مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه

در این وبلاگ مطالبی در زمینه مدرس، معلم و استاد تدریس خصوصی ریاضی و ریاضیات دبیرستان، ابتدایی، کنکور و دانشگاه ارائه می گردد. سایتهای تدریس خصوصی و آموزش ریاضی هم در این وبلاگ معرفی خواهد شد.

چگونه ریاضی را خوب و مفهومی آموزش ببینیم و در امتحان موفق باشیم؟

چگونه ریاضی را خوب و مفهومی آموزش ببینیم و در امتحان موفق باشیم؟ - برای آموزش بهتر درس ریاضی کتاب درسی را خوب بخوانید، از کتابهای کمک آموزشی استفاده کنید و مرور روزانه و هفتگی را هم در برنامه خودتان بگنجانید. ولی باز همانطور که گفته شد، حل تمرین و مسئله را هم فراموش نکنید.
مغز و ذهن انسان نیز مانند سایر اعضای بدن عضلاتی برای خودش دارد. هر چه بیشتر از ذهنتان کار بکشید و مسائل سنگین و سطح بالاتری را حل کنید، ذهن و مغز شما قوی تر خواهد شد. البته باید از مسائل و تمرینات راحتتر شروع کرده و به تدریج مسائل سخت تر را حل کنید. 

دانلود رایگان نمونه سوال امتحانی و جزوات آموزشی ریاضی دانشگاه

هنگام مرور ریاضی سعی کنید در دفترچه ای که قبلا تهیه کرده اید فرمولها و نکات مهم را بنویسید. این دفترچه بعدا و در ایام امتحانات و کنکور واقعا بدردبخور خواهد بود. اگر در رابطه با هر فرمول نکته خاصی وجود دارد ان را هم بنویسید. این نکات خاص و مهم را بعدا خودتان به یاد نخواهید آورد ولی همین که آن را در دفترچه یادداشت کرده اید در دفعات بعد بع راحتی از انها استفاده می کنید.
از جلسات تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید: اگر در حل تمرینات و سوالات ریاضی اشکال دارید، یک راکار خوب برای رفع اشکال استفاده از جلسات تدریس خصوصی ریاضی است. برای مشاهده لیست مدرسین ریاضی بر روی عبارت آموزش خصوصی ریاضی کلیک کنید. تعدادی از مدرسین فعال در زمینه تدریس خصوصی ریاضی هم در پایین همین مطلب نشان داده شده اند.
هر تمرین را برای خودتان تشریح کنید: حین حل تمرینات و سوالات ریاضی، حل سوالات را برای خودتان شرح دهید. از خودتان سوال بپرسید و به صورت مفصل به آن پاسخ دهید. سوالات را تفسیر کنید و حل آنها را برای خودتان توضیح دهید. دلیل استفاده از هر رابطه و فرمول را بدانید.
اگر دانشجو هستید و در درس ریاضی اشکال دارید ، در مرحله اول سعی کنید اشکالات خودتان را تشخیص دهید. اینکه در چه مباحثی از درس ریاضی اشکال دارید و مربوط به کدام پایه درسی است. در ادامه با مطالعه و مرور منظم تلاش کنید این اشکالها را برطرف نمائید. در کلاسهای دانشگاهی به نسبت دبیرستان مطالب سطح بالاتری گفته خواهد شد و اگر اشکالات پایه ای درس ریاضی خودتان را حل نکنید، در ادامه مشکل خواهید داشت. می توانید برای رفع اشکال و تقویت پایه ریاضی خودتان از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی هم استفاده کنید.
اگر می خواهید در یاد گیری ریاضی و آموزش آن موفق باشید باید در طول ترم درس ریاضی را بخوانید. آهسته و پیوسته. حتی اگر قصد دارید کلاس خصوصی ریاضی داشته باشید، این کلاسها را هم در طول ترم برگزار نمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم آن را بهتر یاد می گیرد. وقتی ریاضی را در طول ترم مطالعه می کنید به تدریج مطالب برای شما جا می افتد. در ضمن، فرصت کافی برای حل تمرین و مسئله خواهید داشت.
اگر می خواهید ریاضی را بهتر و بهتر یاد بگیرید و در آموزش ان موفق باشید و در امتحانات و کنکور ریاضی موفق باشید، تا جایی که می توانید تمرین  مسئله حل کنید. تمرین مادر یادگیری است. هر چه تعداد تمریناتی که حل می کنید بیشتر و بیشتر باشد، تسلط شما بر درس ریاضی هم بیشتر و بیشتر خواهد شد. ابتدا از سوالات و تمرینات حل شده شروع کنید و به تدریج به سمت حل کردن مسائل سطح بالاتر و سخت تر حرکت کنید.
اگر می خواهید در درس ریاضی و یادگیری سایر دروس موفق باشید، در طول ترم درس بخوانید و مطالعه ریاضی را به ایام امتحانات موکول نکنید. با مطالعه درس در طول ترم بهتر می توانید آموزش ببینید.


