مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه کار و شغل تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنیم و یا فعالیت خودمان را گسترش دهیم؟

اگر می خواهید در زمینه تدریس خصوصی ریاضی فعالیت خودتان را شروع کنید و یا گسترش دهید .... چنانچه قصد دارید از کار تدریس ریاضی به صورت پاره وقت یا تمام وقت درامد خوبی کسب کنید .... اگر به تدریس ریاضی علاقه دارید و می خواهید در این زمینه فعالیت داشته باشید ... اگر قبلا هم درس ریاضی را تدریس کرده اید ولی به هر حال قصد دارید به صورت جدی تری در این زمینه فعالیت کنید و درامد بالایی بدست آورید ... در هر صورت، در این بخش در رابطه با پاسخ به سوال چگونه کار و شغل تدریس خصوصی ریاضی را شروع کنیم و یا فعالیت خودمان را گسترش دهیم؟ مطالبی ارائه شده است.

برای فعالیت در زمینه کار و شغل تدریس ریاضی در مرحله اول باید خوب شاگرد جذب کنید. با آموزشگاهها تماس بگیرید. در اینترنت تبلیغ کنید. در روزنامه تبلیغ کنید. تراکت چاپ و توزیع نمائید. با همکارانتان در ارتباط باشید. برای خودتان سایت و وبلاگ بزنید و هر روشی که برای جذب شاگرد بلد هستید را امتحان نمائید. هر چه روشهای بیشتری را امتحان کنید احتمال نتیجه گرفتن شما بیشتر خواهد شد. بعد از جذب شاگرد در جلسه اول تدریس ریاضی خوب عمل کنید. بر درس مسلط باشید و سوتی ندهید. جلسه اول باید میخ را محکم بکوبید. عالی تدریس کنید. اگر سوالی را بلد نبودید تپق نزنید ماهرانه آن را به بعد موکول کنید. روی مطالبی تمرکز کنید که بهتر بلد هستید. در ادامه سعی کنید باز هم بهتر و بهتر شوید. درس ریاضی را خودتان هم مطالعه کنید. بر درس مسلط شوید. به نتیجه گرفتن شاگردهایتان فکر کنید و سعی کنید آنها را به نتیجه برسانید. کلاسهای مفید و موثری برگزار نمائید. اگر آگهی تدریس ریاضی خودتان را خوب ثبت کنید (مقاله نحوه نوشتن آگهی و تبلیغات تدریس خصوصی را بخوانید) و خوب تدریس کنید ( مقاله چگونه در تدریس خصوصی موفق تر باشیم و بهتر عمل کنیم؟ را مطالعه نمائید) می توانید از تدریس ریاضی درآمد بسیار خوبی کسب نمائید. اکثر دانش آموزان و دانشجویان در زمینه آموزش و یادگیری ریاضی اشکال دارند و با درج تبلیغات تدریس خصوصی ریاضی به راحتی می توانید شاگرد جذب نموده و درامد بالایی کسب کنید. درس ریاضی در تمامی مقاطع و حتی برای کنکور هم بسیار مهم است. اگر بتوانید در زمینه ریاضی کنکور فعالیت داشته باشید، درامد بسیار بهتری هم می توانید کسب کنید. البته برای ریاضی کنکور والدین سخت تر اعتماد می کنند و برای فعالیت در این زمینه باید رزومه بسیار خوبی داشته باشید و عملکرد عالی ارائه دهید.

