسیار مهم است. بعد از شرکت در کلاس ریاضی و خواندن کتاب درسی نوبت به حل تمرین و مسئله می رسد. برای اموزش ریاضی حل تمرین به صورت اصولی بسیار مهم است. تمرینات و مثالهایی که در کلاس درس حل شده است را دوباره مرور نمائید. در ادامه سراغ تمرینات جدید بروید. بر روی حل تمرینات فکر کنید و راه حلی بنویسید. بعد از آن حل المسائل ار نگاه کنید و راه حل خودتان را اصلاح نمائید.
کتاب درسی را در اولویت قرار دهید: کتاب درسی مهمترین و بهترین منبع مطالعه برای ریاضی کنکور است. سوالات کنکور خارج از مباحث ارائه شده در کتاب درسی مطرح نمی شود. پس قبل از خواندن هر کتاب دیگری، قبل از رفت سراغ انواع کتابهای کمک آموزشی و .... کتاب درسی را خوب بخوانید و یاد بگیرید. مثالهای آن را حل کنید و اگر سوال یا اشکالی دارید یادداشت کنید تا بعدا بپرسید. می توانید حین مطالعه کتاب جزوه خلاصه ای برای مرورهای بعدی یادداشت نمائید.

چگونه ریاضی را برای کنکور بخوانیم و موفق باشیم

اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور بخوانید و در کنکور ریاضی و ریاضیات کنکوری موفق باشید و حتی 100 بزنید ادامه این مطلب را بخوانید.

1- برای صد در صد زدن در ریاضی کنکور و یا حداقل کسب درصد بالا در ریاضی کنکور در مرحله اول باید پایه ریاضی خودتان را قوی کنید. موفقیت در ریاضی کنکور به این ترتیب حاصل نمی شود که بدون خواندن متن کتاب درسی و بدون شرکت در کلاس ریاضی و .... مستقیم سراغ تست های ریاضی کنکور بروید.

2- برای موفقیت در ریاضی کنکور در مرحله اول متن درس ریاضی را باید خوب بلد باشید. شرکت در کلاسهای ریاضی برای یادگیری اولیه بسیار مفید است. یعنی برای یادگیری مباحث جدید اگر خودتان بخواهید ریاضی را بخوانید وقتی زیادی از شما می گیرد. با شرکت در کلاس ریاضی بهتر و زودتر درس را یاد می گیرید.

3- اگر می خواهید ریاضی را برای کنکور خوب بخوانید و هنوز فارغ التحصیل نشده اید، شرکت در کلاسهای ریاضی را از دست ندهید. تست کار کردن و حل سوالات کنکورهای قبل خوب است به شرطی که پایه را محکم گذاشته باشید. اگر متن درس و مطالبی که در کتاب درسی ارائه شده است را خوب بلد باشید پایه را محکم گذاشته اید.

4- درست خواندن ریاضی برای کنکور به این معنی است که به صورت مرحله به مرحله مواردی که لازم است را انجام دهید. مراحلی که لازم است به صورت مقابل می باشد: شرکت در کلاسهای تدریس ریاضی و در صورت لزوم کلاسهای خصوصی ریاضی، حل تمرین و مسئله برای یادگیری بهتر، خواندن متن کتاب درسی و حل تست کنکوری ریاضی.

5- اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید و درصد بالایی بزنید به صورت مفهومی ریاضی را بخوانید و نه به صورت سطحی. روی مسائل فکر کنید و دلیل کاربرد روابط و فرمولهای مختلف را بدانید. اگر سوال یا اشکالی دارید به راحتی از کنار آن عبور نکنید و از معلم ریاضی و یا مدرس خصوصی ریاضی خودتان بپرسید.


برای درس ریاضی حل تمرین و مسئله حیاتی است. خیلی از مباحث را از طریق حل تمرین و مسئله یاد می گیرید. بعد از مطالعه کامل و عمیق درس ریاضی برای کنکور، نوبت به حل تمرین و مثال و مسئله کافی برای آن می رسد. در این مرحله مطالب ارائه شده در کتاب بهتر برای شما جا افتاده و تسلط بیشتری بر مبحث پیدا خواهید کرد. در واقع، کلید یادگیری درس ریاضی، چه برای امتحانات و چه برای کنکور، حل تمرین و مسئله است. در نهایت باید با زدن تست های کنکوری استاندارد ریاضی تسلط خودتان را بیشتر و بیشتر کنید. نکات مهم تست های کنکوری ریاضی را یادداشت نموده و تست های مهمتر را علامت بزنید. به منظور آمادگی برای کنکور، در کنار مطالعه و حل تمرین و مرور، یکی از مواردی که باید در برنامه شما گنجانده شود، تست زنی صحیح و اصولی است. هر چه تعداد تست هایی که کار می کنید بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی افزایش خواهد یافت.


برای موفقیت در ریاضی کنکور باید به صورت اصولی کار کنید. اگر می خواهید در ریاضی کنکور موفق باشید در مرحله اول خوب مطالب را یاد بگیرید و تمرینات را حل کنید. روی تمرینات فکر کنید. سپس سراغ تست زنی بروید و تا جایی که ممکن است تست بزنید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.