iranmodares


آموزش مفهومی ریاضی


برای یادگیری ریاضی اشتیاق نشان دهید و با انگیزه مطالعه کنید. ریاضی یکی از دروس مهم در دبیرستان و دانشگاه است و اگر این درس را به صورت پایه ای یاد بگیرید در دروس دیگر هم حین حل مسائل آن دروس اشکال نخواهید داشت. چون به هر حال برای حل مسائل فیزیک، شیمی و ... ممکن است لازم باشد از روابط مثلثاتی، انتگرال، هندسه و ... استفاده کنید. مطالعه ریاضی در طول ترم و حل تمرینات و مسائل ریاضی می تواند به موفقیت شما در این درس و حتی گرفتن نمره 20 ریاضی و یادگیری بهتر آن کمک کند. حل تمرینات بیشتر، بیشتر قوی شدن در ریاضی: حل تمرین و مسئله برای قوی شدن در درس ریاضی مهم و حیاتی است. در یک کلام می توان گفت که مهمترین کاری که برای قوی شدن در درس ریاضی باید انجام دهید حل تمرین و مسئله است. افرادی که ریاضی را بهتر از شما بلد هستند و نمرات بهتری می گیرند، تمرینات بیشتری حل کرده اند. از مثالها و تمرینات کتاب درسی شروع کنید و در ادامه سراغ تمرینات سطح بالاتر بروید.
فرمول حفظ نکنید، ریاضی را بفهمید: برای حل مسائل و تمرینات ریاضی بلد بودن روابط و فرمولها مهم است. البته باید حین حل تمرینات دلیل استفاده از هر رابطه را بلد باشید. چرا از فلان رابطه استفاده می کنید؟ آیا راه حل جایگزینی وجود دارد؟ اگر بتوانید به این نوع سوالات پاسخ دهید به این معنی است که درس را فهمیده اید. اگر بتوانید مسائل و تمرینات را برای دوستانتان به خوبی تشریح کنید به این معنی است که درس را فهمیده اید. برای خودتان راه حلها را توضیح دهید.
در طول ترم درس ریاضی را بخوانید: یکی از مهمترین نکاتی که برای موفقیت در درس ریاضی و یادگیری بهتر آن مد نظر داشته باشید این است که ریاضی را در طول ترم بخوانید و مطالعه آن را فقط به ایام امتحانات موکول ننمائید. با مطالعه ریاضی در طول ترم فرصت کافی برای یادگیری بهتر، حل تمرین و مسئله، حل تمرینات بیشتر، رفع اشکال و ... خواهید داشت. برای آموزش ریاضی و قوی شدن در درس ریاضی در طول ترم برای آن وقت بذارید و درس بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.  چگونه برای امتحان ریاضی تمرین کنیم و درس بخوانیم
با برنامه ریزی پیش بروید و تمام موارد را با هم رعایت کنید: برای موفقیت در هر کاری و از جمله برای موفقیت در یادگیری ریاضی و قبولی در امتحان ریاضی با نمره خوب، داشتن یک برنامه ریزی خوب و منسجم لازم است. داشتن هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. برای یادگیری ریاضی در طول ترم و برای مطالعه آن در ایام امتحانات و حل تمرین و مسئله و مرور این درس در کنار درسهای دیگر برنامه داشته باشید. تمام مواردی که در بالا به آن اشاره شد را سعی کنید در برنامه خودتان در نظر بگیرید. در کلاسهای ریاضی به صورت کامل حاضر باشید و تا جایی که ممکن است غیبت نکنید. در کلاسهای ریاضی حضور فعال داشته باشید و سعی کنید از مطالب ارائه شده بهترین استفاده را داشته باشید. برای یادگیری بهتر ریاضی در طول ترم درس بخوانید و مطالعه این درس را به ایام امتحانات و شب امتحان موکول نکنید. ریاضی درس شب امتحانی نیست و برای یادگیری به زمان نیاز دارد. برای درس ریاضی تمرین و مسئله حل کنید و به درستی از حل المسائل استفاده نمائید. تعداد تمرینات بیشتری که حل می کنید مساوی با یادگیری بهتر درس ریاضی است. کتاب درسی خودتان را در اولویت قرار دهید و ان را خوب بخوانید. در صورت لزوم، برای یادگیری بهتر درس ریاضی از کلاسهای تدریس خصوصی ریاضی استفاده کنید.
در حقیقت شما به اندازه کافی باهوش هستید و حتی 20 گرفتن در درس ریاضی به نسبت توانایی های ذهنی شما کار سختی نیست. ولی به هر حال به این بستگی دارد که چقدر آن را بخواهید و درست عمل کنید و بر روی یادگیری درس ریاضی تمرکز کنید. ذهنیتی که دارید به نسبت میزان هوش شما خیلی مهمتر است. بسیاری از افراد باهوش از هوش خودشان برای توجیه ناکامی هایشان استفاده می کنند. در این حالت هوش آنها به ضررشان عمل می کند. بنابراین، به جای اینکه بر روی مشکلات متمرکز شوید، در جستجوی راه حل ها باشید. به جای اینکه تمرکز خودتان را بر روی این بگذارید که نمرات قبلی خودتان در درس ریاضی که نمرات خوبی نبوده اند را توجیه کنید و مثلا بگوئید معلم ریاضی خوب نبود، امتحان سخت بود، حق من نبود و .... بر روی این متمرکز شوید که چگونه در امتحان بعدی خوب عمل کنید و به هدف خودتان برسید و ریاضی را بهتر یاد بگیرید.
عوامل دیگری هم می تواند در عدم آموزش خوب درس ریاضی موثر باشد. البته نکته ای را باید در نظر گرفت که اگر شما خودتان بخواهید درس بخوانید و به صورت درونی روی خودتان کار کنید عوامی بیرونی کمترین تاثیر را خواهد داشت. اگر شما اراده کرده باشید که به هر تریب درس ریاضی را خوب یاد بگیرید و برای آموزش آن برنامه ریزی داشته باشید و حاضر باشید وقت بگذارید، در هر صورت هر شرایطی هم که در کلاس درس، محیط خانواده و .... وجود داشته باشد در نهایت شما کار خودتان را انجام خواهید داد. به هر حال ممکن است در ترمهای قبل اساتید و مدرسین خوبی برای درس ریاضی نداشته اید. در این حالت هم ممکن است چون شما به درک خوبی از روابط و فرمولها نرسیده اید در این حالت به تدریج شاید حتی از درس زده شده باشید. کلاسهای پرجمعیت در مدرسه و دانشگاه هم ممکن است در این امر دخیل بوده باشند. در بعضی از کلاسها اگر در ردیف های عقب کلاس بنشینید درس را خیلی کم متوجه می شوید و پرسیدن سوالات هم سخت خواهد شد. دلیل خوب یاد نگرفتن درس ریاضی هر چه که بوده باشد (درس نخواندن خودتان، خوب درس ندادن معلم و استاد ریاضی، شلوغی کلاسهای مدرسه و دانشگاه و بازدهی کم آن و ....) در ادامه در رابطه با نحوه پیشرفت در درس ریاضی و آموزش و یادگیری بهتر آن مطالبی ارائه می گردد.
اگر در جستجوی راهکارها و روش خواندن ریاضی برای امتحان و کنکور، مطالعه صحیح ریاضی و .... هستید موارد زیر می تواند مفید باشد.
1- در کلاس های مدرسه یا دانشگاه به صورت کامل حاضر باشید.
2- در کلاسها خوب گوش دهید، جزوه بنویسید و سوال بپرسید.
3 بعد از کلاسها درس را مرور کنید و تمرین و مسئله حل نمائید.
4- متن کتاب درسی را با دقت بخوانید و مثالها را حل کنید.
5- تمرینات را به صورت اصولی حل نمائید و روی آنها فکر کنید.
6- در طول ترم برای یادگیری ریاضی وقت بگذارید و برنامه داشته باشید.
7- در صورت لزوم از کلاسهای خصوصی ریاضی استفاده کنید.