درآمد تدریس خصوصی ریاضی چقدر می تواند باشد؟ درآمد تدریس خصوصی ریاضی به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال، مدرسینی که در شهرهای بزرگ مانند تهران و تبریز و مشهد و .... فعالیت دارند به احتمال زیاد درآمد بیشتری از تدریس ریاضی کسب می کنند. البته استثناهایی هم وجود دارد. به هر حال در شهرهای بزرگ متقاضی برای تدریس خصوصی و کلاسهای خصوصی ریاضی و سایر دروس بیشتر است و به صورت کلی اوضاع مالی مردم هم بهتر می باشد. در نتیجه مدرسین ریاضی در شهرهای بزرگ هم می توانند تعداد جلسات بیشتری داشته باشند و هم اینکه برای هر جلسه مبلغ بالاتری را دریافت کنند. درآمد تدریس خصوصی ریاضی به درسی که تدریس می شود هم بستگی دارد. واضح است که برای تدریس ریاضی مهندسی به نسبت تدریس خصوصی ریاضی نهم باید هزینه بیشتری پرداخت کرد و در نتیجه مدرسینی که در زمین تدریس ریاضی دانشگاهی و تدریس ریاضی مهندسی فعالیت دارند درامد بیشتری هم کسب می کنند. به احتمال زیاد، مدرسین و اساتیدی که در زمینه آموزش ریاضی کنکور فعالیت دارند بیشترین درآمد را کسب می کنند. البته فعالیت در زمینه آموزش ریاضی کنکور راحت نیست. باید در مرحله اول واقعا خودتان آنقدر در این زمینه خوب کار کرده باشید و تست های مختلف و نکات کنکوری و ... را بررسی کرده باشید که با اطمینان و با یک برنامه ریزی منسجم بتوانید شاگرد یا شاگردهایتان را به نتیجه برسانید. فعالیت در زمینه تدریس ریاضی کنکور مستلزم آن است که بتوانید اطمینان والدین دانش اموزان را جلب کنید و در نتیجه جذب شاگرد در این زمینه کمی سخت تر است.

برای مطالعه در زمینه تاریخ ریاضی بر روی این لینک کلیک کنید.



1- اگر به کار تدریس ریاضی علاقه دارید این کار را انجام دهید. برای موفقیت در هر کاری باید به آن کار علاقه داشته باشید. اگر ریاضی را دوست ندارید و مثلا از تدریس فیزیک بیشتر لذت می برید، فیزیک را تدریس کنید. عشق و علاقه به کار در بلند مدت باعث موفقیت شما خواهد شد.


2- به کار تدریس ریاضی متعهد باشید و نتیجه گرفتن شاگردهایتان برایتان مهم باشد. هر چه بهتر تدریس کنید و برای نتیجه گرفتن شاگردهایتان به صورت صادقانه تری تلاش کنید، شاگردهای شما بیشتر قدردان شما خواهند بود و علاوه بر مراجعه دوباره خودشان افراد دیگری را هم به شما معرفی می کنند.

3- هر چه تعداد شاگردهای بیشتری جذب کنید بهتر است. اما اگر این شاگردها را از دست بدهید فایده ای ندارد. باید شاگردهایتان را حفظ کنید تا پول زیادی در بیاورید. خصوصا در جلسه اول عالی عمل کنید. بسیاری از کلاسهای خصوصی به علت تدریس ناموفق مدرس، فقط یک جلسه طول می کشد!


وقتی از طریق آموزشگاههای تدریس خصوصی شاگرد جذب می کنید هر جلسه 30 تا 40 درصد حق التدریس را باید به آموزشگاه پرداخت کنید یعنی از هر 100 جلسه تدریس 30 تا 40 جلسه را به صورت رایگان کار می کنید. وقتی از طریق ثبت آگهی تدریس در ایران مدرس شاگرد جذب می کنید، کل مبلغ دریافتی را برای خودتان بر می دارید و در ضمن قیمت کلاسهای تدریس خصوصی را هم خودتان تعیین می کنید. وقتی به صورت مستقل و از طریق ثبت تبلیغات تدریس خصوصی شاگرد جذب می کنید در نهایت درآمد بالاتری خواهید داشت. حتی اگر آگهی تدریس ویژه ثبت کنید و هزینه ای پرداخت کنید، در نهایت با یکی دو جلسه کلاس این هزینه جبران شده و در ادامه تمامی مبلغ را برای خودتان بر خواهید داشت.