- اگر سوال چگونه برای امتحان ریاضی درس بخوانیم برای شما مطرح است باید بگوئیم که درس خواندن برای امتحان ریاضی فقط محدود به ایام امتحانات نمی شود. اگر طبق موارد گفته شده در بالا عمل کنید و در طول ترم درس بخوانید در ایام امتحانات هم کار شما راحت تر خواهد بود. البته در ایام امتحانات هم باید مطالعه را ادامه دهید. - حتما بخوانید: چگونه ریاضی را از پایه یاد بگیریم (25 نکته مهم آموزش موفق ریاضی)
- بعضا با دوستان و همکلاسی های خودتان (البته با افرادی که از خودتان در درس ریاضی قوی تر هستند) به صورت گروهی درس ریاضی را بخوانید و تمرین و مسئله حل نمائید. وقتی به صورت گروهی درس می خوانید افکارتان را به اشتراک می گذراید و می توانید با راه حل های دوستان خودتان هم آشنا شوید و نحوه حل مسائل توسط آنها را هم ببینید.
- از همان اوایل ترم برای موفقیت در درس ریاضی و امتحان ریاضی و به صورت کلی برای موفقیت در تحصیل تصمیم بگیرید و هدف مشخص و واضحی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلا تصمیم بگیرید این ترم معدل شما بالای 18 باشد و در درس ریاضی هم حداقل نمره 19 را بگیرید (یا هر نمره ای که فکر می کنید مناسب است).
- برای خودتان برنامه ریزی خوبی داشته باشید. برنامه ریزی شما باید متناسب با عادتهای شما و اینکه در چه زمانهایی برای درس خواندن بازدهی بهتری دارید باشد. هر برنامه ای از بی برنامگی بهتر است. اگر برنامه شما به صورت کامل اجرا نشد نا امید نشوید و آن را کنار نگذارید. برنامه خودتان را اصلاح کنید و ادامه دهید.
- رمز موفقیت در هر کاری و از جمله رمز موفقیت در امتحان ریاضی این است که هدف واضحی داشته باشید، برای رسیدن به ان برنامه ریزی کنید و به صورت هوشمندانه و با پشتکار ادامه دهید. از افراد موفق در این زمینه نظر خواهی کنید و اگر روش های شما مناسب نبود آن را اصلاح نمائید.


برای آموزش و یادگیری بهتر ریاضی و کسب نمره ی بالا در درس ریاضی موارد زیر را در نظر داشته باشید:

1- برای کسب نمره خوب در درس ریاضی هدف مشخصی داشته باشید.

2- نمره ای که در درس ریاضی می خواهید این ترم کسب کنید را به وضوح برای خودتان مشخص کنید.

3- در کلاسهای تدریس ریاضی مدرسه و دانشگاه حاضر باشید.

4- درس ریاضی را در طول ترم بخوانید و به شب امتحان موکول نکنید.

5- در کلاسهای تدریس ریاضی تمرکز داشته باشید.

6- کتاب درسی ریاضی منبع اصلی مطالعه شما باشد.

7- در کلاس ریاضی حضور فعال داشته باشید و سوال بپرسید.

8- در کلاسهای تدریس ریاضی جزوه یادداشت کنید.

9- برای حل تمرین در کلاس ریاضی داوطلب شوید.

10 - مرور بعد از کلاس تدریس ریاضی را از یاد نبرید.


11- حین مرور درس هر سوالی که پیش آمد یادداشت کنید تا جلسه بعد بپرسید.

12- سوالاتی که در کلاس تدریس ریاضی یا جلسات تدریس خصوصی ریاضی حل شده است را دوباره حل کنید.

13- تمرین حل کنید، تمرین حل کنید و تمرین حل کنید. تمرین مادر یادگیری و تسلط است.

14- برای رسیدن به نبوغ در ریاضی تا جایی که می توانید تمرین و مسئله حل کنید.




iranmodares



نحوه یادگیری ریاضی


راه های یادگیری ریاضی: در رابطه با راههای یادگیری ریاضی به اندازه کافی توضیحات ارائه شد. در ادامه به صورت مختصر روشها و راههای یادگیری ریاضی ارائه می گردد.

- شرکت منظم در کلاسهای مدرسه و دانشگاه و حضور فعال در این کلاسها

- استفاده از کلاسهای خصوصی ریاضی در صورت لزوم

- بررسی اجمالی مباحث جدید قبل از حضور در کلاس ریاضی

- مرور درس بعد از شرکت در کلاس و یادداشت کردن اشکالات برای پرسیدن از معلم

- مداومت داشتن در طول ترم و خواندن ریاضی در طول ترم

- حل تمرین و مسئله به صورت مداوم و تلاش برای حل تمرینات بیشتر

- درست حل کردن تمرینات و استفاده درست از حل المسائل به نحوی که اول برای حل تمرین تلاش کنید بعد جواب را ببینید

- حل نمونه سوالات امتحانی در ایام امتحانات

- در اولویت قرار دادن کتاب درسی و خواندن متن کتاب درسی با دقت تمام

- استفاده از کتابهای کمک آموزشی معتبر و پرهیز از خواندن نصف و نیمه کتابهای متعدد

- موکول نکردن مطالعه درس به ایام امتحانات و وقت گذاشتن برای یادگیری ریاضی در طول ترم

- داشتن برنامه برای درس خواندن در طول ترم و پرهیز از آشفتگی و بی برنامگی

- ...  دانلود رایگان:
دانلود تمامی روابط و فرمولهای انتگرال گیری

با در نظر گرفتن موارد ارائه شده در بالا می توانید درس ریاضی، فیزیک و یا هر درس دیگری را خوب بفهمید و متوجه شوید. دوباره تاکید می شود که بهترین روش و شیوه برای آموزش درس ریاضی این است که در طول ترم برای یادگیری آن وقت بگذارید، در کلاسها به صورت منظم حاضر باشید و حضور فعالی داشته باشید، کتاب درسی را خوب بخوانید و تمرین و مسئله حل کنید.

منبع: ایران مدرس

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.