مطالب را به زبان ساده و از دید دانشجو یا دانش آموز توضیح دهید. حین توضیح درس، سوالاتی از خود دانشجو یا دانش آموز بپرسید که هم وارد بحث شود و هم بازخورد بگیرید و ببینید که آیا درس را متوجه می شود یا نه. اگر در فهم درس اشکال دارد و یا به سوالات شما نمی تواند پاسخ دهد، اشکال از روش تدریس شماست. حداقل در جلسات تدریس خصوصی ریاضی شما باید با دانشجو یا دانش آموز و سطح علمی او همانگ شوید.

باید مسائل را از بالا ببینید. اگر خودتان بر مطلب و درس تدریسی تسلط داشته باشید، به راحتی می توانید در نحوه ارائه و بیان درس به نحوی عمل کنید که شاگرد شما آن را خوب متوجه شود. ممکن است یک مبحث واحد از درس ریاضی را برای چند نفر مختلف با چند روش متفاوت توضیح دهید.

کلاس ریاضی را متنوع برگزار کنید. هم درس را ارائه دهید، هم تمرین و مسئله حل کنید و در بخشی از کلاس از خود شاگردانتان بخواهید که تمرین حل کنند.


در متن آگهی تدریس خودتان رزومه خوب و کاملی از خودتان ارائه دهید. سوابق کاری خودتان را بنویسید و تمام افتخاراتی که کسب کرده اید را ذکر نمائید. متن آگهی تدریس خودتان را به گونه ای بنویسید که متقاعد کننده باشد و دانش آموز و دانشجو یا والدین آنها متقاعد شوند که با شما تماس بگیرند. برای جذب شاگرد و کسب درآمد از تدریس خصوصی ریاضی، درج اگهی تدریس ویژه بهترین راهکار است. اگر از طریق آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی شاگرد جذب کنید باید هر جلسه درصدی از حق التدریس را به انها پرداخت نمائید. در صورتیکه، اگر به صورت مستقل کار کنید کل مبلغ را برای خودتان بر می دارید. سایت ایران مدرس بازدید بالایی دارد و در ایام امتحانات بازدید آن به بالای 28000 بازدید در روز هم رسیده است. با ثبت تبلیغات تدریس خصوصی در این وب سایت آگهی شما در معرض دید متقاضیان تدریس خصوصی قرار می گیرد. در متن آگهی تدریس خودتان اسم تمامی دروسی که می توانید تدریس کنید (مانند ریاضی 1 دبیرستان، ریاضی عمومی دانشگاهی، ریاضیات مهندسی، ریاضی گسسته، معادلات دیفرانسیل، محاسبات عددی، هندسه تحلیلی و ....) را بنویسید. به این ترتیب بازدهی آگهی شما و بازدید آن افزایش می یابد. همین الان به بازدید آگهی های تدریس ویژه که در صفحه اصلی سایت ایران مدرس نشان داده می شود نگاهی بندازید. بعضی از آگهی های تدریس بازدید بیش از 60000 بازدید هم دارند. یعنی متقاضیان تدریس خصوصی آگهی را بیش از 60000 بار مشاهده کرده اند. اگر آگهی تدریس ریاضی خودتان را خوب بنویسید این بازدید کننده ها به مشتری تبدیل شده و می توانید از کار تدریس ریاضی درآمد خوبی کسب کنید.علاوه بر موفقیت در جذب شاگرد و پیدا کردن شاگرد خصوصی، عوامل دیگری هم بر موفقیت در تدریس خصوصی ریاضی و کسب درامد بالا از کار تدریس ریاضی موثر است. اگر می خواهید جزو مدرسین پردرآمد باشید و پول خوبی از تدریس ریاضی بدست آورید، باید بر دروس تدریسی خودتان کاملا مسلط باشید. هندسه، جبر، حسابان، دیفرانسیل، ریاضی دبیرستان، ریاضی دانشگاهی، ریاضی مهندسی، معادلات، محاسبات عددی و یا هر درس دیگری را که تدریس می کنید، در مرحله اول باید خودتان به صورت کامل بر آن مسلط باشید. هر چه میزان تسلط شما بر دروس تدریسی خودتان بیشتر باشد، در کار تدریس موفق تر خواهید بود و فن بیان شما هم بهتر خواهد شد. چون به جای اینکه حین تدریس ریاضی خودتان درگیر فهمیدن مطلب باشید، کلمات و اصطلاحات مناسبتری را انتخاب می کنید و مطالب را بهتر و در زمان کمتری ارائه خواهید کرد. در مرحله بعد، اگر می خواهید شاگردهای زیادی داشته باشید و واقعا از تدریس ریاضی درامد بالایی بدست آورید باید نتیجه گرفتن شاگردهایتان را در اولویت اول قرار دهید. سعی کنید روند برگزاری کلاسها، مطالبی که ارائه می کنید، تمریناتی که به شاگرداهایتان میدهید و راهنمایی ها و مشاوره های شما به گونه ای باشد که در نهایت شاگردهایتان نتیجه بگیرند و در امتحان ریاضی و یا کنکور ریاضی بهترین نتیجه را بگیرند. به این ترتیب هم ترمهای بعد برای تدریس سایر دروسشان با شما تماس می گیرند و هم شما را به دوستان و آشنایانشان معرفی خواهند کرد. برای موفقیت در تدریس ریاضی، تلاش کنید شاگردهایتان موفق شوند.


آیا در شهرهای کوچک هم می توان از تدریس ریاضی درامد کسب کرد؟ اضح است که در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، اصفهان، مشهد، تبریز، رشت و .... تقاضا برای تدریس خصوصی به صورت کلی و تقاضا برای تدریس خصوصی درس ریاضی بالاتر است. در شهرهای بزرگتر جمعیت بیشتری زندگی می کنند و در ضمن دانشگاههای بیشتر و بزرگتری هم وجود دارند و در نتیجه تعداد دانش آموزان و دانشجویان متقاضی کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم بیشتر است. با توجه به مطالب گفته شده در شهرهای بزرگتر متقاضی تدریس ریاضی بیشتر است و البته در این شهرها تعداد مدرسین بیشتری هم در زمینه آموزش این درس فعالیت دارند. بنابراین نباید خیلی نگران این قضیه باشید چرا که در شهرهای کوچکتر با وجود اینکه تعداد شاگردهای کمتری حضور دارند ولی به هر حال تعداد مدرسین ریاضی هم کمتر است. نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که در حال حاضر با در دسترس بودن اینترنت برای همه ی افراد جامعه شما می توانید حتی از سایر شهرهای کشور شاگرد جذب کنید و در زمینه تدریس خصوصی آنلاین ریاضی فعالیت داشته باشید.

کلیک کنید: مشاهده ویدیو آموزش ریاضی
- اکثر دانش آموزان و دانشجویان در درس ریاضی اشکال دارند. بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان در درسهای دیگر خودشان اشکال زیادی ندارند ولی درس ریاضی را خوب بلد نیستند. در بسیاری از موارد تنبلی خود این افراد یا آموزش بد باعث شده است ریاضی را خوب یاد نگیرند و بخواهند از کلاسهای خصوصی استفاده کنند.

- درس ریاضی نه تنها بلد بودن خودش مهم است بلکه بلد بودن ان باعث می شود دانش آموزان و دانشجویان در حل مسائل و تمرینات در دروس دیگری مانند فیزیک و شیمی هم عملکرد خوبی داشته باشند. در بسیاری از موارد در درس شیمی و فیزیک انتگرال گیری، گرفتن مشتق و بدست آوردن حد تابع و .... لازم می شود.

- در مقطع دانشگاه هم بسیاری از دانشجویان ریاضی را خوب بلد نیستند. خصوصا در درس ریاضی عمومی 2 ، ریاضی مهندسی، ریاضی مهندسی پیشرفته و معادلات دیفرانسیل و ...دانشجویان اشکالات زیادی دارند. اگر بتوانید در این زمینه فعالیت داشته باشید و ریاضیات دانشگاهی را هم آموزش دهید شاگردهای زیادی خواهید داشت.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.